Χρόνια πολλά σε όλους.
ένα καυτό θέμα που ελπίζω να συζητηθεί δημόσια και να μην καταχωνιαστεί είναι το πόσους χώρους στάθμευσης πρέπει να παρέχει μια πολυκατοικία με διαμερίσματα άνω των 200τμ το καθένα.
Τώρα είναι 1 χώρο στάθμευσης για κάθε διαμέρισμα ανεξαρτήτως μεγέθους και χώρους για επισκέπτες και εμποδιζόμενα άτομα.
Η πρόταση τώρα είναι για διαμερίσματα άνω των 200τμ να προσφέρονται 2 χώροι.
ένα καυτό θέμα που ελπίζω να συζητηθεί δημόσια και να μην καταχωνιαστεί είναι το πόσους χώρους στάθμευσης πρέπει να παρέχει μια πολυκατοικία με διαμερίσματα άνω των 200τμ το καθένα.
Τώρα είναι 1 χώρο στάθμευσης για κάθε διαμέρισμα ανεξαρτήτως μεγέθους και χώρους για επισκέπτες και εμποδιζόμενα άτομα.
Η πρόταση τώρα είναι για διαμερίσματα άνω των 200τμ να προσφέρονται 2 χώροι.
Σχόλια
όποια πολυκατοικία έχει χώρο στάθμευσης επισκεπτών στην ουσία ΔΕΝ έχει, γιατί ΠΑΝΤΑ παρκάρουν τα 2ρα αυτοκίνητά τους οι κάτοικοι.
απαράδεχτο...
Ευχαριστώ πάααρα πολύ !Θα ψάξω τη Μελβούρνη.
(Είναι κάπως μεγάλο το κείμενο. Ελπίζω να μην ενοχλήσει)
Αντί να ψάχνεις ας σου γλυτώσω λίγο χρόνο με κάποιες άλλες προδιαγραφές για πολυκατοικίες για οικογένειες με παιδιά:
1. Πρέπει να υπάρχει τέτοια ηχομόνωση ώστε να μπορούν τα παιδιά να παίζουνε με μπάλα με φίλους τους εντός του διαμερίσματος και να μην ακούγεται τίποτα εκτός!
2. Πρέπει να υπάρχουν δύο ασφαλείς κήποι: Ένας για τα παιδιά (στον οποίο δεν θα μπορεί να μπει κάποιος από τον δρόμο) και ένας για τους ενήλικες.
3. Για να κτιστεί πολυκατοικία πρέπει το οδικό δίκτυο να μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη κίνηση που θα προκληθεί ή να μπορεί να αλλάξει το οδικό δίκτυο πριν κατοικηθεί η πολυκατοικία.
4. Για κάθε πολυκατοικία πρέπει να δημιουργείται επιπλέον δημόσιος χώρος πρασίνου.
5. Και πολλά πολλά άλλα....
Εννοείται βέβαια από τα πιο πάνω ότι δεν επιτρέπεται να κτίσεις πολυκατοικία σε ένα απλό οικόπεδο όπως στην Κύπρο!
Ξεχωριστά από το πιο πάνω, αλλά σχετιζόμενο, οι αρχές έχουν το δικαίωμα (και το έχουν εφαρμόσει στην πράξη) για να δώσουν πολεοδομική/οικοδομική άδεια να βάλουν τον developer να οργανώσει και να διαχειρίζεται κάποια μορφή συστήματος δημόσιων μεταφορών π.χ. σύστημα carpooling, λεωφορεία που να συνδέουν τον χώρο της ανάπτυξης με το σύστημα δημοσίων μεταφορών κλπ.
Σε ολόκληρη την Μελβούρνη μόνο τρεις περιοχές μπορούν να αντέξουν την δημιουργία πολυκατοικιών για οικογένειες με παιδιά! Ρίξε μία ματιά στο http://www.futuremelbourne.com.au/wiki/view/FMPlan για να δεις πως αναπτύσσονται τα τοπικά σχέδια σε ένα σύγχρονο δήμο. Ευτυχώς για την Μελβούρνη η πολεοδομική ανάπτυξη δεν είναι στα χέρια των developers. Μόνο σε μία παρηκμασμένη περιοχή (Docklands) ο Δήμος επέτρεψε στους developers να έχουν το πάνω χέρι και εκεί έχουν αρκετά προβλήματα (κάποια παρόμοια με αυτά της Κύπρου) αλλά υπάρχουν ουσιαστικές προσπάθειες επίλυσης τους. Να σημειώσω ότι όλα τα τοπικά σχέδια της μητροπολιτικής Μελβούρνης πρέπει να συνάδουν με μία λίστα αρχών η οποία συντάχθηκε την δεκαετία του 60.
Θα ήταν καλό αν οι Κύπριοι developers αντί να προσπαθούν να ξεχειλώσουν το ανύπαρκτο πολεοδομικό σύστημα στην Κύπρο να έριχναν μία ματιά σε εξειδικευμένα περιοδικά, σε περιοδικά που απευθύνονται σε αγοραστές με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, αν έβλεπαν τηλεόραση από το εξωτερικό και αν μιλούσαν με αναλυτές του εξωτερικού για την Κύπρο. Υπάρχει πλήρες και απόλυτα δικαιολογημένο θάψιμο της Κύπρου (και πάει πολύ πέρα από τους χώρους στάθμευσης το θέμα). Η στάθμευση είναι ένα από τα αμέτρητα πράγματα που πρέπει να διορθώσουν.