Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Με σακάκι στο Mountain bike γίνεται ?

Πριν λίγες μέρες ήμουν σε ένα κατάστημα ποδηλάτων όταν ένας επισκέπτης επέστρεψε πίσω το ποδήλατο που αγόρασε μόλις πριν λίγες μέρες. Ήταν ένα εντυπωσιακά “άγριο” και όμορφο ποδήλατο βουνού. Το αγόρασε μόνο και μόνο γιατί ήταν όμορφο αλλά πολύ σύντομα ανακάλυψε ότι δεν έκανε για την πόλη. Αυτό έπαθα και εγώ με το ποδήλατο που αγόρασα πριν λίγα χρόνια αφού όταν ήμουν μαθητής όλοι οι νέοι κυκλοφορούσαν με ποδήλατα και ορισμένες ακριβές μάρκες ήταν τότε μόνο για μερικούς! Μόλις είδα τη μάρκα που ποθούσα μικρός, το αγόρασα χωρίς δεύτερη σκέψη. Μετά ανακάλυψα ότι λόγω της κλίσης του κορμιού, δεν μπορείς να ποδηλατάς με σακάκι πάνω σε mountain bike!
 Ποδήλατο πόλης
Τα ποδήλατα αυτά είναι σχεδιασμένα για χρήση μέσα στην πόλη και είναι τα ποδήλατα που βλέπει κάποιος πιο συχνά, σε πόλεις του εξωτερικού.
Σε αντίθεση με τα ποδήλατα βουνού που ο ποδηλάτης εστιάζει την προσοχή του σε μικρή απόσταση στο έδαφος μπροστά του, στα ποδήλατα πόλης ο αναβάτης είναι σε πιο όρθια θέση για να μπορεί να ελέγχει την κυκλοφορία γύρο του πιο εύκολα. Η θέση αυτή είναι επίσης πολύ βολική για οποιαδήποτε ρούχα φορεί ο αναβάτης όπως σακάκι ή φόρεμα.
Επίσης τα ποδήλατα πόλης έχουν προφυλακτήρες στους τροχούς για βρεγμένους δρόμους και κάλυψη στην καδένα για να μη λερώνονται τα ρούχα μας. Η σέλα του αναβάτη είναι πιο ξεκούραστη και τα ελαστικά είναι κατάλληλα για άνετη κίνηση στην άσφαλτο. Επειδή είναι σχεδιασμένα για πολύωρη χρήση μέρα και νύχτα, συχνά διαθέτουν δυνατά φώτα μπροστά και πίσω με δύναμο, για να μη χρειάζεται συχνή αλλαγή μπαταρίας.
citybikeman      citybikewoman
Στη σκάλα στο πίσω μέρος μπορεί να εφαρμοστεί η τσάντα της δουλειάς με το φορητό υπολογιστή, καλαθάκι ή μικρό φορτίο. Το καλαθάκι μπορεί να εφαρμοστεί και μπροστά.
Ακόμη και με πλήρη εξοπλισμό τα ποδήλατα πόλης είναι φθηνά.
Ποδήλατα βουνού ή ΜΤΒ
Τα ποδήλατα βουνού είναι σχεδιασμένα για να διαχειρίζονται ανώμαλο έδαφος, έχουν ισχυρό σκελετό για να αντέχουν σε σκληρές συνθήκες όμως βράχους, πέτρες ανώμαλο έδαφος, λάσπες, χώματα και κάποτε ψηλές ταχύτητες κατάβασης. Τα ελαστικά είναι ειδικά σχεδιασμένα για να έχουν καλή πρόσβαση σε χαλαρό χώμα με αρκετό πάχος και πλάτος για αντοχή και άνεση.mountainbike
Τα ποδήλατα βουνού είναι σχεδιασμένα ούτως ώστε η θέση και η κλίση του κορμιού του ποδηλάτη να τον ευκολύνει στην επιλογή διαδρομής που θα ακολουθήσει ανάμεσα σε πέτρες λακκούβες και άλλα εμπόδια σε στενά μονοπάτια και να μπορεί να ανασηκώνεται εύκολα όταν η διαδρομή το απαιτεί. Γι αυτό ένα χαρακτηριστικό των καλών ποδηλάτων είναι η δυνατότητα ρύθμισης του ποδηλάτου ούτως ώστε να ταιριάζει στο μέγεθος και προτιμήσεις του αγοραστή.
Τα ποδήλατα βουνού πέρα από την απαραίτητη ανάρτηση στον μπροστινό τροχό για απορρόφηση των κραδασμών, είναι απλά χωρίς πολλά εξαρτήματα και συνήθως προβάλλουν μια πολύ δυναμική εικόνα που ελκύει πολλούς αγοραστές. Η Κύπρος έχει πολλές και υπέροχες διαδρομές για ποδήλατα βουνού!

Ποδήλατα δρόμου
Τα ποδήλατα δρόμου είναι ειδικά σχεδιασμένα για ψηλές ταχύτητες στην άσφαλτο.
roadbike
Γι αυτό έχουν λεπτά και λεία ελαστικά, ελαφρύ σκελετό και τιμόνι που βοηθά τον αναβάτη να σκύβει και έτσι να μειώνει την αντίσταση του αέρα.
Τα καλά ποδήλατα έχουν ρυθμίσεις ούτως ώστε να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις του αναβάτη


Τα υβριδικά ή ποδήλατα cross
Στην πρώτη ματιά τα ποδήλατα αυτά μοιάζουν με ποδήλατα βουνού όμως μια προσεκτική εξέταση φανερώνει εύκολα τη διαφορά εφόσον αυτά έχουν διαφορετική θέση και κλίση στο σώμα του οδηγού κάποτε μάλιστα με επιλογές ρύθμισης, έχουν διαφορετικά ελαστικά και διαφορετικό εξοπλισμό.hybridbike
Τα ποδήλατα αυτά είναι κατάλληλα για όσους θέλουν να βγαίνουν κάποτε σε εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και άσφαλτο.


Επίλογος
Οι επιλογές που υπάρχουν είναι πολλές το πιο σημαντικό όμως είναι για πιο λόγο θέλετε το ποδήλατο, πόσα λεφτά θα διαθέσετε. Επίσης σημαντικό είναι και το κατάστημα από το οποίο θα αγοράσετε το ποδήλατο. Ένα καλό κατάστημα θα διαθέσει χρόνο να σας βοηθήσει να επιλέξετε χωρίς να σας σπρώξει στο πιο ακριβό, θα ρυθμίσει το ποδήλατο στα μέτρα σας και θα διαθέτει πολλά εξαρτήματα και εργαστήριο με γνώσεις για τη συντήρηση και ρυθμίσεις του ποδηλάτου.

Χαράλαμπος Θεοπέμπτου
Επίτροπος περιβάλλοντος
Τηλ: +357 22803460 Fax: +357 22803464
Ιστοσελίδα: Perivallon.eu Blog:Theopemptou.blogspot. com

Σχόλια

Ο χρήστης Moonlight είπε…
ενδιαφέρον...είχαμε και συζήτηση με φίλη σχετικά με τον τύπο των ποδηλάτων ενοικίασης των δήμων...

ευχαριστούμε!
Ο χρήστης astronaftis είπε…
Μπράβο! Πολύ διαφωτιστικό άρθρο.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Moonlight
Φυσικά τα ποδήλατα των Δήμων έπρεπε να έχουν και χαρακτηριστικά όπως να μην υπάρχουν εξαρτήματα που να αφαιρούνται εύκολα, να έχουν παράξενο σχήμα για να ξεχωρίζουν, να αντέχουν τις καιρικές συνθήκες εφόσον θα είναι πάντα εκτεθειμένα, να έχουν φώτα και κλειδωνιά ενσωματωμένα. Γενικά θα δεις ότι δεν είναι ούτε καλά ποδήλατα ... δε θέλεις να τα κλέψεις !
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Νίκος Λαζάρου
Wow !!!! αυτό από ένα τόσο γνωστό και σπουδαίο ποδηλάτη σαν εσένα είναι πολύ μεγάλο κομπλιμέντο !
Σε ευχαριστώ πολύ ...
Ο χρήστης astronaftis είπε…
Χαράλαμπε, καμία σχέση! Αρέσκει μου το ποδήλατο αλλά όλοι χρειαζόμαστε ένα δάσκαλο να μας συγυρίζει τη σκέψη μας. Το άρθρο σου θα βοηθήσει πολλούς στην επιλογή του σωστού ποδηλάτου.

Όσο για τα ποδήλατα του Δήμου είχα την τύχη να τα ακούσω από πρώτο χέρι στη συνάντηση που είχα με τον υιό σου! Ήταν πολύ παραστατικός!
Ο χρήστης Εύρος είπε…
Συγνώμη που πετάσσουμε μεσ'την μέση αλλά σαν ποδηλάτης με σκισμένα γόνατα ( όι εν είμαι 5 χρονών απλά κάθε φοράν που να έρτω κύπρο σκοτώνουμαι με το ποδήλατο τουλάχιστον μια φορά, όπως επίσης σκοτώνουμαι με τους γάρους που εν μέστο ποδηλατόδρομο τζαι τους οδηγούς ) δεν είδα κανέναν να οδηγεί ποδήλατο τον χειμώνα, τωρά εννα μου πείς, γιατί πότε έχει χειμώνα στην κύπρο και προχωρώ με τσέκ-ματ απαντόντας πως συγκριτικά του πλυθησμού μας, ποδήλατο δεν κρατά κανένας πλην των μεταναστών.

Νομίζω το πρόβλημα δεν είναι να διαλέξουμεν ποδήλατο, εγώ έχω ενα παλιο-Mountain και χρησιμοποιώ το παντού και για απόσταση και για μετακίνηση. Το ποδήλατο είναι 2 τροχόι, μια καδένα, μια σέλλα και 2 πεντάλ. Τ' όνειρό μου το ποδήλατό μου.

Στην πόλη όπου εσπούδαζα το κέντρο έκλεινε ΜΙΑ, επαναλαμβάνω ΜΙΑ φορά την βδομάδα και διοργανωνόταν "ποδηλατοδρομία" σε εισαγωγικά, για να προωθηθεί το σχέδιο. Η μέρα ήταν σαββάτο μεσημέρι όπόταν η προσελευση του κόσμου ήταν μέγιστη. Σημειωτέον, πως μετά απο δυο χρόνια πολλοί φοιτητές πήγαιναν με το ποδήλατο στο πανεπιστήμιο και το πανεπιστήμιο Πατρών απέχει απο το κέντρο πόλης κοντά στα 10km εξαιρουμένου της βαριάς κίνησης στους δρόμους και της βαριάς βροχόπτωσης και κοινώς "ψοφου" (κρυάδας).

Νομίζω ότι οι προσπάθειες μας πρέπει να στοχέυσουν προς την προώθηση και τα υπόλοιπα βρέθονται. Στην λεμεσόν πανεπιστήμια δόξα σοι ο πλάστης μου. Κάμετε ημερίδες μιαν φορά την φτομάδαν αρχής γενομένης που τον μάρτην, έχουμεν και δημοτικες εκλογές τωράν εννα υποσχεθούν καμπόσοι που ξέρεις μπορεί να μας κάτσει ένας.

-Εύρος.

(αν θέλετε να σας δείξω τα γόνατα μου εν έχω πρόβλημαν)
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Εύρος
Στο γραφείο είμαι μόνος μου και ότι κάνω παίρνει καιρό
* Έσπρωξα μαζι με τον Περδίκη και κάναμε στο υπ. συγκοινωνιών την επιτροπή προώθησης του ποδηλάτου που εκπροσωπούνται όλες οι ποδηλατικές οργανώσεις και συμμετέχω και εγώ. Εκεί έγινε και ο νόμος
* Εμάζεψα όλα τα καταστήματα που πωλούν ποδήλατα στις σελίδες μου
* Βρήκα και δημοσιοποίησα τις πετυχεμένες πολιτικές άλλων χωρών
* Έκανα προγράμματα και έγραψα άρθρα στα ΜΜΕ
* Έκανα ένα και ετοιμάζω ακόμη ένα φιλμάκι για το ποδήλατο
* Θα κανονίσω με τον αρχηγό της αστυνομίας μια εκστρατεία για τη συμπεριφορά των οδηγών
* Να προσθέσουμε στην εκπαίδευση των οδηγών τους ποδηλάτες

Και όταν περάσει ο νόμος θα τα εκμεταλλευτώ όλα αυτά για να κάνω εκστρατεία μαζί με όλους όσους ενδιαφέρονται για την προώθηση του ποδηλάτου :)

Αν ενδιαφέρονταν και οι Τοπικές Αρχές θα ήταν καλά αλλά κόλλησαν και οι υποψήφιοι στα παραδοσιακά κομματικά τους και δεν πιέζουν ούτε και οι οργανώσεις ποδηλατιστών για μέτρα πριν να γίνουν οι εκλογές !

http://theopemptou.com/portal/transport/43-bicycles.html

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α