Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο σχεδιασμός Ποδηλατόδρομων

Οι ποδηλατοδρόμοι άρχισαν εδώ και καιρό να κάνουν την εμφάνιση τους σε διάφορες περιοχές της Κύπρου όπου γίνονται συνήθως καινούρια έργα.
Η προσθήκη ενός ποδηλατόδρομου δεν είναι η απλή προσθήκη ακόμη μιας λωρίδας δίπλα στο πεζοδρόμιο. Αντίθετα, ένα σωστό δίκτυο ποδηλατόδρομων πρέπει να σχεδιάζεται με βάση πρότυπα και να προγραμματίζονται να καλύπτουν περιοχές μέσα στις πόλεις αλλά και στην ύπαιθρο.
Ένα καλά σχεδιασμένο δίκτυο μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην ποδηλασία για διασκέδαση, γυμναστική, στη καθημερινή μας διακίνηση και να προσελκύει ακόμη και τουρισμό στην περιοχή.

Για να μπορέσουν οι ποδηλατόδρομοι να επεκταθούν σωστά και να ελκύσουν ποδηλάτες από όλες τις ηλικίες και χρήσεις, όπως αναφέρει ο Οδηγός Σχεδιασμού Ποδηλατοδρόμων του Λονδίνου, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πολλοί παράγοντες. Όσον αφορά όμως την Κύπρο θα πρέπει:

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Να γίνει τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ούτως ώστε αυτός να καλύπτει τους ποδηλατόδρομους και τους ποδηλάτες. Τι θα κάνει για παράδειγμα ένας ποδηλάτης που ακολουθεί τον ποδηλατόδρομο και φτάνει σε διασταύρωση; Που θα σταθεί; τι σήμανση θα υπάρχει; ποια η σήμανση του ποδηλατοδρόμου και της λωρίδας στο δρόμο;. Αυτά και διάφορα άλλα θέματα θα πρέπει να καθοριστούν.

Οι τοπικές ανάγκες
Οι διαδρομές θα πρέπει να σχεδιάζονται με βάση τις τοπικές ανάγκες και όχι κρίνοντας από την κυκλοφοριακή κίνηση. Έχουμε δηλαδή σαν βάση, τις ανάγκες του κάθε χρήστη, παιδιά, νεολαία, ενήλικες και ηλικιωμένους και ανάπηρους σε ηλεκτρικά καθίσματα.
Όταν κάποιος έχει ποδήλατο στο σπίτι, θα το πάρει για να πάει στο κοντινό εμπορικό κέντρο, στο σχολείο, στη δουλειά και για περίπατο. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος του σχεδιαστή του ποδηλατόδρομου. Να σχεδιάσει δηλαδή τις διαδρομές που θα ακολουθήσουν οι ένοικοι της περιοχής με βάση τις ανάγκες τους. Είναι για αυτό που το πρώτο απαραίτητο βήμα είναι η εξέταση της περιοχής και ο διάλογος. Και ένα σοβαρό θέμα που συνήθως ξεχνούμε, είναι ότι οι ποδηλάτες δεν επιλέγουν πάντα τις ίδιες διαδρομές με τους αυτοκινητιστές.

Η διαδρομή
Αυτή πρέπει οπωσδήποτε να είναι αληθινά όσο γίνεται ασφαλισμένη και όχι να δημιουργεί ένα λανθασμένο αίσθημα ασφάλειας.
Θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται όσο είναι δυνατό τα ανήφορα, τα εμπόδια και οτιδήποτε άλλο είναι δυνατό να δυσκολέψει τον ποδηλάτη.
Από την άλλη μια ωραία διαδρομή που περνά μέσα ή δίπλα από το πάρκο της περιοχής, από ένα σημείο με θέα και που εκμεταλλεύεται σωστά τα πλεονεκτήματα της μονοδρόμησης για γρήγορη και εύκολη πρόσβαση, σίγουρα θα ελκύσει ακόμη περισσότερους ποδηλάτες.

Ο ποδηλατόδρομος
Οι διαστάσεις, οι χρωματισμοί, το οδόστρωμα, η χωροθέτηση σε σχέση με τα αυτοκίνητα, οι επιτρεπόμενες περιοχές (π.χ. επιτρέπεται το ποδήλατο σε πεζόδρομους;) και οι ευκολίες στάθμευσης, θα βοηθήσουν ακόμη περισσότερο στην αύξηση της χρήσης νοουμένου φυσικά ότι δεν θα εμποδίζουν τη διέλευση τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Ενώ υπάρχουν για παράδειγμα ποδηλατόδρομοι στην Κύπρο, συχνά δεν υπάρχουν πρόνοιες για ασφαλισμένη στάθμευση του ποδηλάτου, παρά το χαμηλό κόστος τέτοιας πρόνοιας. Και ασφαλισμένη σημαίνει στάθμευση που δεν κλειδώνει μόνο τον μπροστινό τροχό αλλά και το σκελετό του ποδηλάτου.

Που είναι το ποδήλατό σας;
Η τεχνολογία στα ποδήλατα έχει προοδεύσει πολύ και οι παλαιότεροι θα πρέπει να ξεχάσετε τα δύσκολα και κουραστικά ποδήλατα των παιδικών σας χρόνων.
Τα σημερινά ποδήλατα προσφέρουν αναρτήσεις για άνεση και ξεκούραστη χρήση, είναι ελαφριά και έχουν μοντέρνες και εύχρηστες ταχύτητες στο πετάλι και στον πίσω τροχό.
Τα ελαστικά έχουν επίσης αλλάξει, προσφέρουν άνεση και κράτημα στο δρόμο και σε συνδυασμό με τα μοντέρνα φρένα προσφέρουν γρήγορο και ασφαλισμένο φρενάρισμα.

Η χρήση του ποδηλάτου από μικρούς και μεγάλους προσφέρει υγεία, είναι οικονομικό, μειώνει τη κυκλοφορία των αυτοκινήτων και μαζί φυσικά και τη μόλυνση. Αυτά είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματα που έχει κάνει πολλές χώρες να επενδύσουν μεγάλα ποσά στην προώθηση του ποδηλάτου.

Αυτή η εποχή του χρόνου είναι η πιο κατάλληλη για ποδηλασία, Πάρτε λοιπόν και εσείς το ποδήλατό σας για ένα περίπατο.

Σχόλια

Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Χρειαζούμαστιν και γεννικήν αναθεώρησην των προδιαγραφών τζιαι της αντίκρυσης του παιζόδρομου. Η στρατηγηκή του να αναγκάζεις όσους θα κόψουν οικόπεδα να βάλλουν φτηνές λήνιες τζιαι τσιμεντόπλακες (που γεμώννουν λούκκους παγίδες τον επόμενο χρόνο τζιαι είναι τόσον κακής ποιότητας που λυώνουν ακόμα τζιαι που την βροσιή) έφαεν τα ψουμιά της.

Ποιότητα των διαδρομών στο σύνολον τους
Άνεση στο περπάτημα τζιαι αφαίρεση των εμποδίων
Ασφάλεια μικρών μεγάλων ηληκιωμένων, αθρώπων με δυσκολία στην διακίνηση
Σκιασμός
Ποιότητα της διαμόρφωσης
Πράσινο
Οικολογικός φωτισμός
Σήμανση για τους πεζούς
Πρωταιρεότητα

και και και...
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Στην Ελβετία έμπηκε στο σύνταγμα η αρχή της ίσης πρωτεραιότητας των μορφών διακίνησης. Μέχρι πριν λίγα χρόνια το αυτοκίνητον ήταν ο βασιλιάς.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Aceras
Υπάρχει κάπου κάποια περιγραφή, πρότυπο ή οδηγός για τις πρόνοιες των ποδηλάτων ;
Εδώ τα χτίζουμε όλα γύρο από το αυτοκίνητο. Όλοι οι άλλοι θεωρούνται γραφικοί.
Ο χρήστης Itsmylife είπε…
Μακάρι να προχωρήσει το θέμαν τζιαι θα γεμώσει ο τόπος ποδηλάτες!
Ο χρήστης μισ πσαροκόκαλο είπε…
μακάρι να γίνει σωστά το έργο όπως του αρμόζει.
εγώ μένω αγλατζιά και είδα κάτι πινακίδες για bike sharing...
Ο χρήστης Αντρέας είπε…
@theopemptou

Για την περιγραφή/πρόνοιες που ζητάς κάνε μία έρευνα στο διαδύκτιο για ποδηλατόδρομους τύπου Κοπεγχάγης (Kopenhagen style). Η προσέγγιση της Κοπεγχάγης δημιούργησε και τον όρο Copenhagenize για αστικό σχεδιασμό φιλικό προς τους πεζούς και ποδηλάτες. Λαμβάνοντας υπόψη την αντιμετώπιση των ποδηλατιστών από τους αυτοκινητιστές αυτός ίσως να είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος για την Κύπρο.

Για πεζοδρόμια ρίξε μία ματιά στο http://www.rockvillemd.gov/zoning/sidewalks-wp.pdf.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Τι μου έγραψε ο Aceras για το λανεϊτ

Το πιο κάτω σχόλιο του Acera από την ανάρτηση μου με τίτλο " Η εύκολη πρόσβαση στην αγορά δηλητηρίων ". Πρέπει να το διαβάσετε : Aceras Anthropophorum είπε... Η γειτόνισσα μου ετοιμάζετουν να πάει στον γάμο της ανιψιάς της με τον άντραν της τζαι τα μωρά. Είπεν του αντρός της να βάλει μιαν κρεβάταν κότσιινην. Τζείνος εν έθελεν να βάλει κρεβάταν. Ο ένας το πειν του ο άλλος το ξύν του ο καφκάς επήρεν φωθκιάν. Αρπάσσει η κοπελλούα το ποτσίν του λανέιτ που πας το παράθυρον τζιαι λαλεί του αντρός της πας τα νεύρα της: Αν συνεχίσεις έτσι θα το πιώ. Έκαμεν πους το είπιεν. Άλλοι λαλούν ότι επροσποιήθηκεν ότι το είπιεν τζαι όσον τζαι έντζιησεν πας τα σιείλης της που το απορροφήσαν. Άλλοι λαλούν ότι είπιεν το μισόν ποτσίν τζαι η κουβέντα της προσποίησης ήταν για να την θάψει ο παπάς. Όπως τζαι να έχει η υπόθεση, αν είχεν νόμον όπως τον προτείνετε, η κοπελιά δεν θα επήεννεν τζει που επήεν στα κοσπέντε της τζαι να μαυρίσουν θκυό οικογένειες. Όσος κίνδυνος υπάρχει για τα ζώα τζαι τα φυτ