Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙ, ΓΙΑ ΣΚΥΒΑΛΑ!


Το πιο κάτω είναι από τις "Επιλογές" της Πάφου:




ΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΑ ΣΚΥΒΑΛΑ!


ΠΟΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙ, ΓΙΑ ΣΚΥΒΑΛΑ!

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΣΚΥΒΑΛΩΝ ΑΠΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ -ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ!
ΓΡΑΦΕΙ: AP. NIKOΛΑΟΥ   http://www.epilogespafou.com/NewsPafos.html


Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα φαίνεται να δημιουργείται με τη φορολογία για τα σκύβαλα. Λόγω της δημιουργίας και λειτουργίας του ΧΥΤΑ αλλά και της υφιστάμενης Νομοθεσίας αποδεικνύεται ότι αυτή τη στιγμή οι δημότες ουσιαστικά επιχορηγούν τη συγκομιδή σκυβάλων από ξενοδοχεία και μεγάλες επιχειρήσεις!
Το όλο πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί μετά και το 2012 όταν θα λειτουργήσουμε υποχρεωτικά και τον ΧΥΤΥ!

Όπως είναι γνωστό η λειτουργία των ΧΥΤΑ ή και των ΧΥΤΥ καθώς και η συγκομιδή σκυβάλων είναι από τους λίγους τομείς που δεν επιχορηγούνται από την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση.
Οι ΧΥΤΑ έχουν (και στην Πάφο) κατασκευαστεί με έξοδα του κράτους ενώ τη διαχείριση τους και τα έξοδα διαχείρισης τους τα πληρώνουν οι κοινότητες και οι Δήμοι οι οποίοι με τη σειρά τους επιβάλλουν ανάλογες φορολογίες στους πολίτες, στις επιχειρήσεις, στα ξενοδοχεία κ.τ.λ.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία τίθενται όρια στα ποσά που οι Δήμοι ή οι Κοινότητες μπορούν να επιβάλουν στον πολίτη ή στα ξενοδοχεία σαν φορολογία σκυβάλων.
Πληρώνουν οι πολίτες
Σύμφωνα με απλές μελέτες που έγιναν αποδεικνύεται ότι για τα ξενοδοχεία όπου η ΜΑΧ φορολογία σκυβάλων που μπορεί, σύμφωνα με το Νόμο να επιβληθεί είναι 10000 ευρώ, το κόστος που επωμίζονται οι Δήμοι για τη μεταφορά και τη συγκομιδή καθώς και για τα δικαιώματα στον ΧΥΤΑ είναι κατά πολύ μεγαλύτερο!
Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι στην ουσία οι ίδιοι οι πολίτες (Δήμοι) επιχορηγούν ουσιαστικά το κόστος συγκομιδής μεταφοράς και δικαιωμάτων για τα ξενοδοχεία!
Έχει επίσης αποδειχθεί και πάλι με βάση απλές μελέτες ότι μια συγκεκριμένη επιχείρηση που χρεώνεται με 1500 ευρώ για τα σκύβαλα στο τέλος-τέλος κοστίζει σε Δήμο η όλη διαδικασία για τα σκύβαλα της 3500 ευρώ!

Και με τον ΧΥΤΥ;
Κύκλοι που διαχειρίζονται αυτά τα ζητήματα επεσήμαναν στην εφημερίδα μας ότι το όλο πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί όταν μετά το 2012 και στη βάση Ευρωπαϊκής οδηγίας θα πρέπει οι ΧΥΤΑ να αναβαθμισθούνε ΧΥΤΥ. Το όλο κόστος για τις κοινότητες και τους Δήμους θα αυξηθεί, τόνιζαν, κατά πολύ και πέραν του διπλάσιου, γεγονός που σημαίνει ότι αν δεν αλλάξει και η Νομοθεσία, η (ουσιαστικά) «επιχορήγηση» από τους ίδιους τους πολίτες (μέσω Δήμων και κοινοτήτων) για την όλη διαχείριση των σκυβάλων ξενοδοχείων και επιχειρήσεων θα είναι ακόμη πιο μεγάλη.

Παγκύπρια...
Το όλο πρόβλημα αφορά φυσικά όλους τους δήμου και κοινότητες σε παγκύπριο επίπεδο και ήδη μεγάλο πρόβλημα παρουσιάζεται με τη λειτουργία και του πρώτου ΧΥΤΥ στην Κύπρο, αυτού της Λάρνακας, όπου το κόστος για εισαγωγή μόνο σκυβάλων στον ΧΥΤΥ έχει ανέλθει στα 100 ευρώ ανά τόνο. Στην Πάφο σήμερα με τον ΧΥΤΑ το κόστος εισαγωγής είναι 35 ευρώ ανά τόνο!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α