Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάρκο της Ακαδημίας .. .. bye bye

Τα πιο κάτω είναι από τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το κυκλικό κόμβο στη γωνία του πάρκου και του Αλουμίνιουμ Tower στη Λευκωσία 
Αυτές είναι οι απόψεις που υπόβαλε το Τμήμα Δασών για το έργο.
Όταν τις διαβάσετε θα δείτε και γιατί το Τμήμα Δασών είναι πολύ ψηλά στην εκτίμησή μου.

"«...οι επιπτώσεις από τη δημιουργία του κόμβου στο Εθνικό Δασικό Πάρκο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας θα είναι σημαντικότατες. Συμφώνως του σχεδίου, μια έκταση 20.825 τετρ. μέτρων σε έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου της Λευκωσίας θα αποψιλωθεί ενώ μια άλλη έκταση του θα επηρεαστεί από έργα που θα γίνουν μελλοντικά για τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγλατζιάς.
Το Εθνικό Δασικό Πάρκο με τις πολλές αναψυχικές διευκολύνσεις που διαθέτει, χρησιμοποιείται σήμερα έντονα για σκοπούς αναψυχής και άθλησης. Όπως είναι επίσης γνωστό, στο χώρο του Πάρκου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο οι φοιτητές αξιοποιούν για διάφορους σκοπούς"

Αλλού λέει:

«...πιστεύουμε ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή θα είναι πολύ μεγάλες ιδιαίτερα όσον αφορά το πράσινο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις καταστροφής του πρασίνου οι αντιδράσεις των πολιτών ήσαν εντονότατες. Για όλους τους παραπάνω λόγους, είμαστε κατ’ αρχήν αρνητικοί στην καρατόμηση του δάσους και εισηγούμαστε όσο είναι δυνατό τον περιορισμό του μεγέθους του κυκλικού κόμβου ώστε να αποφευχθούν όλες οι πιο πάνω αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον της Λευκωσίας."
...

«Το Τμήμα Δασών δεν είναι ικανοποιημένο από τη σχετική μελέτη που μας επισυνάψατε και ειδικά από τον τρόπο προσέγγισης τόσο των σοβαρότατων περιβαλλοντικών προβλημάτων που αναμένεται να προκύψουν από τα προτεινόμενα έργα όσο και των αντιδράσεων του κοινού από τον αρνητικότατο επηρεασμό ενός από τους σημαντικότερους πνεύμονες αστικού πρασίνου της Λευκωσίας, το Εθνικό Δασικό Πάρκο Παιδαγωγικής Ακαδημίας (Ε.Δ.Π. Π.ΑΚ.).

Το γεγονός ότι, μια έκταση πέραν των 20 στρεμμάτων αστικού πρασίνου αναμένεται να αποψιλωθεί και 1217 δένδρα αναμένεται να κοπούν, 954 βρίσκονται εντός του Ε.Δ.Π., θα έπρεπε να προβληματίσει ιδιαίτερα τους μελετητές. Η σχετική ΜΕΕΠ, θα πρέπει να μελετήσει ενδελεχώς τις επιπτώσεις του έργου σε μα περιοχή που έχει κηρυχθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο ως Ε.Δ.Π. και να προτείνει εναλλακτικές λύσεις, χειρισμούς και μέτρα άμβλυνσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ως εκ τούτου πιστεύουμε ότι είναι αναγκαίο όπως οι μελετητές του έργου ενδιατρίψουν στα προβλήματα και παρουσιάσουν εναλλακτικές προτάσεις, λύσεις και σενάρια οι οποίες θα περιορίσουν δραστικά τις περιβαλλοντικές και οικολογικές επιπτώσεις στο Ε.Δ.Π. της Π.ΑΚ. αλλά και στην υπόλοιπη περιοχή. 
Τονίζεται εμφαντικά ότι, το Ε.Δ.Π. χρησιμοποιείται πάρα πολύ από το κοινό της ευρύτερης Λευκωσίας και είναι πεποίθησή του ότι αυτό «αποτελεί όαση και πνεύμονα πρασίνου στην περιοχή και θα πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού».

Μπορούμε να σώσουμε το πράσινο; Η απάντηση:

"... , δεδομένου ότι η κατασκευή του κόμβου θα καταλάβει μεγάλο τμήμα της δασικής έκτασης, η πλήρης αποκατάσταση του χλωριδικού πληθυσμού που θα καταστραφεί δεν φαίνεται να είναι εφικτή εξαιτίας το περιορισμού χώρου από την υλοποίηση του έργου. Τονίζεται ότι η έλλειψη διατήρησης του περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε υψηλό πράσινο δεν εκτιμάται ότι θα αναστρέψει αποτελεσματικά την εκτιμώμενη επίπτωση."

Όλη η ΜΕΕΠ για τον Κυκλικό κόμβο εδώ
Ποιος είναι ο χώρος; To Τ με λεωφ Λεμεσού και Λεωφ Αγλαντζιάς και αρχή Καλλιπόλεως.
Δεστε εδώ:

View Larger Map
----------------------------------------------------
Και αυτό το έκανε ο ttoppouzokypraios - Διαβάστε το σχόλιο του πιο κάτω για να καταλάβετε τι είναι αυτό:
gif animator

Σχόλια

Ο χρήστης Eólica είπε…
Εν το πιστεύκω. Πρώτη φορά ακούω για τούτο το έργο. Θέλεις να πεις εννά περάσει επίτροπε; Εννά ξαναδουν τα σημεία που τους προτείνει το Τμήμα Δασών; Εμείς οι πολίτες τι μπορούμε να κάμουμε;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
κυβερνηση χριστοφια η κυβερνηση που καμνει δρομους για να κοφκει βουνα τζε δαση.τωρα να δειτε οτι εν θα αφηκουν δασος στην κυπρο.ο επιτροπος ξερει οτι σχεδιαζουν ενα σωρο δρομους να κοψουν τ βουνα μας για ψηφο τζε τιποτε αλλο.οτι καμνουν τα αδερφκια τους στα κατεχομενα καμνουν το τζε οι δικτατορες ποδα
Ο χρήστης Νάσια είπε…
Πράγματι, αξίζει να έχουμε το Τμήμα Δασών ψηλά στην υπόληψή μας κ. Θεοπέμπτου. Το πρόβλημα, όμως, είναι πως, αν δεν κάνω λάθος, με βάση τη σχετική νομοθεσία οι απόψεις του δεν είναι δεσμευτικές κι έτσι υπάρχει πάντοτε το περιθώριο- όπως και συχνά γίνεται - οι ενστάσεις του να προσπερνούνται. Υπάρχει, λοιπόν, δυνατότητα να αναβαθμιστεί νομοθετικά ο ρόλος του;

Όσον αφορά στο συγκεκριμένο έργο, τι να πει κανεις; Λες και κηρύξαμε πόλεμο με τα δέντρα της Λευκωσίας και παλεύουμε να τα εξολοθρεύσουμε!
Ο χρήστης Leni είπε…
Ε όι! Όι τζαι τούτο!! Καλά, εν λοαρκάζουν να αφήκουν δέντρο για δέντρο μες στες πόλεις; Αντί να το βελτιώσουν τζιόλας το δάσος, εν να το κάμουν οδοντογλυφίδες;! Περιμένουμε τις εξελίξεις Επίτροπε μου. Τζαι πέρκι τούτη η χρονιά να εν καλύτερη που την περσινή!
Ο χρήστης ttoppouzokypraios είπε…
Μες τη μελέτη λαλεί πως δεν σκοπεύουν να κάμουν ένα απλό roundabout αλλά "ανισόπεδο κόμβο" δηλαδή κάτι όπως το roundabout της Λακατάμιας.

Επίσης σχεδόν που την αρχή στη μελέτη λαλεί πως το μεγαλλύττερο κομμάτι του έγου θα χτιστεί μες το δάσος της Ακαδημίας
([...]ότι η προτεινόμενη λύση του
ανισόπεδου κόμβου, λόγω χωροθέτησης του μεγαλύτερου τμήματος εντός των ορίων του Δάσους της Παιδαγωγικής Ακαδημίας[..])

Επειδή τις φωτογραφίες/χάρτες/σχ'εδια εν τες εβάλαν μες τη μελέτη που εδημοσιεύσαν στο ίντερνετ τζιαι εμένα αρέσκει μου να οπτικοποιώ τα πράματα (άλλο να το θκιαβάζεις τζιαι άλλο να το θωρείς) έπαιξα λλίο με το google earth τζιαι το photoshop. Αντίγραψα το roundabout της Λακατάμιας τζιαι εκόλλησα το σε ίδια κλίμακα τζιαμέ που θέλουν να κάμουν το έργο.

Ιδού το αποτέλεσμα

Μιλούμε για ένα τεράστιο κομμάτι του δάσους. Να τους shερούμαστε τους φωστήρες του κυκλοφοριακού που θεωρούν πως με παραπάνω τζιαι πιο πλαθκιούς δρόμους εν να λύσουν το κυκλοφοριακό...

Καρακιόζηδες...
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@ttoppouzokypraios
Ελπίζω να μην έχεις ένσταση πρόσθεσα το σχέδιο σου στην ανάρτηση μου
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Η περιβαλλοντική μελέτη που φαίνεται στην ανάρτηση υποβλήθηκε τον Ιούνιο.
Όλα εξαρτιούνται από την επιτροπή που θα το εξετάσει αν αρνηθεί να δώσει άδεια ή όχι.
Το πρόβλημα είναι ότι αν δεν επιτρέψουν την εκτέλεση του έργου μπορεί να το κάνει πάλι η κυβέρνηση αφού ο νόμος δίνει το δικαίωμα στο υπουργικό συμβούλιο να παρακάμπτει το νόμο.
Επίσης, σε πολλά άλλα έργα το κράτος δεν εφαρμόζει το νόμο για τις περιβαλλοντικές μελέτες, π.χ. μαρίνες, γκολφ, 6 λωρίδες στην είσοδο της Λευκωσίας.
Πότε εγκατέλειψαν το δρόμο 4 λωρίδων μέσα από το πάρκο της Ακαδημίας ; Όταν οι αντιδράσεις ήταν πολύ έντονες !!!
Ο χρήστης the Idiot Mouflon είπε…
Κ. Θεοπέμπτου,

Σκεφτείτε ένα ίντερνετ-καφέ που να απευθύνεται κυρίως στους φοιτητές - ερευνητές, με εξειδικευμένα λογισμικά έρευνας και συνδέσεις με διάφορα δίκτυα βιβλιοθηκών, κλπ. Φτιαγμένο από πέτρα και ξύλο για να μην διαταράσσει το χαρακτήρα του περιβάλλοντος του αλλά και κάνοντας χρήση ανανεώσιμων πηγών για τη ρευματοδότηση του κλιματισμού, κλπ. Σκεφτείτε το στο χώρο ακριβώς που θέλουν να «φάνε».

Γιατί το λέω αυτό;

Στην Κύπρο τίποτα δεν γίνεται αν δεν υπάρχει κέρδος για κάποιον από τους «μεγάλους» του οικονομικού μας κατεστημένου. Τίποτα απολύτως.

Αν θεωρούν ότι το κέρδος τους απειλείται π.χ. από τα κόπρανα των μυγών που τατσώνουν τα πλακάκια του καινούριου τους «mall» … ε, τότε θα βρουν τρόπο να γίνει η δουλειά τους και να κόψει η μύγα το χέσιμο! Αν όμως το κέρδος τους βρίσκεται στα διάφορα σκευάσματα καθαρισμού… είναι άξιοι να ταΐζουν τις μύγες σιεφταλιές με καθαρκτικό.

Για να σταματήσει ο «επερχόμενος» κόμβος πρέπει να υπάρχει ένα «κόντρα-συμφέρον». Αν δεν υπάρξει αυτό, πολύ φοβάμαι ότι καμία πιθανότητα δεν υπάρχει για να σταματήσει το τσιμέντωμα.

Ίσως να έπρεπε να φροντίζαμε από καιρό για την πιο σωστή αξιοποίηση του χώρου… έτσι ώστε η όποια προσπάθεια για φάγωμα να συναντούσε ήδη εδραιωμένα συμφέροντα και καλλιεργημένες αντιστάσεις.

Δυστυχώς όμως κανένας από τους «μεγάλους» μας δεν σκέφτεται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον ή τους φοιτητές, οπόταν…
Ο χρήστης Aurora είπε…
Εγώ πιστεύω ότι δεν θα περάσει. Αλλά ξέρω;;
Τζαι έλεος πκιον με τους ανισόπεδους κόμβους και τα round about. Μια φτυμμαθκιά τόπος επήξαμεν στα ράουνταμπάουτ και τα φανάρια κάθε 100 μέτρα σιόρ!
Ο χρήστης αγανακτισμενος πολιτης είπε…
στην κυπρο δεν χρειζομαστε αλλους δρομους.ειμαι φωρια πυρουμενη λογω ηλικιας φυσικα.ποσοι δρομοι?λεμεσου σαιττα,παφου πολης,λευκωσιας ευρυχου,λευκωσια κληρου,και ποσοι αλλοι?μα απο τη μια λενε για κριση και απο την αλλη καμνουν δρομους για να εξυπηρετησουν τον σιακολα και τους αλλουςδυναστες?ξερετε γιατι καμνουν το δρομο που παει στην πολη χρυσοχους?πανω στο μεταλλειο λιμνης ο σιακολας θα καμει τεραστια τουριστικη ανα πτυξη.τζε επιπλεον η περιοχη εγεμωσε επαυλεις.για αυτο τζε οι κατοικοι των ερειπιων του ακαμα πενηντα πλασματα θελουν να καμουν ανα πτυξεις μεσα στον ακαμα.τσιμεντο καναμε την κυπρο.κατα τα αλλα πειραζει που οι τουρκοι εχτισαν ολη την κερυνεια.κυριε χαραλαμπε κανε οτι μπορεις να το ματαιωσεις.οπως και ολους τους αλλους δρομους.σαν κινημα επισης πολεμηστε.αν πιασετε υπογραφες πολλες θα ματαιωσουν τα εργα τουτα.θελουμε ποδηλατοδρομους τζε στασεις λεωφορειων οχι αλλα τσιμεντα για αυτοκινητα.
Ο χρήστης ιων είπε…
Είναι παντού που τα δέντρα είναι ύπο διωγμό.
Τον προηγούμενο μήνα σε δύο γειτονικά σχολεία ασφαλτόστρωσαν χώρους για στάθμευση των αυτοκινήτων των δασκάλων. (έπρεπεν να γίνει ασφαλτος; δεν είχεν άλλη λύση; ) Με χίλιες προτροπές προς τον κοινοτάρχη και το συνεργείο του Επάρχου, καταφέραμε να μην εκριζώσουν αιωνόβια κυπαρίσσια και να αφήσουν λίγο χώμα γύρω από τον κορμό τους για να αναπνέουν και να πίνουν νερό. Δυστυχώς στάθηκε αδύνατο ο επιστάτης του επάρχου να πεισθεί να αφήσει στις άκριες του χώρου λεκάνες για να φυτευτούν δέντρα, με την δικαιολογία ότι έτσι τους είπε ο κοινοτάρχης και δεν είχαν σχέδιο. Το καλοκαίρι φαντάζεστε τι πυρά θα έχει δίπλα από τις τάξεις, με 1 σκάλαν άσφαλτον χωρίς δέντρα να κάμνουν σκιάν, τζιαι η άσφαλτος εννά επιστρέφει στην ατμόσφαιραν την πυράν που ετράβησεν. Τζιαι τα αυτοκίνητά θα είναι φούρνοι.

Επίτροπε, τα σεμινάρια τζιαι τες παραντζιελιές θέλουν τες πρώτα πρώτα οι δήμαρχοι, οι μουκταραίοι τζιαι οι υπαλλήλοι των επαρχιακών διοικήσεων.

Καλή χρονιά και καλή δύναμη.
Ο χρήστης Unknown είπε…
’’Πότε εγκατέλειψαν το δρόμο 4 λωρίδων μέσα από το πάρκο της Ακαδημίας ; Όταν οι αντιδράσεις ήταν πολύ έντονες !!!’’

Γιατι εχω την αισθηση οτι τουτος ο κομβος θα ειναι η αφορμη για επαναφορα του θεματος;;
Ο χρήστης ttoppouzokypraios είπε…
To πιο γελείο είναι ότι και οι ίδιοι οι φωστήρες-εμπνευστές τούτου του οικολογικού εκτρώματος μιλούν για "προσωρινή λύση" η οποία μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια από την υλοποίηση της δεν θα προσφέρει τίποτε πλέον στην απάμβληνση του κυκλοφοριακού!

Επίσης, αν δει κάποιος τα σχέδια τους φαίνεται ότι σκοπεύουν να οδηγούν την κίνηση από το highway μέσα στη Καλλιπόλεως!! Ένα δρόμο που ότι τζιαι να κάμουν δεν φορά παραπάνω που 3 λωρίδες κυκλοφωρίας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α