Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...
Σχόλια
Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε δημοσιεύματα και ακούμε δηλώσεις παραγόντων σχετικά με το επίκαιρο θέμα για χρήση ποδηλάτων στο κέντρο της Λεμεσού. Η ιδέα αυτή συζητήθηκε μεταξύ Δήμου Λεμεσού και Ολλανδών εμπειρογνωμόνων μετά από πρόσφατη επίσκεψη των τελευταίων στην Λεμεσό. Οι Ολλανδοί ειδικοί παρουσίασαν την χρήση ποδηλάτου στην πόλη του Άμστερνταμ και πως μπορεί να υιοθετηθεί στο κέντρο της Λεμεσού. Για το επίκαιρο αυτό θέμα θα ήθελα να εκφράσω τις ακόλουθες επιφυλάξεις:
Ως ιδέα είναι φανταστική και συγχαίρω το Δήμο Λεμεσού για τις ρομαντικές και πρωτότυπες του ιδέες που εύχομαι και ελπίζω να μην είναι αποκλειστικά για κατανάλωση. Διερωτούμε αν στην πρακτική το μέτρο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί με την υφιστάμενη κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Λεμεσού. Και εξηγούμε. Αν κοιτάξουμε σήμερα το κέντρο της πόλης αυτό είναι βεβαρημένο από την ανεξέλεγκτη χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων. Άρα με βάση αυτή την διαπίστωση γεννιόνται τα εξής ερωτήματα.
• Αφού ο Δήμος Λεμεσού ενδιαφέρετε με αγωνία και καλά κάνει να εφαρμόσει αυτό το μέτρο τότε γιατί προωθεί σε συνεργασία με το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως την κατασκευή χώρων στάθμευσης στην καρδιά της πόλης (Οδός Α. Θεμιστοκλέους, Σαλαμίνος και Ηπείρου).
• Προβληματίσθηκέ ο Δήμος Λεμεσού ότι στέλλει μηνύματα ενθάρρυνσης του αυτοκινήτου στους δημότες του με την κατασκευή αυτών των χώρων στάθμευσης σε ήδη βεβαρημένες περιοχές.
• Που βαδίζει η ποιότητα ζωής των δημοτών, η ασφάλεια των φοιτητών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, η ανυπαρξία πράσινου (σήμερα το κέντρο της πόλης δεν προσφέρει παρά ελάχιστες - μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού χώρους πρασίνου), και η κατακόρυφη αύξηση των ρύπων (βλέπε μετρήσεις από το κλάδο ποιότητας του αέρα) από την ασταμάτητη χρήση των αυτοκινήτων;
• Επίσης, πάνω σε ποια λογική φιλοσοφία αλλά και βάση θα λειτουργήσει το σύστημα του ποδηλάτου αλλά και των πολυδιαφημιζόμενων μέσων μαζικής μεταφοράς όταν αυτά θα κυκλοφορούν πίσω από τα ιδιωτικά οχήματα. Θα τα προτιμήσει άραγε το κοινό για τις μετακινήσεις του;
• Πάνω σε ποια βάση θα αναπτυχθεί η διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την οργάνωση ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων και άλλων υποστηρικτικών υποδομών, καθώς και την παροχή υπηρεσιών, για την ορθή διαχείριση τους. Αν εννοούν τις υφιστάμενες ποδηλατολωρίδες (άλλο παρά από ποδηλατολωρίδες είναι) επί των οδών Δωδεκανήσου, Λεοντείου, Ειρήνης, Ενώσεως, Ελλάδος κλπ) θα πρέπει να αντιληφθούν ότι θα υπάρξουν τραυματισμοί και πολύ πιθανό και να θρηνήσουμε θύματα. Άσε που ο Δήμος θα βάζει κάθε λίγο και λιγάκι «το χεράκι του στην τσέπη» για να πληρώνει αποζημιώσεις σε τυχών τραυματισμούς που ευχόμαστε από καρδιάς να μην υπάρχουν.
Ως κατακλείδι θέλω να επισημαίνω ότι είναι πολύ καλή η «πρωτότυπη» ιδέα του Δήμου Λεμεσού εμπνευσμένη από την πόλη του Άμστερνταμ της Ολλανδίας για χρήση ποδηλάτων αλλά θα πρέπει πρώτα για ενθάρρυνση της ποδηλασίας να δοθεί βαρύτητα στα ακόλουθα σημεία: 1) H νοοτροπία των Κυπρίων οδηγών να εκλαμβάνουν τους ποδηλάτες ακόμη και τους πεζούς ως εμπόδιο και μπελά, 2) το ασυντήρητο οδικό δίκτυο με τις λακκούβες και τις συνεχείς επιστρώσεις των γραμμών με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ύψος τους και να καθίστανται επικίνδυνες, 3) οι ανύπαρκτοι ποδηλατόδρομοι και οι μη παρεχόμενες διευκολύνσεις προς τους ποδηλάτες, 4) η ανεύθυνη οδήγηση ποδηλάτου χωρίς φωτισμό τα βράδια, κ.α.
Χρειάζεται να γίνουν πολλά από το κράτος, τους δήμους κλπ, ως προς την ενημέρωση των οδηγών για την προστασία του ποδηλάτη ώστε να μπορούμε να μιλούμε για την Λεμεσό «το Άμστερνταμ της Μεσογείου».