Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Υπηρεσίες στους αυτοκινητόδρομους

Η Κύπρος είναι από τους λίγους χώρους στην Ευρώπη όπου ένας ταξιδιώτης δεν θα βρει χώρους ξεκούρασης και υπηρεσίες στους αυτοκινητόδρομους αλλά αναγκάζεται να δοκιμάσει την τύχη του στα κέντρα αναψυχής και εστιατόρια της περιοχής. Το Κράτος παράλληλα κατευθύνει τους αυτοκινητιστές με τη σήμανση στους αυτοκινητόδρομους σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις.
Φυσικά τα κέντρα αναψυχής και εστιατόρια που βρίσκονται κοντά σε αυτοκινητόδρομους δεν έχουν καμιά υποχρέωση να προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες σε οποιονδήποτε περαστικό παρά μόνο στους πελάτες τους.

Ένας τουρίστας για παράδειγμα που ενοικιάζει αυτοκίνητο για να γνωρίσει την Κύπρο όχι μόνο δεν έχει επιλογές για ξεκούραση ή χρήση αποχωρητηρίου αλλά θα ξαφνιαστεί από το γεγονός ότι η σήμανση στο δρόμο τον στέλνει σε ιδιωτικούς χώρους εντελώς άσχετους με αυτούς που συνηθίζονται στην Ευρώπη.
Παράλληλα τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι επαγγελματίες οδηγοί, οι διανομείς και όσοι χρησιμοποιούν τους δρόμους καθημερινά.

Σαν αποτέλεσμα αυτής της έλλειψης έχουμε πολλά σκουπίδια στους αυτοκινητόδρομους, ταλαιπωρία των οδηγών και ιδιαίτερα των ξένων περιηγητών.

Στο εξωτερικό οι σταθμοί εξυπηρέτησης στους αυτοκινητόδρομους προσφέρουν ένα μίγμα από υπηρεσίες ανάλογα με το σταθμό, το μέγεθος και την τοποθεσία του, όπως φαγητό, χώρο ξεκούρασης, καύσιμα, χώρο για πικ νικ, χώρο για διανυκτέρευση καραβανιών, διάφορα καταστήματα, μηχανικό αυτοκινήτων και πολλές άλλες υπηρεσίες που είναι σχεδιασμένες να εξυπηρετούν τους ταξιδιώτες.

Στην Κύπρο θα μπορούσαμε να προσφέρουμε έστω και τις πιο απλές διευκολύνσεις σε επιλεγμένα σημεία εξόδου-εισόδου των αυτοκινητοδρόμων στην Κύπρο.
Οι χώροι αυτοί θα πρέπει να προσφέρουν χώρο ξεκούρασης όπως αυτούς του Τμήματος Δασών, αποχωρητήρια, αναψυκτήριο ή ακόμη και εστιατόριο και αν είναι δυνατό και ένα από τους νέους σταθμούς αυτοεξυπηρέτησης καυσίμων που σχεδιάζει να εισάξει στους αυτοκινητόδρομους το Υπουργείο Εμπορίου.
Έφτασε νομίζω και η εποχή τέτοιες υπηρεσίες να σχεδιάζονται μαζί με τον αυτοκινητόδρομο, ιδιαίτερα όπου μπορεί να συνδυαστούν εύκολα με ολοκληρωμένα πρατήρια βενζίνης ή και ακόμη στάθμευση υπηρεσιών άμεσης εξυπηρέτησης βλαβών και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες ανάλογα με την περιοχή.
Το εισόδημα από τέτοιους σταθμούς ή ακόμη και η διαχείριση τους θα μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να προσφέρεται σε ορισμένες κοινότητες που η διάβαση του αυτοκινητόδρομου τους έχει δημιουργήσει πρόβλημα.
Και φυσικά σε αυτού του τύπου τα εστιατόρια η προσφορά παραδοσιακού τύπου κυπριακά φαγητά (όχι ταβέρνα) πρέπει να είναι υποχρεωτική !

[σχετική επιστολή έχει σταλεί στον Υπ. Συγκοινωνιών]

Σχόλια

Ο χρήστης Leni είπε…
Συμφωνώ απόλυτα. Όταν έκανα πρόσφατα το Πόλη Χρυσοχούς-Λευκωσία ένα άγριο χάραμα έλυσα που την Πάφο ως τη Λεμεσσό χωρίς καφέ. Φαντάζομαι οι επαγγελματίες οδηγοί ή αυτοί που η εργασία τους τούς υποχρεώνει να είναι στο δρόμο όλη μέρα. Αν δεν είσαι μάστρος να ανακαλύψεις τα στέκια στα διάφορα χωρκούθκια, έπαθες την.
Ο χρήστης Unknown είπε…
fysika kai einai kali idea alla vlepo dyo provlimata. Proton tha prepei na kafthei i antistasi ton topikon estiatoron pou mporei na exoun kai dynata kartel kapies fores. Deftero prepei na leitourgoun me mikra esoda afou oi perissoteroi kyprioi 3eroun arketa stekia poly konta ston aftokinitodromo opou mporoun na vroun vasikes ypiresies.

P.S. Fysika na min nomizoume oti aftes oi ypuresies sto e3oteriko einai panta oi kalyteres. Stin agglia gia paradeigma, i ekmetallevsi tou taksidioti (vlepe akrivoteres times) einai poly syxno fainomeno se afta ta meri.
Ο χρήστης Andreas είπε…
Nai exete dikaio oti sti Kypro steroumaste kapoion vasikon ypiresion.
Alla na min leme oti stin evropi(oros lanthasmenos dioti anoikoume kai emeis se aftin),vasika stis ypolipes xwres tis evropis den ysxioun ta idia.
Malon h katastasi einai poli xiroteri se alles europaikes xwres.
paradeigmata exw para polla kai anefernw poli liga.
ellada ta dimosia synithos einai extos leitourgeias.
Germania h eisodos akoma kai se toualetes kapoias idiotikis yperesias(estiatoriou px)stoixizei apo >50c(isos paris ekptotiko ticket h karamelitsa :) san antalagma)
Italia ta pragmata einai eksofrenika...tha protimouses na min exei afou h 3 lepta xrisi tous mou stixize 1 h kai 2 euro(stis dimosies toualetes afto) eftixos sta kentra anapsixis afou ysoun pelatis htan dorean.

Mhn fernete paradeigma sas parakalo tis ypoloipes xwres tis europis opou an kapoios paei me ta matia anoixta tha dei poso xeiroteres einai apo mas.
Htan einai kai tha einai timi mas na dinoume ta fota ston ypoloipo kosmo opou kai otan mporoume.
Den exoume diagonismo kai prepei na kseperasoume kapoion.
Den theloume na ginoume opos tous allous kai idika oxi opos tous ypoloipous evropeous.
Theloume na ekseliktoume se kati kalitero yiati to aksizoume kai yiati mporoume kai yiati exoume to pnevma na to kanoume kai OXI yiati to kanoun kapoio alloi(pou sti pragmatikotita den to kanoun alla h ksenomania pou mas diakatexei edw kai kapoia xronia mas kanei na nomizoume oti to kanoun).
Efxaristo pou diavasate tin apopsi mou.
Ο χρήστης Αντρέας είπε…
Η ιδέα είναι σωστή και πρέπει να προωθηθεί. Εκεί που διαφωνώ είναι να λέμε ότι πρέπει να γίνει επειδή αυτό γίνεται και στην "Ευρώπη". Όπως είπε και ο Αντρέας είμαστε Ευρωπαίοι και πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να λέμε ότι πρέπει να γίνει κάτι γιατί έτσι γίνεται στην Ευρώπη. Αυτός δεν είναι λόγος για να γίνει κάτι.

Έχοντας ζήσει πολλά χρόνια στο Βέλγιο ήμουν αναγκασμένος για πολλά χρόνια να ταξιδεύω σε όλη σχεδόν την δυτική Ευρώπή. Οι βοηθητικές υπηρεσίες που συναντούσα στους αυτοκινητόδρομους ήταν του ύψους και του βάθους. Το εύρος και η ποιότητα των υπηρεσιών, και το κόστος, δεν είχαν αναγκαστικά οποιαδήποτε σχέση μεταξύ τους. Αν χρειάζεται να δώσουμε κάποιο καλό παράδειγμα εγώ θα πρότεινα την Αυστραλία. Όχι ότι όλα ήταν τέλεια εκεί. Απλά σε σύγκριση με την μέση κατάσταση στην Ευρωπη τα πράγματα εκεί κάτω είναι πολύ πιο κάλα (βάσει των δικών μου εμπειριών βέβαια).
Ο χρήστης Sike είπε…
erm, ίσως στην [ελέυθερη] Κύπρο να μην υποστηρίζεται σωστά αυτό το πράγμα λόγω των μικρών αποστάσεων; Οι πλείστες διαδρομές διαρκούν έως και μια ώρα, ενώ η μακρύτερη (Λευκωσία - Πύργος) τρεις. Εν νομίζω να χρειάζονται ειδικές πρόνοιες στυλ Ευρώπης, όπου κάθε 3-4 οδήγησης επιβάλλεται διάλειμμα. Τζιαι καλάν, τα ιδιωτικά κέντρα along the way εν αφήνουν τους επαγγελματίες οδηγούς να παν τουαλέτα;

Λενού μου, που την Πάφο ως τη Λεμεσό εν 45 λεπτά. Ή που αντέχεις χωρίς καφέ, ή που παίρνεις μαζί σου που την Πάφο!
Ο χρήστης Leni είπε…
Άμα νομίζεις ότι αντέχεις χωρίς καφέ τζαι τελικά εν αντέχεις; Α; α;
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Δεν είναι ανάγκη να προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες παντού. Αν σε μια έξοδο προσφέρονται παγκάκια για ξεκούραση και αποχωρητήρια αυτό αρκεί για τους πιο πολλούς.
Έχω ήδη πάρει τηλεφωνήματα απο επαγγελματίες οδηγούς να με ευχαριστήσουν. Όσον αφορά τους τουρίστες σας παρακαλώ όλους να σταματήσετε μια φορά σε ένα από τα "τετράγωνα" στο Κόρνο - αυτοκινητόδρομο προς Λευκωσία και να αναλύσετε τα σκουπίδια εκεί.
Το έκανα πολλές φορές ...
Ο χρήστης Sike είπε…
λένη, άμα νομίζεις ότι αντέχεις τζιαι τελικά εν αντέχεις, ευχαριστάς το Θεό που εν είσαι σε άλλη χώρα για να απέχεις 4 ώρες που τον πλησιέστερο καφέ :Ρ


"τετράγωνα"; κέσκεσε;
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Εξελίξεις ....
Δέστε σημερινή (26/05/2010) Ανάρτηση
http://theopemptou.blogspot.com/2010/05/yes-2.html

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α