Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙ, ΓΙΑ ΣΚΥΒΑΛΑ!


Το πιο κάτω είναι από τις "Επιλογές" της Πάφου:




ΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΑ ΣΚΥΒΑΛΑ!


ΠΟΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙ, ΓΙΑ ΣΚΥΒΑΛΑ!

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΣΚΥΒΑΛΩΝ ΑΠΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ -ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ!
ΓΡΑΦΕΙ: AP. NIKOΛΑΟΥ   http://www.epilogespafou.com/NewsPafos.html


Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα φαίνεται να δημιουργείται με τη φορολογία για τα σκύβαλα. Λόγω της δημιουργίας και λειτουργίας του ΧΥΤΑ αλλά και της υφιστάμενης Νομοθεσίας αποδεικνύεται ότι αυτή τη στιγμή οι δημότες ουσιαστικά επιχορηγούν τη συγκομιδή σκυβάλων από ξενοδοχεία και μεγάλες επιχειρήσεις!
Το όλο πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί μετά και το 2012 όταν θα λειτουργήσουμε υποχρεωτικά και τον ΧΥΤΥ!

Όπως είναι γνωστό η λειτουργία των ΧΥΤΑ ή και των ΧΥΤΥ καθώς και η συγκομιδή σκυβάλων είναι από τους λίγους τομείς που δεν επιχορηγούνται από την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση.
Οι ΧΥΤΑ έχουν (και στην Πάφο) κατασκευαστεί με έξοδα του κράτους ενώ τη διαχείριση τους και τα έξοδα διαχείρισης τους τα πληρώνουν οι κοινότητες και οι Δήμοι οι οποίοι με τη σειρά τους επιβάλλουν ανάλογες φορολογίες στους πολίτες, στις επιχειρήσεις, στα ξενοδοχεία κ.τ.λ.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία τίθενται όρια στα ποσά που οι Δήμοι ή οι Κοινότητες μπορούν να επιβάλουν στον πολίτη ή στα ξενοδοχεία σαν φορολογία σκυβάλων.
Πληρώνουν οι πολίτες
Σύμφωνα με απλές μελέτες που έγιναν αποδεικνύεται ότι για τα ξενοδοχεία όπου η ΜΑΧ φορολογία σκυβάλων που μπορεί, σύμφωνα με το Νόμο να επιβληθεί είναι 10000 ευρώ, το κόστος που επωμίζονται οι Δήμοι για τη μεταφορά και τη συγκομιδή καθώς και για τα δικαιώματα στον ΧΥΤΑ είναι κατά πολύ μεγαλύτερο!
Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι στην ουσία οι ίδιοι οι πολίτες (Δήμοι) επιχορηγούν ουσιαστικά το κόστος συγκομιδής μεταφοράς και δικαιωμάτων για τα ξενοδοχεία!
Έχει επίσης αποδειχθεί και πάλι με βάση απλές μελέτες ότι μια συγκεκριμένη επιχείρηση που χρεώνεται με 1500 ευρώ για τα σκύβαλα στο τέλος-τέλος κοστίζει σε Δήμο η όλη διαδικασία για τα σκύβαλα της 3500 ευρώ!

Και με τον ΧΥΤΥ;
Κύκλοι που διαχειρίζονται αυτά τα ζητήματα επεσήμαναν στην εφημερίδα μας ότι το όλο πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί όταν μετά το 2012 και στη βάση Ευρωπαϊκής οδηγίας θα πρέπει οι ΧΥΤΑ να αναβαθμισθούνε ΧΥΤΥ. Το όλο κόστος για τις κοινότητες και τους Δήμους θα αυξηθεί, τόνιζαν, κατά πολύ και πέραν του διπλάσιου, γεγονός που σημαίνει ότι αν δεν αλλάξει και η Νομοθεσία, η (ουσιαστικά) «επιχορήγηση» από τους ίδιους τους πολίτες (μέσω Δήμων και κοινοτήτων) για την όλη διαχείριση των σκυβάλων ξενοδοχείων και επιχειρήσεων θα είναι ακόμη πιο μεγάλη.

Παγκύπρια...
Το όλο πρόβλημα αφορά φυσικά όλους τους δήμου και κοινότητες σε παγκύπριο επίπεδο και ήδη μεγάλο πρόβλημα παρουσιάζεται με τη λειτουργία και του πρώτου ΧΥΤΥ στην Κύπρο, αυτού της Λάρνακας, όπου το κόστος για εισαγωγή μόνο σκυβάλων στον ΧΥΤΥ έχει ανέλθει στα 100 ευρώ ανά τόνο. Στην Πάφο σήμερα με τον ΧΥΤΑ το κόστος εισαγωγής είναι 35 ευρώ ανά τόνο!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Πάρκο της Ακαδημίας .. .. bye bye

Τα πιο κάτω είναι από τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το κυκλικό κόμβο στη γωνία του πάρκου και του Αλουμίνιουμ Tower στη Λευκωσία   Αυτές είναι οι απόψεις που υπόβαλε το Τμήμα Δασών για το έργο. Όταν τις διαβάσετε θα δείτε και γιατί το Τμήμα Δασών είναι πολύ ψηλά στην εκτίμησή μου. "«...οι επιπτώσεις από τη δημιουργία του κόμβου στο Εθνικό Δασικό Πάρκο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας θα είναι σημαντικότατες. Συμφώνως του σχεδίου, μια έκταση 20.825 τετρ. μέτρων σε έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου της Λευκωσίας θα αποψιλωθεί ενώ μια άλλη έκταση του θα επηρεαστεί από έργα που θα γίνουν μελλοντικά για τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγλατζιάς. Το Εθνικό Δασικό Πάρκο με τις πολλές αναψυχικές διευκολύνσεις που διαθέτει, χρησιμοποιείται σήμερα έντονα για σκοπούς αναψυχής και άθλησης . Όπως είναι επίσης γνωστό, στο χώρο του Πάρκου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο οι φοιτητές αξιοποιούν για διάφορους σκοπούς" Αλλού λέει: «...πιστεύουμε ό

Θέλουν καταστρέψουν τα πάρκα Ακαδημίας & Αθαλάσσας

Έχει χρόνια που θέλουν να καταστρέψουν το Πάρκο Ακαδημίας και της Αθαλάσσας. Το πιο κάτω απόσπασμα από τον προϋπολογισμό της Πολεοδομίας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1608 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΗΣΕΩΣ (γ) €300.000, που προορίζονται να καλύψουν μέρος της δαπάνης κατασκευής του έργου «Νότια επέκταση της Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά , τμήμα από τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι την Οδό φυτωρίου στην Αγλαντζιά ». Ο δρόμος αυτός, αποτελεί ακτινωτό Δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις οχηματικές διακινήσεις από τη νοτιοδυτική περιοχή της Λευκωσίας προς το κέντρο της πόλης και αντιστρόφως. Η βόρεια προέκταση του δρόμου αυτού, από τη συμβολή του με τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι και τη συμβολή του με τη Λεωφόρο Αγλαντζιάς (Λεωφόρος Ακαδημίας), υλοποιήθηκε παλαιότερα με βάση Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και λειτουργεί, με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, λωρίδα πρασίνου και ποδηλατόδρομο. Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ετοίμασε Ρ