Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η φρυδού με NVQ


Κάθε πρωί περνώ δίπλα από ένα μικρό κατάστημα που διαφημίζει φροντίδα των φρυδιών και μαζί με αυτό διαφημίζει και το γεγονός ότι η ιδιοκτήτρια έχει εκπαιδευτεί σε επίπεδο 3 των National Vocational Qualification - NVQ που είναι τα επαγγελματικά προσόντα της Αγγλίας.
Χωρίς αυτά τα προσόντα μια επαγγελματίας ομορφιάς θα δυσκολευτεί να βρει εργασία στην Αγγλία εφόσον πολλές τοπικές αρχές το θέτουν σαν προϋπόθεση για άδεια εργασίας. Παράλληλα, τα ινστιτούτα ομορφιάς το ζητούν γιατί συνήθως η ασφαλιστική εταιρεία του ινστιτούτου απαιτεί όπως το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο γι αυτό που κάνει.

Η απόκτηση επαγγελματικών προσόντων σαν απόδειξη του επιπέδου κατάρτισης είναι απαραίτητη για εξασφάλιση άδειας εργασίας σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και αυτό περιλαμβάνει πολλούς τομείς της οικονομίας ιδιαίτερα όμως τα τεχνικά επαγγέλματα.
Η απαίτηση επαγγελματικών προσόντων προσφέρει φοβερά πλεονεκτήματα σε μια χώρα και για αυτό το λόγο οι τοπικές κοινωνίες στις προηγμένες χώρες δίνουν αξία και αναγνώριση αυτών των προσόντων.
Αντίθετα, εμείς έχουμε θεοποιήσει τα ακαδημαϊκά προσόντα με αποτέλεσμα η νεολαία να νιώθει ότι η μόνη επιλογή για ένα καλό μέλλον να είναι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Μερικά από τα πλεονεκτήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι:
Α) Η απαίτηση επαγγελματικών προσόντων για την εξάσκηση μιας σειράς επαγγελμάτων δημιουργεί και προστατεύει πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και περιορίζει το ξένο εργατικό προσωπικό κυρίως σε ανειδίκευτες εργασίες αλλά προστατεύει επίσης τους ειδικευμένους ξένους εργάτες από την εκμετάλλευση. Π.χ. στον Καναδά χρειάζονται πάνω από 4 χρόνια για να γίνει κάποιος υδραυλικός.
Β) Προσφέρει διέξοδο, απασχόληση και καλά εισοδήματα σε όσους δεν έχουν κλίση για ακαδημαϊκές σπουδές, σε όσους έχουν την ικανότητα και το ταλέντο να εργάζονται με τα χέρια τους  ή όσους έχουν εγκαταλείψει το σχολείο καιβρίσκονται μπροστά από αδιέξοδα.
Γ) Βελτιώνει σημαντικά το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών με επιπλέον όφελος την εκπαίδευση σε καλές πρακτικές και θέματα ασφάλειας, υγείας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Δ) Δίνει την ευκαιρία στο κράτος να προωθήσει την εφαρμογή προτύπων και τεχνικών προδιαγραφών.
Ε) Προστατεύει τη δημόσια υγεία αλλά και των καταναλωτή ο οποίος πληρώνει και αναμένει ένα συγκεκριμένο επίπεδο εργασίας.

Τεχνική εκπαίδευση στην Κύπρο πρόσφερε από το 1968 το ΑΤΙ αλλά η κυβερνητική μηχανή έντεχνα δεν αναγνώριζε το δίπλωμα του ΑΤΙ για να το εκμεταλλεύεται και τελικά το οδήγησε σε κλείσιμο. Παράλληλα η εφαρμογή ενός κυπριακού συστήματος επαγγελματικών προσόντων όπως τα NVQ συζητείται για πάνω από 10 χρόνια χωρίς να έχουμε κατάληξη.
Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση προσφέρουν στην Ελλάδα τα ΤΕΙ τα οποία όμως ακόμη να διεκδικήσουν την επαγγελματική αναγνώριση που τους αξίζει.
Η απαίτηση για επαγγελματικά προσόντα προσφέρει τρομερά πλεονεκτήματα σε μια χώρα και πρέπει να γίνει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός τους από τα ακαδημαϊκά προσόντα αλλά ταυτόχρονα να γίνουν εκστρατείες ενημέρωσης και προώθησης τους. Για να πετύχουν όμως χρειάζονται επίσης τη δυνατότητα μέσα από οργανωμένα ακαδημαϊκά προγράμματα να μετατραπούν σε ακαδημαϊκά προσόντα για όσους το επιθυμούν.

Σκεφτείτε τι γίνεται όταν χρειαστείτε τεχνικό στο σπίτι σας, ποιος έρχεται; Μπορείτε να τον εμπιστευθείτε; Ξέρει να κάνει τη δουλειά; Ακολουθεί κάποια πρότυπα; Θα τον βρείτε ξανά για να διεκδικήσετε πιθανές ζημιές;  Υπάρχει τρόπος διεκδίκησης;
Στον τομέα του περιβάλλοντος παρουσιάζονται  επίσης προβλήματα. Η θερμομόνωση που δεν εφαρμόζεται σωστά είναι σχεδόν άχρηστη, τα φωτοβολταϊκά έχουν τη τεχνική τους. Η λάθος εφαρμογή του συστήματος θέρμανσης μπορεί για παράδειγμα να αποδειχθεί πολύ ενεργοβόρα.

Όταν όμως υπάρχει μια διαδικασία εκπαίδευσης, αδειοδότησης και κατάταξης σε επίπεδα τεχνικών, όλα τα πιο πάνω λύνονται. Και η επαγγελματική εκπαίδευση εφαρμόζεται σχεδόν σε όλους τους τομείς, από την φρυδού, στον μάγειρα, τα ξενοδοχειακά, τα αυτοκίνητα και σε όσους άλλους τομείς επιλέξει η πολιτεία.

Χαράλαμπος Θεοπέμπτου
Επίτροπος Περιβάλλοντος

Σχόλια

Ο χρήστης Sike είπε…
Like
Ο χρήστης Bananistanos είπε…
Like 2
Ο χρήστης chrys είπε…
Εδώ και πολύ καιρό φωνάζω για επαγγελματικές πιστοποιήσεις.

Ήδη προσπαθώ σε ενα κολλέγιο που εργάζομαι να προωθήσω επαγγελματικά πτυχία.

Δυστυχώς στην Κύπρο ότι δηλώσεις είσαι. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

Κάποια δουλειά γίνεται με τους διάφορους συνδέσμους. Π.χ σύνδεσμος φυσιοθεραπευτών Κύπρου.

Αλλά έχεις δίκαιο επίτροπέ μου ότι αυτό πρέπει να το αναλάβει το κράτος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Πάρκο της Ακαδημίας .. .. bye bye

Τα πιο κάτω είναι από τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το κυκλικό κόμβο στη γωνία του πάρκου και του Αλουμίνιουμ Tower στη Λευκωσία   Αυτές είναι οι απόψεις που υπόβαλε το Τμήμα Δασών για το έργο. Όταν τις διαβάσετε θα δείτε και γιατί το Τμήμα Δασών είναι πολύ ψηλά στην εκτίμησή μου. "«...οι επιπτώσεις από τη δημιουργία του κόμβου στο Εθνικό Δασικό Πάρκο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας θα είναι σημαντικότατες. Συμφώνως του σχεδίου, μια έκταση 20.825 τετρ. μέτρων σε έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου της Λευκωσίας θα αποψιλωθεί ενώ μια άλλη έκταση του θα επηρεαστεί από έργα που θα γίνουν μελλοντικά για τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγλατζιάς. Το Εθνικό Δασικό Πάρκο με τις πολλές αναψυχικές διευκολύνσεις που διαθέτει, χρησιμοποιείται σήμερα έντονα για σκοπούς αναψυχής και άθλησης . Όπως είναι επίσης γνωστό, στο χώρο του Πάρκου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο οι φοιτητές αξιοποιούν για διάφορους σκοπούς" Αλλού λέει: «...πιστεύουμε ό

Θέλουν καταστρέψουν τα πάρκα Ακαδημίας & Αθαλάσσας

Έχει χρόνια που θέλουν να καταστρέψουν το Πάρκο Ακαδημίας και της Αθαλάσσας. Το πιο κάτω απόσπασμα από τον προϋπολογισμό της Πολεοδομίας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1608 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΗΣΕΩΣ (γ) €300.000, που προορίζονται να καλύψουν μέρος της δαπάνης κατασκευής του έργου «Νότια επέκταση της Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά , τμήμα από τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι την Οδό φυτωρίου στην Αγλαντζιά ». Ο δρόμος αυτός, αποτελεί ακτινωτό Δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις οχηματικές διακινήσεις από τη νοτιοδυτική περιοχή της Λευκωσίας προς το κέντρο της πόλης και αντιστρόφως. Η βόρεια προέκταση του δρόμου αυτού, από τη συμβολή του με τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι και τη συμβολή του με τη Λεωφόρο Αγλαντζιάς (Λεωφόρος Ακαδημίας), υλοποιήθηκε παλαιότερα με βάση Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και λειτουργεί, με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, λωρίδα πρασίνου και ποδηλατόδρομο. Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ετοίμασε Ρ