Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολυκατοικίες και πάρκινκ

Χρόνια πολλά σε όλους.

ένα καυτό θέμα που ελπίζω να συζητηθεί δημόσια και να μην καταχωνιαστεί είναι το πόσους χώρους στάθμευσης πρέπει να παρέχει μια πολυκατοικία με διαμερίσματα άνω των 200τμ το καθένα.
Τώρα είναι 1 χώρο στάθμευσης για κάθε διαμέρισμα ανεξαρτήτως μεγέθους και χώρους για επισκέπτες και εμποδιζόμενα άτομα.
Η πρόταση τώρα είναι για διαμερίσματα άνω των 200τμ να προσφέρονται 2 χώροι.

Σχόλια

Ο χρήστης Moonlight είπε…
ελπίζω να υπάρξει συζήτηση όντως γιατί δεν υποφέρεται η κατάσταση πλέον.
όποια πολυκατοικία έχει χώρο στάθμευσης επισκεπτών στην ουσία ΔΕΝ έχει, γιατί ΠΑΝΤΑ παρκάρουν τα 2ρα αυτοκίνητά τους οι κάτοικοι.
απαράδεχτο...
Ο χρήστης Αντρές είπε…
Στην Μελβούρνη για πολυκατοικίες για οικογένειες (υπάρχει κατηγοροιοποίηση πολυκατοικιών βάσει χρήσης και σημαντικά διαφορετικές προδιαγραφές, π.χ. για οικογένειες με παιδιά, οικογένειες χωρίς παιδιά, για αλλοδαπούς κλπ) προβλέπονται τέσσερεις χώροι στάθμευσης ανά διαμέρισμα. 2 για τους ενοίκους και δύο για επισκέπτες (δεν κάνουν κόλπα με τα τετραγωνικά αλλά έχει να κάνει αποκλειστικά με την χρήση του χώρου - πόσα διαμερίσματα των 200τμ υπάρχουν στην Κύπρο;!!!!!). Οι χώροι πρέπει να επιτρέπουν στους γονείς να αφήσουν τα μωρά μόνα τους στο αυτοκίνητο και να μην κινδυνεύουν από τον οποιονδήποτε ή να πληγωθούν μόνα ταους. Ο χώρος των επισκεπτών με το ίδιο επίπεδο ασφάλειας είναι διαφορετικός από ότι για τους ενοίκους. Σημειώνω ότι οι κανονισμοί και οι άδεια για κτίσιμο οικιστικών πολυκατοικιών για οικογένειες το 2010 εγκρίθηκαν. Γενικά αν δείτε το όλο νομικό πλαίσιο και κανονισμούς για πολυκατοικίες στην Μελβούρνη θα καταλάβετε ότι αν μας πουν τριτοκοσμικούς θα είναι κομπλιμέντο. Και άντε και έχουμε νόμους στην Κύπρο. Θα εφαρμοστούν ή θα ισχύουν μόνο για όσους δεν έχουν μέσο όπως γίνεται τώρα;
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Έχουμε πρόβλημα με τα παρκινκ και οι developers πιέζουν να μειωθούν οι υποχρεώσεις τους.
Ευχαριστώ πάααρα πολύ !Θα ψάξω τη Μελβούρνη.
Ο χρήστης Αντρέας είπε…
@theopemptou
(Είναι κάπως μεγάλο το κείμενο. Ελπίζω να μην ενοχλήσει)
Αντί να ψάχνεις ας σου γλυτώσω λίγο χρόνο με κάποιες άλλες προδιαγραφές για πολυκατοικίες για οικογένειες με παιδιά:
1. Πρέπει να υπάρχει τέτοια ηχομόνωση ώστε να μπορούν τα παιδιά να παίζουνε με μπάλα με φίλους τους εντός του διαμερίσματος και να μην ακούγεται τίποτα εκτός!
2. Πρέπει να υπάρχουν δύο ασφαλείς κήποι: Ένας για τα παιδιά (στον οποίο δεν θα μπορεί να μπει κάποιος από τον δρόμο) και ένας για τους ενήλικες.
3. Για να κτιστεί πολυκατοικία πρέπει το οδικό δίκτυο να μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη κίνηση που θα προκληθεί ή να μπορεί να αλλάξει το οδικό δίκτυο πριν κατοικηθεί η πολυκατοικία.
4. Για κάθε πολυκατοικία πρέπει να δημιουργείται επιπλέον δημόσιος χώρος πρασίνου.
5. Και πολλά πολλά άλλα....

Εννοείται βέβαια από τα πιο πάνω ότι δεν επιτρέπεται να κτίσεις πολυκατοικία σε ένα απλό οικόπεδο όπως στην Κύπρο!

Ξεχωριστά από το πιο πάνω, αλλά σχετιζόμενο, οι αρχές έχουν το δικαίωμα (και το έχουν εφαρμόσει στην πράξη) για να δώσουν πολεοδομική/οικοδομική άδεια να βάλουν τον developer να οργανώσει και να διαχειρίζεται κάποια μορφή συστήματος δημόσιων μεταφορών π.χ. σύστημα carpooling, λεωφορεία που να συνδέουν τον χώρο της ανάπτυξης με το σύστημα δημοσίων μεταφορών κλπ.

Σε ολόκληρη την Μελβούρνη μόνο τρεις περιοχές μπορούν να αντέξουν την δημιουργία πολυκατοικιών για οικογένειες με παιδιά! Ρίξε μία ματιά στο http://www.futuremelbourne.com.au/wiki/view/FMPlan για να δεις πως αναπτύσσονται τα τοπικά σχέδια σε ένα σύγχρονο δήμο. Ευτυχώς για την Μελβούρνη η πολεοδομική ανάπτυξη δεν είναι στα χέρια των developers. Μόνο σε μία παρηκμασμένη περιοχή (Docklands) ο Δήμος επέτρεψε στους developers να έχουν το πάνω χέρι και εκεί έχουν αρκετά προβλήματα (κάποια παρόμοια με αυτά της Κύπρου) αλλά υπάρχουν ουσιαστικές προσπάθειες επίλυσης τους. Να σημειώσω ότι όλα τα τοπικά σχέδια της μητροπολιτικής Μελβούρνης πρέπει να συνάδουν με μία λίστα αρχών η οποία συντάχθηκε την δεκαετία του 60.

Θα ήταν καλό αν οι Κύπριοι developers αντί να προσπαθούν να ξεχειλώσουν το ανύπαρκτο πολεοδομικό σύστημα στην Κύπρο να έριχναν μία ματιά σε εξειδικευμένα περιοδικά, σε περιοδικά που απευθύνονται σε αγοραστές με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, αν έβλεπαν τηλεόραση από το εξωτερικό και αν μιλούσαν με αναλυτές του εξωτερικού για την Κύπρο. Υπάρχει πλήρες και απόλυτα δικαιολογημένο θάψιμο της Κύπρου (και πάει πολύ πέρα από τους χώρους στάθμευσης το θέμα). Η στάθμευση είναι ένα από τα αμέτρητα πράγματα που πρέπει να διορθώσουν.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...