Από τη τελευταία σελίδα του Φιλελεύθερου του Σαββάτου 24/04/2010
ΕΙΝΑΙ γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου έδωσε πρώτος το παράδειγμα και χρησιμοποιεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο Τoyota Ρrius, 16 αλόγων, εγκαταλείποντας την πρωθυπουργική αλεξίσφαιρη και ενεργοβόρα λιμουζίνα του. Βέβαια και ο Πρόεδρος Χριστόφιας αποχωρίστηκε τη δική του λιμουζίνα, πλην όμως την αντικατέστησε με μιαν άλλη καινούργια, εξίσου ενεργοβόρα.
Πριν δυο περίπου εβδομάδες ο κ. Χριστόφιας παρέλαβε τη νέα του λιμουζίνα, 43 αλόγων, χωρίς βεβαίως να προτιμηθεί η υβριδική της έκδοση, παρόλο που η Μερσεντές διαθέτει μεγάλη γκάμα πολυτελών οχημάτων που είναι υβριδικά και που βεβαίως δεν υστερούν καθόλου σε ιπποδύναμη. Ακολουθώντας λοιπόν το παράδειγμα του Προέδρου Χριστόφια, δεν θα μπορούσαν Δημόσια Υπηρεσία και ημικρατικοί οργανισμοί να ενεργήσουν διαφορετικά. Θα ήταν παραφωνία.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που η υπουργός Συγκοινωνιών Ερατώ Μαρκουλλή διαβίβασε στη Βουλή στις 26/3/2010 μετά από ερώτηση του Τάσου Μητσόπουλου, ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων κρατικών οχημάτων ανέρχεται στις 6.655, εκ των οποίων μόνο τα τρία οχήματα είναι υβριδικά. Τα δυο χρησιμοποιούνται από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και το τρίτο από τον Επίτροπο Περιβάλλοντος Χαράλαμπο Θεοπέμπτου.
Ο τελευταίος, παρέδωσε τα κλειδιά της δικής του υπηρεσιακής λιμουζίνας και απαίτησε την αγορά ενός μικρού υβριδικού αυτοκινήτου.
Η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται και στους ημικρατικούς οργανισμούς. Σύμφωνα πάντα με την κα Μαρκουλλή, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που ανήκουν στους διάφορους ημικρατικούς οργανισμούς ανέρχεται στις 2.366 από τα οποία μόνο τα τέσσερα είναι ηλεκτροκίνητα και το ένα υβριδικό. Όσον αφορά την αγορά οχημάτων που χρησιμοποιούνται από αξιωματούχους του κράτους, η κα Μαρκουλή σηκώνει τα χέρια ψηλά, αναφέροντας πως το θέμα «τυγχάνει χειρισμού από το Υπουργείο Οικονομικών».
Πάντως και στη Βουλή τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Μόνο τρεις βουλευτές κυκλοφορούν με υβριδικά. Πρόκειται για τους Ζαχαρία Κουλία και Χρίστο Πουργουρίδη και οι δυο κάτοχοι υβριδικής Lexus μεγάλου κυβισμού και τον Γιώργο Περδίκη, που κυκλοφορεί με ένα Τoyota Ρrius, σαν αυτό του Γιώργου Παπανδρέου.
ΕΙΝΑΙ γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου έδωσε πρώτος το παράδειγμα και χρησιμοποιεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο Τoyota Ρrius, 16 αλόγων, εγκαταλείποντας την πρωθυπουργική αλεξίσφαιρη και ενεργοβόρα λιμουζίνα του. Βέβαια και ο Πρόεδρος Χριστόφιας αποχωρίστηκε τη δική του λιμουζίνα, πλην όμως την αντικατέστησε με μιαν άλλη καινούργια, εξίσου ενεργοβόρα.
Πριν δυο περίπου εβδομάδες ο κ. Χριστόφιας παρέλαβε τη νέα του λιμουζίνα, 43 αλόγων, χωρίς βεβαίως να προτιμηθεί η υβριδική της έκδοση, παρόλο που η Μερσεντές διαθέτει μεγάλη γκάμα πολυτελών οχημάτων που είναι υβριδικά και που βεβαίως δεν υστερούν καθόλου σε ιπποδύναμη. Ακολουθώντας λοιπόν το παράδειγμα του Προέδρου Χριστόφια, δεν θα μπορούσαν Δημόσια Υπηρεσία και ημικρατικοί οργανισμοί να ενεργήσουν διαφορετικά. Θα ήταν παραφωνία.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που η υπουργός Συγκοινωνιών Ερατώ Μαρκουλλή διαβίβασε στη Βουλή στις 26/3/2010 μετά από ερώτηση του Τάσου Μητσόπουλου, ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων κρατικών οχημάτων ανέρχεται στις 6.655, εκ των οποίων μόνο τα τρία οχήματα είναι υβριδικά. Τα δυο χρησιμοποιούνται από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και το τρίτο από τον Επίτροπο Περιβάλλοντος Χαράλαμπο Θεοπέμπτου.
Ο τελευταίος, παρέδωσε τα κλειδιά της δικής του υπηρεσιακής λιμουζίνας και απαίτησε την αγορά ενός μικρού υβριδικού αυτοκινήτου.
Η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται και στους ημικρατικούς οργανισμούς. Σύμφωνα πάντα με την κα Μαρκουλλή, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που ανήκουν στους διάφορους ημικρατικούς οργανισμούς ανέρχεται στις 2.366 από τα οποία μόνο τα τέσσερα είναι ηλεκτροκίνητα και το ένα υβριδικό. Όσον αφορά την αγορά οχημάτων που χρησιμοποιούνται από αξιωματούχους του κράτους, η κα Μαρκουλή σηκώνει τα χέρια ψηλά, αναφέροντας πως το θέμα «τυγχάνει χειρισμού από το Υπουργείο Οικονομικών».
Πάντως και στη Βουλή τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Μόνο τρεις βουλευτές κυκλοφορούν με υβριδικά. Πρόκειται για τους Ζαχαρία Κουλία και Χρίστο Πουργουρίδη και οι δυο κάτοχοι υβριδικής Lexus μεγάλου κυβισμού και τον Γιώργο Περδίκη, που κυκλοφορεί με ένα Τoyota Ρrius, σαν αυτό του Γιώργου Παπανδρέου.
Σχόλια
Διοικώ Δια του Παραδείγματος!!!
Μπράβο!!! Στους Πρώτους!!!
1. σχέδια διακίνησης των υπηρεσιών που μειώνουν τες αχρείαστες κούρσες.
2. χρήση ΜΙΚΡΩΝ κανονικών και όχι κατ΄ανάγκην μεγάλων υβριδικών αυτοκινήτων. Γιατί ο υπουργός να θέλει εικοσάριν ή τριαντάριν και όχι δωδεκάρι ή δεκάρι; Ο υπουργός δημόσιων υποδομών του καντονίου μου έχει ένα ποδήλατο και ένα μικρό αυτοκίνητο που καταναλώνει 4 λίτρα στα εκατό
3. η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών για να μη χρειάζονται οι διακινήσεις (videoconference, κατ΄οίκον εργασία, προώθηση στεγαστικών προγραμμάτων που να σμικρύνουν τις αποστάσεις σπίτι/δουλεια κλπ)
4. Η βαρειά φορολόγηση των καυσίμων αντί των άλλων προιόντων με το ΦΠΑ για να αποτρέπει τις αχρείαστες κούρσες.
Σκόπιμα δεν έβαλα την δημιουργία υποδομών δημόσιων μεταφορών για να μην αλλάξουμε κουβέντα. Αυτή η κουβέντα είναι μεσοπρόθεσμη/μακροπροθεσμη τζιαι επεριορίστηκα στα βραχυπρόθεσμα.
Βρίκω λλίον ασυνεπη την θέση των οικολόγων. Φωνάζουν εναντίον της αύξησης της φορολογίας των καυσίμων και συγκεντρώνουν την κριτική πάνω στην αγορά ενός προϊόντος απλά επειδή το αγόρασεν ο Παπανδρέου τζιαι ο ένας τζιαι ο άλλος για σκοπούς image.
Είμαι σίγουρος ότι το προεδρικό τζιαι τα υπουργεία θα μπορούσαν να μειώσουν πολύ περισσότερο τους ρύπους με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διακίνησης παρά με συμβολικές αγορές.
Ωστόσο, λέγοντας αυτά συμφωνώ με την προσπάθεια του Επιτρόπου (την μοναχική του προσπάθεια) ώστε να γίνει η δημόσια ζωή περιβαλλοντικά υπεύθυνη. Ωστόσο οι ισορροπίες μεταξύ Greenwashing και πραγματικής περιβαλλοντικής ευαισθησίας είναι λεπτές, πόσο μάλλον στο πολιτικό στίβο!.
λες: Βρίκω λλίον ασυνεπη την θέση των οικολόγων. Φωνάζουν εναντίον της αύξησης της φορολογίας των καυσίμων και συγκεντρώνουν την κριτική πάνω στην αγορά ενός προϊόντος απλά επειδή το αγόρασεν ο Παπανδρέου τζιαι ο ένας τζιαι ο άλλος για σκοπούς"
1 όλοι συμφωνούμε ότι η τιμολόγιση των καυσίμων πρέπει να είναι τέτοια που να κάνει τους πιο πολλούς - και μαζί με άλλα μέτρα για να μην είναι μόνο οι φτωχοί - να επιλέγουν τις δημόσιες μεταφορές.
Έλα όμως που δεν έχουμε λεωφορεία και δεν τα βλέπω για πολλή καιρό ακόμη;
2 Σίγουρα δεν παίζει ρόλο αν το αυτοκίνητο είναι υβριδικό ή όχι αλλά οι εκπομπές των ρύπων του.
Όμως αν πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να έχει λιμουζίνα, μια υβριδική δίνει λιγότερους ρύπους από τη συνηθισμένη και πολλά μοντέλα μάλιστα έχουν μειώσεις και σε ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου.
3 Ακόμη να μπει στο πετσί της κυβερνητικής μηχανής η έγνοια για τη μείωση των ρύπων. Απόδειξη τα ολονύκτια φωταγωγημένα κτήρια και τα φώτα των δρόμων και .. και ...
αμαρτίες πολλές ...
Ας μη περιπαιζόμαστε. Το μόνο μέτρο που είναι αποδοτικό είναι η ακριβή τιμή των καυσίμων. Το πρόβλημα της κατανομής της φορολογίας λύεται πολλά εύκολα. Στην Ελβετία για παράδειγμα, ο φόρος CO2, παέι 1/3 για ενεργειακές επενδύσεις και 2/3 για κοινωνικά προγράμματα για να μην επιφορτωθούν παραπάνω βάρος αναλογικά οι φτωχοί (τους επιστρέφουν το φόρο υπό μορφή εισφορών στες κοινωνικές ασφαλίσεις).
Πιστεύω ακράδανδα ότι η αντίθεση στην αύξηση της φορολογίας των καυσίμων είναι λάθος. Και πιστεύω ότι η υπερπροβολή των υβριδικών είναι επίσεις λάθος. Δεν βλέπω γιατί ο γενικός διευθυντής πρέπει να έχει λιμουζίνα. Ο Ελβετός γενικός διευθυντής (πον τζιαι μες την χώρα του πλούτου) δεν έχει αυτοκίνητο υπηρεσίας. Έχει car sharing για όλη τη δημόσια υπηρεσία και άμα έχει ανάγγη να διακινηθεί πάει η σέκκρεταρι του πας το ίντερνετ, κάμνει του κράτηση στο πιό οικονομικό αυτοκίνητο, πιάννει το και κάμνει τη δουλειά του και άμα τελειώσει η ώρα του παίρνει το πίσω να το πιάσει άλλος. Να μια καλή ιδέα να προωθήσουν οι οικολόγοι παρά να θέλουν να γοράσουν λιμουζίνες υβριδικές των γεννικών.
Δε θα το πιστέψεις αλλά όταν το έψαξα οι νομοθεσίες μας απαγορεύουν την ενοικίαση αυτοκινήτου με την ώρα και αυτό εμποδίζει και τη δημιουργία car sharing companies.
Υπόψη ότι η συζήτηση για τις λιμουζίνες είναι ακαδημαϊκή γιατί είναι μέσα στα κεκτημένα δικαιώματα που προστατεύουν οι συντεχνίες.
Όσον αφορά τις φορολογίες και το που θα πηγαίνουν τα λεφτά δε θα πω τίποτα πέραν από το ότι τα λεφτά του Λοττο και Joker υποτίθεται ότι πάνε στην παιδεία και τον πολιτισμό !!
Είμαι παθών (αγοραστής) υβριδικού αυτοκινήτου. Καλό, υπέροχο αυτοκίνητο αλλά τα 4.6lt/100km που διαφημίζουν είναι άπιαστα!!!
Το πετρελαιοκίνητο μου σαλουν 1.4lt engine turbo τα καταφέρνει πολύ εύκολα όμως (περίπου 4.8lt/100km συνδυασμένος κύκλος)
Δε σημαίνει ότι επειδή ένα αυτοκίνητο είναι υβριδικό ότι είναι και οικονομικό. Από ότι κατάλαβα το σωστό είναι να το συγκρίνεις με ένα αυτοκίνητο της ιδίας ιπποδύναμης.
Π.χ. το δικό μου είναι 14 άλογα [Honda Civic 1450 cc νομίζω :)]επειδή είναι υβριδικό έχει λιγότερους ρύπους από ένα άλλο της ιδίας ιπποδύναμης.
Το Toyota Prius εκπέμπει ρύπους αντίστοιχους ενόw αυτοκινήτου 9 αλόγων περίπου - 89g/Km αλλά με διπλάσια ιπποδύναμη
Εξαρτάται φυσικά και πως το οδηγάς ....
http://www.topten.ch/index.php?page=moyennes_cylindrees_inferieures
Φυσικά δέτε τζιαι τα πιο μικρά εδώ
http://www.topten.ch/index.php?page=moyennes_cylindrees_inferieures
και ακόμα πιο μικρά budgets ρύπανσης εδώ
http://www.topten.ch/index.php?page=mini_franz
Και για να ξηγούμαστε επίτροπε, δεν συζητώ την προσωπική σας επιλογή να πάρετε έναν οικονομικό αυτοκίνητο (την οποία επικροτώ). Μιλώ για την γενική πολιτική τζιαι την αποτελεσματικότητα των διαφόρων πολιτικών μέτρων που προτείνονται για την μείωση της ρύπανσης τζιαι για τα οποία γίνεται θόρυβος.