Δεν ξέρω αν πρέπει να βάλω και προειδοποίηση για την υγεία όσων το διαβάσουν ...
Έτοιμη είναι πλέον η συνολική πρόταση για εξυγίανση και ανάπλαση του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου στο λιμανάκι της Κάτω Πάφου ώστε να αναβαθμιστεί ως χώρος προσέλκυσης και εξυπηρέτησης ναυτικού τουρισμού. Ο «Φ» αποκαλύπτει σήμερα τη μελέτη των αρμοδίων και τα σχέδια που εκπονήθηκαν από το γραφείο Ιωακείμ-Λοϊζάς κατ’ εντολή του ΚΟΤ, με στόχο το σημερινό γραφικό ψαρολίμανο να παραμείνει τέτοιο, τη στιγμή όμως που δίπλα του θα δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη υποδομή που θα επιτρέπει την έλευση στην Κάτω Πάφο κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής.
Η μελέτη διαπιστώνει ότι το λιμανάκι της Κάτω Πάφου έχει όλες τις προοπτικές να εξελιχθεί σε έναν πόλο έλξης υψηλού επιπέδου τουρισμού.
Ωστόσο, επισημαίνει ότι το λιμανάκι παρουσιάζεται αποκομμένο από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, ενώ η υφιστάμενη οργάνωση του χώρου δεν προσφέρει τις αναγκαίες παραμέτρους για ναυτικό τουρισμό μεγάλης κλίμακας.
Στο γραφικό ψαρολίμανο ελλιμενίζονται σήμερα τα σκάφη της Λιμενικής Αστυνομίας, του Τμήματος Αλιείας, περίπου 55 ψαρόβαρκες επαγγελματιών και ερασιτεχνών ψαράδων, περίπου 100 ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, καθώς και αριθμός σκαφών κοντινών παράκτιων κρουαζιέρων και θαλάσσιων αθλημάτων.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο συνδυασμός αυτός των ψαρόβαρκων και των σκαφών αναψυχής είναι ιδιαιτέρως αρεστός στους επισκέπτες αφού τους προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης των δραστηριοτήτων των ψαράδων, οι οποίοι ακόμη χρησιμοποιούν τις παραδοσιακές τεχνικές διεκπεραίωσης των εργασιών τους.
Μειονέκτημα του λιμανιού θεωρείται, κατά τους μελετητές, η συμπύκνωση των δραστηριοτήτων αυτών σε ένα τόσο μικρό χώρο, καθώς και ο περιορισμός στην ανάπτυξη που θέτει η ύπαρξη σημαντικών αρχαιοτήτων στην περιοχή εξαιτίας της οποίας αποκλείεται η εκβάθυνση και επέκταση της λιμενολεκάνης.
Αντιστοίχως, διαπιστώνεται στη μελέτη, στον χερσαίο χώρο παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με τις πολλές αυθαιρεσίες και παράνομες κατασκευές που εμποδίζουν την ορθολογική οργάνωσή του.
«Διερευνώντας τις συνθήκες», αναφέρεται στη μελέτη, «το σοβαρότερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι το μικρό βάθος (3 με 4 μέτρα) της λεκάνης του λιμανιού και ο περιορισμένος κύκλος στροφής που διαθέτει. Επιπρόσθετα, η ύπαρξη υπολειμμάτων του αρχαίου κρηπιδώματος στα ανατολικά του υφιστάμενου λιμανιού δεν επιτρέπει εκβάθυνση ή άλλες σοβαρές προσαρμογές εντός του χώρου».
«Κατασκευάζονται τέσσερις νέες προβλήτες», αποκαλύπτει η μελέτη, «εκ των οποίων η μια έχει σκοπό την αποβίβαση επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια μέσω των μικρών τους σκαφών και τη μεταφορά τους σε κεντρικότερο σημείο: σε μια νέα, διαμορφωμένη πλατεία όπου η πρόσβαση προς τις αρχαιότητες θα είναι αμεσότερη και καθαρότερη σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση».
Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατάργηση της σημερινής πλατείας στην είσοδο του λιμανιού και τη μετατόπισή της βορειότερα, ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες που θα αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και να αποκτούν καλύτερη εικόνα της περιοχής, αφού η σημερινή πλατεία διακόπτεται από τη συνεχή κίνηση και στάθμευση οχημάτων.
Προβλέπεται επίσης η δημιουργία μιας «ελαφράς αποβάθρας» από το μόλο, που να οδηγεί στο σημείο του αρχαίου κρηπιδώματος και η οποία θα χρησιμεύει ως περίπατος για ανάδειξη του αρχαίου αυτού σημείου. Ακριβώς πάνω από το αρχαίο κρηπίδωμα, μάλιστα, προνοείται ότι η αποβάθρα θα έχει γυάλινο δάπεδο για ανάδειξη της αρχαιότητας κάτω από τα πόδια των πεζοπόρων.
ΜΕ αυτές τις διαπιστώσεις για τη σημερινή κατάσταση, οι μελετητές παρουσιάζουν ένα γενικό σχέδιο που σκιαγραφεί τις κατευθυντήριες γραμμές του στρατηγικού σχεδίου για την εξυγίανση και οργάνωση του χώρου. «Οι παρεμβάσεις και κατασκευές», προτείνουν οι επιστήμονες, «πρέπει να στοχεύουν στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας, στην ανάδειξη των αξιόλογων στοιχείων του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, στη νησιώτικη εικόνα του και στη διεύρυνση των δυνατοτήτων ελλιμενισμού». Η μελέτη που αποκαλύπτει σήμερα ο «Φ» προτείνει την κατασκευή ουσιαστικά ενός νέου, τουριστικού λιμενίσκου με αφετηρία το ανατολικό άκρο της λιμενολεκάνης που δεν θα εισχωρεί στο υφιστάμενο λιμανάκι, θα είναι αυτόνομος και συνδεδεμένος με το κέντρο της πόλης μέσω γέφυρας και σε κατοπινό στάδιο με τραμ. Στο νέο αυτό λιμανάκι προτείνεται η δημιουργία εμπορικών χρήσεων, όπως εστιατόρια, ενυδρείου και χώρου εκδηλώσεων για 3.000 άτομα. Προνοείται ότι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω της αποβάθρας που θα καταλήγει στο μόλο επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, μόνο τουριστικά λεωφορεία και οχήματα τροφοδοσίας. Στο νέο αυτό λιμενίσκο, εκτιμούν οι αρχιτέκτονες-πολιτικοί μηχανικοί, θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουν περί τα 300 σκάφη διαφόρων τύπων, ενώ η εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων με μικρά σκάφη θα λειτουργεί σαν σύστημα υποστηριγμένο από λεωφορεία που θα εισέρχονται από την παραλιακή λεωφόρο.
Έτοιμη είναι πλέον η συνολική πρόταση για εξυγίανση και ανάπλαση του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου στο λιμανάκι της Κάτω Πάφου ώστε να αναβαθμιστεί ως χώρος προσέλκυσης και εξυπηρέτησης ναυτικού τουρισμού. Ο «Φ» αποκαλύπτει σήμερα τη μελέτη των αρμοδίων και τα σχέδια που εκπονήθηκαν από το γραφείο Ιωακείμ-Λοϊζάς κατ’ εντολή του ΚΟΤ, με στόχο το σημερινό γραφικό ψαρολίμανο να παραμείνει τέτοιο, τη στιγμή όμως που δίπλα του θα δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη υποδομή που θα επιτρέπει την έλευση στην Κάτω Πάφο κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής.
Η μελέτη διαπιστώνει ότι το λιμανάκι της Κάτω Πάφου έχει όλες τις προοπτικές να εξελιχθεί σε έναν πόλο έλξης υψηλού επιπέδου τουρισμού.
Ωστόσο, επισημαίνει ότι το λιμανάκι παρουσιάζεται αποκομμένο από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, ενώ η υφιστάμενη οργάνωση του χώρου δεν προσφέρει τις αναγκαίες παραμέτρους για ναυτικό τουρισμό μεγάλης κλίμακας.
Στο γραφικό ψαρολίμανο ελλιμενίζονται σήμερα τα σκάφη της Λιμενικής Αστυνομίας, του Τμήματος Αλιείας, περίπου 55 ψαρόβαρκες επαγγελματιών και ερασιτεχνών ψαράδων, περίπου 100 ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, καθώς και αριθμός σκαφών κοντινών παράκτιων κρουαζιέρων και θαλάσσιων αθλημάτων.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο συνδυασμός αυτός των ψαρόβαρκων και των σκαφών αναψυχής είναι ιδιαιτέρως αρεστός στους επισκέπτες αφού τους προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης των δραστηριοτήτων των ψαράδων, οι οποίοι ακόμη χρησιμοποιούν τις παραδοσιακές τεχνικές διεκπεραίωσης των εργασιών τους.
Μειονέκτημα του λιμανιού θεωρείται, κατά τους μελετητές, η συμπύκνωση των δραστηριοτήτων αυτών σε ένα τόσο μικρό χώρο, καθώς και ο περιορισμός στην ανάπτυξη που θέτει η ύπαρξη σημαντικών αρχαιοτήτων στην περιοχή εξαιτίας της οποίας αποκλείεται η εκβάθυνση και επέκταση της λιμενολεκάνης.
Αντιστοίχως, διαπιστώνεται στη μελέτη, στον χερσαίο χώρο παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με τις πολλές αυθαιρεσίες και παράνομες κατασκευές που εμποδίζουν την ορθολογική οργάνωσή του.
«Διερευνώντας τις συνθήκες», αναφέρεται στη μελέτη, «το σοβαρότερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι το μικρό βάθος (3 με 4 μέτρα) της λεκάνης του λιμανιού και ο περιορισμένος κύκλος στροφής που διαθέτει. Επιπρόσθετα, η ύπαρξη υπολειμμάτων του αρχαίου κρηπιδώματος στα ανατολικά του υφιστάμενου λιμανιού δεν επιτρέπει εκβάθυνση ή άλλες σοβαρές προσαρμογές εντός του χώρου».
«Έργο ζωής»
Ο δήμαρχος Πάφου, Σάββας Βέργας, έκανε λόγο για ένα έργο ζωής που θα συντείνει στο να αλλάξει, κατά την έκφρασή του, επίπεδο η πόλη της Πάφου. «Η υλοποίηση μιας τέτοιας στρατηγικής και ενός τέτοιου οράματος», παρατήρησε, «βάζουν για τα καλά την Πάφο στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη υψηλότερων επιπέδων».
Τέσσερις νέες προβλήτες
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ μνεία γίνεται στη μελέτη για την κατασκευή των νέων προβλητών εντός του λιμενίσκου. Οι προβλήτες αυτές προνοείται να είναι ελαφριάς κατασκευής για την εξυπηρέτηση σκαφών με ηλεκτρικό ρεύμα και νερό και για τις αποχετευτικές ανάγκες. «Κατασκευάζονται τέσσερις νέες προβλήτες», αποκαλύπτει η μελέτη, «εκ των οποίων η μια έχει σκοπό την αποβίβαση επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια μέσω των μικρών τους σκαφών και τη μεταφορά τους σε κεντρικότερο σημείο: σε μια νέα, διαμορφωμένη πλατεία όπου η πρόσβαση προς τις αρχαιότητες θα είναι αμεσότερη και καθαρότερη σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση».
Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατάργηση της σημερινής πλατείας στην είσοδο του λιμανιού και τη μετατόπισή της βορειότερα, ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες που θα αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και να αποκτούν καλύτερη εικόνα της περιοχής, αφού η σημερινή πλατεία διακόπτεται από τη συνεχή κίνηση και στάθμευση οχημάτων.
Προβλέπεται επίσης η δημιουργία μιας «ελαφράς αποβάθρας» από το μόλο, που να οδηγεί στο σημείο του αρχαίου κρηπιδώματος και η οποία θα χρησιμεύει ως περίπατος για ανάδειξη του αρχαίου αυτού σημείου. Ακριβώς πάνω από το αρχαίο κρηπίδωμα, μάλιστα, προνοείται ότι η αποβάθρα θα έχει γυάλινο δάπεδο για ανάδειξη της αρχαιότητας κάτω από τα πόδια των πεζοπόρων.
Παρεμβάσεις και κατασκευές
Σχόλια
Τώρα προσπαθούν με κάθε τρόπο να την αλλάξουν ...
Ε ίντα στην Λεμεσό εν να κάμουν μαρίνα για τους εκατομυριούχους και στην Πάφο εν θα κάμουν τίποτε!!
Ρεαλιστικά μιλώντας όμως και αφού ως Κυπραίοι εμάθαμεν να κάμνουμεν μόνο μισές δουλειές, εννά τα κάμουν πίλιες...