Το δημοσίευμα πιο κάτω αναφέρει στοιχεία από τη Διπλωματική Μελέτη της Άντρης Φοινικαρίδου που της εισηγήθηκα να κάνει το 2005.
Τέσσερα λεωφορεία λύνουν το πρόβλημα
Συμφέρουν οικολογικά - οικονομικά, λέει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος
Η ανάγκη δρομολόγησης λεωφορείων με προορισμό το αεροδρόμιο Λάρνακας προβάλλει κάθε μέρα και πιο αναγκαία όπως υποστηρίζει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, επικαλούμενος όχι μόνο την αύξηση του κόστους μεταφοράς με ιδιωτικά οχήματα ή με ταξί, αλλά και αντικειμενικά προβλήματα.
Ο κ. Θεοπέμπτου υποδεικνύει ότι πέραν του περιβαλλοντικού προβλήματος από την κατανάλωση ενέργειας που απαιτείται για μεταφορά επιβατών στο αεροδρόμιο με ιδιωτικά οχήματα, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν οδηγούν ή και άλλοι, όπως οι φοιτητές που θα μπορούσαν να μεταφερθούν με λεωφορείο χωρίς να αναστατώσουν τους οικείους τους.
Πρέπει επίσης να υπολογίσουμε και το κόστος στάθμευσης στους χώρους του αεροδρομίου καθώς και το γεγονός ότι κάποτε οι χώροι είναι πλήρεις, είπε ο Επίτροπος Περιβάλλοντος. Ο κ. Θεοπέμπτου υποστηρίζει ότι λεωφορεία θα μπορούσαν να δρομολογηθούν όχι μόνο από τη Λευκωσία αλλά και από άλλες πόλεις.
Η θέση του κ. Θεοπέμπτου για δρομολόγηση λεωφορείων ενισχύεται και από μελέτη την οποία εκπονήθηκε το 2005. Σύμφωνα με τη μελέτη, την οποία ετοίμασε η κ. Άντρη Φοινικαρίδου, η οποία σήμερα εργάζεται στο Τμήμα Στατιστικής, οι ανάγκες μεταφοράς των επιβατών θα μπορούσαν να καλυφθούν με τη δρομολόγηση τεσσάρων λεωφορείων.
Όπως εξηγεί η ίδια, θα μπορούσαν να εκτελούνται δεκαπέντε δρομολόγια κατά τη διάρκεια της ημέρας και τέσσερα κατά τη διάρκεια της νύκτας.
Λεωφορειούχοι εκτίμησαν το 2005 ότι το λειτουργικό κόστος για τέσσερα λεωφορεία ανερχόταν περίπου στις £192.000 ενώ αν περιληφθεί και η αγορά των λεωφορείων το κόστος ανεβαίνει περίπου στις 287.000.
Όπως εκτιμήθηκε, οι λεωφορειούχοι θα αρχίσουν να κερδίζουν μετά τα πρώτα τρία χρόνια. Όταν ετοιμάστηκε η μελέτη, το κόστος μετάβασης κάποιου στο αεροδρόμιο Λάρνακας από τη Λευκωσία (με το ιδιωτικό του όχημα) στοίχιζε £7.96, ενώ η μεταφορά του με ταξί κόστιζε £18-£20 ενώ τώρα ανήλθε στις £25.
Έκτοτε αυξήθηκε η τιμή των πετρελαιοειδών και κατ' επέκταση το κόστος μεταφοράς. Με βάση τις τιμές που ίσχυαν το 2005, το εισιτήριο με λεωφορείο από τη Λευκωσία στη Λάρνακα στοίχιζε περίπου £3.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κ. Φοινικαρίδου ανέφερε ότι από την έρευνα προέκυψε ότι εκ μέρους του επιβατικού κοινού υπάρχει ενδιαφέρον για δρομολόγηση λεωφορείων. ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τέσσερα λεωφορεία λύνουν το πρόβλημα
Συμφέρουν οικολογικά - οικονομικά, λέει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος
Η ανάγκη δρομολόγησης λεωφορείων με προορισμό το αεροδρόμιο Λάρνακας προβάλλει κάθε μέρα και πιο αναγκαία όπως υποστηρίζει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, επικαλούμενος όχι μόνο την αύξηση του κόστους μεταφοράς με ιδιωτικά οχήματα ή με ταξί, αλλά και αντικειμενικά προβλήματα.
Ο κ. Θεοπέμπτου υποδεικνύει ότι πέραν του περιβαλλοντικού προβλήματος από την κατανάλωση ενέργειας που απαιτείται για μεταφορά επιβατών στο αεροδρόμιο με ιδιωτικά οχήματα, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν οδηγούν ή και άλλοι, όπως οι φοιτητές που θα μπορούσαν να μεταφερθούν με λεωφορείο χωρίς να αναστατώσουν τους οικείους τους.
Πρέπει επίσης να υπολογίσουμε και το κόστος στάθμευσης στους χώρους του αεροδρομίου καθώς και το γεγονός ότι κάποτε οι χώροι είναι πλήρεις, είπε ο Επίτροπος Περιβάλλοντος. Ο κ. Θεοπέμπτου υποστηρίζει ότι λεωφορεία θα μπορούσαν να δρομολογηθούν όχι μόνο από τη Λευκωσία αλλά και από άλλες πόλεις.
Η θέση του κ. Θεοπέμπτου για δρομολόγηση λεωφορείων ενισχύεται και από μελέτη την οποία εκπονήθηκε το 2005. Σύμφωνα με τη μελέτη, την οποία ετοίμασε η κ. Άντρη Φοινικαρίδου, η οποία σήμερα εργάζεται στο Τμήμα Στατιστικής, οι ανάγκες μεταφοράς των επιβατών θα μπορούσαν να καλυφθούν με τη δρομολόγηση τεσσάρων λεωφορείων.
Όπως εξηγεί η ίδια, θα μπορούσαν να εκτελούνται δεκαπέντε δρομολόγια κατά τη διάρκεια της ημέρας και τέσσερα κατά τη διάρκεια της νύκτας.
Λεωφορειούχοι εκτίμησαν το 2005 ότι το λειτουργικό κόστος για τέσσερα λεωφορεία ανερχόταν περίπου στις £192.000 ενώ αν περιληφθεί και η αγορά των λεωφορείων το κόστος ανεβαίνει περίπου στις 287.000.
Όπως εκτιμήθηκε, οι λεωφορειούχοι θα αρχίσουν να κερδίζουν μετά τα πρώτα τρία χρόνια. Όταν ετοιμάστηκε η μελέτη, το κόστος μετάβασης κάποιου στο αεροδρόμιο Λάρνακας από τη Λευκωσία (με το ιδιωτικό του όχημα) στοίχιζε £7.96, ενώ η μεταφορά του με ταξί κόστιζε £18-£20 ενώ τώρα ανήλθε στις £25.
Έκτοτε αυξήθηκε η τιμή των πετρελαιοειδών και κατ' επέκταση το κόστος μεταφοράς. Με βάση τις τιμές που ίσχυαν το 2005, το εισιτήριο με λεωφορείο από τη Λευκωσία στη Λάρνακα στοίχιζε περίπου £3.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κ. Φοινικαρίδου ανέφερε ότι από την έρευνα προέκυψε ότι εκ μέρους του επιβατικού κοινού υπάρχει ενδιαφέρον για δρομολόγηση λεωφορείων. ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σχόλια
Στο Νησί σας κ. επίτροπε πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των κατοίκων , τυγχάνει να επισκέπτομαι τα μέρη σας συχνά , πολλά αυτοκίνητα σε ένα νησί που αριθμεί περίπου 850 000 (δεν ξέρω πόσοι είναι οι αλλοδαποί ) και σχεδόν ανύπαρκτη δημόσια συγκοινωνία .
Στη Λευκωσία μου έκανε εντύπωση το πολύ καυσαέριο ,εμείς επειδή είμαστε παθόντες το μυρίζουμε αμέσως , το οποίο δεν είναι ορατό στην ατμόσφαιρα αλλά ορατό σε πατώματα .σε μπαλκόνια κατοικιών .παράξενο διότι είναι νησί .
Έχουμε και εμείς κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά σε εσάς εκεί ελλείψει δημοσία συγκοινωνία σε ώρες αιχμής στους κυκλικούς κόμβους γίνεται χαμός
παράδειγμα για μία απόσταση από Αγλατσιά - Στόβολο κάνεις 35΄-40΄ ( είμαι παθών)
Επειδή σας παρακολουθώ καιρό τώρα να κάνετε έναν ωραίο αγώνα ,νομίζω ότι οι αδελφοί Ελληνοκύπριοι δεν θα μπούνε ποτέ σε δημόσια μέσα το θεωρούν ξεπεσμό , μόνο αλλοδαποί τα χρησιμοποιούν και λίγοι φοιτητές , δεν παίρνουν από νουθεσίες .θα γίνει κάτι, όταν όπως εμείς εδώ στην Θεσσαλονίκη ξυπνούσαμε με πονοκεφάλους και είχαμε χιλιόμετρα μποτιλιαρίσματα αρχίσαμε δειλά-δειλά να εμπιστευόμαστε τα δημόσια μέσα .
Με εκτίμηση
Θα μπω κατευθείαν στο θέμα.
Πως είναι δυνατόν να κάνουν κουμάντο οι οδηγοί ταξί στα αεροδρόμια μας και όχι το αρμόδιο Υπουργείο;
και εξηγούμε αμέσως.
Κατεβαίνω στο αεροδρόμιο Λάρνακας και θέλω να πάω στην Πάφο. Δεν θέλω όμως να φέρω τους γονείς μου από Πάφο για να με παραλάβουν. Τι επιλογές έχω; Να πάρω το ταξί της γραμμής φυσικά αφού δεν υπάρχουν λεωφορεία. Έλα όμως που δεν υπάρχει.
Μόνο δύο τρόποι υπάρχουν για να μπορέσω να το χρησιμοποιήσω.
1. Να πάρω ταξί να με πάρει μέχρι την Λάρνακα και να πληρώσω το λιγότερο πέντε λίρες. Αν ήμουν ξένος δεν το συζητώ.
2. Αν είμαι τυχερός και κάνει την ‘βόλτα’ του το λεωφορείο που περνάει από το αεροδρόμιο κάθε δύο ώρες, θα πληρώσω μια λίρα για να με πάρει στην Λάρνακα.
Από την Λάρνακα θα πάρω το ταξί της γραμμής (Travel express) και θα με πάρει στην Πάφο πληρώνοντας άλλες δέκα λίρες. Συνολικά θα πληρώσω γύρω στις δεκαπέντε λίρες για να πάω από το αεροδρόμιο στην Πάφο.
Ξέρετε όμως πόσα θα πληρώσω αν πάρω το ταξί της γραμμής για να με πάρει στο αεροδρόμιο από την Πάφο; Μόνο 10 λίρες!
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Το ταξί της γραμμής μπορεί να αφήσει πελάτες στο αεροδρόμιο ΑΛΛΑ δεν μπορεί να παραλάβει πελάτες από το αεροδρόμιο γιατί σ’ αυτό κάνουν κουμάντο οι οδηγοί ταξί.
Ένα μικρό λεωφορείο που μεταφέρει μόνο οκτώ άτομα δεν το αφήνουν να πάρει κόσμο από το αεροδρόμιο, λέτε να αφήσουν ένα μεγαλύτερο;
Αν δεν αλλάξουμε κάποια πράγματα όσο αφορά την νοοτροπία μας θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα για όλους μας.
Μόνο στο να λέμε ότι είμαστε Ευρωπαίοι είμαστε καλοί. Δυστυχώς απέχουμε πολύ απ’ την Ευρώπη.