Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φιλελεύθερος: Τέσσερα λεωφορεία λύνουν το πρόβλημα

Το δημοσίευμα πιο κάτω αναφέρει στοιχεία από τη Διπλωματική Μελέτη της Άντρης Φοινικαρίδου που της εισηγήθηκα να κάνει το 2005.

Τέσσερα λεωφορεία λύνουν το πρόβλημα
Συμφέρουν οικολογικά - οικονομικά, λέει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος
Η ανάγκη δρομολόγησης λεωφορείων με προορισμό το αεροδρόμιο Λάρνακας προβάλλει κάθε μέρα και πιο αναγκαία όπως υποστηρίζει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, επικαλούμενος όχι μόνο την αύξηση του κόστους μεταφοράς με ιδιωτικά οχήματα ή με ταξί, αλλά και αντικειμενικά προβλήματα.
Ο κ. Θεοπέμπτου υποδεικνύει ότι πέραν του περιβαλλοντικού προβλήματος από την κατανάλωση ενέργειας που απαιτείται για μεταφορά επιβατών στο αεροδρόμιο με ιδιωτικά οχήματα, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν οδηγούν ή και άλλοι, όπως οι φοιτητές που θα μπορούσαν να μεταφερθούν με λεωφορείο χωρίς να αναστατώσουν τους οικείους τους.
Πρέπει επίσης να υπολογίσουμε και το κόστος στάθμευσης στους χώρους του αεροδρομίου καθώς και το γεγονός ότι κάποτε οι χώροι είναι πλήρεις, είπε ο Επίτροπος Περιβάλλοντος. Ο κ. Θεοπέμπτου υποστηρίζει ότι λεωφορεία θα μπορούσαν να δρομολογηθούν όχι μόνο από τη Λευκωσία αλλά και από άλλες πόλεις.
Η θέση του κ. Θεοπέμπτου για δρομολόγηση λεωφορείων ενισχύεται και από μελέτη την οποία εκπονήθηκε το 2005. Σύμφωνα με τη μελέτη, την οποία ετοίμασε η κ. Άντρη Φοινικαρίδου, η οποία σήμερα εργάζεται στο Τμήμα Στατιστικής, οι ανάγκες μεταφοράς των επιβατών θα μπορούσαν να καλυφθούν με τη δρομολόγηση τεσσάρων λεωφορείων.
Όπως εξηγεί η ίδια, θα μπορούσαν να εκτελούνται δεκαπέντε δρομολόγια κατά τη διάρκεια της ημέρας και τέσσερα κατά τη διάρκεια της νύκτας.
Λεωφορειούχοι εκτίμησαν το 2005 ότι το λειτουργικό κόστος για τέσσερα λεωφορεία ανερχόταν περίπου στις £192.000 ενώ αν περιληφθεί και η αγορά των λεωφορείων το κόστος ανεβαίνει περίπου στις 287.000.
Όπως εκτιμήθηκε, οι λεωφορειούχοι θα αρχίσουν να κερδίζουν μετά τα πρώτα τρία χρόνια. Όταν ετοιμάστηκε η μελέτη, το κόστος μετάβασης κάποιου στο αεροδρόμιο Λάρνακας από τη Λευκωσία (με το ιδιωτικό του όχημα) στοίχιζε £7.96, ενώ η μεταφορά του με ταξί κόστιζε £18-£20 ενώ τώρα ανήλθε στις £25.
Έκτοτε αυξήθηκε η τιμή των πετρελαιοειδών και κατ' επέκταση το κόστος μεταφοράς. Με βάση τις τιμές που ίσχυαν το 2005, το εισιτήριο με λεωφορείο από τη Λευκωσία στη Λάρνακα στοίχιζε περίπου £3.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κ. Φοινικαρίδου ανέφερε ότι από την έρευνα προέκυψε ότι εκ μέρους του επιβατικού κοινού υπάρχει ενδιαφέρον για δρομολόγηση λεωφορείων. ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Σχόλια

Ο χρήστης david santos είπε…
Happy New Year, Theopemptou! And best wishes for a healthy and successful 2008
Καλησπέρα

Στο Νησί σας κ. επίτροπε πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των κατοίκων , τυγχάνει να επισκέπτομαι τα μέρη σας συχνά , πολλά αυτοκίνητα σε ένα νησί που αριθμεί περίπου 850 000 (δεν ξέρω πόσοι είναι οι αλλοδαποί ) και σχεδόν ανύπαρκτη δημόσια συγκοινωνία .
Στη Λευκωσία μου έκανε εντύπωση το πολύ καυσαέριο ,εμείς επειδή είμαστε παθόντες το μυρίζουμε αμέσως , το οποίο δεν είναι ορατό στην ατμόσφαιρα αλλά ορατό σε πατώματα .σε μπαλκόνια κατοικιών .παράξενο διότι είναι νησί .
Έχουμε και εμείς κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά σε εσάς εκεί ελλείψει δημοσία συγκοινωνία σε ώρες αιχμής στους κυκλικούς κόμβους γίνεται χαμός
παράδειγμα για μία απόσταση από Αγλατσιά - Στόβολο κάνεις 35΄-40΄ ( είμαι παθών)
Επειδή σας παρακολουθώ καιρό τώρα να κάνετε έναν ωραίο αγώνα ,νομίζω ότι οι αδελφοί Ελληνοκύπριοι δεν θα μπούνε ποτέ σε δημόσια μέσα το θεωρούν ξεπεσμό , μόνο αλλοδαποί τα χρησιμοποιούν και λίγοι φοιτητές , δεν παίρνουν από νουθεσίες .θα γίνει κάτι, όταν όπως εμείς εδώ στην Θεσσαλονίκη ξυπνούσαμε με πονοκεφάλους και είχαμε χιλιόμετρα μποτιλιαρίσματα αρχίσαμε δειλά-δειλά να εμπιστευόμαστε τα δημόσια μέσα .
Με εκτίμηση
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Χαιρετίζω.
Θα μπω κατευθείαν στο θέμα.

Πως είναι δυνατόν να κάνουν κουμάντο οι οδηγοί ταξί στα αεροδρόμια μας και όχι το αρμόδιο Υπουργείο;
και εξηγούμε αμέσως.

Κατεβαίνω στο αεροδρόμιο Λάρνακας και θέλω να πάω στην Πάφο. Δεν θέλω όμως να φέρω τους γονείς μου από Πάφο για να με παραλάβουν. Τι επιλογές έχω; Να πάρω το ταξί της γραμμής φυσικά αφού δεν υπάρχουν λεωφορεία. Έλα όμως που δεν υπάρχει.
Μόνο δύο τρόποι υπάρχουν για να μπορέσω να το χρησιμοποιήσω.
1. Να πάρω ταξί να με πάρει μέχρι την Λάρνακα και να πληρώσω το λιγότερο πέντε λίρες. Αν ήμουν ξένος δεν το συζητώ.
2. Αν είμαι τυχερός και κάνει την ‘βόλτα’ του το λεωφορείο που περνάει από το αεροδρόμιο κάθε δύο ώρες, θα πληρώσω μια λίρα για να με πάρει στην Λάρνακα.
Από την Λάρνακα θα πάρω το ταξί της γραμμής (Travel express) και θα με πάρει στην Πάφο πληρώνοντας άλλες δέκα λίρες. Συνολικά θα πληρώσω γύρω στις δεκαπέντε λίρες για να πάω από το αεροδρόμιο στην Πάφο.
Ξέρετε όμως πόσα θα πληρώσω αν πάρω το ταξί της γραμμής για να με πάρει στο αεροδρόμιο από την Πάφο; Μόνο 10 λίρες!

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το ταξί της γραμμής μπορεί να αφήσει πελάτες στο αεροδρόμιο ΑΛΛΑ δεν μπορεί να παραλάβει πελάτες από το αεροδρόμιο γιατί σ’ αυτό κάνουν κουμάντο οι οδηγοί ταξί.

Ένα μικρό λεωφορείο που μεταφέρει μόνο οκτώ άτομα δεν το αφήνουν να πάρει κόσμο από το αεροδρόμιο, λέτε να αφήσουν ένα μεγαλύτερο;

Αν δεν αλλάξουμε κάποια πράγματα όσο αφορά την νοοτροπία μας θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα για όλους μας.
Μόνο στο να λέμε ότι είμαστε Ευρωπαίοι είμαστε καλοί. Δυστυχώς απέχουμε πολύ απ’ την Ευρώπη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α