Στην Κύπρο η δημιουργία ποδηλατοδρόμων γίνεται σχεδόν πάντα με τροποποιήσεις αντί στο στάδιο σχεδιασμού και με βάση τη σωστή μελέτη και προγραμματισμό. Στις υπόλοιπες χώρες τις Ευρώπης τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων σχεδιάζονται με βάση πρότυπα και προγραμματίζονται να καλύπτουν δίκτυα μέσα στις πόλεις αλλά και στην ύπαιθρο, όπου ένα σωστό δίκτυο προσφέρει τα μέγιστα στην ποδηλασία για διασκέδαση, γυμναστική και προσελκύει τουρισμό στην περιοχή.
Έχει παρατηρηθεί ότι όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι σχεδιασμένοι ούτως ώστε να παρέχουν μια σύντομη χωρίς εμπόδια ασφαλισμένη διαδρομή με τις σωστές προτεραιότητες στην κυκλοφορία και σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τις περιοχής, τότε οι ποδηλάτες αυξάνονται και τα δυστυχήματα μειώνονται.
Για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τη χρήση του ποδηλάτου με επιτυχία, θα πρέπει να φροντίσουμε ούτως ώστε:
(α) Να ληφθεί απόφαση για πρόνοια ποδηλατόδρομων σε νέα έργα που σχεδιάζονται και όπου είναι δυνατό, σε βελτιώσεις δρόμων.
(β) Να ετοιμαστούν πρότυπα κατασκευής ποδηλατοδρόμων για εύκολη χρήση, αναφορά και έλεγχο.
(γ) να γίνει η απαραίτητη τροποποίηση της νομοθεσίας για να περιλάβει θέματα τροχαίας όπως σήμανση, δικαίωμα χρήσης, συμπεριφορά σε διασταύρωση κλπ.
(δ) Να συσταθεί επιτροπή σε κάθε Δήμο για το σχεδιασμό και επέκταση ποδηλατοδρόμων και μια επιτροπή ανά γεωγραφική περιοχή, για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην ύπαιθρο, κοινότητες και περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και φυσικής ομορφιάς. Η συμμετοχή του κοινού και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στις επιτροπές αυτές επιβάλλεται.
Μέσω των Διαρθρωτικών Ταμείων και το πρόγραμμα LIFE της ΕΕ.
Ο ΚΟΤ έχει σχεδιάσει κατόπι μελέτης ποδηλατικές διαδρομές στο Τρόοδος όπου μια μπλε γραμμή στο δρόμο καθοδηγεί τους ποδηλάτες στο δρόμο.
Εξελίξεις για το θέμα των ποδηλατόδρομων θα έχουμε μετά τις 19 του Σεπτέμβρη που θα γίνει σύσκεψη για το θέμα στο Υπ. Συγκοινωνιών ....
Έχει παρατηρηθεί ότι όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι σχεδιασμένοι ούτως ώστε να παρέχουν μια σύντομη χωρίς εμπόδια ασφαλισμένη διαδρομή με τις σωστές προτεραιότητες στην κυκλοφορία και σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τις περιοχής, τότε οι ποδηλάτες αυξάνονται και τα δυστυχήματα μειώνονται.
Για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τη χρήση του ποδηλάτου με επιτυχία, θα πρέπει να φροντίσουμε ούτως ώστε:
(α) Να ληφθεί απόφαση για πρόνοια ποδηλατόδρομων σε νέα έργα που σχεδιάζονται και όπου είναι δυνατό, σε βελτιώσεις δρόμων.
(β) Να ετοιμαστούν πρότυπα κατασκευής ποδηλατοδρόμων για εύκολη χρήση, αναφορά και έλεγχο.
(γ) να γίνει η απαραίτητη τροποποίηση της νομοθεσίας για να περιλάβει θέματα τροχαίας όπως σήμανση, δικαίωμα χρήσης, συμπεριφορά σε διασταύρωση κλπ.
(δ) Να συσταθεί επιτροπή σε κάθε Δήμο για το σχεδιασμό και επέκταση ποδηλατοδρόμων και μια επιτροπή ανά γεωγραφική περιοχή, για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην ύπαιθρο, κοινότητες και περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και φυσικής ομορφιάς. Η συμμετοχή του κοινού και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στις επιτροπές αυτές επιβάλλεται.
Μέσω των Διαρθρωτικών Ταμείων και το πρόγραμμα LIFE της ΕΕ.
Ο ΚΟΤ έχει σχεδιάσει κατόπι μελέτης ποδηλατικές διαδρομές στο Τρόοδος όπου μια μπλε γραμμή στο δρόμο καθοδηγεί τους ποδηλάτες στο δρόμο.
Εξελίξεις για το θέμα των ποδηλατόδρομων θα έχουμε μετά τις 19 του Σεπτέμβρη που θα γίνει σύσκεψη για το θέμα στο Υπ. Συγκοινωνιών ....
Σχόλια
Ας χαρακτούν παραπλεύρως των αυτοκινητόδρομων λωρίδες για ποδηλάτες τουλάχιστον να νιώθουμε ένα αίσθημα ασφάλειας.Η συμφορηση των αυτοκινήτων τίνει να γίνει τόσο μεγάλη που είναι επιτακτική η ανάγκη ενός τέτοιου σχεδιου(και όχι μόνο).
(α) Δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι στην λευκωσία
(β) Το σχεδιασμό τον κάνει η Πολεοδομία. Οι Δήμοι απλά δίνουν απόψεις στην Πολεοδομία, δεν έχουν καμιά εξουσία.