Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αυτοκτονούν τα πουλιά στην Αλυκή

Διαπιστώσεις του Επ. Περιβάλλοντος και των αρχών για την ασφάλεια Πτήσεων
Αυτοκτονούν τα πουλιά στην Αλυκή - Πολίτης

Η εισβολή πουλιών στα αεροδρόμια θα αποτελέσει στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα καθώς συντρέχουν παράγοντες που αυξάνουν τον αριθμό τους, ειδικά στην Λάρνακα. Οι περισσότερες αναφορές πληρωμάτων αφορούν κτυπήματα πουλιών.
Την ανάγκη για οργανωμένη αντιμετώπιση του κινδύνου εισβολής πουλιών (bird strikes) σε αεροπλάνα τα οποία βρίσκονται σε διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, διατυπώνει στην πολυσέλιδη έκθεση του-απολογισμό της υπηρεσίας του- ο απερχόμενος επίτροπος Περιβάλλοντος, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου.
Ο Επίτροπος εκτιμά ότι με την πάροδο του χρόνου το πρόβλημα θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο καθώς συντρέχουν παράγοντες που αυξάνουν τον αριθμό των πουλιών ειδικά στο αεροδρόμιο της Λάρνακας.
Σωρεία αναφορών
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων, Κώστας Ορφανός, ενώπιον του οποίου θέσαμε το ζήτημα που θίγει στην έκθεσή του ο κ. Θεοπέμπτου συμφώνησε πλήρως με τις διαπιστώσεις. Το μέγεθος του προβλήματος αναδεικνύεται κι από τις στατιστικές: τα κτυπήματα στα αεροπλάνα από πουλιά, είναι το υπ' αριθμόν ένα ζήτημα που απασχολεί την Επιτροπή Διερεύνησης καθώς οι αναφορές που έχει ενώπιόν της από πληρώματα είναι πολλές. Τόσο κυπριακών, όσο και ξένων αεροπορικών εταιρειών. Το ευτυχές είναι πως έως σήμερα μόνο ζημιές είχαμε από τον απολογισμό των bird strikes. Ζημιές όμως που κοστίζουν πολλές χιλιάδες λίρες στις εταιρείες...
Έρευνα από Hermes
Είναι γι' αυτό το λόγο που όταν ανέλαβε ο στρατηγικός επενδυτής (πριν ενάμισι χρόνο) επιστράτευσε ειδικό από τον Καναδά, ο οποίος προέβη σε εισηγήσεις, όχι βεβαίως για να εξαλειφθούν τα πουλιά, αλλά για να γίνουν ενέργειες για εκφοβισμό τους ώστε να απομακρύνονται από τους κινητήρες των αεροσκαφών. Ο εκφοβισμός φαίνεται να είναι ο κυριότερος τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος. Σε συσκέψεις που κάλεσε η Hermes Airports συμμετείχαν και αρμόδιες αρχές όπως το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, η Επιτροπή Διερεύνησης, η Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Ταμείο Θήρας.
Προέκυψαν όμως νομικά ζητήματα, τα οποία πρέπει να επιλυθούν. Ταυτόχρονα, συνεχίζουν να καταγράφονται οι συνήθειες των πουλιών, όπως οι ώρες που περνούν, ο τρόπος που πετούν, από ποιες κατευθύνσεις κινούνται και σε ποιο ύψος.
Η τεκμηριωμένη έκθεση θα οδηγήσει σε έναν πιο επιστημονικό τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος. Για παράδειγμα έχει διαπιστωθεί ότι τα φλαμίνγκος δεν μένουν το βράδυ στην Αλυκή, αλλά στήνουν τις "φωλιές" τους στα παρακείμενα χωράφια κι επιστρέφουν στη λίμνη με το πρώτο φως της ημέρας.
Γιατί αυξάνονται τα πουλιά
Ο Επίτροπος Περιβάλλον αναφέρει στην έκθεσή του, τους λόγους για τους οποίους αυξάνονται τα πουλιά στην περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο Λάρνακας. Μεταξύ άλλων το αεροδρόμιο συνορεύει με τον προστατευμένο από τη συνθήκη του Ραμσιάρ βιότοπο, ενώ οι μεγάλες δεξαμενές τριτοβάθμιας επεξεργασίας του σταθμού λυμάτων οι οποίες συνορεύουν με το δίαυλο απογείωσης, ελκύουν εκατοντάδες μεγάλα πουλιά όπως πάπιες.
Ο Επίτροπος επισημαίνει ότι πολλές από τις πάπιες πέθαναν μέσα στο 2007 από δηλητηρίαση. Αναμένεται όμως ότι ο αριθμός τους θα αυξάνεται συνεχώς...
Επιπλέον στην περιοχή του αεροδρομίου απαγορεύεται το κυνήγι, ενώ έχουν αυξηθεί σημαντικά οι καλλιέργειες δυτικά του αεροδρομίου βελτιώνοντας έτσι τις δυνατότητες εξεύρεσης τροφής για τα πουλιά. Τέλος, νομοθεσία του κράτους παρέχει πλέον αυξημένη προστασία στα πουλιά και τη φύση.
Παρόμοιο πρόβλημα εμφανίζεται και στο αεροδρόμιο Πάφου, όπου όπως και στη Λάρνακα υπάρχουν δεξαμενές δίπλα από το δίαυλο του αεροδρομίου. Επίσης το αεροδρόμιο της Πάφου γειτνιάζει με μεγάλο ευκαλυπτώνα. Η πρακτική που εφαρμόζεται εκεί, σύμφωνα με καταγγελίες που δέχθηκε ο Επίτροπος είναι το σταδιακό κόψιμο των ευκαλύπτων κάτι που ωστόσο ο ίδιος θεωρεί λανθασμένη πρακτική και πρέπει να σταματήσει.
Προτάσεις ΘεοπέμπτουΤεχνητοί "βιότοποι" μακριά από το αεροδρόμιοΗ συνεχόμενη αύξηση του αριθμού των πουλιών πλησίον αεροδρομίων μπορεί να τα οδηγήσει σε βέβαιο θάνατο, αφού μπλέκονται στις μηχανές των αεροπλάνων αλλά και πολύ περισσότερο θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων.
Για να αποφευχθεί μια πιθανή και χωρίς σωστό προγραμματισμό καταστροφή των πουλιών της περιοχής και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών, στην έκθεσή του ο Επίτροπος εισηγείται όπως το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων βεβαιωθεί ότι η αντιμετώπιση γίνεται με το σωστό προγραμματισμό και σχέδιο. Η ετοιμασία ενός Στρατηγικού Σχεδίου για έλεγχο του προβλήματος είναι κοινή πρακτική και η κατάρτισή της είναι πλέον απαραίτητη, τονίζει ο Επίτροπος.
Μιλώντας στον "Π" ο κ. Θεοπέμπτου εξήγησε ότι για να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος θα πρέπει μεταξύ άλλων να εκπονηθεί μελέτη για κατανόηση της συμπεριφοράς και βιότοπου των ειδών της περιοχής και να γίνει διαχείριση των φυσικών χώρων του αεροδρομίου ούτως ώστε αυτό να μην ελκύει άγρια ζωή.
Ο Επίτροπος εισηγείται το συχνό κλάδεμα, καθαρισμό χόρτων και αφαίρεση νερών. Την ίδια ώρα πρέπει να εξευρεθούν τρόποι απομάκρυνσης ή και παρεμπόδισης των πουλιών μέσω περίφραξης και άλλων μεθόδων (θόρυβο, οπτικά μέσα, πλαστικά νεκρά πουλιά κλπ.).
Ο Επίτροπος εισηγείται ακόμα την κατασκευή πιο ελκυστικών για τα πουλιά χώρων μακριά από το αεροδρόμιο, τη χρήση δικτύων και το κλείσιμο των διαφόρων ανοιγμάτων σε κτήρια όπου μπορεί τα πουλιά να κτίζουν τις φωλιές τους.
ΓΡΑΦΟΥΝ ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΙΑ ΣΑΒΒΑ
Κωδικός άρθρου: 770540
ΠΟΛΙΤΗΣ - 30/01/2008, Σελίδα: 24

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α