Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποδηλατόδρομοι και διαδρομές ...

Στην Κύπρο η δημιουργία ποδηλατοδρόμων γίνεται σχεδόν πάντα με τροποποιήσεις αντί στο στάδιο σχεδιασμού και με βάση τη σωστή μελέτη και προγραμματισμό. Στις υπόλοιπες χώρες τις Ευρώπης τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων σχεδιάζονται με βάση πρότυπα και προγραμματίζονται να καλύπτουν δίκτυα μέσα στις πόλεις αλλά και στην ύπαιθρο, όπου ένα σωστό δίκτυο προσφέρει τα μέγιστα στην ποδηλασία για διασκέδαση, γυμναστική και προσελκύει τουρισμό στην περιοχή.

Έχει παρατηρηθεί ότι όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι σχεδιασμένοι ούτως ώστε να παρέχουν μια σύντομη χωρίς εμπόδια ασφαλισμένη διαδρομή με τις σωστές προτεραιότητες στην κυκλοφορία και σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τις περιοχής, τότε οι ποδηλάτες αυξάνονται και τα δυστυχήματα μειώνονται.

Για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τη χρήση του ποδηλάτου με επιτυχία, θα πρέπει να φροντίσουμε ούτως ώστε:
(α) Να ληφθεί απόφαση για πρόνοια ποδηλατόδρομων σε νέα έργα που σχεδιάζονται και όπου είναι δυνατό, σε βελτιώσεις δρόμων.
(β) Να ετοιμαστούν πρότυπα κατασκευής ποδηλατοδρόμων για εύκολη χρήση, αναφορά και έλεγχο.
(γ) να γίνει η απαραίτητη τροποποίηση της νομοθεσίας για να περιλάβει θέματα τροχαίας όπως σήμανση, δικαίωμα χρήσης, συμπεριφορά σε διασταύρωση κλπ.
(δ) Να συσταθεί επιτροπή σε κάθε Δήμο για το σχεδιασμό και επέκταση ποδηλατοδρόμων και μια επιτροπή ανά γεωγραφική περιοχή, για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην ύπαιθρο, κοινότητες και περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και φυσικής ομορφιάς. Η συμμετοχή του κοινού και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στις επιτροπές αυτές επιβάλλεται.

Μέσω των Διαρθρωτικών Ταμείων και το πρόγραμμα LIFE της ΕΕ.
Ο ΚΟΤ έχει σχεδιάσει κατόπι μελέτης ποδηλατικές διαδρομές στο Τρόοδος όπου μια μπλε γραμμή στο δρόμο καθοδηγεί τους ποδηλάτες στο δρόμο.
Εξελίξεις για το θέμα των ποδηλατόδρομων θα έχουμε μετά τις 19 του Σεπτέμβρη που θα γίνει σύσκεψη για το θέμα στο Υπ. Συγκοινωνιών ....

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ως ποδηλάτρια, ανυπομονώ να δω τη μέρα που θα κυκλοφορώ χωρίς ρίσκο της ζωής μου. Για την παλιά πόλη που έχει και ψηλά ποσοστά ρύπανσης, τι γίνεται; Και νομίζω ότι γενικά οι ποδηλατόδρομοι που υπάρχουν στη Λευκωσία δεν εξυπηρετούν πρακτικά τη χρήση ποδηλάτου για να κάνεις τις δουλειές σου, απλά προσφέρουν ασφαλείς ποδηλατότσαρκες στη γειτονιά. Μακάρι να αλλάξει κάτι!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κ. θεοπέμπτου στην Λευκωσία υπάρχει αν γνωρίζεται να γίνει κάτι τέτοιο?
Ας χαρακτούν παραπλεύρως των αυτοκινητόδρομων λωρίδες για ποδηλάτες τουλάχιστον να νιώθουμε ένα αίσθημα ασφάλειας.Η συμφορηση των αυτοκινήτων τίνει να γίνει τόσο μεγάλη που είναι επιτακτική η ανάγκη ενός τέτοιου σχεδιου(και όχι μόνο).
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Έχω μιλήσει με τη Δήμαρχο της Λευκωσίας κα Ελένη Μαύρου:
(α) Δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι στην λευκωσία
(β) Το σχεδιασμό τον κάνει η Πολεοδομία. Οι Δήμοι απλά δίνουν απόψεις στην Πολεοδομία, δεν έχουν καμιά εξουσία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...