[24/08/2008 - 2 σελίδες άρθρο του Πολίτη σελίδα 1 & σελίδα 2]
Στο σχέδιο πιο κάτω:
* Από τη παραλία μέχρι το πιο μακρινό σημείο της μαρίνας η απόσταση είναι 500 μέτρα περίπου
* Οι 2 δεξιές λωρίδες είναι για τα σκάφη. Κοντά στην είσοδο του λιμανιού, στο τέλος της εσωτερικής από τις 2 είναι το λιμεναρχείο.
* Οι 2 λωρίδες αριστερά είναι για τις κατοικίες. Η κάθε μια θα έχει δικό της χώρο για το σκάφος της.
* Στο τέλος της πιο αριστερά λωρίδας κατοικιών, θα είναι οι πολυκατοικίες με τα διαμερίσματα.
* Στην αρχή της πιο αριστερά λωρίδας θα γίνει τεχνητή δημόσια παραλία με άμμο.
* Οι εγκαταστάσεις και το όλο έργο επεκτείνονται και στη ξηρά όπου τα σχέδια περιλαμβάνουν μεγάλο εμπορικό κέντρο, χώρους στάθμευσης κλπ.
Η Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον είναι εδώ
Μπορεί το τελικό σχέδιο να έχει ακόμη διαφορές.
Η φωτογραφία πιο κάτω είναι από την επίσημη ιστοσελίδα της μαρίνας Λεμεσού:
και για μεγάλη φωτογραφία εδώ
Στο σχέδιο πιο κάτω:
* Από τη παραλία μέχρι το πιο μακρινό σημείο της μαρίνας η απόσταση είναι 500 μέτρα περίπου
* Οι 2 δεξιές λωρίδες είναι για τα σκάφη. Κοντά στην είσοδο του λιμανιού, στο τέλος της εσωτερικής από τις 2 είναι το λιμεναρχείο.
* Οι 2 λωρίδες αριστερά είναι για τις κατοικίες. Η κάθε μια θα έχει δικό της χώρο για το σκάφος της.
* Στο τέλος της πιο αριστερά λωρίδας κατοικιών, θα είναι οι πολυκατοικίες με τα διαμερίσματα.
* Στην αρχή της πιο αριστερά λωρίδας θα γίνει τεχνητή δημόσια παραλία με άμμο.
* Οι εγκαταστάσεις και το όλο έργο επεκτείνονται και στη ξηρά όπου τα σχέδια περιλαμβάνουν μεγάλο εμπορικό κέντρο, χώρους στάθμευσης κλπ.
Η Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον είναι εδώ
Μπορεί το τελικό σχέδιο να έχει ακόμη διαφορές.
Η φωτογραφία πιο κάτω είναι από την επίσημη ιστοσελίδα της μαρίνας Λεμεσού:
και για μεγάλη φωτογραφία εδώ
Σχόλια
εν που ζηλεύκω, ξέρω το
Από μαρίνα 1000 σκαφών, τελικά μετατράπηκε σε μαρίνα 600 σκαφών με τεχνητα νησιά η εκταση των οποίων θα κτιστει από τους γνωστούς developers. Δημοσια εργα στην υπηρεσία των developers. Ευγε...
Μεταξυ αλλων κρατησα 4 σημεια:
- Όπως παραδέχεται η εταιρεία, υπήρχε δυνατότητα για ελλιμενισμό μεγαλύτερου αριθμού σκαφών, σε περίπτωση που δεν κατασκευάζονταν τα δύο τεχνητά νησιά. Όμως, σύμφωνα με τις υποδείξεις των επιχειρηματικών κύκλων που εμπλέκονται στην κατασκευή του έργου, η επιλογή αυτή θα ήταν λιγότερο επικερδής. Θέση που έγινε αποδεκτή από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Πρωτίστως, στόχος της μαρίνας είναι ο εμπλουτισμούς του τουριστικού προϊόντος, ενώ οι ανάγκες των ντόπιων ιδιοκτητών σκαφών, περνά κάπως σε δεύτερη μοίρα. "Λειτουργούμε κάτω από καθεστώς ελεύθερης αγοράς και βάσει αυτής, θα καθοριστούν οι τιμές των ενοικίων" επισημαίνει
- Μελέτη για τα τεχνητά νησιά του Ντουμπάι δείχνει ότι οι παραλίες πέραν των νησιών έχουν καταστραφεί, ενώ κατά την κατασκευή των νησιών πολλά ενδημικά είδη ψαριών απλώς είχαν εξαφανιστεί.
- η μαρίνα Λεμεσού θα αναπτυχθεί πάνω σε είδη φυκιών με το όνομα λειμώνες ποσειδωνίας, τα οποία και προστατεύονται από διεθνείς συνθήκες και από τη Natura 2000. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι η καταστροφή των προστατευόμενων φυκιών δεν θα επηρεάσει το ποσοστό τους παγκύπρια, ενώ δικαιότερη θα ήταν η αναφορά ότι στο Ντουμπάι έχει παρατηρηθεί ανανέωση της θαλάσσιας ζωής της περιοχής μετά την κατασκευή των νησιών.
- με άνωθεν εντολές το Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας μελέτησε με συνοπτικές διαδικασίες τη περιβαλλοντική μελέτη που εκπόνησε ο οίκος Νικολαΐδης και Συνεργάτες εκ μέρους της κοινοπραξίας. Σύμφωνα με πηγή στο Υπουργείο Γεωργίας "το τμήμα Περιβάλλοντος είχε αρκετές ενστάσεις αλλά οι εντολές που πήρε ήταν σαφείς: Λόγω στενών χρονοδιαγραμμάτων η μελέτη έπρεπε να εγκριθεί γρήγορα".
Η Posidonia oceanica εντοπιζεται σε λειμώνες μετά τα 8 μέτρα βάθους στην ευρυτερη περιοχή μελέτης και εκτείνεται μέχρι και 15 μέτρα βάθους ακλουθώντας μια εναλλαγή λειμώνων-αμμώδες υποστρωμάτων.
Δεν θα αναπτυχθει πανω στους λειμωνες το εργο....δεν βρισκω αυτη την τοποθετηση καπου.