Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απαραίτητες ενέργειες για την επιτυχία των Δημοσίων Μεταφορών

Η κυβέρνηση έχει θέσει ψηλούς στόχους για τις Δημόσιες μεταφορές και σύντομα θα έχουμε μπροστά μας και τις πρώτες εισηγήσεις των ειδικών για τα επόμενα μέτρα που θα ακολουθήσουν μετά από τα σχολικά λεωφορεία και τη λεωφορειακή σύνδεση των πόλεων με το αεροδρόμιο.
Για να πετύχουν όμως τα μέτρα χρειάζεται σοβαρή αναβάθμιση των υποδομών που θα χρησιμοποιήσει ο πολίτης που θα βρεθεί στην πόλη χωρίς αυτοκίνητο.

(1) Με τις δημόσιες μεταφορές θα βρεθεί αρκετός κόσμος στα πεζοδρόμια αντί μέσα στα αυτοκίνητα όπως είναι τώρα. Επομένως χρειάζεται να αναβαθμίσουμε ή και να επανασχεδιάσουμε τα πεζοδρόμια μας. Ένας πεζός στην πόλη χρειάζεται πεζοδρόμια άνετα, χωρίς εμπόδια, με κατάλληλη επίστρωση και ξεκάθαρη διαδρομή. Για προστασία από την βροχή και τον καυτό ήλιο του καλοκαιριού είναι απαραίτητο όπου είναι δυνατό να υπάρχουν δέντρα. Επιπλέον ορισμένες πόλεις επιτρέπουν στα καταστήματα να επεκτείνουν το στέγαστρο της βιτρίνας τους ούτως ώστε κάποιος που περπατά να έχει τη προστασία που χρειάζεται.

(2) Επειδή η μέχρι τώρα πολιτική βασιζόταν στην εξυπηρέτηση του αυτοκινήτου οι στροφές των δρόμων στις διασταυρώσεις, ακόμη και σε πολυσύχναστες εμπορικές περιοχές, είναι καμπύλες για να μπορεί το αυτοκίνητο να στρίβει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Με αυξημένους αριθμούς πεζών στους δρόμους αυτό θα είναι ακόμη πιο επικίνδυνο. Θα πρέπει επομένως σε επιλεγμένες περιοχές να παρθούν μέτρα για να μειωθεί η ταχύτητα διακίνησης των οχημάτων.

(3) Εκτός από τους ελάχιστους πεζούς, η άλλη μεγάλη μας διαφορά από τις πόλεις που διαθέτουν καλά δίκτυα δημοσίων μεταφορών είναι και η παντελής έλλειψη διασταυρώσεων πεζών. Χρειάζονται μεγάλες αλλαγές σε όλα τα φώτα και η προσθήκη διασταυρώσεων κοντά σε στάσεις, σταθμούς λεωφορείων, εμπορικές περιοχές και σε σημεία όπου διακινούνται πεζοί.

(4) Οι πεζοί χρειάζεται κάποτε να ξεκουραστούν με τα παιδιά και τους ηλικιωμένους να έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Τα παγκάκια στις κυπριακές πόλεις όμως είναι ανύπαρκτα, ίσως για να στέλνουμε τους κουρασμένους πεζούς σε καφετέριες και εστιατόρια.

(5) Υπάρχουν πολλά χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων στην Κύπρο, όμως δεν υπάρχει δίκτυο που να συνδέει τους ποδηλατόδρομους αυτούς μεταξύ τους και αυτοί που υπάρχουν κοντά σε εμπορικά κέντρα είναι συνεχώς κατειλημμένοι από αυτοκίνητα. Επίσης δεν έχουμε ούτε και τη νομοθεσία που να καλύπτει τη διακίνηση με ποδήλατο. Και όταν τα πλείστα φώτα τροχαίας δε προβλέπουν τη διακίνηση πεζών η απαίτηση για πρόνοιες διασταύρωσης ποδηλάτων θα ακούγονται υπερβολικές για την Κύπρο, όχι αλλού !

(6) Σε λίγους μήνες θα έχουμε ποδήλατα για ενοικίαση στην ευρύτερη Λευκωσία. Είτε ενοικιασμένο και άρα χρεωμένο, είτε ιδιόκτητο, δεν υπάρχουν χώροι να αφήσεις το ποδήλατο. Οι τολμηροί ψάχνουν για δέντρα, στύλους και κάγκελα για να το δέσουν. Η μια τράπεζα με κάλεσε να αφήσω το ποδήλατό μου μέσα στο κτίριο δίπλα από το φρουρό, μια εταιρεία που επισκέφθηκα τσακώθηκα με την ασφάλεια του κτιρίου και στη Βουλή το αφήνω δεμένο στα κάγκελα του παλιού νοσοκομείου.

Είναι γνωστό ότι αν μπορούσαμε να μπούμε στο κατάστημα με το αυτοκίνητό μας θα το κάναμε για να αποφύγουμε το περπάτημα.
Επομένως αν θέλουμε να κερδίσουμε το στοίχημα θα πρέπει να δώσουμε από πριν όλες τις ευκολίες που χρειάζονται οι πεζοί και ταυτόχρονα να ξεκινήσουν τολμηρά μέτρα περιορισμού της αυτοκίνησης.

Σχόλια

Ο χρήστης Leni είπε…
3. Πρέπει επίσης οι διασταυρώσεις να δίνουν προτεραιότητα στον πεζό γιατί με την κατάσταση ως έχει σήμερα ο πεζός περιμένει να εξυπηρετηθούν όλες οι κατευθύνσεις για να πάρει το πράσινο φως να διασταυρώσει.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Πάρκο της Ακαδημίας .. .. bye bye

Τα πιο κάτω είναι από τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το κυκλικό κόμβο στη γωνία του πάρκου και του Αλουμίνιουμ Tower στη Λευκωσία   Αυτές είναι οι απόψεις που υπόβαλε το Τμήμα Δασών για το έργο. Όταν τις διαβάσετε θα δείτε και γιατί το Τμήμα Δασών είναι πολύ ψηλά στην εκτίμησή μου. "«...οι επιπτώσεις από τη δημιουργία του κόμβου στο Εθνικό Δασικό Πάρκο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας θα είναι σημαντικότατες. Συμφώνως του σχεδίου, μια έκταση 20.825 τετρ. μέτρων σε έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου της Λευκωσίας θα αποψιλωθεί ενώ μια άλλη έκταση του θα επηρεαστεί από έργα που θα γίνουν μελλοντικά για τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγλατζιάς. Το Εθνικό Δασικό Πάρκο με τις πολλές αναψυχικές διευκολύνσεις που διαθέτει, χρησιμοποιείται σήμερα έντονα για σκοπούς αναψυχής και άθλησης . Όπως είναι επίσης γνωστό, στο χώρο του Πάρκου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο οι φοιτητές αξιοποιούν για διάφορους σκοπούς" Αλλού λέει: «...πιστεύουμε ό

Θέλουν καταστρέψουν τα πάρκα Ακαδημίας & Αθαλάσσας

Έχει χρόνια που θέλουν να καταστρέψουν το Πάρκο Ακαδημίας και της Αθαλάσσας. Το πιο κάτω απόσπασμα από τον προϋπολογισμό της Πολεοδομίας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1608 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΗΣΕΩΣ (γ) €300.000, που προορίζονται να καλύψουν μέρος της δαπάνης κατασκευής του έργου «Νότια επέκταση της Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά , τμήμα από τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι την Οδό φυτωρίου στην Αγλαντζιά ». Ο δρόμος αυτός, αποτελεί ακτινωτό Δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις οχηματικές διακινήσεις από τη νοτιοδυτική περιοχή της Λευκωσίας προς το κέντρο της πόλης και αντιστρόφως. Η βόρεια προέκταση του δρόμου αυτού, από τη συμβολή του με τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι και τη συμβολή του με τη Λεωφόρο Αγλαντζιάς (Λεωφόρος Ακαδημίας), υλοποιήθηκε παλαιότερα με βάση Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και λειτουργεί, με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, λωρίδα πρασίνου και ποδηλατόδρομο. Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ετοίμασε Ρ