Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θόρυβος στο αεροδρόμιο Λάρνακας

Ερώτηση με αρ. 23.06.009.04.805, ημερομηνίας 2 Φεβρουαρίου 2010, της  βουλευτού εκλογικής  περιφέρειας Αμμοχώστου κ. Σκεύης Κούτρα Κουκουμά
«Παρακαλείται ο αρμόδιος υπουργός να πληροφορήσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων κατά πόσο υπάρχει σύστημα μέτρησης της  έντασης του ήχου των αεροπλάνων και ποια είναι τα αποδεκτά επίπεδα έντασης για την ανθρώπινη υγεία.»
Απάντηση  ημερομηνίας 29 Απριλίου 2010 του Υπουργού Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος κ. Δημήτρη Ηλιάδη στην ερώτηση με αρ. 23.06.009.04.805, ημερομηνίας 2 Φεβρουαρίου 2010, της βουλευτού εκλογικής περιφέρειας Αμμοχώστου κ. Σκεύης Κούτρα Κουκουμά
      «Αναφέρομαι στην επιστολή του Γενικού Διευθυντή της Βουλής των Αντιπροσώπων με ημερομηνία 11 Φεβρουαρίου 2010 σε σχέση με την πιο πάνω Ερώτηση, και σας πληροφορώ τα ακόλουθα:
      Με  βάση τον περί Αξιολόγησης και  Διαχείρισης του Περιβαλλοντικού  Θορύβου Νόμο του 2004 και των τροποποιήσεων που ακολούθησαν μέχρι το 2007, η μέτρηση έντασης του ήχου απαιτείται για αερολιμένες όπου οι ετήσιες κινήσεις αεροσκαφών υπερβαίνουν τις 50,000. Στα αεροδρόμια της Κύπρου δεν παρατηρείται αυτή η κίνηση αεροσκαφών.
      Παρόλα  αυτά, σημειώνεται ότι το Τμήμα Υγείας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος των αεροδρομίων Hermes προωθεί την εκπόνηση Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου για το διεθνές αεροδρόμιο Λάρνακας και αναμένεται ότι σύντομα θα δοθούν τιμές της έντασης θορύβου σε καθορισμένες αποστάσεις από το αεροδρόμιο.
      Με  την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να σας  διαβιβάσω τους θερμούς μου χαιρετισμούς και να σας διαβεβαιώσω ότι  θα βρίσκομαι πάντα στη διάθεσή σας.»
 EX/ΗΚ/AP-23.06.009.04.805(2)
---------------------------------------------------------------------------------------

Ερώτηση με αρ. 23.06.009.04.805, ημερομηνίας 2 Φεβρουαρίου 2010, της  βουλευτού εκλογικής  περιφέρειας Αμμοχώστου κ. Σκεύης Κούτρα Κουκουμά
«Παρακαλείται ο αρμόδιος υπουργός να πληροφορήσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων κατά πόσο υπάρχει σύστημα μέτρησης της  έντασης του ήχου των αεροπλάνων και ποια είναι τα αποδεκτά επίπεδα έντασης για την ανθρώπινη υγεία.»
Απάντηση  ημερομηνίας 4 Μαΐου 2010 της Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Ερατώς Κοζάκου Μαρκουλλή στην ερώτηση με αρ. 23.06.009.04.805, ημερομηνίας 2 Φεβρουαρίου 2010, της βουλευτού εκλογικής περιφέρειας Αμμοχώστου κ. Σκεύης Κούτρα Κουκουμά
      «Αναφέρομαι στην πιο πάνω ερώτηση και θα ήθελα να σας πληροφορήσω τα ακόλουθα:
    1. Είναι δεδομένο ότι οι αερομεταφορές και η ανάπτυξή τους γενικά, έχουν δημιουργήσει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον υπό τη μορφή θορύβου αεροσκαφών και ρύπων στην ατμόσφαιρα. Για περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας, ICAO, έχει θέσει προδιαγραφές για το επίπεδο θορύβου των αεροσκαφών. Η μέτρηση του θορύβου για σκοπούς πιστοποίησης ενός αεροσκάφους γίνεται κατά την προσέγγιση, την προσγείωση και την απογείωση. Ανάλογα με τις τιμές που μετρούνται, τα αεροσκάφη πιστοποιούνται ότι ικανοποιούν τις προδιαγραφές του κεφαλαίου 2 (chapter 2) ή κεφαλαίου 3 (chapter 3) του παραρτήματος 16 της Συνθήκης του Σικάγο, που αναφέρεται στην περιβαλλοντική προστασία. Οι τιμές αυτές λαμβάνουν υπόψη τον αριθμό μηχανών αλλά και το συνολικό βάρος του αεροσκάφους. Για παράδειγμα δύο αεροσκάφη με το ίδιο επίπεδο θορύβου αλλά με διαφορετικό βάρος, μπορεί να ανήκουν στα δύο διαφορετικά κεφάλαια του παραρτήματος 16 της εν λόγω Συνθήκης.
    2. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την οδηγία 92/14 έχει απαγορεύσει τις πτήσεις αεροσκαφών των προδιαγραφών του κεφαλαίου 2 από το 2002 και ταυτόχρονα με την οδηγία 2002/30 ανέθεσε στους αερολιμένες την ευθύνη διαχείρισης του περιβαλλοντικού θορύβου, χρησιμοποιώντας δέσμη μέτρων όπως π.χ. απαγόρευση πτήσεων σε νυκτερινές ώρες, χρήση ειδικών διαδικασιών στην απογείωση κλπ. Επίσης η ΕΕ με την οδηγία 2002/49, που αφορά μεταξύ άλλων και τους κοινοτικούς αερολιμένες με ετήσια διακίνηση αεροσκαφών πέραν των 50.000 κινήσεων, επιβάλλει στο διαχειριστή του αερολιμένα να δημοσιεύει χάρτες περιβαλλοντικού θορύβου. Οι χάρτες αυτοί χρησιμοποιούνται για πολεοδομικούς σκοπούς και ως μέτρο ελέγχου και περιορισμού του θορύβου.
    3. Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές κινήσεις στον αερολιμένα Λάρνακας πλησιάζουν το όριο αυτό, ενώ η Πάφος είναι της τάξης των 13.000 κινήσεων το χρόνο. Για σκοπούς μείωσης του θορύβου στους δύο αερολιμένες Κύπρου εφαρμόζονται διαδικασίες απογείωσης όπου τα αεροσκάφη αποφεύγουν στα αρχικά στάδια κατοικημένες περιοχές (noise abatement procedures). Η οδηγία 2002/49 έχει ενσωματωθεί στην Κυπριακή έννομη τάξη με το Νόμο Ν224(Ι)/2004 και την ευθύνη υλοποίησης και εφαρμογής της έχει η Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ενώ η οδηγία 2002/30 έχει υιοθετηθεί με τον Τροποποιητικό Νόμο Περί Πολιτικής Αεροπορίας 114(Ι)/2004.
    4. Στην Κύπρο από το Νοέμβριο του 2006 έχουν απαγορευτεί οι πτήσεις αεροσκαφών με προδιαγραφές θορύβου σύμφωνα με το κεφάλαιο 2. Τέτοια αεροσκάφη είναι το IL 86 (4 μηχανές) και Β727 (3 μηχανές). Πληροφοριακά τα σύγχρονα αεροσκάφη όπως Α330, Β777 είναι δικινητήρια με μεγάλη ισχύ στους κινητήρες και έχουν υψηλό βαθμό ανόδου κατά την απογείωση, με αποτέλεσμα να εκτίθεται λιγότερος γειτονικός πληθυσμός στο θόρυβο.
    5.  Ο θόρυβος που χαρακτηρίζεται ως ανεπιθύμητος ήχος είναι μορφή ενέργειας και έχει ως μονάδα μέτρησης το decibel, dB. Η τιμή των 0 dB(A) χαρακτηρίζεται ως ο πιο χαμηλός θόρυβος που μπορεί να ακούσει ο μέσος άνθρωπος. Ενδεικτικά η ομιλία ανθρώπου από απόσταση 1 μέτρου είναι 65 dB, το κουδούνισμα του ωρολογίου είναι 78dB, λεωφόρος με συνεχή διακίνηση οχημάτων 85dB, μοτοσικλέτα χωρίς προστασία θορύβου 109 dB. Χαρακτηριστικά το επίπεδο θορύβου αεροσκάφους π.χ. Α320 είναι 82dB στην απογείωση και 96 dB στην προσέγγιση. Η τιμή των 120dB προκαλεί πόνο στα αυτιά και η συνεχής έκθεση ατόμου στο θόρυβο αυτό προκαλεί πρόβλημα στην υγεία με συνακόλουθη βλάβη στην ακοή.
    6. Στους αερολιμένες Κύπρου δεν υπάρχουν αισθητήρες για μέτρηση θορύβου αλλά έχει γίνει χαρτογράφηση του επιπέδου θορύβου χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο πρόγραμμα (Integrated Noise Model - ΙΝΜ). Το Τμήμα Δημοσίων Έργων με την εταιρεία Sofreavia είχαν χαρτογραφήσει το επίπεδο θορύβου το 2003, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και το Τμήμα Πολεοδομίας και εντάχθηκε στο τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο, ώστε να περιοριστεί η οικιστική ανάπτυξη σε ζώνες όπου ο θόρυβος μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα. Το εν λόγω πρόγραμμα λαμβάνει υπόψη τις παραμέτρους όπως αριθμός πτήσεων, ώρα πτήσης, τύπος αεροσκαφών, διαδικασίες προσγείωσης/απογείωσης και αποσκοπεί στην έκδοση χάρτη υπό μορφή ζωνών ίσου θορύβου με κεντρικό άξονα το διάδρομο απογείωσης.
    7.  Σημειώνεται ότι οι αισθητήρες θορύβου χρησιμοποιούνται σε μεγάλα αεροδρόμια που γειτνιάζουν με κατοικημένες περιοχές και η χρήση τους είναι για να καταγράφουν αποκλίσεις αεροσκαφών από πορεία διαδικασίας αναχώρησης, που χρησιμοποιείται για αποφυγή των περιοχών αυτών. Σε περίπτωση που αεροσκάφος ξεφύγει από την πορεία τότε επιβάλλεται πρόστιμο.
8. Για πολεοδομικούς σκοπούς οι χάρτες θορύβου χωρίζονται σε τέσσερις ζώνες:
      Ι. Ζώνη Α που είναι εντός της περίφραξης του αερολιμένα και το επίπεδο
              θορύβου είναι πέραν των 75 dB και η έκθεση στο θόρυβο είναι υψηλή. 
      II. Ζώνη Β όπου το επίπεδο θορύβου είναι 75 dB, το οποίο δεν είναι          ικανοποιητικό για την ανθρώπινη υγεία και πρέπει να παρθούν μέτρα,   όπως     ηχομόνωση.
      III. Ζώνη Γ όπου το επίπεδο θορύβου είναι στα 65 dB, θεωρείται ικανοποιητικό   και μπορεί να τεθούν κάποια πολεοδομικά μέτρα.
      IV.  Ζώνη Δ όπου το επίπεδο θορύβου φτάνει τα 55dB και δεν χρειάζεται να         ληφθούν μέτρα προστασίας.
    9. Σήμερα με την ανάληψη της διαχείρισης των αερολιμένων από την εταιρεία Hermes, προωθείται νέα χαρτογράφηση του θορύβου που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο 2010. Αναμένεται να υπάρχει διαφοροποίηση της χαρτογράφησης σχετικά με μείωση του μεγέθους των ζωνών με επίπεδο/στάθμη υψηλού θορύβου και αυτό λόγω της απαγόρευσης των αεροσκαφών του κεφαλαίου 2 και της χρήσης πιο σύγχρονων αεροσκαφών του κεφαλαίου 3. Η Hermes θα χρησιμοποιήσει στην περίπτωση αυτή αισθητήρες θορύβου για να εξακριβώσει τις τιμές (calibration) που το πρόγραμμα/μοντέλο θα εκδώσει.»  ΣΓ/ΑΜ/AP-23.06.009.04.805(3)

Σχόλια

Ο χρήστης Itsmylife είπε…
Επίτροπε, με την ευκαιρία,
υπάρχει κανένας κανονισμός/νόμος σχετικά με τον τρομακτικά μεγάλο και ενοχλητικό θόρυβο που κάνουν μερικές μοτιφαρισμένες μοτοσυκλέττες (΄δίτροχες, τετράτροχες)?
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Itsmylife
Από ότι ξέρω δεν υπάρχει έτσι νομοθεσία.
Όμως απαγορεύεται η αναβάθμιση ή μετατροπή της μηχανής και ορισμένους τους συλλαμβάνουν με βάση αυτό.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Τι μου έγραψε ο Aceras για το λανεϊτ

Το πιο κάτω σχόλιο του Acera από την ανάρτηση μου με τίτλο " Η εύκολη πρόσβαση στην αγορά δηλητηρίων ". Πρέπει να το διαβάσετε : Aceras Anthropophorum είπε... Η γειτόνισσα μου ετοιμάζετουν να πάει στον γάμο της ανιψιάς της με τον άντραν της τζαι τα μωρά. Είπεν του αντρός της να βάλει μιαν κρεβάταν κότσιινην. Τζείνος εν έθελεν να βάλει κρεβάταν. Ο ένας το πειν του ο άλλος το ξύν του ο καφκάς επήρεν φωθκιάν. Αρπάσσει η κοπελλούα το ποτσίν του λανέιτ που πας το παράθυρον τζιαι λαλεί του αντρός της πας τα νεύρα της: Αν συνεχίσεις έτσι θα το πιώ. Έκαμεν πους το είπιεν. Άλλοι λαλούν ότι επροσποιήθηκεν ότι το είπιεν τζαι όσον τζαι έντζιησεν πας τα σιείλης της που το απορροφήσαν. Άλλοι λαλούν ότι είπιεν το μισόν ποτσίν τζαι η κουβέντα της προσποίησης ήταν για να την θάψει ο παπάς. Όπως τζαι να έχει η υπόθεση, αν είχεν νόμον όπως τον προτείνετε, η κοπελιά δεν θα επήεννεν τζει που επήεν στα κοσπέντε της τζαι να μαυρίσουν θκυό οικογένειες. Όσος κίνδυνος υπάρχει για τα ζώα τζαι τα φυτ