Η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει ένα μεγαλεπήβολο πρόγραμμα δημόσιων μεταφορών το οποίο θα επηρεάσει σημαντικά τη ζωή όλων μας.
Το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων θα βρίσκεται στην πόλη χωρίς ιδιόκτητο όχημα προσφέρει μια σειρά από νέες επιχειρηματικές δυνατότητες σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι δραστηριότητες αυτές είναι υποστηρικτικές στις δημόσιες μεταφορές και γι αυτό το Κράτος θα πρέπει να βοηθήσει με πρόνοιες για χώρους και νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε αυτές να δημιουργηθούν.
Ενοικίαση ποδηλάτων
Σε πολλές πόλεις υπάρχει η δυνατότητα εύκολης και γρήγορης ενοικίασης ποδηλάτου από διάφορα σημεία. Η διαδικασία είναι απλή, μπορείς για παράδειγμα με την πιστωτική κάρτα να ελευθερώσεις ένα ποδήλατο από ένα σημείο και να το παραδώσεις σε κάποιο άλλο. Η χρέωση μπορεί να είναι χαμηλή η ακόμη και μηδαμινή και έτσι στις αρχές τέτοιες επιχειρήσεις δεν είναι επιχειρηματικά βιώσιμες και χρειάζονται στήριξη από το Κράτος και τις Τοπικές Αρχές. Ένα τέτοιο σύστημα προγραμματίζεται να εγκατασταθεί στην Αγλαντζιά να εξυπηρετεί τους φοιτητές της περιοχής.
Αυτοκίνητα με την ώρα
Η ενοικίαση αυτοκινήτου με την ώρα ξεκίνησε από πολύ παλιά και είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί όσους δεν χρειάζονται αυτοκίνητο συχνά. Τα χαρακτηριστικά των συστημάτων αυτών είναι ότι βασίζονται στην αυτοεξυπηρέτηση, κλείνεις το αυτοκίνητο μέσω τηλεφώνου, υπολογιστή ή ακόμη και sms, το παίρνεις από ένα συγκεκριμένο σημείο και το παραδίνεις πίσω στην προκαθορισμένη ώρα. Όπως και τα ποδήλατα ενοικίασης, ένα από τα σημεία όπου μπορεί να ενοικιάσει κάποιος αυτοκίνητο (ή ποδήλατο, ή μικρό λεωφορείο) με την ώρα, είναι κοντά σε σταθμούς λεωφορείων και τρένων. Η χρέωση είναι χαμηλή γιατί πριν την κάθε παράδοση το αυτοκίνητο ούτε πλένεται, ούτε γίνεται μηχανικός έλεγχος.
Για να μπορεί κάποιος να λαμβάνει μέρος σε τέτοιου είδους μοίρασμα χρήσης του αυτοκινήτου θα πρέπει πρώτα να γίνει μέλος μιας λέσχης (club) όπου γίνεται πρώτα έλεγχος του ιστορικού του σαν οδηγός εφόσον τα έξοδα συντήρησης και ασφάλισης μοιράζονται ανάμεσα στα μέλη της λέσχης.
Το μέτρο αυτό στοχεύει στο να μειώσει τις ανησυχίες που έχουν ορισμένοι να χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες γιατί μπορεί κάποια στιγμή να χρειαστούν αυτοκίνητο στην πόλη και είναι γνωστά στο εξωτερικό σαν car sharing και στη Μ. Βρετανία όπου αυτή η λέξη έχει άλλη έννοια σαν car pooling.
Μοίρασμα διαδρομής
Χωρίς καμιά βοήθεια από κανένα αλλά απλά από ανθρώπινη ανάγκη το σύστημα αυτό παρά την κυβερνητική πολεμική λειτουργεί εδώ και πολύ καιρό στην Κύπρο. Πολύ διαδεδομένο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και κρατικούς υπαλλήλους κυρίως για ταξίδια εκτός πόλεως όπως κυβερνητικοί υπάλληλοι εκτός Λευκωσίας ή και εκπαιδευτικοί που έχουν μετατεθεί σε άλλη πόλη.
Τα πιο πολλά αυτοκίνητα που βλέπεται σταθμευμένα στις εξόδους των πόλεων συνήθως ανήκουν σε αυτούς. Δυστυχώς αντί να βοηθούμε τους ανθρώπους αυτούς το Κράτος έχει τοποθετήσει κάγκελα σε διάφορα σημεία για να τους εμποδίζει να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους.
Κάποιος που ταξιδεύει καθημερινά π.χ. από Λεμεσό για Πάφο, χρειάζεται κάποιο τρόπο να βρει άλλους που κάνουν την ίδια διαδρομή για να μοιράζονται τα έξοδα και για παρέα.
Τα συστήματα γνωστά σαν car pooling, ride sharing (car sharing στην Βρετανία) βασίζονται συνήθως σε ιστοσελίδες όπου βάζεις την περιοχή που μένεις και τη διαδρομή που σε ενδιαφέρει για να μπορείς εύκολα να εντοπίσεις άλλους συνταξιδιώτες.
Αν το μέτρο 2+ δεν ήταν πιλοτικό, αυτό θα έπρεπε κανονικά να προηγηθεί της εφαρμογής του μέτρου 2+ που εξήγγειλε πρόσφατα το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων.
Ιστοσελίδες με μεγάλη επισκεψιμότητα και ιδιωτικές εταιρείες πληροφορικής έχουν μια καλή ευκαιρία να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους με ειδικά λογισμικά που υπάρχουν ήδη στην αγορά.
Το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων θα βρίσκεται στην πόλη χωρίς ιδιόκτητο όχημα προσφέρει μια σειρά από νέες επιχειρηματικές δυνατότητες σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι δραστηριότητες αυτές είναι υποστηρικτικές στις δημόσιες μεταφορές και γι αυτό το Κράτος θα πρέπει να βοηθήσει με πρόνοιες για χώρους και νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε αυτές να δημιουργηθούν.
Ενοικίαση ποδηλάτων
Σε πολλές πόλεις υπάρχει η δυνατότητα εύκολης και γρήγορης ενοικίασης ποδηλάτου από διάφορα σημεία. Η διαδικασία είναι απλή, μπορείς για παράδειγμα με την πιστωτική κάρτα να ελευθερώσεις ένα ποδήλατο από ένα σημείο και να το παραδώσεις σε κάποιο άλλο. Η χρέωση μπορεί να είναι χαμηλή η ακόμη και μηδαμινή και έτσι στις αρχές τέτοιες επιχειρήσεις δεν είναι επιχειρηματικά βιώσιμες και χρειάζονται στήριξη από το Κράτος και τις Τοπικές Αρχές. Ένα τέτοιο σύστημα προγραμματίζεται να εγκατασταθεί στην Αγλαντζιά να εξυπηρετεί τους φοιτητές της περιοχής.
Αυτοκίνητα με την ώρα
Η ενοικίαση αυτοκινήτου με την ώρα ξεκίνησε από πολύ παλιά και είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί όσους δεν χρειάζονται αυτοκίνητο συχνά. Τα χαρακτηριστικά των συστημάτων αυτών είναι ότι βασίζονται στην αυτοεξυπηρέτηση, κλείνεις το αυτοκίνητο μέσω τηλεφώνου, υπολογιστή ή ακόμη και sms, το παίρνεις από ένα συγκεκριμένο σημείο και το παραδίνεις πίσω στην προκαθορισμένη ώρα. Όπως και τα ποδήλατα ενοικίασης, ένα από τα σημεία όπου μπορεί να ενοικιάσει κάποιος αυτοκίνητο (ή ποδήλατο, ή μικρό λεωφορείο) με την ώρα, είναι κοντά σε σταθμούς λεωφορείων και τρένων. Η χρέωση είναι χαμηλή γιατί πριν την κάθε παράδοση το αυτοκίνητο ούτε πλένεται, ούτε γίνεται μηχανικός έλεγχος.
Για να μπορεί κάποιος να λαμβάνει μέρος σε τέτοιου είδους μοίρασμα χρήσης του αυτοκινήτου θα πρέπει πρώτα να γίνει μέλος μιας λέσχης (club) όπου γίνεται πρώτα έλεγχος του ιστορικού του σαν οδηγός εφόσον τα έξοδα συντήρησης και ασφάλισης μοιράζονται ανάμεσα στα μέλη της λέσχης.
Το μέτρο αυτό στοχεύει στο να μειώσει τις ανησυχίες που έχουν ορισμένοι να χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες γιατί μπορεί κάποια στιγμή να χρειαστούν αυτοκίνητο στην πόλη και είναι γνωστά στο εξωτερικό σαν car sharing και στη Μ. Βρετανία όπου αυτή η λέξη έχει άλλη έννοια σαν car pooling.
Μοίρασμα διαδρομής
Χωρίς καμιά βοήθεια από κανένα αλλά απλά από ανθρώπινη ανάγκη το σύστημα αυτό παρά την κυβερνητική πολεμική λειτουργεί εδώ και πολύ καιρό στην Κύπρο. Πολύ διαδεδομένο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και κρατικούς υπαλλήλους κυρίως για ταξίδια εκτός πόλεως όπως κυβερνητικοί υπάλληλοι εκτός Λευκωσίας ή και εκπαιδευτικοί που έχουν μετατεθεί σε άλλη πόλη.
Τα πιο πολλά αυτοκίνητα που βλέπεται σταθμευμένα στις εξόδους των πόλεων συνήθως ανήκουν σε αυτούς. Δυστυχώς αντί να βοηθούμε τους ανθρώπους αυτούς το Κράτος έχει τοποθετήσει κάγκελα σε διάφορα σημεία για να τους εμποδίζει να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους.
Κάποιος που ταξιδεύει καθημερινά π.χ. από Λεμεσό για Πάφο, χρειάζεται κάποιο τρόπο να βρει άλλους που κάνουν την ίδια διαδρομή για να μοιράζονται τα έξοδα και για παρέα.
Τα συστήματα γνωστά σαν car pooling, ride sharing (car sharing στην Βρετανία) βασίζονται συνήθως σε ιστοσελίδες όπου βάζεις την περιοχή που μένεις και τη διαδρομή που σε ενδιαφέρει για να μπορείς εύκολα να εντοπίσεις άλλους συνταξιδιώτες.
Αν το μέτρο 2+ δεν ήταν πιλοτικό, αυτό θα έπρεπε κανονικά να προηγηθεί της εφαρμογής του μέτρου 2+ που εξήγγειλε πρόσφατα το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων.
Ιστοσελίδες με μεγάλη επισκεψιμότητα και ιδιωτικές εταιρείες πληροφορικής έχουν μια καλή ευκαιρία να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους με ειδικά λογισμικά που υπάρχουν ήδη στην αγορά.
Σχόλια
Το σχόλιο που θα κάμω είναι λίον άσχετο με το θέμα που παρέθεσες τζαι που μακάρι να γινεί όπως τα λαλείς διότι στη Κύπρο δεν είναι μόνο το πρόβλήμα της τουρκίκης κατοχής αλλα και το πρόβλημα της δικής μας "κατοχής". Απλά μίας τζαι είσαι ο Επίτροπος Περιβάλλοντος θα ήθελα να σου πώ κάτι. Πού τα ταξίδια τζαι παραμόνη μου σε χώρες όπως η Γερμανία τζαι η Ελβετία επρόσεξα ότι ύπαρχουν κατα μήκος των πεζοδρόμων κουτιά με σακουλλάκια τα όποία οι κάτοχοι σκυλιών μπορούν να τα χρησιμοποιούν στην περίπτωση που ο σκύλος αφοδεύσει. Η παρουσία σκύλων στο εξωτερίκο δεν απαγορεύεται κυρίως στα πάρκα. Πρίν από καιρό πρόσεξα ότι στον πεζόδρομο της Λακατάμιας η παρουσία σκυλιών απαγορεύετουν, δεν ξέρω τωρά αν επιτρέπεται.
Θα ήταν κάλο να δημιουργηθούν έστω τζαι κάποιοι μικρόι χώροι στους χώρους πρασίνου οι οποίοι να φιλοξενούν κατόχους σκυλιών. Στα χωρκά δεν είναι πρόβλημα στην πόλη όμως υπάρχει το πρόβλημα.
Απολογούμαι που παραθέτω ένα πρόβλημα ασχετο με αυτο που επαρέθεσες αλλά νομίζω μας αφορά όλους.
Έχω φέρει μαζί μου και δείγματα και εξηγώ όποτε έχω την ευκαιρία τις διαφορές μεταξύ των σακουλιών σε όσους ενδιαφέρονται.
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω αφιερώσει πολύ χρόνο για τα ζώα πέραν από τη δημιουργία του καταφυγίου στη Λάρνακα αλλά σκοπεύω να επανορθώσω σύντομα ...