Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελαστικά και πάλι ...

Σήμερα έγινε και πάλι μια σύσκεψη για τα ελαστικά. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος αρκεί να πω ότι εισάγουμε κάθε χρόνο 650000 ελαστικά, περίπου οι 100000 επανεξάγονται και κάθε αυτοκίνητο που έρχεται στο νησί φέρνει μαζί του ακόμη 5 ελαστικά.....
Ποια όμως είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε;
  1. υπάρχουν πολλά ελαστικά σε χωματερές και χώρους με μπάζα τα οποία πρέπει να μαζευτούν και να σταλούν σε ανακύκλωση ή καύση. Αυτό το έχει αναλάβει το Υπ. Εσωτερικών το οποίο χρηματοδοτεί τη συλλογή και μεταφορά από το κονδύλι που είχα εισηγηθεί πριν 2 χρόνια και εξάγγειλε φέτος στις 5/6 και ο Πρόεδρος [Παλιά αυτοκίνητα - Με τους Υπουργούς].

  2. Οι Δήμοι και οι Κοινοτάρχες που διαχειρίζονται χωματερές δεν δέχονται πλέον ελαστικά. Έτσι έχουμε πολλά λάστιχα στους εφαρμοστές [λαστιχάριδες δηλαδή ...] οι οποίοι είτε τα αφήνουν έξω από το κατάστημα τους είτε .... αν η φαντασία σας δεν σας βοηθά, θάβονται στη γη, ρίχνονται στη θάλασσα, στα ρυάκια και στο ύπαιθρο. Κατάφερα να εξασφαλίσω €100000 από τον Υπ. Εσωτερικών για να τα μαζέψουμε όλα από τους εφαρμοστές, υπήρχε μια σύγχυση ποιος θα εκτελέσει το έργο και τελικά θα πάρουν πρωτοβουλία οι εισαγωγείς.

    και το δύσκολο κομμάτι ..
  3. Οι γνωστές εταιρείες που αντιπροσωπεύουν τις διάφορες μάρκες ελαστικών λειτουργούν οργανωμένοι κάτω από την ομπρέλα του ΚΕΒΕ. Η συνεργασία μου μαζί τους πάει πολύ πίσω από τις πρώτες μου προσπάθειες επίλυσης του προβλήματος. Αυτοί έχουν οργανωμένα δίκτυα διανομής ελαστικών το οποίο μπορούν να χρησιμοποιείσουν για μεταφορά πίσω παλιών ελαστικών. [π.χ. για κάθε καινούργιο που παραδίνουν να φέρνουν πίσω ένα παλιό].
    Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εισαγωγείς αυτοί εισάγουν μόνο το 70% των ελαστικών. Αν αυτοί προχωρήσουν δηλαδή με ατομική διαχείριση (ο κάθε ένας τα δικά του δηλαδή) θα μένουν στο ύπαιθρο περισσότερα από 100000 ελαστικά. Άρα πρέπει να βρεθεί τρόπος, στην είσοδο του ελαστικού στην Κύπρο, να εισπράττεται ένα τέλος ανακύκλωσης. And the 1000000 dollar question is HOW? για ελαστικά που έρχονται από την ΕΕ δεν μπορείς να βάλεις φορολογία στο τελωνείο.
    Από τα στοιχεία της Αρχής Λιμένων βλέπουμε ποιος εισάγει ελαστικά ... όμως .. σε ποιο σημείο, με ποιο τρόπο και ποιος θα κάνει την είσπραξη, για ένα Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό που θα αναλάβει την ανακύκλωση των ελαστικών ?
    3 - 4 συσκέψεις μετά δεν βλέπω λύση ...

Σχόλια

Ο χρήστης badcommand είπε…
Όταν επήα να αλλάξω τα λάστιχα μου πέρσι, ήμουν περίεργος να μάθω τι θα κάμει τα παλιά μου λάστιχα ο λαστιχάρης (ήμουν τόσο αφελής, που ενόμισα ότι θα φκάλει τζαι λεφτά στέλλοντας τα για ανακύκλωση).

Με έκπληξη τζαι λύπη, άκουσα ότι έχουμε μονάδα ανακύκλωσης ελαστικών στον Βασιλικό, η οποία δεν ανακυκλώννει ελαστικά που Κυπριακές εταιρίες, διότι δεν εκαταφέραν να συμφωνήσουν (εν ξέρω αν η ασυμφωνία ήταν με τους λαστιχάριες ή με την κυβέρνηση).

Το πιο συνταρακτικό της υπόθεσης ήταν ότι φέρνουν ελαστικά που το εξωτερικό, τα οποία ανακυκλώνονται στην εν λόγω μονάδα
Ο χρήστης badcommand είπε…
επάτησα λάθος κουμπί τζαι αναρτήθηκε το σχόλιο πριν να ψηθεί καλά.

Εν ξέρω κατά πόσο στέκουν τούτα που μου είπε ο λαστιχάρης, ούτε μπορώ να εγγυηθώ πως τα θυμούμαι ακριβώς όπως μου τα είπε. Θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας, τζαι αν όντως είναι γεγονότα τούτα που μου είπε.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Kritsku
Ναι το τσιμεντοποιείο φέρνει από το εξωτερικό ελαστικά.
Το πρόβλημα είναι μόνο αυτό που περιγράφω. Πως δηλαδή θα εισπραχθούν τα χρήματα για την συλλογή και μεταφορά των ελαστικών στη μονάδα ανακύκλωσης ή/και στο Βασιλικό.
Αυτή τη στιγμή το κράτος με δικά του έξοδα μαζεύει τα ελαστικά που κρατιόνταν σε ξεχωριστό χώρο στις χωματερές και τα παίρνεις στις δύο αυτές μονάδες.
Οι λαστιχάρηδες δεν έχουν καμιά ευθύνη με βάση το νόμο ο οποίος περιμένει τον εισαγωγέα να το αναλάβει όπως και σε άλλα θέματα στην Κύπρο π.χ. μπαταρίες, συσκευασίες, ηλεκτρικός εξοπλισμός κλπ.
Ο χρήστης badcommand είπε…
Ενδιαφέρον, το πρόβλημα είναι δηλαδή καθαρά η μεταφορά.
Για να πάρω μια πιο γενική ιδέα: Οι μονάδες υποθέτω ότι φκάλλουν τα έξοδα τους τζαι το κέρδος τους καθαρά πουλώντας πρώτες ύλες που τα ελαστικά που ανακυκλώννουν.
Η μεταφορά των παλιών ελαστικών όμως είναι καθαρή ζημιά, χωρίς κανένα όφελος προς τον μεταφορέα, σωστά;
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Ναι στοιχίζει η συλλογή και η μεταφορά τους. Αυτά είναι τα λεφτά που υπάρχει δυσκολία συλλογής τους από όσους εισάγουν.
Η μια μονάδα εξάγει πρώτες ύλες και το τσιμεντοποιίο γλυτώνει καύσιμο.
Ο χρήστης badcommand είπε…
Με όσα έμαθα μέχρι τώρα, στα αφελή μου μάθκια δημιουργείται η εντύπωση πως το πιο λογικό θα ήταν να επληρώναν οι δύο μονάδες για την συλλογή των λαστίχων, εφόσον είναι οι μόνοι παίχτες του παιχνιθκιού που έχουν οικονομικό όφελος.

Να υποθέσω ότι δεν το κάμνουν διότι έχουν άλλες διόδους μέσω των οποίων να λαμβάνουν λάστιχα δωρεάν;
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Αντίθετα, εφόσον δεν είναι αυτές οι νομικά υπεύθυνες για τη διαχείριση των ελαστικών, θέλουν και πληρωμή για να παραλαμβάνουν ελαστικά.
Η νομική ευθύνη βαραίνει εξ' ολοκλήρου τους εισαγωγείς.
Ο χρήστης badcommand είπε…
Μάλιστα...ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις!
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
χαρά μου ...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αφού νομικά υπεύθυνος είναι ο εισαγωγέας, λέτε οτι ο σύνδεσμος εισαγωγέων φέρνει το 70% των ελαστικων, το άλλο 30% ποιος το φέρνει? Αυτός που φέρνει το αλλο 30% είναι και αυτός νομικά δεσμευμένος.
το πρόβλημα των ήδη υπάρχοντων στις χωματερές ελαστικών είναι αυτά που έχουν ήδη πεταχτεί τα τόσα χρόνια κακής διαχείρησης? Οι εισαγωγείς έχουν λογιστικές αποδείξεις για την εισαγωγή συγκεκριμένου αριθμού ελαστικών. Αυτό δεν συνεπάγεται οτι δεσμέυονται νομικά για αυτά?
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
@Χρυσόψαρο
Υπάρχουν διάφοροι που άμα βρουν καλές τιμές εκμεταλλεύονται την ευκαιρία και εισάγουν από το εξωτερικό ελαστικά και δεν ενδιαφέρονται να τα μαζέψουν πίσω αφού είναι περιστασιακοί.
Υπάρχουν καταγραφές για το ποιοι είναι αλλά δεν μπορούμε να τρέχουμε όλοι μέρα πίσω από τους παρανομούντες. Πρέπει το σύστημα να δουλεύει από μόνο του.
Αυτά που υπάρχουν στις χωματερές ειναι αυτά που τα τελευταία χρόνια φυλάγονται ξεχωριστά από τα σκουπίδια μετά από μια παράκληση που έκανα στο Δήμο Λευκωσίας και μετά ακολούθησαν και οι υπόλοιποι.
Υπάρχουν εκατομμύρια ελαστικά θαμμένα στη γη ....
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Είναι δύσκολο να δημιουργηθεί μια υπηρεσια που να είναι υπεύθυνη για την σταδιακή τους μεταφορά στο βασιλικό?
Η εταιρία αυτή θα έχει πόρους, ενα μεγάλο ποσοστό εσοδων θα ειναι απο τους εισαγωγείς, για αυτά που θα εισάγουν και για αυτά που έχουν ήδη εισάξει και οι άλλοι πόροι θα είναι απο τα υπουργεία.
Το οικονομικό και νομικό κομματι της υπηρεσίας θα μπορούσε να ασχολείτε και με την εξεύρεση πόρων. Παράδειγμα θα μπορούσε να κυνηγά τους μεγαλύτερους περιστασιακούς εισαγωγείς. Επίσης οι εταιρίες αυτοκινητων δεν πρεπει να πληρώνουν και αυτοί φόρο? λογικά για κάθε αυτοκίνητο που φέρνουν ερχονται και 5 ελαστικά. αν μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτου πούλησε 10 χιλιάδες αυτοκίνητα ως τώρα.(το βρίσκουμε απο τα αρχεια αυτό ευκολα πιστεύω)πρέπει να πληρώσει φόρο αποκαταστασης για 50000 ελαστικά.
Τέλος ακομα ένα έσοδο θα μπορούσε να είναι εθελοντικό.
Στην αγορά ελαστικού, ο πολίτης να ερωτάτε αν θέλει να επιβαρυνθεί 1 ευρώ για την ανακύκλωση τους. Και ίσως να δεσμευτούν και μερικοί εφαρμοστές.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α