Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράπονο για τη Μαρίνα Λεμεσού

"Είμαστε μια μεγάλη ομάδα φίλων της θάλασσας και εκπροσωπούμε μερικές χιλιάδες ανθρώπων με πολλές δραστηριότητες που έχουν σχέση με αυτήν.
Επικοινωνούμε μαζί σας για να εκφράσουμε την απογοήτευση και έντονη διαμαρτυρία μας για την αδιάφορη και περιφρονητική αντιμετώπιση μας από τους επιχειρηματίες της κοινοπραξίας « Μαρίνα Λεμεσός » και για την απραξία και παθητική στάση της κυβέρνησης .
Για πολλά χρόνια οι άνθρωποι της θάλασσας περιμέναμε την κατασκευή μαρίνας στην Λεμεσό κάτι που θα έλυνε μερικώς τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με τον ελλιμενισμό των σκαφών μας
Όπως είναι γνωστό, το έργο ανατέθηκε σε κοινοπραξία επιχειρηματιών, οι οποίοι στην προσπάθεια τούς να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, δεν έλαβαν καθόλου υπόψη τα έννομα συμφέροντα και την αγάπη των Κυπρίων για την θάλασσα .Δηλαδή την κοινωνική πτυχή του θέματος, για την οποία είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση είναι ευαίσθητη.
H μαρίνα λοιπόν αυτή κατασκευάζεται σχεδόν αποκλειστικά για τους ξένους και ορισμένους Κύπριους εκατομμυριούχους ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών .Αποκλείονται από την μαρίνα σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών που είναι και η πλειοψηφία όσον ασχολούνται με τα θαλάσσια σπορ.
Την έντονη διαμαρτυρία μας εκφράσαμε και κατά την παρουσίαση των σχεδίων της μαρίνας στο Δημοτικό Μέγαρο Λεμεσού, στην παρουσία του αρμόδιου Υπουργού κυρίου Πασχαλίδη, δυστυχώς χωρίς σχόλιο ή ενδιαφέρον από κανέναν εκ των υπευθύνων και παρά την κατακραυγή αρκετών από τους παριστάμενους.
Οι αρμόδιοι, κρατικοί και άλλοι υπεύθυνοι παρά τις προσπάθειες και τις διαμαρτυρίες μας παραμένουν αμετακίνητοι .
Από την όψιμη « Περιβαλλοντική Μελέτη » που παρουσίασαν έγινε γνωστό ότι μόνο 89 θέσεις ελλιμενισμού θα δοθούν για μικρά σκάφη (κάτω των 8 μέτρων ) από τα 589 συνολικά σκάφη που θα ελλιμενίζονται στην μαρίνα .
Επειδή πρόκειται για μεγάλα σκάφη ο θαλάσσιος χώρος που θα καταλαμβάνουν αναλογικά θα μπορούσε να ελλιμενίσει περίπου 4700 μικρά σκάφη .
Αυτά δηλαδή που κατέχει η συντριπτική πλειοψηφία των χιλιάδων πολιτών που ασχολούνται με τα θαλάσσια σπορ και τον ναυταθλητισμό .
Άρα παραχωρούνται μόνο 89 θέσεις από 4700 κάτι που θεωρείται από εμάς κατάφωρη αδικία και παραβίαση των δικαιωμάτων των πολιτών που ασχολούνται με τα θαλάσσια σπορ.
Η συνολική θαλάσσια έκταση που παραχωρείται στην κοινοπραξία είναι 400.000 τετ. μέτρα ( 800χ500 ) και όχι 170.000 τετ.μέτρα όπως συνηθίζουν να δηλώνουν και έχουν καταχωρημένο στην ιστοσελίδα τους .Δηλαδή 300 στρέμματα και όχι 40 που δηλώνουν. Εάν από αυτή την τεράστια έκταση που τους παραχωρείτε 10 στρέμματα δίδονταν για τα μικρά σκάφη έστω και μερικώς θα ελύετο το πρόβλημα μας .
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η προταθείσα από τον οίκο Παρασκευαϊδη μαρίνα την δεκαετία του 1990, προνοούσε την παραχώρηση 680 θέσεων για μικρά σκάφη.
Η μαρίνα εκείνη θα κατασκευάζετο με την ίδια ακριβώς μέθοδο ( ΒΟΤ ) και παρόλο που θα κατελάμβανε μικρότερο θαλάσσιο χώρο, η χωρητικότητα της θα ήταν σχεδόν διπλάσια της Μαρίνας που προγραμματίζεται να γίνει , δηλαδή 1100 σκάφη . Αυτό λόγω απουσίας θαλάσσιας οικοδόμησης
Η μαρίνα εκείνη οπωσδήποτε ήταν βιώσιμη, και θα παρεχωρείτο στο κράτος στο μισό χρονικό διάστημα από ότι η « Μαρίνα Λεμεσός ».
Οι εγγεγραμμένοι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αριθμούν 16000 με μια αύξηση της τάξης του 20 % το χρόνο. Δηλαδή μέχρι να κατασκευαστεί η μαρίνα θα ξεπεράσουν τις 25000.
Σχεδόν οι μισοί βρίσκονται στην επαρχία Λεμεσού. Σ αυτούς πρέπει να προστεθούν και τα άτομα που ασκούν ναυταθλητισμό μέσω των ναυτικών ομίλων.
Επιπρόσθετα ο αποκλεισμός των μικρών σκαφών από την μαρίνα και κατ’επέκταση την θάλασσα ,οπωσδήποτε πλήττει σημαντικά και τους κατασκευαστές και εισαγωγείς μικρών σκαφών και του εξοπλισμού τους καθώς και πολλούς εισαγωγείς ειδών αλιείας.
Πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη ότι οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών φορολογούνται αδρά ( Πληρώνουν για άδειες : χειριστή, κυκλοφορίας, αλιείας καταλληλότητας σκάφους, άδεια ασυρμάτου κ.α)
Η δε τιμή αγοράς ενός μικρού σκάφους και του εξοπλισμού του είναι πέραν των 25000 Ευρώ που αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο ποσοστό της περιουσίας αρκετών από τους λάτρεις της θάλασσας.
Αρκετά λοιπόν εκατομμύρια εισπράττει το κράτος χωρίς οτιδήποτε να μας παρέχεται για αντάλλαγμα.
Όπως γνωρίζετε η θάλασσα αποτελεί εθνικό πλούτο, ανήκει σε όλους τους πολίτες και δεν μπορεί με το πρόσχημα του δημόσιου συμφέροντος και διάφορα άλλα επιχειρήματα να παραχωρείται αποκλειστικά στους επιχειρηματίες, οι οποίοι για λόγους οικοπεδοποίησης και εκμετάλλευσης αποκλείουν από αυτήν την σημαντικότερη μερίδα των « θαλασσινών ».
Πρέπει εδώ να τονιστεί ότι για τα υπόλοιπα 100 χρόνια δεν θα υπάρξει πιθανότητα να κατασκευαστεί άλλος χώρος ελλιμενισμού στην Λεμεσό (Δηλαδή μέχρι και τα τρισέγγονα μας θα βρεθούν εκτός θάλασσας ή θα ταλαιπωρούνται αφάνταστα.
Οι δύο «ράμπες» καθέλκυσης σκαφών που προγραμματίζονται να γίνουν (αν τελικά γίνουν) θα μπορούν να εξυπηρετήσουν συνολικά μόνο 250-300 σκάφη .
Οι υπόλοιπες χιλιάδες των ιδιοκτητών μικρών σκαφών δεν θα έχουν πρόσβαση προς την θάλασσα και αναγκαστικά θα υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν τα θαλάσσια αθλήματα τους , πράγμα απαράδεκτο και πρωτάκουστο για ένα νησί.
Πιστεύουμε πως η Κυβέρνηση έχει δώσει απαράδεκτα κίνητρα και χαλαρώσεις στους επιχειρηματίες, όπως η οικοδόμηση χερσονήσου, πολλών επαύλεων πύργου και έντεκα πενταόροφων πολυκατοικιών μέσα στην θάλασσα, 350 μέτρα μακριά από την ακτή.
Επιπρόσθετα έχουν αφεθεί ελεύθεροι να αποφασίσουν εκτός από άλλα και για την χωρητικότητα της μαρίνας με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των χιλιάδων « ανθρώπων της θάλασσας » για αύξηση της δικής τους κερδοφορίας .
Είναι γνωστό ότι στις μεγάλες μαρίνες υπάρχει πάντα πρόνοια ελλιμενισμού μεγάλου αριθμού μικρών σκαφών και μάλιστα σε προσιτές τιμές.
Εν κατακλείδι δηλώνουμε ότι οι χιλιάδες φίλοι της θάλασσας θα κληθούν να εκφράσουν δυναμικά την διαμαρτυρία τους με όλα τα στην διάθεση τους νόμιμα μέσα Παρακαλούμε λοιπόν πριν την τελική έγκριση τού έργου όπως εγείρετε το θέμα και απαιτήσετε αύξηση του αριθμού των ελλιμενιζομένων μικρών σκαφών τουλάχιστον στα 680 ( όπως δικαίως επρονοείτο στην μαρίνα του οίκου Παρασκευαϊδη ).

Μετά τιμής

Δρ. Φίλιος Σαζεϊδης Εκπρόσωπος κινήματος Οικολόγων.
Πρόεδρος ερασιτεχνών ψαράδων .Κος Τάκης Ευαγγέλου.
Πρόεδρος Ναυτικού Ομίλου Κερύνειας .Κος Χ¨ Παναγή Γεώργιος.
Πρόεδρος Ναυτικού Ομίλου Αμμοχώστου. Κος Αλέξανδρος Χριστοφόρου.
Πρόεδρος Ο.Φ.Ε.Κ Κος Σωτήρης Χαραλάμπους.
Πρόεδρος Σ.Φ.Υ.Κ.Κ Κος Παναγιώτης Ευσταθίου.
Πρόεδρος ΠΑ.ΣΙ.ΜΙ.Σ Κος Σάββας Κωνσταντίνου.
Πρόεδρος AIDA . Κος Σάββας Σάββα.
Πρόεδρος PADI .
Πρόεδρος ΑΠΝΟΕΑ .
Πρόεδρος Συνδέσμου Καταδύσεων .
Κατασκευαστές – Εισαγωγείς σκαφών και ειδών αλιείας. "

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α

Τι μου έγραψε ο Aceras για το λανεϊτ

Το πιο κάτω σχόλιο του Acera από την ανάρτηση μου με τίτλο " Η εύκολη πρόσβαση στην αγορά δηλητηρίων ". Πρέπει να το διαβάσετε : Aceras Anthropophorum είπε... Η γειτόνισσα μου ετοιμάζετουν να πάει στον γάμο της ανιψιάς της με τον άντραν της τζαι τα μωρά. Είπεν του αντρός της να βάλει μιαν κρεβάταν κότσιινην. Τζείνος εν έθελεν να βάλει κρεβάταν. Ο ένας το πειν του ο άλλος το ξύν του ο καφκάς επήρεν φωθκιάν. Αρπάσσει η κοπελλούα το ποτσίν του λανέιτ που πας το παράθυρον τζιαι λαλεί του αντρός της πας τα νεύρα της: Αν συνεχίσεις έτσι θα το πιώ. Έκαμεν πους το είπιεν. Άλλοι λαλούν ότι επροσποιήθηκεν ότι το είπιεν τζαι όσον τζαι έντζιησεν πας τα σιείλης της που το απορροφήσαν. Άλλοι λαλούν ότι είπιεν το μισόν ποτσίν τζαι η κουβέντα της προσποίησης ήταν για να την θάψει ο παπάς. Όπως τζαι να έχει η υπόθεση, αν είχεν νόμον όπως τον προτείνετε, η κοπελιά δεν θα επήεννεν τζει που επήεν στα κοσπέντε της τζαι να μαυρίσουν θκυό οικογένειες. Όσος κίνδυνος υπάρχει για τα ζώα τζαι τα φυτ