Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημόσιες μεταφορές και νέες επιχειρηματικές δυνατότητες

Η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει ένα μεγαλεπήβολο πρόγραμμα δημόσιων μεταφορών το οποίο θα επηρεάσει σημαντικά τη ζωή όλων μας.
Το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων θα βρίσκεται στην πόλη χωρίς ιδιόκτητο όχημα προσφέρει μια σειρά από νέες επιχειρηματικές δυνατότητες σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι δραστηριότητες αυτές είναι υποστηρικτικές στις δημόσιες μεταφορές και γι αυτό το Κράτος θα πρέπει να βοηθήσει με πρόνοιες για χώρους και νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε αυτές να δημιουργηθούν.

Ενοικίαση ποδηλάτων
Σε πολλές πόλεις υπάρχει η δυνατότητα εύκολης και γρήγορης ενοικίασης ποδηλάτου από διάφορα σημεία. Η διαδικασία είναι απλή, μπορείς για παράδειγμα με την πιστωτική κάρτα να ελευθερώσεις ένα ποδήλατο από ένα σημείο και να το παραδώσεις σε κάποιο άλλο. Η χρέωση μπορεί να είναι χαμηλή η ακόμη και μηδαμινή και έτσι στις αρχές τέτοιες επιχειρήσεις δεν είναι επιχειρηματικά βιώσιμες και χρειάζονται στήριξη από το Κράτος και τις Τοπικές Αρχές. Ένα τέτοιο σύστημα προγραμματίζεται να εγκατασταθεί στην Αγλαντζιά να εξυπηρετεί τους φοιτητές της περιοχής.

Αυτοκίνητα με την ώρα
Η ενοικίαση αυτοκινήτου με την ώρα ξεκίνησε από πολύ παλιά και είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί όσους δεν χρειάζονται αυτοκίνητο συχνά. Τα χαρακτηριστικά των συστημάτων αυτών είναι ότι βασίζονται στην αυτοεξυπηρέτηση, κλείνεις το αυτοκίνητο μέσω τηλεφώνου, υπολογιστή ή ακόμη και sms, το παίρνεις από ένα συγκεκριμένο σημείο και το παραδίνεις πίσω στην προκαθορισμένη ώρα. Όπως και τα ποδήλατα ενοικίασης, ένα από τα σημεία όπου μπορεί να ενοικιάσει κάποιος αυτοκίνητο (ή ποδήλατο, ή μικρό λεωφορείο) με την ώρα, είναι κοντά σε σταθμούς λεωφορείων και τρένων. Η χρέωση είναι χαμηλή γιατί πριν την κάθε παράδοση το αυτοκίνητο ούτε πλένεται, ούτε γίνεται μηχανικός έλεγχος.
Για να μπορεί κάποιος να λαμβάνει μέρος σε τέτοιου είδους μοίρασμα χρήσης του αυτοκινήτου θα πρέπει πρώτα να γίνει μέλος μιας λέσχης (club) όπου γίνεται πρώτα έλεγχος του ιστορικού του σαν οδηγός εφόσον τα έξοδα συντήρησης και ασφάλισης μοιράζονται ανάμεσα στα μέλη της λέσχης.
Το μέτρο αυτό στοχεύει στο να μειώσει τις ανησυχίες που έχουν ορισμένοι να χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες γιατί μπορεί κάποια στιγμή να χρειαστούν αυτοκίνητο στην πόλη και είναι γνωστά στο εξωτερικό σαν car sharing και στη Μ. Βρετανία όπου αυτή η λέξη έχει άλλη έννοια σαν car pooling.

Μοίρασμα διαδρομής
Χωρίς καμιά βοήθεια από κανένα αλλά απλά από ανθρώπινη ανάγκη το σύστημα αυτό παρά την κυβερνητική πολεμική λειτουργεί εδώ και πολύ καιρό στην Κύπρο. Πολύ διαδεδομένο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και κρατικούς υπαλλήλους κυρίως για ταξίδια εκτός πόλεως όπως κυβερνητικοί υπάλληλοι εκτός Λευκωσίας ή και εκπαιδευτικοί που έχουν μετατεθεί σε άλλη πόλη.
Τα πιο πολλά αυτοκίνητα που βλέπεται σταθμευμένα στις εξόδους των πόλεων συνήθως ανήκουν σε αυτούς. Δυστυχώς αντί να βοηθούμε τους ανθρώπους αυτούς το Κράτος έχει τοποθετήσει κάγκελα σε διάφορα σημεία για να τους εμποδίζει να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους.
Κάποιος που ταξιδεύει καθημερινά π.χ. από Λεμεσό για Πάφο, χρειάζεται κάποιο τρόπο να βρει άλλους που κάνουν την ίδια διαδρομή για να μοιράζονται τα έξοδα και για παρέα.
Τα συστήματα γνωστά σαν car pooling, ride sharing (car sharing στην Βρετανία) βασίζονται συνήθως σε ιστοσελίδες όπου βάζεις την περιοχή που μένεις και τη διαδρομή που σε ενδιαφέρει για να μπορείς εύκολα να εντοπίσεις άλλους συνταξιδιώτες.
Αν το μέτρο 2+ δεν ήταν πιλοτικό, αυτό θα έπρεπε κανονικά να προηγηθεί της εφαρμογής του μέτρου 2+ που εξήγγειλε πρόσφατα το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων.
Ιστοσελίδες με μεγάλη επισκεψιμότητα και ιδιωτικές εταιρείες πληροφορικής έχουν μια καλή ευκαιρία να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους με ειδικά λογισμικά που υπάρχουν ήδη στην αγορά.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κύριε ΕΠ

Το σχόλιο που θα κάμω είναι λίον άσχετο με το θέμα που παρέθεσες τζαι που μακάρι να γινεί όπως τα λαλείς διότι στη Κύπρο δεν είναι μόνο το πρόβλήμα της τουρκίκης κατοχής αλλα και το πρόβλημα της δικής μας "κατοχής". Απλά μίας τζαι είσαι ο Επίτροπος Περιβάλλοντος θα ήθελα να σου πώ κάτι. Πού τα ταξίδια τζαι παραμόνη μου σε χώρες όπως η Γερμανία τζαι η Ελβετία επρόσεξα ότι ύπαρχουν κατα μήκος των πεζοδρόμων κουτιά με σακουλλάκια τα όποία οι κάτοχοι σκυλιών μπορούν να τα χρησιμοποιούν στην περίπτωση που ο σκύλος αφοδεύσει. Η παρουσία σκύλων στο εξωτερίκο δεν απαγορεύεται κυρίως στα πάρκα. Πρίν από καιρό πρόσεξα ότι στον πεζόδρομο της Λακατάμιας η παρουσία σκυλιών απαγορεύετουν, δεν ξέρω τωρά αν επιτρέπεται.
Θα ήταν κάλο να δημιουργηθούν έστω τζαι κάποιοι μικρόι χώροι στους χώρους πρασίνου οι οποίοι να φιλοξενούν κατόχους σκυλιών. Στα χωρκά δεν είναι πρόβλημα στην πόλη όμως υπάρχει το πρόβλημα.

Απολογούμαι που παραθέτω ένα πρόβλημα ασχετο με αυτο που επαρέθεσες αλλά νομίζω μας αφορά όλους.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Ορισμένοι Δήμοι στην Κύπρο τα έχουν εγκαταστήσει αλλά είναι πάρα πολύ λίγα.
Έχω φέρει μαζί μου και δείγματα και εξηγώ όποτε έχω την ευκαιρία τις διαφορές μεταξύ των σακουλιών σε όσους ενδιαφέρονται.
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω αφιερώσει πολύ χρόνο για τα ζώα πέραν από τη δημιουργία του καταφυγίου στη Λάρνακα αλλά σκοπεύω να επανορθώσω σύντομα ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...