Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

Δημοτική εξυπηρέτηση παραπόνων στο Ίντερνετ

Ένα μεγάλο μέρος της ηλεκτρονικής επικοινωνίας που παίρνω, αφορά προβλήματα με σκουπίδια, ακαθαρσίες και σκαψίματα σε πόλεις και κοινότητες.
Η πραγματικότητα είναι ότι δυσκολεύομαι να τα χειριστώ όλα αυτά και πάντα η πρώτη μου αντίδραση είναι να κατευθύνω τον παραπονούμενο στην Τοπική Αρχή.

Πόσο εύκολο όμως είναι για ένα πολίτη να υποβάλει αυτό το παράπονο μέσω του διαδικτύου και να έχει το αίσθημα ότι το παράπονο του θα εξεταστεί από κάποια αρμόδια υπηρεσία στο Δήμο και δε θα καταλήξει σε ένα γενικό λογαριασμό μαζί με εκατοντάδες άλλα μηνύματα; Ποιο είναι το επίπεδο δηλαδή ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης που προσφέρουν οι Δήμοι όσον αφορά παράπονα που έχουν σχέση για παράδειγμα με ακαθαρσίες, θόρυβο, μπάζα κλπ;

Από την έρευνα που έχω κάνει στις ιστοσελίδες των Δήμων βρήκα τα πιο κάτω:

1. Δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω ιστοσελίδα για το Δήμο Έγκωμης και η ιστοσελίδα του Άγιου Δομετίου είναι υπό κατασκευή, επομένως εδώ οι πολίτες θα πρέπει να βρουν άλλους τρόπους επικοινωνίας.

2. Η Αγία Νάπα διαθέτει ιστοσελίδα για υποβολή παραπόνων με φόρμα που θα συμπληρώσει ο πολίτης τα στοιχεία και την επιλογές "Καθαριότητα" και "Άλλο" χωρίς λεπτομέρειες σε ποιον έχει σταλεί.

3. Ο Άγιος Αθανάσιος και η Λευκωσία παραθέτουν απλά το email του Τμήματος Καθαριότητας /Υγειονομικών υπηρεσιών

4. Οι Δήμοι Αγλαντζιάς, Αθηένου, Γερμασόγειας , Δερύνειας, Κάτω Πολεμιδιών, Λεμεσού, Λευκάρων, , Πόλης Χρυσοχούς (μόνο Αγγλικά!) παραθέτουν απλά τα γενικά στοιχεία επικοινωνίας

5. Οι Δήμοι Αραδίππου, Γεροσκήπου, Λατσιών, Μέσα Γειτονιάς, Παραλιμνίου, Πάφου, Πέγειας, διαθέτουν μια γενική σελίδα επικοινωνίας με μια απλή φόρμα για να συμπληρώσει ο χρήστης

6. Οι Δήμοι Λακατάμιας, Λάρνακας Στροβόλου διαθέτουν σελίδα υποβολής παραπόνων/εισηγήσεων.

Ιδανικά θα έπρεπε να υπάρχει ειδική σελίδα υποβολής παραπόνων, με επεξήγηση για το πώς θα χειριστεί ο Δήμος την υποβολή, να δοθεί αριθμός παραπόνου ή ακόμη καλύτερα ένα σύστημα που να μπορεί ο πολίτης να παρακολουθεί την εξέλιξη της διερεύνησης του παραπόνου του. Αν τα παράπονα που υποβλήθηκαν και η επίλυση τους παραμένουν για ένα χρονικό διάστημα στις ιστοσελίδες, αυτό θα δώσει κύρος στις υπηρεσίες του Δήμου όπως και την ενθάρρυνση ότι το αίτημά του δεν θα καταλήξει απλά σε ένα γενικό email μαζί με εκατοντάδες άλλα σε ένα υπάλληλο που η επίλυση των προβλημάτων δεν είναι δική του δουλειά.

Ο εξαίρετος φωτογράφος Ανδρέας Δρουσιώτης στην ιστοσελίδα του http://dailytrash.fotopic.net/ διατηρεί φωτογραφίες από ακάθαρτους χώρους σε όλη την Κύπρο. Αυτό όμως δεν θορύβησε αρκετά όσους έπρεπε.

Μέσα από μια διερεύνηση που έχω κάνει έχω αντιληφθεί ότι έρχονται χειρότερες μέρες για τις Τοπικές Αρχές. Υπάρχουν άνθρωποι που προγραμματίζουν έξυπνες και πολύπλοκες σελίδες υποβολής παραπόνων με σύστημα παρακολούθησης που θα φέρουν τις Τοπικές Αρχές σε φοβερά δύσκολη θέση.

Τέτοια συστήματα καταγγελίας από ενεργούς πολίτες λειτουργούν με επιτυχία στο εξωτερικό με το πιο γνωστό να είναι το http://www.fixmystreet.com το οποίο δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να προσθέσει χάρτες από το Google και φωτογραφίες.
Με βάση τα παράπονα που παίρνω, η καθαριότητα, ο θόρυβος, τα κατοικίδια, τα σκαψίματα και το πράσινο είναι τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και δυστυχώς τα πιο πολλά μένουν άλυτα για πολύ καιρό.
Οι πολίτες απαιτούν πλέον εξυπηρέτηση και το "δεν είναι δικά μας τα σκαψίματα ψάξε αλλού .." δεν είναι σωστή απάντηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails