Την δεκαετία του '80 στην Κύπρο ξεκίνησε να παίζει από το μοναδικό τηλεοπτικό κανάλι του τόπου η πιο αγαπημένη μου σειρά "Yes Minister" και μετά το "Yes Prime minister".
Η σειρά γράφτηκε με τη βοήθεια ενός πρώην δημοσίου υπαλλήλου και ήταν πολύ μεγάλη η επιτυχία της. Φημολογείται ότι η τότε κυβέρνηση δεν άντεχε το γεγονός ότι ήταν τόσο αληθινά και για την Κύπρο που δόθηκαν οδηγίες και σταμάτησε απότομα η μετάδοσή της.
Πολλά τα μαθήματα από τη σειρά! Στο τέλος της ανάρτησης μέρος του επεισοδίου με το νοσοκομείο που είχε 500 υπαλλήλους αλλά χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές!
Αυτό το θυμήθηκα γιατί πήρα απάντηση για την επιστολή μου προς τον υπ Εσωτερικών για τις μεγάλες αναπτύξεις γραμμένη πραγματικά με άψογο κυβερνητικό λεξιλόγιο και ύφος.
Υπόψη ότι πρότεινα να μην δίνουμε άδειες για ψηλά κτήρια εκτός αν έχουμε δημόσιες συγκοινωνίες και όταν δοθούν άδειες για επιπλέον ορόφους αυτό να γίνεται με κέρδος για το δημόσιο π.χ. γη μπροστά ή χώρο πρασίνου.
Η απάντηση:
"Αναφέρομαι στην προς τον Υπουργό Εσωτερικών επιστολή σας με αρ. φακ. 05.33.004 05.33.004 και ημερομηνία 19/05/10 σε σχέση με τις προτάσεις που υποβάλλονται για αναπτύξεις μεγάλης κλίμακας και έχω οδηγίες να σας ενημερώσω για τα ακόλουθα:
(α) Τα ζητήματα που εγείρονται στην επιστολή σας απασχολούν έντονα και συστηματικά το Πολεοδομικό Συμβούλιο. το οποίο μελετά εδώ και μήνες την τροποποίηση των Τοπικών Σχεδίων Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου, Δερύνειας και Αθηένου, Η μελέτη του θέματος, το οποίο είναι σύνθετο και έχει πολλές διαστάσεις, περιλαμβάνει και ανάθεση εξειδικευμένων μελετών σε ιδιώτες μελετητές,
(β) Καμιά αμφιβολία υπάρχει πως τα αναφερόμενα ζητήματα είναι σοβαρά και απαιτούν προσεκτικούς και μελετημένους χειρισμούς. Παρόλα αυτά, στην πολεοδομία δεν χωρούν δογματισμοί ή απόλυτες θέσεις, ούτε είναι εφικτό να ανασταλεί ή διακοπεί η ανάπτυξη οποιασδήποτε πόλης, όπως προνοείται στα δημοσιευμένα Σχέδια Ανάπτυξης, μέχρι να υλοποιηθούν άλλες πρωτοβουλίες ή πολιτικές. Η εφαρμογή των πολεοδομικών πολιτικών, συνεπώς, περιλαμβανομένων και των κυκλοφοριακών πολιτικών είναι συνεχής και αδιάλειπτη, αλλά και ταυτόχρονη σε διάφορα επίπεδα και πτυχές.
(γ) Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, ως καθ' ύλη αρμόδιο για τα θέματα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και για άλλα ευρύτερα θέματα ενδοαστικής διακίνησης. υλοποιεί μια καλά σχεδιασμένη πολιτική, η οποία αποσκοπεί στη μείωση της εξάρτησης των διακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα, προς όφελος της χρήσης άλλων μέσων διακίνησης. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων συμμετέχει και το Πολεοδομικό Συμβούλιο,
(δ), Αντίγραφο της επιστολής σας αποστέλλεται με κοινοποίηση της παρούσας στον Πρόεδρο του Πολεοδομικού Συμβουλίου. προς ενημέρωση του Συμβουλίου για τους προβληματισμού και τις απόψεις σας."
και τώρα απολαύστε ένα μικρό μέρος της σειράς
Who reads the papers !
Η σειρά γράφτηκε με τη βοήθεια ενός πρώην δημοσίου υπαλλήλου και ήταν πολύ μεγάλη η επιτυχία της. Φημολογείται ότι η τότε κυβέρνηση δεν άντεχε το γεγονός ότι ήταν τόσο αληθινά και για την Κύπρο που δόθηκαν οδηγίες και σταμάτησε απότομα η μετάδοσή της.
Πολλά τα μαθήματα από τη σειρά! Στο τέλος της ανάρτησης μέρος του επεισοδίου με το νοσοκομείο που είχε 500 υπαλλήλους αλλά χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές!
Αυτό το θυμήθηκα γιατί πήρα απάντηση για την επιστολή μου προς τον υπ Εσωτερικών για τις μεγάλες αναπτύξεις γραμμένη πραγματικά με άψογο κυβερνητικό λεξιλόγιο και ύφος.
Υπόψη ότι πρότεινα να μην δίνουμε άδειες για ψηλά κτήρια εκτός αν έχουμε δημόσιες συγκοινωνίες και όταν δοθούν άδειες για επιπλέον ορόφους αυτό να γίνεται με κέρδος για το δημόσιο π.χ. γη μπροστά ή χώρο πρασίνου.
Η απάντηση:
"Αναφέρομαι στην προς τον Υπουργό Εσωτερικών επιστολή σας με αρ. φακ. 05.33.004 05.33.004 και ημερομηνία 19/05/10 σε σχέση με τις προτάσεις που υποβάλλονται για αναπτύξεις μεγάλης κλίμακας και έχω οδηγίες να σας ενημερώσω για τα ακόλουθα:
(α) Τα ζητήματα που εγείρονται στην επιστολή σας απασχολούν έντονα και συστηματικά το Πολεοδομικό Συμβούλιο. το οποίο μελετά εδώ και μήνες την τροποποίηση των Τοπικών Σχεδίων Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου, Δερύνειας και Αθηένου, Η μελέτη του θέματος, το οποίο είναι σύνθετο και έχει πολλές διαστάσεις, περιλαμβάνει και ανάθεση εξειδικευμένων μελετών σε ιδιώτες μελετητές,
(β) Καμιά αμφιβολία υπάρχει πως τα αναφερόμενα ζητήματα είναι σοβαρά και απαιτούν προσεκτικούς και μελετημένους χειρισμούς. Παρόλα αυτά, στην πολεοδομία δεν χωρούν δογματισμοί ή απόλυτες θέσεις, ούτε είναι εφικτό να ανασταλεί ή διακοπεί η ανάπτυξη οποιασδήποτε πόλης, όπως προνοείται στα δημοσιευμένα Σχέδια Ανάπτυξης, μέχρι να υλοποιηθούν άλλες πρωτοβουλίες ή πολιτικές. Η εφαρμογή των πολεοδομικών πολιτικών, συνεπώς, περιλαμβανομένων και των κυκλοφοριακών πολιτικών είναι συνεχής και αδιάλειπτη, αλλά και ταυτόχρονη σε διάφορα επίπεδα και πτυχές.
(γ) Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, ως καθ' ύλη αρμόδιο για τα θέματα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και για άλλα ευρύτερα θέματα ενδοαστικής διακίνησης. υλοποιεί μια καλά σχεδιασμένη πολιτική, η οποία αποσκοπεί στη μείωση της εξάρτησης των διακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα, προς όφελος της χρήσης άλλων μέσων διακίνησης. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων συμμετέχει και το Πολεοδομικό Συμβούλιο,
(δ), Αντίγραφο της επιστολής σας αποστέλλεται με κοινοποίηση της παρούσας στον Πρόεδρο του Πολεοδομικού Συμβουλίου. προς ενημέρωση του Συμβουλίου για τους προβληματισμού και τις απόψεις σας."
και τώρα απολαύστε ένα μικρό μέρος της σειράς
Who reads the papers !
Σχόλια
"Παρόλα αυτά, στην πολεοδομία δεν χωρούν δογματισμοί ή απόλυτες θέσεις, ούτε είναι εφικτό να ανασταλεί ή διακοπεί η ανάπτυξη οποιασδήποτε πόλης, όπως προνοείται στα δημοσιευμένα Σχέδια"
Δηλαδή αυτό που γίνεται στην Κύπρο σήμερα είναι ανάπτυξη; χμμμ... Φιλοξενούσα τρία ανώτατα στελέχη διεθνών οργανισμών πριν από 2 εβδομάδες. Ο ένας χαρακτήρισε την Λάρνακα παραγκούλη των Φιλιππινών και ό άλλος δήλωσε (προσπάθησε να είναι πιο διπλωματικός) ότι η Λευκωσία έχει αισθητική οικονομικά προβληματικών περιοχών της Νοτίου Αφρικής.
kai organwnei suxna ta3idia me tous foitites