Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εταιρική φορολογική απαλλαγή για πιο πολλά ποδήλατα

Όταν ο τόπος περνά δύσκολες οικονομικές συνθήκες όπως και τώρα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε έξυπνες μεθόδους για να αναζωογονήσουμε την οικονομία αλλά και να βελτιώσουμε επίσης και το περιβάλλον. Επιτυχημένα παραδείγματα υπάρχουν πολλά στο εξωτερικό που είχαν μάλιστα σχεδιαστεί για να αντιμετωπιστεί η κρίση αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους. Ένα μέτρο από μόνο του μπορεί να μην φαίνεται σπουδαίο, αλλά να μην ξεχνούμε ότι το αποτέλεσμα έχει πολλαπλάσιο αποτέλεσμα.
Ένα σύστημα που μπορούμε να εφαρμόσουμε και που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στο Λονδίνο για ποδήλατα είναι αυτό της απαλλαγής του εταιρικού φόρου για ορισμένες αγορές υπαλλήλων γνωστό σαν Cycle2Work (www.cyclescheme.co.uk ).
Το σύστημα βασίζεται στη δυνατότητα απαλλαγής από τον εταιρικό φόρο της αξίας π.χ. ενός ποδηλάτου ακόμη και όταν το ποδήλατο θα δοθεί σε υπάλληλο της εταιρείας ο οποίος αποπληρώνει την αξία του ποδηλάτου με μηνιαίες αποκοπές από τον μισθό του.
Αν για παράδειγμα εφαρμόσουμε μια απλή μορφή αυτού του μέτρου στην Κύπρο, τότε θα πληρώσει η εταιρεία το ποδήλατο που επέλεξε ο υπάλληλος της π.χ. €600 και θα αφαιρέσει το ποσό από τον εταιρικό φόρο. Ταυτόχρονα θα μειώσει τον μισθό του υπαλλήλου κατά €50 για ένα χρόνο για να εξοφληθεί το ποδήλατο.
Στην Κύπρο όπου ο εταιρικός φόρος είναι 10%, τα πλεονεκτήματα είναι ότι το κατάστημα έκανε πώληση, το κράτος παίρνει το ΦΠΑ 17% και έχουμε ένα ακόμη ποδηλάτη στην πόλη! Στο Λονδίνο παράλληλα με τη διευκόλυνση στην αγορά ποδηλάτου, χρησιμοποιήθηκαν και πολλοί άλλοι τρόποι και συνθήματα για να προωθήσουν την ποδηλασία.
Για παράδειγμα ένα από τα επιχειρήματα βασιζόταν στο ότι είναι πολύ πιο εύκολο να διανύσει κάποιος τα τελευταία χιλιόμετρα προς το τόπο εργασίας του με ποδήλατο, παρά με άλλο μέσο σε ώρες αιχμής. Αυτό μπορούσαν φυσικά να το προβάλουν γιατί δημιουργήθηκαν ειδικές διαδρομές που περνούν μέσα από χώρους πρασίνου και πάρκα δίνοντας έτσι ένα μεγάλο πλεονέκτημα στον ποδηλάτη αλλά ακόμη και superhighway ποδηλάτων όπου μόλις ο ποδηλάτης πλησιάσει ορισμένες διασταυρώσεις τα φώτα ανάβουν κόκκινο στα αυτοκίνητα για να μπορεί ο ποδηλάτης να ταξιδεύει χωρίς να σταματά.
Χρειάζονται φυσικά και ορισμένες απλές ασφαλιστικές δικλείδες ούτως ώστε να μη γίνονται απάτες.
Το Λονδίνο δεν είναι από τις προηγμένες ποδηλατικές πόλεις αλλά κάνει μεγάλες προσπάθειες να φτάσει για παράδειγμα τη Κοπεγχάγη όπου οι κάτοικοι δεν πτοούνται ούτε τα χιόνια ούτε τη βροχή και κάνουν το ένα τρίτο των μετακινήσεων τους με ποδήλατο.
Τα ποδήλατα προωθούνται από όλες τις προηγμένες χώρες γιατί είναι ο πιο οικολογικός τρόπος μετακίνησης, χρειάζονται λιγότερο χώρο και φθηνότερες υποδομές από το αυτοκίνητο. Και εμείς μπορούμε να κάνουμε τις πόλεις μας πιο φιλικές στο ποδήλατο, με απλά και ανέξοδα μέτρα που θα βελτιώσουν και το επίπεδο της υγείας μας λόγω της άσκησης, και την ποιότητα του αέρα αλλά και την ποιότητα της ζωής μας γενικά.
Απλά χρειαζόμαστε σωστά σχεδιασμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, νομοθετική ρύθμιση, εκπαίδευση των οδηγών, μαθήματα συμπεριφοράς σε μαθητές και μείωση της ταχύτητας των οχημάτων σε ορισμένες περιοχές.
Μόνο ένα δρόμο να αφήσουμε πίσω μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα για το ποδήλατο!
Χαράλαμπος Θεοπέμπτου
Επίτροπος Περιβάλλοντος

Σχόλια

Ο χρήστης Eólica είπε…
Είσαι λεβέντης επίτροπε! Μακάρι να γίνουν κι άλλα πράγματα για τα ποδήλατα! Αλλά σε ώτα μη ακουόντων...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α