Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτεραιότητες για τις νέες Τοπικές Αρχές

Οι εκλογές έχουν τελειώσει, είμαστε ήδη στο 2012 και οι νέες Τοπικές Αρχές θα αναλάβουν τώρα καθήκοντα.
Τα θέματα των Τοπικών Αρχών επηρεάζουν άμεσα τη ποιότητα ζωής των πολιτών και υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμη που χρειάζονται τη προσοχή των Τοπικών Αρχών.
Απόβλητα
Θα πρέπει οι Τοπικές Αρχές να πάρουν μέτρα για τη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν σε σκυβαλότοπους εφόσον θα πρέπει να κλείσουμε τις χωματερές το 2013 αλλά και να λειτουργήσουμε τα νέα ΧΥΤΥ με αποτέλεσμα τη σοβαρή αύξηση των χρεώσεων σκυβάλων αν δεν παρθούν μέτρα μείωσης των αποβλήτων.
Θα πρέπει επίσης η Ένωση Δήμων να επανεξετάσει τη στάση της και να συμφωνήσει με τη ρύθμιση των διαφημιστικών φυλλαδίων που κατακλύζουν τα γραμματοκιβώτια μας.
Ποιότητα του αέρα και πράσινο
Τα δύο αυτά θέματα είναι άμεσα συνδεδεμένα και αφορούν την υγεία όλων μας. Η Κύπρος έχει σοβαρότατο πρόβλημα ποιότητας του αέρα, κυρίως με τα αιωρούμενα σωματίδια και οι Τοπικές Αρχές έχουν σοβαρό ρόλο να παίξουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, με μέτρα όπως αυτά που αναφέρονται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Βελτίωση της Ποιότητας του Αέρα στην Κύπρο. Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι η ΕΕ έχει κινήσει νομικά μέτρα εναντίον μας για την ποιότητα του αέρα.
Από την άλλη το αστικό πράσινο βρίσκεται υπό διωγμό, τα δέντρα κόβονται από τα πεζοδρόμια με την απλή και μόνο δικαιολογία της προσιμότητας και , υπάρχουν πολλοί ακόμη εγκατελειμένοι χώροι πρασίνου.
Γειτονιές
Στην Κύπρο όπου όλα σχεδιάζονται γύρω από το αυτοκίνητο έχουμε σαν αποτέλεσμα καταστρέψει το αίσθημα της γειτονιάς. Υπάρχουν πολλά επιτυχημένα τέτοια παραδείγματα στην κεντρική Ευρώπη, όπου ο δρόμος σε μια γειτονιά μοιράζεται πιο δίκαια ανάμεσα σε πεζούς και οχήματα με αποτέλεσμα μια πολύ σημαντική αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων.
Κυκλοφοριακό
Πρέπει να αρχίσουμε και στην Κύπρο να εφαρμόζουμε μέτρα μείωσης της ταχύτητας των αυτοκινήτων ιδιαίτερα σε γειτονιές, κοντά σε σχολεία και σε χώρους με μεγάλη κίνηση. Τα μέτρα αυτά μαζί με την δημιουργία ποδηλατοδρόμων, χώρους στάθμευσης ποδηλάτων, διασταυρώσεις και φώτα τροχαίας με πρόνοιες για πεζούς θα προωθήσουν και το περπάτημα αλλά και την ποδηλατοκίνηση.
Θόρυβος
Το πρόβλημα του θορύβου ιδιαίτερα από νυκτερινά κέντρα διασκεδάσεως είναι πολύ μεγάλο και σε Κοινότητες και Δήμους. Η νομοθεσία είναι του 1974, δεν αναφέρεται σε επίπεδα και δεν εφαρμόζεται εύκολα. Ίσως αυτό να αφέθηκε να είναι έτσι ξεπίτηδες, όμως δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι γιατί η κατάσταση είναι πλέον εκτός ελέγχου.
Οδικός φωτισμός
Πέραν από το γεγονός ότι λόγω της ενεργειακής μας κρίσης έχουμε όλοι υποχρέωση να πάρουμε μέτρα μείωσης της ενέργειας, οι Τοπικές Αρχές θα έχουν οικονομικό όφελος από την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
Καθαριότητα
Υπάρχουν δυστυχώς πολλές περιοχές στις πόλεις και κοινότητες μας με πολλά σκουπίδια, ψυγεία, αυτοκίνητα και όλων των ειδών τα άχρηστα πεταμένα σε ανοικτούς χώρους ακόμη και μέσα σε πόλεις. Έχουμε και τους ακαλαίσθητους κάδους να περιφέρονται σε πεζοδρόμια με πολλά σκουπίδια απέξω. Επιπλέον έχουμε και την άσχημη συνήθεια να διαφημίζουμε αυτοκίνητα έξυπνα τοποθετημένα σε πεζοδρόμια, χώρους στάθμευσης και άλλους χώρους.
Οχληρές βιοτεχνίες
Πάρα πολύς κόσμος έχει προβλήματα με τις διάφορες οχληρές βιοτεχνίες που βρίσκονται μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Θα πρέπει να τεθεί προτεραιότητα να μεταφερθούν αυτές σε βιοτεχνικές περιοχές αλλά και πιο αυστηρή εφαρμογή των νομοθεσιών για όσες λειτουργούν τώρα.
Τα πιο πάνω αποτελούν μόνο μερικά από τα προβλήματα που έχουν να χειριστούν οι νέες Τοπικές Αρχές. Δεν ξέρω πόσα από τα πιο πάνω περιέχονταν στα προγράμματα αυτών που έκαναν προεκλογική εκστρατεία αλλά αυτά είναι προβλήματα που χρειάζονται άμεσα την προσοχή των Τοπικών Αρχών και μπορούν να έχουν σοβαρή βελτίωση στην ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Πάρκο της Ακαδημίας .. .. bye bye

Τα πιο κάτω είναι από τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το κυκλικό κόμβο στη γωνία του πάρκου και του Αλουμίνιουμ Tower στη Λευκωσία   Αυτές είναι οι απόψεις που υπόβαλε το Τμήμα Δασών για το έργο. Όταν τις διαβάσετε θα δείτε και γιατί το Τμήμα Δασών είναι πολύ ψηλά στην εκτίμησή μου. "«...οι επιπτώσεις από τη δημιουργία του κόμβου στο Εθνικό Δασικό Πάρκο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας θα είναι σημαντικότατες. Συμφώνως του σχεδίου, μια έκταση 20.825 τετρ. μέτρων σε έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου της Λευκωσίας θα αποψιλωθεί ενώ μια άλλη έκταση του θα επηρεαστεί από έργα που θα γίνουν μελλοντικά για τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγλατζιάς. Το Εθνικό Δασικό Πάρκο με τις πολλές αναψυχικές διευκολύνσεις που διαθέτει, χρησιμοποιείται σήμερα έντονα για σκοπούς αναψυχής και άθλησης . Όπως είναι επίσης γνωστό, στο χώρο του Πάρκου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο οι φοιτητές αξιοποιούν για διάφορους σκοπούς" Αλλού λέει: «...πιστεύουμε ό

Θέλουν καταστρέψουν τα πάρκα Ακαδημίας & Αθαλάσσας

Έχει χρόνια που θέλουν να καταστρέψουν το Πάρκο Ακαδημίας και της Αθαλάσσας. Το πιο κάτω απόσπασμα από τον προϋπολογισμό της Πολεοδομίας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1608 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΗΣΕΩΣ (γ) €300.000, που προορίζονται να καλύψουν μέρος της δαπάνης κατασκευής του έργου «Νότια επέκταση της Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά , τμήμα από τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι την Οδό φυτωρίου στην Αγλαντζιά ». Ο δρόμος αυτός, αποτελεί ακτινωτό Δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις οχηματικές διακινήσεις από τη νοτιοδυτική περιοχή της Λευκωσίας προς το κέντρο της πόλης και αντιστρόφως. Η βόρεια προέκταση του δρόμου αυτού, από τη συμβολή του με τη Λεωφόρο ΡΙΚ, μέχρι και τη συμβολή του με τη Λεωφόρο Αγλαντζιάς (Λεωφόρος Ακαδημίας), υλοποιήθηκε παλαιότερα με βάση Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και λειτουργεί, με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, λωρίδα πρασίνου και ποδηλατόδρομο. Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ετοίμασε Ρ