Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Γουρούνες και πάλι ..

Σήμερα ο Πολίτης σωστά εγείρει το θέμα των τετράτροχων μοτοσυκλετών - γνωστών σαν Γουρούνες.
Για το θέμα έγραψα από το 2009 στον Υπ. Συγκοινωνιών
http://theopemptou.blogspot.com/2009/04/blog-post_24.html

Επίσης έκανα μεγάλο θέμα φέτος το Φεβρουάριο Τους υδροβιότοπους τους γιορτάζουμε με γουρούνες!

Το μεγάλο ερώτημα για μένα είναι αν αυτές επιτρέπονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα νομίζω δεν επιτρέπονται εκτός ιδιωτικού χώρου.
Γνωρίζει κανείς;;;; 
Στην Βρετανία ναι
---------------------------------------------------------------
Το άρθρο του Πολίτη πιο κάτω επειδή μετά χάνονται από την Ιστοσελίδα !

ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΕΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Ανύπαρκτο νομοθετικό πλαίσιο
Δεν έχουν μέχρι σήμερα τεθεί σε εφαρμογή οποιοιδήποτε περιορισμοί ή πρόνοιες στη νομοθεσία για τη χρήση των τετράτροχων μοτοσυκλετών, παρά το γεγονός ότι το θέμα της επικινδυνότητάς τους συζητήθηκε και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, όπου ο αριθμός αυτού του τύπου μοτοσυκλετών έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, ως μέτρο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, το υπουργείο Συγκοινωνιών έχει απλώς προβεί στην τροποποίηση των σχετικών κανονισμών που δημοσιεύτηκαν στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας με αρ. 4278 και ημερ. 19.5.2008 (Κ.Δ.Π. 189/2008) και προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους, ειδικά κατά την οδήγηση των εν λόγω οχημάτων.

Δυο νεκροί σε 24 ώρεςΜε αφορμή τα δύο πρόσφατα θανατηφόρα δυστυχήματα τα οποία προκλήθηκαν με τετράτροχες μοτοσυκλέτες, τις γνωστές «γουρούνες», ο «Π» παραθέτει σήμερα το τι ισχύει με τις εν λόγω μοτοσυκλέτες, η επικινδυνότητα των οποίων είχε τεθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χωρίς ωστόσο να παρθεί οποιαδήποτε απόφαση μέχρι σήμερα.
Όπως εξήγησε στον «Π» ο διευθυντής του τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κολέτας, τα τετράκυκλα που είναι δυνατόν να εγγραφούν στην Κυπριακή Δημοκρατία είναι οχήματα που καθορίζονται από τον Κανονισμό 13 των περί Έγκρισης Τύπου Οχημάτων, των Κατασκευαστικών Στοιχείων, Συστημάτων και Χωριστών Τεχνικών Μονάδων Κανονισμών του 2005, οι οποίοι εναρμόνισαν το Κυπριακό Δίκαιο με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2002/24/ΕΚ.
Τα οχήματα αυτά, εφόσον είναι καινούργια, πρέπει να συνοδεύονται από «Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ΕΚ», το οποίο εκδίδεται από τον κατασκευαστή τους, νοουμένου ότι αυτός διαθέτει έγκριση τύπου ολοκληρωμένου οχήματος η οποία εκδίδεται από οποιαδήποτε αρμόδια αρχή κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το εν λόγω πιστοποιητικό συμμόρφωσης αποτελεί αναγκαίο και επαρκές έγγραφο για την εγγραφή των εν λόγω οχημάτων σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εγγραφή τέτοιων οχημάτων, εφόσον συνοδεύονται με ισχύον πιστοποιητικό συμμόρφωσης, αποτελεί δεσμευτικό κοινοτικό κεκτημένο.

Σαν όλα τα οχήματαΗ χρήση και κυκλοφορία των οχημάτων αυτών ρυθμίζεται, όπως και για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους, από τους περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Νόμο και Κανονισμούς. Το θέμα της ασφαλούς διακίνησης, όπως αρμοδίως έχουμε ενημερωθεί, συζητείται και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά επί του παρόντος δεν έχουν αποφασιστεί ή τεθεί σε εφαρμογή οποιοιδήποτε περιορισμοί ή πρόνοιες στη νομοθεσία για τον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων.

Ως μέτρο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, το υπουργείο Συγκοινωνιών έχει προβεί στην τροποποίηση των σχετικών κανονισμών, που δημοσιεύτηκαν στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας με αρ. 4278 και ημερ. 19.5.2008 (Κ.Δ.Π. 189/2008) και προβλέπουν μεταξύ άλλων την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους, ειδικά κατά την οδήγηση των εν λόγω οχημάτων. Η χρήση των πιο πάνω οχημάτων χωρίς αριθμό κυκλοφορίας, ή κατά οποιαδήποτε άλλη παράβαση του πιο πάνω νόμου και των κανονισμών, απαγορεύεται, και η επιβολή της νομοθεσίας εναπόκειται στην αποτελεσματική αστυνόμευση.

Υπήρξαν προειδοποιήσεις<+Text_Normal>Από το 2007 είχε επισημανθεί το θέμα ασφάλειας των τετράτροχων μοτοσυκλετών, με τον βουλευτή των Οικολόγων Γιώργο Περδίκη να καταθέτει στις 31 Ιουλίου 2007 ερώτηση στη Βουλή μέσω της οποίας ζητούσε πληροφόρηση για τον αριθμό των τετράτροχων μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν νόμιμα στους κυπριακούς δρόμους και για το σχετικό πλαίσιο που διέπει την εισαγωγή, πώληση και κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, καθώς και τους νενομισμένους κανόνες ασφάλειας.
Στις 30 Αυγούστου 2010 και πάλι είχε τεθεί από τον κ. Περδίκη ερώτημα στη Βουλή, για το ίδιο θέμα, με αφορμή τότε τον θάνατο 21χρονης Βρετανίδας. Στη δεύτερή του ερώτηση ο βουλευτής των Οικολόγων ζητούσε από τον αρμόδιο υπουργό να καταθέσει στη Βουλή των Αντιπροσώπων όλα τα στοιχεία που αφορούν σοβαρά δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται πεζοί, ιδιαίτερα εάν υπάρχουν στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα όπου πεζοί κτυπήθηκαν από οχήματα σε σημεία όπως πεζοδρόμια, πεζόδρομοι ή διαβάσεις πεζών, όπου δηλαδή την αποκλειστική ευθύνη για το ατύχημα είχε ο οδηγός του οχήματος. Ερώτηση, ωστόσο, η οποία παραμένει μέχρι σήμερα αναπάντητη.


Πηγή: Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
28/08/2012 - 09:54

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εδώ κάποια πληροφόρηση. Σε πολλές υπάρχουν περιορισμοί και για συνεπιβάτες.

Απαιτήσεις – προϋποθέσεις UK - http://www.ukdrivers.com/Quad%20Licence.asp

Ασφάλεια ΕU - http://www.quadsafety.org/SafetyandEquipment.aspx

ΜΟΤ EU - http://www.quadsafety.org/news.aspx?OBJ_ID=1858935

Μιχάλης

Χαράλαμπος Θεοπέμπτου είπε...

Wow !
Μιχάλη σε ευχαριστώ πολύ!

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget
Related Posts with Thumbnails