Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το υβριδικό μου ...


Η ΑΠΟΦΑΣΗ της νέας ελληνικής κυβέρνησης να μειώσει τον κυβισμό των κρατικών αυτοκινήτων, αντικαθιστώντας τα με μικρότερου κυβισμού υβριδικά αυτοκίνητα, την οποία ασφαλώς αναμένουμε να τη δούμε στην πράξη, μπορεί να αποτελέσει ένα παράδειγμα προς μίμηση. Όχι μόνο για την Κύπρο, αλλά και για τις υπόλοιπες χώρες ως ένα μέτρο προώθησης φιλικότερων προς το περιβάλλον τρόπων διακίνησης.
Σύμφωνα με την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, οι ανώτατοι πολιτικοί αξιωματούχοι και πολιτειακοί παράγοντες θα έχουν υβριδικό αυτοκίνητο 1.600 κυβικών, ενώ οι υπόλοιποι θα περιοριστούν στα 1.400 κυβικά. Με την απόφαση αυτή, η νέα κυβέρνηση στέλνει αφενός το μήνυμα της λιτότητας και αφετέρου δείχνει έναν τρόπο μείωσης των ρύπων εντός του αστικού κέντρου, κύρια αιτία των οποίων είναι ο μεγάλος αριθμός των αυτοκινήτων που διακινούνται καθημερινώς.
Στην Κύπρο, οι κρατικές λιμουζίνες που χρησιμοποιούν οι ανώτατοι πολιτικοί και πολιτειακοί αξιωματούχοι κυμαίνονται από 2.100 μέχρι 6.000 κυβικά. Ενώ την ίδια ώρα, αποκόπτεται το κονδύλι για νέο σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων, το οποίο αποτέλεσε σημαντικό στοιχείο της μείωσης του αριθμού παλαιών οχημάτων που κινούνταν στους κυπριακούς δρόμους. Σε αυτά, μπορεί να γίνει αναφορά και στα στοιχεία της έρευνας για την ποιότητα του αέρα στην πρωτεύουσα, που διενεργήθηκε πριν από ένα χρόνο και τα οποία καταγράφουν τα προβλήματα στην ποιότητα του αέρα εξαιτίας του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους.
Όπως αναφέρει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, ο μοναδικός κρατικός αξιωματούχος στην Κύπρο που χρησιμοποιεί υβριδικό όχημα, όταν κινείται μια υπουργικού τύπου λιμουζίνα 30 αλόγων εκπέμπει 200g ρύπων ανά χιλιόμετρο περίπου, ενώ ένα υβριδικό όχημα 1500cc- 1800cc100g/Κm ή και λιγότερα και που αντιστοιχεί με τους ρύπους ενός συμβατικού αυτοκινήτου των 1000cc.
Τα υβριδικά οχήματα πετυχαίνουν χαμηλούς ρύπους και χαμηλή κατανάλωση βενζίνης επειδή διαθέτουν σύστημα το οποίο αποθηκεύει σε μπαταρίες την ενέργεια που θα χανόταν π.χ. από τα φρένα ή σε κατήφορο. «Ένας ισχυρός ηλεκτρικός κινητήρας παίρνει πίσω την ενέργεια από τις μπαταρίες και σε συνεργασία με τον βενζινοκίνητο κινητήρα βοηθά την κίνηση του αυτοκινήτου», αναφέρει. Η τεχνολογία αυτή, επισημαίνει, εφαρμόζεται και στην F1 και θα είναι διαθέσιμη σε λίγο και σε ποδήλατα που θα βοηθούν στις ανηφόρες.
«Φυσικά όλοι προβλέπουν ότι στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά για την πόλη και με κίνηση υδρογόνου για κανονική χρήση», προσθέτει. Αυτό σημαίνει ότι τα ποσοστά των ρύπων θα μειωθούν ακόμη περισσότερο.
«Σε μια εποχή όπου η προσπάθεια όλων εστιάζεται στον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου, προτάσεις σαν αυτή της ελληνική κυβέρνησης δίνουν τα καλό παράδειγμα στους πολίτες αλλά επίσης και την πρόθεση της κυβέρνησης για περισυλλογή», επισημαίνει. Αυτό είναι και το σημαντικό στοιχείο της απόφασης…
[Δεν το αναφέρει εδώ αλλά ζήτησα και πήρα και ποδήλατο!]

Σχόλια

Ο χρήστης MARINOS είπε…
Μακάρι όλοι να ακολουθούσαν το παράδειγμά σας!

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνετε με πράξεις -και όχι μονο με όμορφα λόγια- την ιδεολογία της ζωής σας!
Ο χρήστης nichri είπε…
Όσο αφορά το υβριδικό, πρέπει να ομολογήσω ότι με το σκεπτικό της οικονομίας αγόρασα πέρυσι υβριδικό με το σκεπτικό περισσότερο της οικονομίας παρά της εκπομπης ρύπων (:-(). Δυστυχώς παρά τις (παραπλανητικές) διαφημίσεις του αντιπρόσωπου για 4.6lt/100km, το αυτοκίνητο δεν δίνει καλύτερο αποτέλεσμα από 6.5-7lt/100km.
Δεν μπορεί να με κατηγορήσει κανείς για 'λανθασμένη' χρήση αφού πρέπει πράγματι να οδηγάς με οικολογικό τρόπο (π.χ. δεν αναπτύσσεις για να σταματήσεις σε αλτ σε 100m). Ο λόγος είναι απλός: Διαθέτω αμάξι 1.4lt μηχανή turbo στο οποίο πετυγχαίνω οικονομία της τάξης του 5-6lt/100km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Η γνώμη μου είναι πως τα υβριδικά βρίσκονται στο όριο της αποτυχίας σε σχέση με αυτά που υπόσχονται και θα πρέπει μάλλον να αναμένουμε σημαντική βελτίωση στον τομέα όταν έλθουν τα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε καλές αποδόσεις και φυσικά σε ανταγωνιστικές τιμές...
Έχω διαβάσει ότι θα δούμε μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2012-2015 όταν αναμένεται να παρουσιαστούν μπαταρίες ψηλής απόδοσης και επαναφορτιζόμενες. Μεχρι τότε κουράγιο
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
έτσι μπράβο, να δώσουν το καλό παράδειγμα για να κερδίσουν σεβασμό, όχι με ακριβά γυαλιστερά αυτοκίνητα

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Πάρκο της Ακαδημίας .. .. bye bye

Τα πιο κάτω είναι από τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το κυκλικό κόμβο στη γωνία του πάρκου και του Αλουμίνιουμ Tower στη Λευκωσία   Αυτές είναι οι απόψεις που υπόβαλε το Τμήμα Δασών για το έργο. Όταν τις διαβάσετε θα δείτε και γιατί το Τμήμα Δασών είναι πολύ ψηλά στην εκτίμησή μου. "«...οι επιπτώσεις από τη δημιουργία του κόμβου στο Εθνικό Δασικό Πάρκο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας θα είναι σημαντικότατες. Συμφώνως του σχεδίου, μια έκταση 20.825 τετρ. μέτρων σε έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου της Λευκωσίας θα αποψιλωθεί ενώ μια άλλη έκταση του θα επηρεαστεί από έργα που θα γίνουν μελλοντικά για τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγλατζιάς. Το Εθνικό Δασικό Πάρκο με τις πολλές αναψυχικές διευκολύνσεις που διαθέτει, χρησιμοποιείται σήμερα έντονα για σκοπούς αναψυχής και άθλησης . Όπως είναι επίσης γνωστό, στο χώρο του Πάρκου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο οι φοιτητές αξιοποιούν για διάφορους σκοπούς" Αλλού λέει: «...πιστεύουμε ό

Θέλουν καταστρέψουν τα πάρκα Ακαδημίας & Αθαλάσσας

Έχει χρόνια που θέλουν να καταστρέψουν το Πάρκο Ακαδημίας και της Αθαλάσσας. Το πιο κάτω απόσπασμα από τον προϋπολογισμό της Πολεοδομίας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1608 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΗΣΕΩΣ (γ) €300.000, που προορίζονται να καλύψουν μέρος της δαπάνης κατασκευής του έργου «Νότια επέκταση της Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά , τμήμα από τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι την Οδό φυτωρίου στην Αγλαντζιά ». Ο δρόμος αυτός, αποτελεί ακτινωτό Δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις οχηματικές διακινήσεις από τη νοτιοδυτική περιοχή της Λευκωσίας προς το κέντρο της πόλης και αντιστρόφως. Η βόρεια προέκταση του δρόμου αυτού, από τη συμβολή του με τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι και τη συμβολή του με τη Λεωφόρο Αγλαντζιάς (Λεωφόρος Ακαδημίας), υλοποιήθηκε παλαιότερα με βάση Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και λειτουργεί, με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, λωρίδα πρασίνου και ποδηλατόδρομο. Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ετοίμασε Ρ