Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι για άλλους

Από τη τελευταία σελίδα του Φιλελεύθερου του Σαββάτου 24/04/2010


ΕΙΝΑΙ γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου έδωσε πρώτος το παράδειγμα και χρησιμοποιεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο Τoyota Ρrius, 16 αλόγων, εγκαταλείποντας την πρωθυπουργική αλεξίσφαιρη και ενεργοβόρα λιμουζίνα του. Βέβαια και ο Πρόεδρος Χριστόφιας αποχωρίστηκε τη δική του λιμουζίνα, πλην όμως την αντικατέστησε με μιαν άλλη καινούργια, εξίσου ενεργοβόρα. 
Πριν δυο περίπου εβδομάδες ο κ. Χριστόφιας παρέλαβε τη νέα του λιμουζίνα, 43 αλόγων, χωρίς βεβαίως να προτιμηθεί η υβριδική της έκδοση, παρόλο που η Μερσεντές διαθέτει μεγάλη γκάμα πολυτελών οχημάτων που είναι υβριδικά και που βεβαίως δεν υστερούν καθόλου σε ιπποδύναμη. Ακολουθώντας λοιπόν το παράδειγμα του Προέδρου Χριστόφια, δεν θα μπορούσαν Δημόσια Υπηρεσία και ημικρατικοί οργανισμοί να ενεργήσουν διαφορετικά. Θα ήταν παραφωνία.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που η υπουργός Συγκοινωνιών Ερατώ Μαρκουλλή διαβίβασε στη Βουλή στις 26/3/2010 μετά από ερώτηση του Τάσου Μητσόπουλου, ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων κρατικών οχημάτων ανέρχεται στις 6.655, εκ των οποίων μόνο τα τρία οχήματα είναι υβριδικά. Τα δυο χρησιμοποιούνται από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και το τρίτο από τον Επίτροπο Περιβάλλοντος Χαράλαμπο Θεοπέμπτου. 

Ο τελευταίος, παρέδωσε τα κλειδιά της δικής του υπηρεσιακής λιμουζίνας και απαίτησε την αγορά ενός μικρού υβριδικού αυτοκινήτου.
Η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται και στους ημικρατικούς οργανισμούς. Σύμφωνα πάντα με την κα Μαρκουλλή, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που ανήκουν στους διάφορους ημικρατικούς οργανισμούς ανέρχεται στις 2.366 από τα οποία μόνο τα τέσσερα είναι ηλεκτροκίνητα και το ένα υβριδικό. Όσον αφορά την αγορά οχημάτων που χρησιμοποιούνται από αξιωματούχους του κράτους, η κα Μαρκουλή σηκώνει τα χέρια ψηλά, αναφέροντας πως το θέμα «τυγχάνει χειρισμού από το Υπουργείο Οικονομικών». 

Πάντως και στη Βουλή τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Μόνο τρεις βουλευτές κυκλοφορούν με υβριδικά. Πρόκειται για τους Ζαχαρία Κουλία και Χρίστο Πουργουρίδη και οι δυο κάτοχοι υβριδικής Lexus μεγάλου κυβισμού και τον Γιώργο Περδίκη, που κυκλοφορεί με ένα Τoyota Ρrius, σαν αυτό του Γιώργου Παπανδρέου.

Σχόλια

Ο χρήστης IremoLimani είπε…
Έγινε η Αρχή!!!
Διοικώ Δια του Παραδείγματος!!!
Μπράβο!!! Στους Πρώτους!!!
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
γιατί δηλαδή εν γοράζουν υβριδικά;τι έχουν να τους προτάξουν;
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Πιστευω ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν λύουν κανέναν πρόβλημα πέρα από αυτό του marketing τζιαι του image. Δεν είδα ακόμα life cycle assessement της τεχνολογίας τούτης. Υπάρχουν άλλα μέτρα για την μείωση των εκπομπών διοξυδείου του άνθρακα αλλά και των υπόλοιπων ρύπων που βγάζει η διακίνηση. Για παράδειγμα:

1. σχέδια διακίνησης των υπηρεσιών που μειώνουν τες αχρείαστες κούρσες.

2. χρήση ΜΙΚΡΩΝ κανονικών και όχι κατ΄ανάγκην μεγάλων υβριδικών αυτοκινήτων. Γιατί ο υπουργός να θέλει εικοσάριν ή τριαντάριν και όχι δωδεκάρι ή δεκάρι; Ο υπουργός δημόσιων υποδομών του καντονίου μου έχει ένα ποδήλατο και ένα μικρό αυτοκίνητο που καταναλώνει 4 λίτρα στα εκατό

3. η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών για να μη χρειάζονται οι διακινήσεις (videoconference, κατ΄οίκον εργασία, προώθηση στεγαστικών προγραμμάτων που να σμικρύνουν τις αποστάσεις σπίτι/δουλεια κλπ)

4. Η βαρειά φορολόγηση των καυσίμων αντί των άλλων προιόντων με το ΦΠΑ για να αποτρέπει τις αχρείαστες κούρσες.

Σκόπιμα δεν έβαλα την δημιουργία υποδομών δημόσιων μεταφορών για να μην αλλάξουμε κουβέντα. Αυτή η κουβέντα είναι μεσοπρόθεσμη/μακροπροθεσμη τζιαι επεριορίστηκα στα βραχυπρόθεσμα.

Βρίκω λλίον ασυνεπη την θέση των οικολόγων. Φωνάζουν εναντίον της αύξησης της φορολογίας των καυσίμων και συγκεντρώνουν την κριτική πάνω στην αγορά ενός προϊόντος απλά επειδή το αγόρασεν ο Παπανδρέου τζιαι ο ένας τζιαι ο άλλος για σκοπούς image.

Είμαι σίγουρος ότι το προεδρικό τζιαι τα υπουργεία θα μπορούσαν να μειώσουν πολύ περισσότερο τους ρύπους με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διακίνησης παρά με συμβολικές αγορές.
Ο χρήστης Κώστας Ανδρέου είπε…
Ωραία είναι τα Υβριδικά, είναι ιδιαίτερα, νέας τεχνολογίας, είναι διάσημα. Ωστόσο δεν θα πρέπει να θεωρούνται και ως η πλέον περιβαλλοντική λύση, αφού: Ήδη συμβατικά αυτοκίνητα της αγοράς προσφέρουν καλύτερη οικονομία στα καύσιμα (τόσο σε βενζινοκίνητα όσο και σε πετρελαιοκίνητα) και επίσης η κατασκευή τους κοστίζει περισσότερο στο περιβάλλον από όσο ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Ωστόσο, λέγοντας αυτά συμφωνώ με την προσπάθεια του Επιτρόπου (την μοναχική του προσπάθεια) ώστε να γίνει η δημόσια ζωή περιβαλλοντικά υπεύθυνη. Ωστόσο οι ισορροπίες μεταξύ Greenwashing και πραγματικής περιβαλλοντικής ευαισθησίας είναι λεπτές, πόσο μάλλον στο πολιτικό στίβο!.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Aceras
λες: Βρίκω λλίον ασυνεπη την θέση των οικολόγων. Φωνάζουν εναντίον της αύξησης της φορολογίας των καυσίμων και συγκεντρώνουν την κριτική πάνω στην αγορά ενός προϊόντος απλά επειδή το αγόρασεν ο Παπανδρέου τζιαι ο ένας τζιαι ο άλλος για σκοπούς"
1 όλοι συμφωνούμε ότι η τιμολόγιση των καυσίμων πρέπει να είναι τέτοια που να κάνει τους πιο πολλούς - και μαζί με άλλα μέτρα για να μην είναι μόνο οι φτωχοί - να επιλέγουν τις δημόσιες μεταφορές.
Έλα όμως που δεν έχουμε λεωφορεία και δεν τα βλέπω για πολλή καιρό ακόμη;
2 Σίγουρα δεν παίζει ρόλο αν το αυτοκίνητο είναι υβριδικό ή όχι αλλά οι εκπομπές των ρύπων του.
Όμως αν πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να έχει λιμουζίνα, μια υβριδική δίνει λιγότερους ρύπους από τη συνηθισμένη και πολλά μοντέλα μάλιστα έχουν μειώσεις και σε ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου.
3 Ακόμη να μπει στο πετσί της κυβερνητικής μηχανής η έγνοια για τη μείωση των ρύπων. Απόδειξη τα ολονύκτια φωταγωγημένα κτήρια και τα φώτα των δρόμων και .. και ...

αμαρτίες πολλές ...
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Οικονομίες στους ρύπους και μείωση της διακίνησης πρέπει να κάμουν και οι φτωχοί και οι πλουσίοι. Μείωση των ρύπων δεν γίνεται μονο για να πάρει ο κόσμος το λεωφορείο. Γίνεται και με την μείωση των αχρείαστων κούρσων. Στο χωριό μου οι "φτωχοί" για να παν 100 μέτρα από το σπίτι στον καφενέ πέρνουν το αυτοκίνητο και το ππαρκάρουν 300 μέτρα πιο μακρυά. Είμαι ο μόνος που πάει καφενέ με τα πόδια. Πριν 20 χρόνια είχε λιγότερα λεωφορεία, και η διακίνηση ήταν στο 70% της σημερινής.

Ας μη περιπαιζόμαστε. Το μόνο μέτρο που είναι αποδοτικό είναι η ακριβή τιμή των καυσίμων. Το πρόβλημα της κατανομής της φορολογίας λύεται πολλά εύκολα. Στην Ελβετία για παράδειγμα, ο φόρος CO2, παέι 1/3 για ενεργειακές επενδύσεις και 2/3 για κοινωνικά προγράμματα για να μην επιφορτωθούν παραπάνω βάρος αναλογικά οι φτωχοί (τους επιστρέφουν το φόρο υπό μορφή εισφορών στες κοινωνικές ασφαλίσεις).

Πιστεύω ακράδανδα ότι η αντίθεση στην αύξηση της φορολογίας των καυσίμων είναι λάθος. Και πιστεύω ότι η υπερπροβολή των υβριδικών είναι επίσεις λάθος. Δεν βλέπω γιατί ο γενικός διευθυντής πρέπει να έχει λιμουζίνα. Ο Ελβετός γενικός διευθυντής (πον τζιαι μες την χώρα του πλούτου) δεν έχει αυτοκίνητο υπηρεσίας. Έχει car sharing για όλη τη δημόσια υπηρεσία και άμα έχει ανάγγη να διακινηθεί πάει η σέκκρεταρι του πας το ίντερνετ, κάμνει του κράτηση στο πιό οικονομικό αυτοκίνητο, πιάννει το και κάμνει τη δουλειά του και άμα τελειώσει η ώρα του παίρνει το πίσω να το πιάσει άλλος. Να μια καλή ιδέα να προωθήσουν οι οικολόγοι παρά να θέλουν να γοράσουν λιμουζίνες υβριδικές των γεννικών.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Aceras
Δε θα το πιστέψεις αλλά όταν το έψαξα οι νομοθεσίες μας απαγορεύουν την ενοικίαση αυτοκινήτου με την ώρα και αυτό εμποδίζει και τη δημιουργία car sharing companies.
Υπόψη ότι η συζήτηση για τις λιμουζίνες είναι ακαδημαϊκή γιατί είναι μέσα στα κεκτημένα δικαιώματα που προστατεύουν οι συντεχνίες.
Όσον αφορά τις φορολογίες και το που θα πηγαίνουν τα λεφτά δε θα πω τίποτα πέραν από το ότι τα λεφτά του Λοττο και Joker υποτίθεται ότι πάνε στην παιδεία και τον πολιτισμό !!
Ο χρήστης nichri είπε…
σας παραπέμπω στο σχόλιο μου http://blog.nichri.net/2009/10/blog-post_20.html

Είμαι παθών (αγοραστής) υβριδικού αυτοκινήτου. Καλό, υπέροχο αυτοκίνητο αλλά τα 4.6lt/100km που διαφημίζουν είναι άπιαστα!!!
Το πετρελαιοκίνητο μου σαλουν 1.4lt engine turbo τα καταφέρνει πολύ εύκολα όμως (περίπου 4.8lt/100km συνδυασμένος κύκλος)
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Nichri
Δε σημαίνει ότι επειδή ένα αυτοκίνητο είναι υβριδικό ότι είναι και οικονομικό. Από ότι κατάλαβα το σωστό είναι να το συγκρίνεις με ένα αυτοκίνητο της ιδίας ιπποδύναμης.
Π.χ. το δικό μου είναι 14 άλογα [Honda Civic 1450 cc νομίζω :)]επειδή είναι υβριδικό έχει λιγότερους ρύπους από ένα άλλο της ιδίας ιπποδύναμης.
Το Toyota Prius εκπέμπει ρύπους αντίστοιχους ενόw αυτοκινήτου 9 αλόγων περίπου - 89g/Km αλλά με διπλάσια ιπποδύναμη
Εξαρτάται φυσικά και πως το οδηγάς ....
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Το αυτοκίνητο του επιτρόπου είναι φκαίννει πολλά καλά στην ταξινόμηση τζιαι δεν είναι λιμουζίνα

http://www.topten.ch/index.php?page=moyennes_cylindrees_inferieures

Φυσικά δέτε τζιαι τα πιο μικρά εδώ

http://www.topten.ch/index.php?page=moyennes_cylindrees_inferieures

και ακόμα πιο μικρά budgets ρύπανσης εδώ

http://www.topten.ch/index.php?page=mini_franz
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
...και για τα "κεκτημένα δικαιώματα ρύπανσης" των ανώτερων δημοσίων υπαλλήλων, αν οι πράσινοι αποφασίζαν να τα αμφισβητίσουν τζιαι να συγκρουστούν, θα είχαν μεγάλη στήρηξη που πολλή κόσμο.

Και για να ξηγούμαστε επίτροπε, δεν συζητώ την προσωπική σας επιλογή να πάρετε έναν οικονομικό αυτοκίνητο (την οποία επικροτώ). Μιλώ για την γενική πολιτική τζιαι την αποτελεσματικότητα των διαφόρων πολιτικών μέτρων που προτείνονται για την μείωση της ρύπανσης τζιαι για τα οποία γίνεται θόρυβος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α