Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λιμανάκι της Πάφου: Εν σοβαρή η πρόταση !

Δεν ξέρω αν πρέπει να βάλω και προειδοποίηση για την υγεία όσων το διαβάσουν ... 

Έτοιμη είναι πλέον η συνολική πρόταση για εξυγίανση και ανάπλαση του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου στο λιμανάκι της Κάτω Πάφου ώστε να αναβαθμιστεί ως χώρος προσέλκυσης και εξυπηρέτησης ναυτικού τουρισμού. Ο «Φ» αποκαλύπτει σήμερα τη μελέτη των αρμοδίων και τα σχέδια που εκπονήθηκαν από το γραφείο Ιωακείμ-Λοϊζάς κατ’ εντολή του ΚΟΤ, με στόχο το σημερινό γραφικό ψαρολίμανο να παραμείνει τέτοιο, τη στιγμή όμως που δίπλα του θα δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη υποδομή που θα επιτρέπει την έλευση στην Κάτω Πάφο κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής.
Η μελέτη διαπιστώνει ότι το λιμανάκι της Κάτω Πάφου έχει όλες τις προοπτικές να εξελιχθεί σε έναν πόλο έλξης υψηλού επιπέδου τουρισμού.
Ωστόσο, επισημαίνει ότι το λιμανάκι παρουσιάζεται αποκομμένο από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, ενώ η υφιστάμενη οργάνωση του χώρου δεν προσφέρει τις αναγκαίες παραμέτρους για ναυτικό τουρισμό μεγάλης κλίμακας.
Στο γραφικό ψαρολίμανο ελλιμενίζονται σήμερα τα σκάφη της Λιμενικής Αστυνομίας, του Τμήματος Αλιείας, περίπου 55 ψαρόβαρκες επαγγελματιών και ερασιτεχνών ψαράδων, περίπου 100 ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, καθώς και αριθμός σκαφών κοντινών παράκτιων κρουαζιέρων και θαλάσσιων αθλημάτων.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο συνδυασμός αυτός των ψαρόβαρκων και των σκαφών αναψυχής είναι ιδιαιτέρως αρεστός στους επισκέπτες αφού τους προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης των δραστηριοτήτων των ψαράδων, οι οποίοι ακόμη χρησιμοποιούν τις παραδοσιακές τεχνικές διεκπεραίωσης των εργασιών τους.
Μειονέκτημα του λιμανιού θεωρείται, κατά τους μελετητές, η συμπύκνωση των δραστηριοτήτων αυτών σε ένα τόσο μικρό χώρο, καθώς και ο περιορισμός στην ανάπτυξη που θέτει η ύπαρξη σημαντικών αρχαιοτήτων στην περιοχή εξαιτίας της οποίας αποκλείεται η εκβάθυνση και επέκταση της λιμενολεκάνης.
Αντιστοίχως, διαπιστώνεται στη μελέτη, στον χερσαίο χώρο παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με τις πολλές αυθαιρεσίες και παράνομες κατασκευές που εμποδίζουν την ορθολογική οργάνωσή του.
«Διερευνώντας τις συνθήκες», αναφέρεται στη μελέτη, «το σοβαρότερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι το μικρό βάθος (3 με 4 μέτρα) της λεκάνης του λιμανιού και ο περιορισμένος κύκλος στροφής που διαθέτει. Επιπρόσθετα, η ύπαρξη υπολειμμάτων του αρχαίου κρηπιδώματος στα ανατολικά του υφιστάμενου λιμανιού δεν επιτρέπει εκβάθυνση ή άλλες σοβαρές προσαρμογές εντός του χώρου».

«Έργο ζωής»
Ο δήμαρχος Πάφου, Σάββας Βέργας, έκανε λόγο για ένα έργο ζωής που θα συντείνει στο να αλλάξει, κατά την έκφρασή του, επίπεδο η πόλη της Πάφου. «Η υλοποίηση μιας τέτοιας στρατηγικής και ενός τέτοιου οράματος», παρατήρησε, «βάζουν για τα καλά την Πάφο στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη υψηλότερων επιπέδων».
Τέσσερις νέες προβλήτες
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ μνεία γίνεται στη μελέτη για την κατασκευή των νέων προβλητών εντός του λιμενίσκου. Οι προβλήτες αυτές προνοείται να είναι ελαφριάς κατασκευής για την εξυπηρέτηση σκαφών με ηλεκτρικό ρεύμα και νερό και για τις αποχετευτικές ανάγκες.
«Κατασκευάζονται τέσσερις νέες προβλήτες», αποκαλύπτει η μελέτη, «εκ των οποίων η μια έχει σκοπό την αποβίβαση επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια μέσω των μικρών τους σκαφών και τη μεταφορά τους σε κεντρικότερο σημείο: σε μια νέα, διαμορφωμένη πλατεία όπου η πρόσβαση προς τις αρχαιότητες θα είναι αμεσότερη και καθαρότερη σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση».
Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατάργηση της σημερινής πλατείας στην είσοδο του λιμανιού και τη μετατόπισή της βορειότερα, ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες που θα αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και να αποκτούν καλύτερη εικόνα της περιοχής, αφού η σημερινή πλατεία διακόπτεται από τη συνεχή κίνηση και στάθμευση οχημάτων.
Προβλέπεται επίσης η δημιουργία μιας «ελαφράς αποβάθρας» από το μόλο, που να οδηγεί στο σημείο του αρχαίου κρηπιδώματος και η οποία θα χρησιμεύει ως περίπατος για ανάδειξη του αρχαίου αυτού σημείου. Ακριβώς πάνω από το αρχαίο κρηπίδωμα, μάλιστα, προνοείται ότι η αποβάθρα θα έχει γυάλινο δάπεδο για ανάδειξη της αρχαιότητας κάτω από τα πόδια των πεζοπόρων.


Παρεμβάσεις και κατασκευές
ΜΕ αυτές τις διαπιστώσεις για τη σημερινή κατάσταση, οι μελετητές παρουσιάζουν ένα γενικό σχέδιο που σκιαγραφεί τις κατευθυντήριες γραμμές του στρατηγικού σχεδίου για την εξυγίανση και οργάνωση του χώρου. «Οι παρεμβάσεις και κατασκευές», προτείνουν οι επιστήμονες, «πρέπει να στοχεύουν στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας, στην ανάδειξη των αξιόλογων στοιχείων του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, στη νησιώτικη εικόνα του και στη διεύρυνση των δυνατοτήτων ελλιμενισμού». Η μελέτη που αποκαλύπτει σήμερα ο «Φ» προτείνει την κατασκευή ουσιαστικά ενός νέου, τουριστικού λιμενίσκου με αφετηρία το ανατολικό άκρο της λιμενολεκάνης που δεν θα εισχωρεί στο υφιστάμενο λιμανάκι, θα είναι αυτόνομος και συνδεδεμένος με το κέντρο της πόλης μέσω γέφυρας και σε κατοπινό στάδιο με τραμ. Στο νέο αυτό λιμανάκι προτείνεται η δημιουργία εμπορικών χρήσεων, όπως εστιατόρια, ενυδρείου και χώρου εκδηλώσεων για 3.000 άτομα. Προνοείται ότι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω της αποβάθρας που θα καταλήγει στο μόλο επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, μόνο τουριστικά λεωφορεία και οχήματα τροφοδοσίας. Στο νέο αυτό λιμενίσκο, εκτιμούν οι αρχιτέκτονες-πολιτικοί μηχανικοί, θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουν περί τα 300 σκάφη διαφόρων τύπων, ενώ η εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων με μικρά σκάφη θα λειτουργεί σαν σύστημα υποστηριγμένο από λεωφορεία που θα εισέρχονται από την παραλιακή λεωφόρο.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
oti kopsei o nous tous as poume
Ο χρήστης IremoLimani είπε…
Είχαμε να λέμε ότι η μοναδική Πόλη της Κύπρου που δεν χάλασε και τόσο ήταν η Πάφος ....
Τώρα προσπαθούν με κάθε τρόπο να την αλλάξουν ...
Ε ίντα στην Λεμεσό εν να κάμουν μαρίνα για τους εκατομυριούχους και στην Πάφο εν θα κάμουν τίποτε!!
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
"έργο ζωής"... Ο κάθε δήμαρχος θέλει να κατουρίσει κάπου για να σημαδέψει το territory. Καλοπιερωτές να είσαστιν Παφίτες να κάμνει ο καθένας τα έργα ζωής του. Είπεν κανένας ότι δεν έχει δημόσιες μεταφορές στην Πάφο;
Ο χρήστης petros dias είπε…
Ως παφίτης, η άποψη μου είναι οτι το λιμάνι της Πάφου είναι απ'την μια, υποανάπτυκτο απο την άλλη όμως βεβαρημένο. Οι υποδομές της γύρω περιοχής δεν μπορούν να υποστηρίξουν τέτοιου είδους κίνηση και απλά η δημιουργία καινούριου κρηπιδώματος δεν θα είναι αρκετή. Αυτό που χρειάζεται είναι μια ολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.

Ρεαλιστικά μιλώντας όμως και αφού ως Κυπραίοι εμάθαμεν να κάμνουμεν μόνο μισές δουλειές, εννά τα κάμουν πίλιες...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α