Η ΑΠΟΦΑΣΗ της νέας ελληνικής κυβέρνησης να μειώσει τον κυβισμό των κρατικών αυτοκινήτων, αντικαθιστώντας τα με μικρότερου κυβισμού υβριδικά αυτοκίνητα, την οποία ασφαλώς αναμένουμε να τη δούμε στην πράξη, μπορεί να αποτελέσει ένα παράδειγμα προς μίμηση. Όχι μόνο για την Κύπρο, αλλά και για τις υπόλοιπες χώρες ως ένα μέτρο προώθησης φιλικότερων προς το περιβάλλον τρόπων διακίνησης.
Στην Κύπρο, οι κρατικές λιμουζίνες που χρησιμοποιούν οι ανώτατοι πολιτικοί και πολιτειακοί αξιωματούχοι κυμαίνονται από 2.100 μέχρι 6.000 κυβικά. Ενώ την ίδια ώρα, αποκόπτεται το κονδύλι για νέο σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων, το οποίο αποτέλεσε σημαντικό στοιχείο της μείωσης του αριθμού παλαιών οχημάτων που κινούνταν στους κυπριακούς δρόμους. Σε αυτά, μπορεί να γίνει αναφορά και στα στοιχεία της έρευνας για την ποιότητα του αέρα στην πρωτεύουσα, που διενεργήθηκε πριν από ένα χρόνο και τα οποία καταγράφουν τα προβλήματα στην ποιότητα του αέρα εξαιτίας του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους.
Όπως αναφέρει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, ο μοναδικός κρατικός αξιωματούχος στην Κύπρο που χρησιμοποιεί υβριδικό όχημα, όταν κινείται μια υπουργικού τύπου λιμουζίνα 30 αλόγων εκπέμπει 200g ρύπων ανά χιλιόμετρο περίπου, ενώ ένα υβριδικό όχημα 1500cc- 1800cc100g/Κm ή και λιγότερα και που αντιστοιχεί με τους ρύπους ενός συμβατικού αυτοκινήτου των 1000cc.
Τα υβριδικά οχήματα πετυχαίνουν χαμηλούς ρύπους και χαμηλή κατανάλωση βενζίνης επειδή διαθέτουν σύστημα το οποίο αποθηκεύει σε μπαταρίες την ενέργεια που θα χανόταν π.χ. από τα φρένα ή σε κατήφορο. «Ένας ισχυρός ηλεκτρικός κινητήρας παίρνει πίσω την ενέργεια από τις μπαταρίες και σε συνεργασία με τον βενζινοκίνητο κινητήρα βοηθά την κίνηση του αυτοκινήτου», αναφέρει. Η τεχνολογία αυτή, επισημαίνει, εφαρμόζεται και στην F1 και θα είναι διαθέσιμη σε λίγο και σε ποδήλατα που θα βοηθούν στις ανηφόρες.
«Φυσικά όλοι προβλέπουν ότι στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά για την πόλη και με κίνηση υδρογόνου για κανονική χρήση», προσθέτει. Αυτό σημαίνει ότι τα ποσοστά των ρύπων θα μειωθούν ακόμη περισσότερο.
«Σε μια εποχή όπου η προσπάθεια όλων εστιάζεται στον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου, προτάσεις σαν αυτή της ελληνική κυβέρνησης δίνουν τα καλό παράδειγμα στους πολίτες αλλά επίσης και την πρόθεση της κυβέρνησης για περισυλλογή», επισημαίνει. Αυτό είναι και το σημαντικό στοιχείο της απόφασης…
[Δεν το αναφέρει εδώ αλλά ζήτησα και πήρα και ποδήλατο!]
Σχόλια
Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνετε με πράξεις -και όχι μονο με όμορφα λόγια- την ιδεολογία της ζωής σας!
Δεν μπορεί να με κατηγορήσει κανείς για 'λανθασμένη' χρήση αφού πρέπει πράγματι να οδηγάς με οικολογικό τρόπο (π.χ. δεν αναπτύσσεις για να σταματήσεις σε αλτ σε 100m). Ο λόγος είναι απλός: Διαθέτω αμάξι 1.4lt μηχανή turbo στο οποίο πετυγχαίνω οικονομία της τάξης του 5-6lt/100km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Η γνώμη μου είναι πως τα υβριδικά βρίσκονται στο όριο της αποτυχίας σε σχέση με αυτά που υπόσχονται και θα πρέπει μάλλον να αναμένουμε σημαντική βελτίωση στον τομέα όταν έλθουν τα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε καλές αποδόσεις και φυσικά σε ανταγωνιστικές τιμές...
Έχω διαβάσει ότι θα δούμε μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2012-2015 όταν αναμένεται να παρουσιαστούν μπαταρίες ψηλής απόδοσης και επαναφορτιζόμενες. Μεχρι τότε κουράγιο