Στα 3 μου λεπτά πριν τη συζήτηση για την Πόλη του 21ου Αιώνα στο ΔΗΣΥ που είναι απόψε στις 7.30 θα αναφερθώ στα πιο κάτω:
• Ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι για εύκολη μετακίνηση στην πόλη και εκτενές δίκτυο Μέσων Μαζικών Μεταφορών
• "Πράσινες Διαδρομές" για πεζούς και ποδήλατα για γρήγορη και ασφαλισμένη πρόσβαση π.χ. σε γήπεδα, σχολεία, πάρκα και χώρους πρασίνου, εμπορικά κέντρα κλπ.
• Ασφαλισμένη διαδρομή για να μπορούν οι μαθητές να πηγαίνουν στα σχολεία. Αυτό περιλαμβάνει προστασία από τα αυτοκίνητα με περιτοίχισμα στα πεζοδρόμια και υπέργειες διαβάσεις
• Προγραμματισμένη τοπική εμπορική ανάπτυξη και πρόσβαση σε πεζούς και ποδηλάτες προς τα καταστήματα, έστω και με χώρους στάθμευσης, για να μην χρειάζονται οι πολίτες να πηγαίνουν μακριά για είδη καθημερινής ανάγκης. BUY LOCAL
• Προστασία στο φυσικό δάσος και πράσινο στην περιοχή. Πλατείες, ανοικτοί χώροι και πάρκα και διατήρηση ενός ποσοστού πρασίνου ανά κάτοικο της πόλης.
• Καθαρή χωροθέτηση τουριστικών περιοχών και κέντρων αναψυχής.
• Δεντροφυτεύσεις και μέτρα (π.χ. ηχοπετάσματα) για προστασία από τη σκόνη, τη μόλυνση και το θόρυβο από διερχόμενα αυτοκίνητα.
• Κατάργηση του θεσμού της Μεμονωμένης Κατοικίας, περιορισμό της επέκτασης της οικιστικής περιοχής και αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανόνες για ανέγερση οικοδομών
Και όταν έχω χρόνο: Ενέργεια, νερό , απόβλητα, λύματα, ποιότητα του αέρα
• Ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι για εύκολη μετακίνηση στην πόλη και εκτενές δίκτυο Μέσων Μαζικών Μεταφορών
• "Πράσινες Διαδρομές" για πεζούς και ποδήλατα για γρήγορη και ασφαλισμένη πρόσβαση π.χ. σε γήπεδα, σχολεία, πάρκα και χώρους πρασίνου, εμπορικά κέντρα κλπ.
• Ασφαλισμένη διαδρομή για να μπορούν οι μαθητές να πηγαίνουν στα σχολεία. Αυτό περιλαμβάνει προστασία από τα αυτοκίνητα με περιτοίχισμα στα πεζοδρόμια και υπέργειες διαβάσεις
• Προγραμματισμένη τοπική εμπορική ανάπτυξη και πρόσβαση σε πεζούς και ποδηλάτες προς τα καταστήματα, έστω και με χώρους στάθμευσης, για να μην χρειάζονται οι πολίτες να πηγαίνουν μακριά για είδη καθημερινής ανάγκης. BUY LOCAL
• Προστασία στο φυσικό δάσος και πράσινο στην περιοχή. Πλατείες, ανοικτοί χώροι και πάρκα και διατήρηση ενός ποσοστού πρασίνου ανά κάτοικο της πόλης.
• Καθαρή χωροθέτηση τουριστικών περιοχών και κέντρων αναψυχής.
• Δεντροφυτεύσεις και μέτρα (π.χ. ηχοπετάσματα) για προστασία από τη σκόνη, τη μόλυνση και το θόρυβο από διερχόμενα αυτοκίνητα.
• Κατάργηση του θεσμού της Μεμονωμένης Κατοικίας, περιορισμό της επέκτασης της οικιστικής περιοχής και αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανόνες για ανέγερση οικοδομών
Και όταν έχω χρόνο: Ενέργεια, νερό , απόβλητα, λύματα, ποιότητα του αέρα
Σχόλια
Δηλαδή τα 3 λεπτά απλά σας δόθηκαν για τη βιτρίνα ?!
Έχουν πλάκα οι διοργανωτές!
Εν πειράζει...εμείς είμαστε φιλόξενοι τζιαι έχουμε ήλιο τζιαι πουλούμε τζιαι θάλασσα...
Τους τίτλους μόνο θα διαβάσετε?Είναι πολύ λίγο όσο αφορά το περιβάλλον και την προστασία των παιδιών!!!Πολύ λίγο,μηδαμινό.
Ήταν καλή η ιδέα της διοργάνωσης, έγινε συζήτηση αλλά στην Κύπρο το προσωπικό συμφέρον έρχεται πρώτο και έτσι μεγάλο μέρος της συζήτησης αναλώθηκε στα προσωπικά και στις χωροθετήσεις των έργων π.χ. μέγαρο πολιτισμού, πλατεία ελευθερίας και τα κίνητρα των ιδιοκτητών ακινήτων εντός της πόλης ...
Ούτε φιλόξενοι είμαστε δυστυχώς. βλέπουμε τους τουρίστες σαν πηγή εύκολου και γρήγορου κέρδους και τους κατακλεβουν. Και επειδή τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα, δεν ξανάρχονται. Και όσοι μαθαίνουν τα παθήματα των όσων ήρθαν, δεν τολμούν να δουν με τον ήλιον μας με την θάλασσαν μας.
Για την τοπική αυτοδιοίκηση μια καλή αρχή εν να ψηφίζουμε ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους τζε όι κομματικούς
Όταν εργαζόμουν στο Βέλγιο οι δημοτικοί σύμβουλοι είχαν ο καθένας το δικό του χαρτοφυλάκιο και ήταν υπεύθυνοι (και υπόλογοι) για την απόδοση των υπηρεσιών τους. Αν και λίγοι γνωρίζουν Ολλανδικά στην Κύπρο εισηγούμαι μία επίσκεψη στον διαδικτυακό χώρο του Δήμου www.leuven.be.
Θυμάμαι ένα χωριό έξω από την Λωζάνη στο οποίο έμεινα για λίγο καιρό. Όλες οι δημοτικές υπηρεσίες στελεχώνονταν από εθελοντές. Το εύρος και η ποιότητα των υπηρεσιών τους αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας για την Κύπρο :)
@theopemptou
Αν δεν κάνω λάθος είσαστε υπέρ των πολυκατοικιών (εγώ είμαι εναντίον λόγω του άναρχου τρόπου αστικής "ανάπτυξης" στην Κύπρο). Όταν επιτράπηκε πριν από λίγα χρόνια η κατασκευή οικιστικών πολυκατοικιών στην Μελβούρνη της Αυστραλίας (μόνο εντός του central business district) το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν να συστήσουν μία υπηρεσία με διευρυμένο ωράριο και ειδικές εξουσίες για να λύνει σε "πραγματικό" χρόνο τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούν οι οικιστικές πολυκατοικίες. Πριν από μερικούς μήνες αποφασίστηκε να επιτραπεί το κτίσιμο οικιστικών πολυκατοικιών και κατά μήκος δρόμων οι οποίοι αποτελούν κύριους άξονες του συστήματος δημόσιων μεταφορών της πόλης. Επειδή όμως δέχονται ότι οι οικιστικές πολυκατοικίες έχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο αστικό οικοσύστημα αυτό θα γίνει σε συνδυασμό με διάφορα αντισταθμιστικά έργα όπως ο πολλαπλασιασμός του πρασίνου και των δημόσιων χωρών στις περιοχές (καθώς και στις γειτονικές τους) με πολυκατοικίες. Ακριβώς όπως στην Κύπρο, σωστά; :)
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την άναρχη επέκταση των πόλεων στο ύπαιθρο. Μια πόλη που είναι ξαπλωμένη έχει προβλήματα στην ορ΄γανωση των δημόσιων μεταφορών, δίκτυα υδροδότησης, αποχέτευσεις, ηλεκτρισμού και ίντερνετ.
ΟΜΩΣ το ύψος σε βαθμό που να προκαλεί μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα και περιβαλλοντικά και κοινωνικά. Το κολλέγιο μου στο Λονδίνο (East End) ήταν δίπλα από πολυκατοικίες του δήμου (Council Flats) όπου οι αυτοκτονίες ήταν πολύ συχνές και πριν φύγω άρχισαν να τις κατεδαφίζουν.
Πρώτα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι θα κτιστούν τα άκτιστα οικόπεδα και μετά να αρχίσεις ο διάλογος για το ύψος.
Με φοβίζει επίσης η ασυδοσία μας ... φαντατήκατε να δοθεί ύψος στα κτίρια της Πάφου όπου η πόλη είναι αμφιθεατρική;