Τον περασμένο Σεπτέμβρη ζήτησα από το Υπ. Συγκοινωνιών να εγκαταστήσει έστω και μικρής έκτασης βασικές υπηρεσίες στους Αυτοκινητόδρομους (π.χ. αποχωρητήρια, παγκάκια ξεκούρασης κλπ). [Βλέπε λεπτομέρειες εδώ: Υπηρεσίες στους αυτοκινητόδρομους ]
Αυτή ήταν η δεύτερη προσπάθεια αφού η πρώτη κατέληξε σε αρνητική απάντηση για ψηλά κόστη. Η δικαιολογία ήταν:
"Όσον αφορά την τοποθέτηση αποχωρητηρίων και νερού στους αυτοκινητοδρόμους σας αναφέρω ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση η κατασκευή χώρων υπηρεσιών με λωρίδες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης. Το θέμα αυτό εξετάστηκε και στο παρελθόν από το Τμήμα Δημοσίων·Εργων και δεν κρίθηκε αναγκαίο λόγω της συχνότητας των κόμβων και της ύπαρξης πληθώρας εστιατορίων και σταθμών βενζίνης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Επίσης από επαφές που είχε το Τμήμα με τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού δεν υποβλήθηκε οποιονδήποτε παράπονο από τουριστικούς πράκτορες για την έλλειψη τέτοιων εγκαταστάσεων."
Τον Ιούλιο - Σεπτέμβρη του 2009 επαναλήφθηκε η προσπάθεια, έδωσα δημοσιότητα και βρήκα και στήριξη από τους επαγγελματίες οδηγούς - μεταφορείς και από τους τουριστικούς πράκτορες.
Σήμερα παρέλαβα την πιο κάτω επιστολή. Δεν είναι αρκετό για μένα αλλά είναι μια αρχή:
"Έχω οδηγίες να αναφερθώ στην επιστολή σας, με αρ. φακ. 16.06.001 ημερομηνίας 8 lουλίου 2009 σμτικά με το πιο πάνω θέμα και να σας πληροφορήσω τα ακόλουθα:
1 Το Τμήμα Δημοσίων Έργων εξετάζει το θέμα δημιουργίας Σταθμών Εξυπηρέτησης και χώρων ανάπαυσης αυτοκινητιστών κατά μήκος του υπεραστικού οδικού δικτύου που θα περιλαμβάνει εκτός από αποχωρητήρια, χώρους ανάπαυσης, εστιατόρια γρήγορου φαγητού και ποτού καθώς και πρατήρια πετριλαιοειδών.
2. Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν αποχωρητήρια στους υφιστάμενους χώρους των Ζυγιστικών Σταθμών και σε μεταγενέστερο στάδιο θα προωθηθεί η κατασκευη των σταθμών εξυπηρέτησης με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης από ιδιώτες επενδυτές."
Αυτή ήταν η δεύτερη προσπάθεια αφού η πρώτη κατέληξε σε αρνητική απάντηση για ψηλά κόστη. Η δικαιολογία ήταν:
"Όσον αφορά την τοποθέτηση αποχωρητηρίων και νερού στους αυτοκινητοδρόμους σας αναφέρω ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση η κατασκευή χώρων υπηρεσιών με λωρίδες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης. Το θέμα αυτό εξετάστηκε και στο παρελθόν από το Τμήμα Δημοσίων·Εργων και δεν κρίθηκε αναγκαίο λόγω της συχνότητας των κόμβων και της ύπαρξης πληθώρας εστιατορίων και σταθμών βενζίνης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Επίσης από επαφές που είχε το Τμήμα με τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού δεν υποβλήθηκε οποιονδήποτε παράπονο από τουριστικούς πράκτορες για την έλλειψη τέτοιων εγκαταστάσεων."
Τον Ιούλιο - Σεπτέμβρη του 2009 επαναλήφθηκε η προσπάθεια, έδωσα δημοσιότητα και βρήκα και στήριξη από τους επαγγελματίες οδηγούς - μεταφορείς και από τους τουριστικούς πράκτορες.
Σήμερα παρέλαβα την πιο κάτω επιστολή. Δεν είναι αρκετό για μένα αλλά είναι μια αρχή:
"Έχω οδηγίες να αναφερθώ στην επιστολή σας, με αρ. φακ. 16.06.001 ημερομηνίας 8 lουλίου 2009 σμτικά με το πιο πάνω θέμα και να σας πληροφορήσω τα ακόλουθα:
1 Το Τμήμα Δημοσίων Έργων εξετάζει το θέμα δημιουργίας Σταθμών Εξυπηρέτησης και χώρων ανάπαυσης αυτοκινητιστών κατά μήκος του υπεραστικού οδικού δικτύου που θα περιλαμβάνει εκτός από αποχωρητήρια, χώρους ανάπαυσης, εστιατόρια γρήγορου φαγητού και ποτού καθώς και πρατήρια πετριλαιοειδών.
2. Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν αποχωρητήρια στους υφιστάμενους χώρους των Ζυγιστικών Σταθμών και σε μεταγενέστερο στάδιο θα προωθηθεί η κατασκευη των σταθμών εξυπηρέτησης με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης από ιδιώτες επενδυτές."
Σχόλια
Και το άλλο, με μέση ταχύτητα 110 Χλμ/Ώρα Λευκωσία –Λάρνακας το κάνεις σε 30 λεπτά, Λευκωσία-Λεμεσός το κάνεις σε 50 λεπτά, Λεμεσός-Λάρνακα το κάνεις σε 1 ώρα και το Λεμεσός-Πάφος σε 40 λεπτά περίπου. Ε….. νομίζω λίγος συντονισμός λύνει το πρόβλημα. Πάω τουαλέτα πριν ξεκινήσω και άμα τόσο νερό έχω πιεί που θέλω πάλι, κατεβαίνω στην Χοιροκοιτία. Για το Λεμεσός-Πάφος δεν έχω εναλλακτική-οπότε κρατηθείτε και μεν πίνετε πολλή νερό ούτε καφέ.
Όσο για το φαί, νομίζω αντέχουμε όλοι μας μια ώρα νηστικοί, νομίζω δηλαδή, μπορεί να κάνω και λάθος.
Τώρα, εάν είμαστε νυσταγμένοι/κουρασμένοι και δεν είμαστε σε θέση να οδηγήσουμε με ασφάλεια για μια ώρα τουλάχιστον, τότε ούτε ένας ούτε δυο σταθμοί ξεκούρασης με σώζουν.
Και ακόμα ένα… επειδή αναφέρονται ιδιώτες επενδυτές λέτε να μπλοκάρουν την άλλη μεγάλη εξαγγελία για μέσο σταθερής τροχιάς μεταξύ των πόλεων. Αφού και οι επενδυτές θα θέλουν μια ικανοποιητική κίνηση μπροστά από το μαγαζί τους-οπότε θα παρακαλούν για κουρασμένους, εξ-αναγκασμένους και πεινασμένους οδηγούς.