Πριν λίγες μέρες ήμουν σε ένα κατάστημα ποδηλάτων όταν ένας
επισκέπτης επέστρεψε πίσω το ποδήλατο που αγόρασε μόλις πριν λίγες
μέρες. Ήταν ένα εντυπωσιακά “άγριο” και όμορφο ποδήλατο βουνού. Το
αγόρασε μόνο και μόνο γιατί ήταν όμορφο αλλά πολύ σύντομα ανακάλυψε ότι
δεν έκανε για την πόλη. Αυτό έπαθα και εγώ με το ποδήλατο που αγόρασα
πριν λίγα χρόνια αφού όταν ήμουν μαθητής όλοι οι νέοι κυκλοφορούσαν με
ποδήλατα και ορισμένες ακριβές μάρκες ήταν τότε μόνο για μερικούς! Μόλις
είδα τη μάρκα που ποθούσα μικρός, το αγόρασα χωρίς δεύτερη σκέψη. Μετά
ανακάλυψα ότι λόγω της κλίσης του κορμιού, δεν μπορείς να ποδηλατάς με
σακάκι πάνω σε mountain bike!
Ποδήλατο πόλης
Τα ποδήλατα αυτά είναι σχεδιασμένα για χρήση μέσα στην πόλη και είναι τα ποδήλατα που βλέπει κάποιος πιο συχνά, σε πόλεις του εξωτερικού.
Σε αντίθεση με τα ποδήλατα βουνού που ο ποδηλάτης εστιάζει την προσοχή του σε μικρή απόσταση στο έδαφος μπροστά του, στα ποδήλατα πόλης ο αναβάτης είναι σε πιο όρθια θέση για να μπορεί να ελέγχει την κυκλοφορία γύρο του πιο εύκολα. Η θέση αυτή είναι επίσης πολύ βολική για οποιαδήποτε ρούχα φορεί ο αναβάτης όπως σακάκι ή φόρεμα.
Επίσης τα ποδήλατα πόλης έχουν προφυλακτήρες στους τροχούς για βρεγμένους δρόμους και κάλυψη στην καδένα για να μη λερώνονται τα ρούχα μας. Η σέλα του αναβάτη είναι πιο ξεκούραστη και τα ελαστικά είναι κατάλληλα για άνετη κίνηση στην άσφαλτο. Επειδή είναι σχεδιασμένα για πολύωρη χρήση μέρα και νύχτα, συχνά διαθέτουν δυνατά φώτα μπροστά και πίσω με δύναμο, για να μη χρειάζεται συχνή αλλαγή μπαταρίας.
Στη σκάλα στο πίσω μέρος μπορεί να εφαρμοστεί η τσάντα της δουλειάς
με το φορητό υπολογιστή, καλαθάκι ή μικρό φορτίο. Το καλαθάκι μπορεί να
εφαρμοστεί και μπροστά.
Ακόμη και με πλήρη εξοπλισμό τα ποδήλατα πόλης είναι φθηνά.
Ποδήλατα βουνού ή ΜΤΒ
Τα ποδήλατα βουνού είναι σχεδιασμένα για να διαχειρίζονται ανώμαλο έδαφος, έχουν ισχυρό σκελετό για να αντέχουν σε σκληρές συνθήκες όμως βράχους, πέτρες ανώμαλο έδαφος, λάσπες, χώματα και κάποτε ψηλές ταχύτητες κατάβασης. Τα ελαστικά είναι ειδικά σχεδιασμένα για να έχουν καλή πρόσβαση σε χαλαρό χώμα με αρκετό πάχος και πλάτος για αντοχή και άνεση.
Τα ποδήλατα βουνού είναι σχεδιασμένα ούτως ώστε η θέση και η κλίση του κορμιού του ποδηλάτη να τον ευκολύνει στην επιλογή διαδρομής που θα ακολουθήσει ανάμεσα σε πέτρες λακκούβες και άλλα εμπόδια σε στενά μονοπάτια και να μπορεί να ανασηκώνεται εύκολα όταν η διαδρομή το απαιτεί. Γι αυτό ένα χαρακτηριστικό των καλών ποδηλάτων είναι η δυνατότητα ρύθμισης του ποδηλάτου ούτως ώστε να ταιριάζει στο μέγεθος και προτιμήσεις του αγοραστή.
Τα ποδήλατα βουνού πέρα από την απαραίτητη ανάρτηση στον μπροστινό τροχό για απορρόφηση των κραδασμών, είναι απλά χωρίς πολλά εξαρτήματα και συνήθως προβάλλουν μια πολύ δυναμική εικόνα που ελκύει πολλούς αγοραστές. Η Κύπρος έχει πολλές και υπέροχες διαδρομές για ποδήλατα βουνού!
Ποδήλατα δρόμου
Τα ποδήλατα δρόμου είναι ειδικά σχεδιασμένα για ψηλές ταχύτητες στην άσφαλτο.
Γι αυτό έχουν λεπτά και λεία ελαστικά, ελαφρύ σκελετό και τιμόνι που βοηθά τον αναβάτη να σκύβει και έτσι να μειώνει την αντίσταση του αέρα.
Τα καλά ποδήλατα έχουν ρυθμίσεις ούτως ώστε να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις του αναβάτη
Τα υβριδικά ή ποδήλατα cross
Στην πρώτη ματιά τα ποδήλατα αυτά μοιάζουν με ποδήλατα βουνού όμως μια προσεκτική εξέταση φανερώνει εύκολα τη διαφορά εφόσον αυτά έχουν διαφορετική θέση και κλίση στο σώμα του οδηγού κάποτε μάλιστα με επιλογές ρύθμισης, έχουν διαφορετικά ελαστικά και διαφορετικό εξοπλισμό.
Τα ποδήλατα αυτά είναι κατάλληλα για όσους θέλουν να βγαίνουν κάποτε σε εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και άσφαλτο.
Επίλογος
Οι επιλογές που υπάρχουν είναι πολλές το πιο σημαντικό όμως είναι για πιο λόγο θέλετε το ποδήλατο, πόσα λεφτά θα διαθέσετε. Επίσης σημαντικό είναι και το κατάστημα από το οποίο θα αγοράσετε το ποδήλατο. Ένα καλό κατάστημα θα διαθέσει χρόνο να σας βοηθήσει να επιλέξετε χωρίς να σας σπρώξει στο πιο ακριβό, θα ρυθμίσει το ποδήλατο στα μέτρα σας και θα διαθέτει πολλά εξαρτήματα και εργαστήριο με γνώσεις για τη συντήρηση και ρυθμίσεις του ποδηλάτου.
Χαράλαμπος Θεοπέμπτου
Επίτροπος περιβάλλοντος
Τηλ: +357 22803460 Fax: +357 22803464
Ιστοσελίδα: Perivallon.eu Blog:Theopemptou.blogspot. com
Ποδήλατο πόλης
Τα ποδήλατα αυτά είναι σχεδιασμένα για χρήση μέσα στην πόλη και είναι τα ποδήλατα που βλέπει κάποιος πιο συχνά, σε πόλεις του εξωτερικού.
Σε αντίθεση με τα ποδήλατα βουνού που ο ποδηλάτης εστιάζει την προσοχή του σε μικρή απόσταση στο έδαφος μπροστά του, στα ποδήλατα πόλης ο αναβάτης είναι σε πιο όρθια θέση για να μπορεί να ελέγχει την κυκλοφορία γύρο του πιο εύκολα. Η θέση αυτή είναι επίσης πολύ βολική για οποιαδήποτε ρούχα φορεί ο αναβάτης όπως σακάκι ή φόρεμα.
Επίσης τα ποδήλατα πόλης έχουν προφυλακτήρες στους τροχούς για βρεγμένους δρόμους και κάλυψη στην καδένα για να μη λερώνονται τα ρούχα μας. Η σέλα του αναβάτη είναι πιο ξεκούραστη και τα ελαστικά είναι κατάλληλα για άνετη κίνηση στην άσφαλτο. Επειδή είναι σχεδιασμένα για πολύωρη χρήση μέρα και νύχτα, συχνά διαθέτουν δυνατά φώτα μπροστά και πίσω με δύναμο, για να μη χρειάζεται συχνή αλλαγή μπαταρίας.
Ακόμη και με πλήρη εξοπλισμό τα ποδήλατα πόλης είναι φθηνά.
Ποδήλατα βουνού ή ΜΤΒ
Τα ποδήλατα βουνού είναι σχεδιασμένα για να διαχειρίζονται ανώμαλο έδαφος, έχουν ισχυρό σκελετό για να αντέχουν σε σκληρές συνθήκες όμως βράχους, πέτρες ανώμαλο έδαφος, λάσπες, χώματα και κάποτε ψηλές ταχύτητες κατάβασης. Τα ελαστικά είναι ειδικά σχεδιασμένα για να έχουν καλή πρόσβαση σε χαλαρό χώμα με αρκετό πάχος και πλάτος για αντοχή και άνεση.
Τα ποδήλατα βουνού είναι σχεδιασμένα ούτως ώστε η θέση και η κλίση του κορμιού του ποδηλάτη να τον ευκολύνει στην επιλογή διαδρομής που θα ακολουθήσει ανάμεσα σε πέτρες λακκούβες και άλλα εμπόδια σε στενά μονοπάτια και να μπορεί να ανασηκώνεται εύκολα όταν η διαδρομή το απαιτεί. Γι αυτό ένα χαρακτηριστικό των καλών ποδηλάτων είναι η δυνατότητα ρύθμισης του ποδηλάτου ούτως ώστε να ταιριάζει στο μέγεθος και προτιμήσεις του αγοραστή.
Τα ποδήλατα βουνού πέρα από την απαραίτητη ανάρτηση στον μπροστινό τροχό για απορρόφηση των κραδασμών, είναι απλά χωρίς πολλά εξαρτήματα και συνήθως προβάλλουν μια πολύ δυναμική εικόνα που ελκύει πολλούς αγοραστές. Η Κύπρος έχει πολλές και υπέροχες διαδρομές για ποδήλατα βουνού!
Ποδήλατα δρόμου
Τα ποδήλατα δρόμου είναι ειδικά σχεδιασμένα για ψηλές ταχύτητες στην άσφαλτο.
Γι αυτό έχουν λεπτά και λεία ελαστικά, ελαφρύ σκελετό και τιμόνι που βοηθά τον αναβάτη να σκύβει και έτσι να μειώνει την αντίσταση του αέρα.
Τα καλά ποδήλατα έχουν ρυθμίσεις ούτως ώστε να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις του αναβάτη
Τα υβριδικά ή ποδήλατα cross
Στην πρώτη ματιά τα ποδήλατα αυτά μοιάζουν με ποδήλατα βουνού όμως μια προσεκτική εξέταση φανερώνει εύκολα τη διαφορά εφόσον αυτά έχουν διαφορετική θέση και κλίση στο σώμα του οδηγού κάποτε μάλιστα με επιλογές ρύθμισης, έχουν διαφορετικά ελαστικά και διαφορετικό εξοπλισμό.
Τα ποδήλατα αυτά είναι κατάλληλα για όσους θέλουν να βγαίνουν κάποτε σε εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και άσφαλτο.
Επίλογος
Οι επιλογές που υπάρχουν είναι πολλές το πιο σημαντικό όμως είναι για πιο λόγο θέλετε το ποδήλατο, πόσα λεφτά θα διαθέσετε. Επίσης σημαντικό είναι και το κατάστημα από το οποίο θα αγοράσετε το ποδήλατο. Ένα καλό κατάστημα θα διαθέσει χρόνο να σας βοηθήσει να επιλέξετε χωρίς να σας σπρώξει στο πιο ακριβό, θα ρυθμίσει το ποδήλατο στα μέτρα σας και θα διαθέτει πολλά εξαρτήματα και εργαστήριο με γνώσεις για τη συντήρηση και ρυθμίσεις του ποδηλάτου.
Χαράλαμπος Θεοπέμπτου
Επίτροπος περιβάλλοντος
Τηλ: +357 22803460 Fax: +357 22803464
Ιστοσελίδα: Perivallon.eu Blog:Theopemptou.blogspot. com
Σχόλια
ευχαριστούμε!
Φυσικά τα ποδήλατα των Δήμων έπρεπε να έχουν και χαρακτηριστικά όπως να μην υπάρχουν εξαρτήματα που να αφαιρούνται εύκολα, να έχουν παράξενο σχήμα για να ξεχωρίζουν, να αντέχουν τις καιρικές συνθήκες εφόσον θα είναι πάντα εκτεθειμένα, να έχουν φώτα και κλειδωνιά ενσωματωμένα. Γενικά θα δεις ότι δεν είναι ούτε καλά ποδήλατα ... δε θέλεις να τα κλέψεις !
Wow !!!! αυτό από ένα τόσο γνωστό και σπουδαίο ποδηλάτη σαν εσένα είναι πολύ μεγάλο κομπλιμέντο !
Σε ευχαριστώ πολύ ...
Όσο για τα ποδήλατα του Δήμου είχα την τύχη να τα ακούσω από πρώτο χέρι στη συνάντηση που είχα με τον υιό σου! Ήταν πολύ παραστατικός!
Νομίζω το πρόβλημα δεν είναι να διαλέξουμεν ποδήλατο, εγώ έχω ενα παλιο-Mountain και χρησιμοποιώ το παντού και για απόσταση και για μετακίνηση. Το ποδήλατο είναι 2 τροχόι, μια καδένα, μια σέλλα και 2 πεντάλ. Τ' όνειρό μου το ποδήλατό μου.
Στην πόλη όπου εσπούδαζα το κέντρο έκλεινε ΜΙΑ, επαναλαμβάνω ΜΙΑ φορά την βδομάδα και διοργανωνόταν "ποδηλατοδρομία" σε εισαγωγικά, για να προωθηθεί το σχέδιο. Η μέρα ήταν σαββάτο μεσημέρι όπόταν η προσελευση του κόσμου ήταν μέγιστη. Σημειωτέον, πως μετά απο δυο χρόνια πολλοί φοιτητές πήγαιναν με το ποδήλατο στο πανεπιστήμιο και το πανεπιστήμιο Πατρών απέχει απο το κέντρο πόλης κοντά στα 10km εξαιρουμένου της βαριάς κίνησης στους δρόμους και της βαριάς βροχόπτωσης και κοινώς "ψοφου" (κρυάδας).
Νομίζω ότι οι προσπάθειες μας πρέπει να στοχέυσουν προς την προώθηση και τα υπόλοιπα βρέθονται. Στην λεμεσόν πανεπιστήμια δόξα σοι ο πλάστης μου. Κάμετε ημερίδες μιαν φορά την φτομάδαν αρχής γενομένης που τον μάρτην, έχουμεν και δημοτικες εκλογές τωράν εννα υποσχεθούν καμπόσοι που ξέρεις μπορεί να μας κάτσει ένας.
-Εύρος.
(αν θέλετε να σας δείξω τα γόνατα μου εν έχω πρόβλημαν)
Στο γραφείο είμαι μόνος μου και ότι κάνω παίρνει καιρό
* Έσπρωξα μαζι με τον Περδίκη και κάναμε στο υπ. συγκοινωνιών την επιτροπή προώθησης του ποδηλάτου που εκπροσωπούνται όλες οι ποδηλατικές οργανώσεις και συμμετέχω και εγώ. Εκεί έγινε και ο νόμος
* Εμάζεψα όλα τα καταστήματα που πωλούν ποδήλατα στις σελίδες μου
* Βρήκα και δημοσιοποίησα τις πετυχεμένες πολιτικές άλλων χωρών
* Έκανα προγράμματα και έγραψα άρθρα στα ΜΜΕ
* Έκανα ένα και ετοιμάζω ακόμη ένα φιλμάκι για το ποδήλατο
* Θα κανονίσω με τον αρχηγό της αστυνομίας μια εκστρατεία για τη συμπεριφορά των οδηγών
* Να προσθέσουμε στην εκπαίδευση των οδηγών τους ποδηλάτες
Και όταν περάσει ο νόμος θα τα εκμεταλλευτώ όλα αυτά για να κάνω εκστρατεία μαζί με όλους όσους ενδιαφέρονται για την προώθηση του ποδηλάτου :)
Αν ενδιαφέρονταν και οι Τοπικές Αρχές θα ήταν καλά αλλά κόλλησαν και οι υποψήφιοι στα παραδοσιακά κομματικά τους και δεν πιέζουν ούτε και οι οργανώσεις ποδηλατιστών για μέτρα πριν να γίνουν οι εκλογές !
http://theopemptou.com/portal/transport/43-bicycles.html