[20/08/2008 Δημοσίευση στον Πολίτη "Οικολόγοι στα θρανία"]
Η πιο κάτω επιστολή στάλεικε σήμερα στον Υπουργό Παιδείας:
Με την ευκαιρία της έναρξης του νέου σχολικού έτους, θα ήθελα να σας παρακαλέσω όπως εξετάσετε την δυνατότητα προσθήκης ακόμη ενός ατόμου στο μαθητικό συμβούλιο της κάθε τάξης.
Το επιπρόσθετο αυτό μέλος θα έχει τον τίτλο του «Συμβούλου Περιβάλλοντος» και ο ρόλος του θα εμπερικλείει την συνεχή ενημέρωση των μαθητών της τάξης του για περιβαλλοντικά θέματα.
Ειδικότερα τα καθήκοντά του μπορούν να περιλαμβάνουν:
- Την προώθηση της ανακύκλωσης
- Την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού
- Την απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης
- Την προώθηση φιλικής προς το περιβάλλον συμπεριφοράς
- Την ένταξη της προστασίας του περιβάλλοντος στον τρόπο ζωής τους
Ο εκάστοτε Σύμβουλος Περιβάλλοντος κάθε τάξης μπορεί να ενημερώνεται και να συζητά για τις δράσεις και έντυπα που θα προωθήσει στη τάξη του με τους συμβούλους περιβάλλοντος των άλλων τάξεων καθώς επίσης και με την επιτροπή περιβάλλοντος του σχολείου που θα απαρτίζεται από 2 ή περισσότερους καθηγητές που ενδιαφέρονται να προωθήσουν θέματα περιβάλλοντος στο σχολείο τους.
Είναι γνωστό ότι μέσα στα καθήκοντα των καθηγητών είναι η δημιουργία επιτροπών, μία από τις οποίες θα μπορούσε να είναι και αυτή του περιβάλλοντος.
Θα ήταν επίσης καλό να εξεταστεί η συμμετοχή ενός εκλελεγμένου «Συμβούλου Περιβάλλοντος» στο Γενικό Μαθητικό Συμβούλιο για την προώθηση περιβαλλοντικών θεμάτων σε σχολικό επίπεδο.
Μέσα στα πλαίσια αυτής της αρμοδιότητας θα μπορούσαν να προωθηθούν περιβαλλοντικές δράσεις μέσα ή έξω από το σχολείο μετά από συνεννόηση με τη Διεύθυνση του σχολείου.
Οι δράσεις μπορούν να περιλαμβάνουν:
- Ενημέρωση και παρουσίαση στους μαθητές τη σημαντικότητα της διαφύλαξης του περιβάλλοντος από αρμόδιους σε θέματα περιβάλλοντος
- Επισκέψεις σε χώρους ανακύκλωσης
- Διαγωνισμοί Αφίσας ή συλλογής ανακυκλώσιμων
- Δημιουργία από ομάδα μαθητών μιας επιπρόσθετης ηλεκτρονικής σελίδας στον ιστοχώρο που δίνεται για κάθε σχολείο όπου θα φιλοξενούνται οι περιβαλλοντικές δράσεις του σχολείου ή ακόμα και φόρουμ όπου θα φιλοξενούνται οι απόψεις και οι εισηγήσεις των μαθητών για το περιβάλλον.
Μέσα από τις 40 και πλέον παρουσιάσεις που έχω κάνει στα σχολεία όλης της Κύπρου αλλά και μέσα από συνεργασίες για διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και πολλή περιβαλλοντική γνώση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς .
Στην περίπτωση που θα προχωρήσει ο θεσμός αυτός, το Γραφείο του Επιτρόπου Περιβάλλοντος, θα στηρίξει τη νέα αυτή προσπάθεια, με πληροφοριακό υλικό, διαλέξεις και συμβουλές.
Πρέπει εδώ να αναφέρω ότι τα πιο πάνω έχουν προταθεί από τη μαθήτρια της Α’ Λυκείου Στέλλα Παρμάκη στη Λάρνακα.
Σχόλια
Δυστυχώς στην Κύπρο κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Δεν πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο πρέπει να κάνουμε και στην Κύπρο;
Επιπλέον, νομίζω θα ήταν καλά να γίνει ένας επιστημονικός σύνδεσμος (όπως π.χ. ο Σύνδεσμος Αρχιτεκτόνων) ο οποίος να προωθήσει τα συμφέροντα του Κλάδου.
Ίσως αυτό να είναι το σωστό πρώτο βήμα ...
Δεν είναι με τα πτυχία που αποκτάς περιβαλλοντική συνείδηση.