Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ευρωπαϊκές "Πράσινες Διαδρομές"

"Πράσινες Διαδρομές" είναι ανεξάρτητες διαδρομές ειδικά σχεδιασμένες για πεζούς, άλογα και ελαφρά μη-μηχανοκίνητα οχήματα, όπως ποδήλατα, αναπηρικά οχήματα, πατίνια (roller skates).
Συχνά η κατασκευή τους βασίζεται σε παλιούς εγκαταλειμμένους δρόμους, παλιές γραμμές του τραίνου, κατά μήκος ποταμών και μονοπάτια.

Η προσπάθεια είναι οι διαδρομές αυτές να μην είναι κουραστικές, να είναι ασφαλισμένες με προστασία στις διασταυρώσεις, να υπάρχει συνέχεια και εναλλακτικές διαδρομές, με σεβασμό στο περιβάλλον και πληροφόρηση για τους χρήστες.

Οι Πράσινες Διαδρομές προσφέρουν μια διέξοδο προς τη φύση, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές που γειτνιάζουν με ωραίο φυσικό περιβάλλον, συνδέουν κοινότητες μεταξύ τους και μπορεί ακόμη να προσφέρουν μια γρήγορη πρόσβαση σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Μέσα από τις Πράσινες Διαδρομές βελτιώνεται η ποιότητα ζωής, προωθείται η κοινωνικοποίηση, αναβιώνουν περιοχές, ελκύεται τουρισμός και μειώνεται η ρύπανση των πόλεων.
Έξυπνα σχεδιασμένες Διαδρομές μπορούν να φέρουν εισοδήματα στην περιοχή σε συνδυασμό με εναλλακτικό τουρισμό, δραστηριότητες ή με πολιτιστικά ή άλλα αξιοθέατα.

Στην Κύπρο μια πράσινη διαδρομή είναι και αυτή που υπάρχει κατά μήκος του Πεδιαίου από το Στρόβολο μέχρι τη Λακατάμια με τη διαφορά όμως ότι υπάρχουν ακόμη επικίνδυνες διασταυρώσεις.

Μια Ποδηλατική Διαδρομή η οποία συζητείται εδώ και πολύ καιρό, είναι η σύνδεση της Λάρνακας με το Ζύγι και μετά με τη Λεμεσό κατά μήκος της παραλίας.
Αυτή θα πρέπει όχι μόνο να επισπευσθεί, αλλά να σχεδιαστεί με τα πρότυπα των Πράσινων Διαδρομών και να συνδέσει επίσης και όσες κοινότητες γειτνιάζουν.

Η επαρχία Λάρνακας με τις επίπεδες περιοχές της προσφέρεται όσο καμιά άλλη περιοχή για τέτοιες κατασκευές όπου κύριος στόχος είναι η χρήση τους για ελαφριά άσκηση και διασκέδαση.
Αξίζει επίσης να διερευνηθεί από τις διάφορες κοινότητες η δυνατότητα σύνδεσης μεταξύ τους, έστω και χωμάτινο επίστρωμα με Πράσινες Διαδρομές. Αυτές, σε συνδυασμό με την πολιτιστική προβολή και το ωραίο φυσικό περιβάλλον, μπορούν να ελκύσουν αρκετό τοπικό και ξένο ποιοτικό τουρισμό στην περιοχή τους.
Αυτό θα είναι ακόμη πιο εύκολο ιδιαίτερα αν συνδυαστεί μαζί με τις ποδηλατικές διαδρομές του Eurovelo που ήδη έχουν μια πετυχημένη παρουσία στην Κύπρο.

Σχόλια

Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Στην Κύπρο βασικόν χαραχτηριστικόν της πράσινης διαδρομής είναι να έχει δεντρά τζιαι ποτζιεί τζιαι ποδά που να κάμνουν νοσσιόν για τους πεζούς τζιαι τους ποδηλάτες. Κάτι σαν στο Πισσούρι για παράδειγμα. Δεν πρέπει όμως να βάλουν μόνο Κυπαρίσσια διότι δεν τραβούν πολλά είδη πουλιών. Θα μπορούσεν ένας τέθκοιος δρόμος να σχεδιαστεί (σε σχέση με τα δεντρά) ανάλογα με την πανίδαν τζιαι την χλωρίδαν της περιοχής που διασχίζει. Να είναι κάτι σαν γέφυρα μεταξύ νησιών βιοποικηλότητας. Διάδρομος όχι μόνον για τα πλάσματα αλλά τζιαι για τα πουλιά, για τα φυτά. Τα χαντάτζια του αντί να τα γεμώσουν με αροδάφνες (σαν να τζιαι δεν βλαστά τίποτε άλλον στην Κύπρο) να βάλουν κάτι το τοπικόν αλλά να δώσουν τζιαι χώρον στην αυθόρμητην βιοποικηλότηταν. Τέλος πάντων. Όνειρα θερινής νυχτός.
Ο χρήστης PASYBIO είπε…
Στο εξωτερικό υπάρχουν τέτοιες διαδρομές που συνδέουν γειτονικές πόλεις και χωριά μεταξύ τους. Η υποδομή που απαιτείται είναι ελάχιστη και η επιτυχία τους στην Κύπρο θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον επιτευθχεί να κρατηθούν οι μοτοσυκλέτες εκτός.
Ο χρήστης Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε…
'Αν μπορούσαν οι πολιτικοί μας εγκέφαλοι και τεχνοκράτες να δούν πέραν απο την μύτη τους, να δούν τον άνθρωπο και τον τόπο, η Κύπρος θα έπρεπε να ήταν το μεγάλο πάρκο των Κυπρίων και των Ευρωπαίων ώπως και το βιολογικό περιβόλι των Κυπρίων και των Ευρωπαίων. Αλλά αυτά ποτέ δεν ήσαν θέματα προτεραιότητας. Πρώτα να σαστούμεν εμείς τζαι οι δικοί μας τζαι έσιει ο θεός για τους άλλους και τα άλλα.
Βέβαια, ποτέ δεν είναι αργά, ας αρχίσει να γίνεται κάτι όμως. Πολύ θα ήθελα να έβλεπα κινήσεις πέραν απο ευχολόγια σε μπλόγκς.
Ο χρήστης PASYBIO είπε…
Ο λόγος για τον οποίο, Κακομουτσουνοκαθαριστή, οι πολιτικοί δεν βλέπουν τον άνθρωπο και τον τόπο όπως θα έπρεπε είναι διότι βλέπουν τον τελευταίο ως τσιφλίκι τους και τον πρώτο ως τον δουλοπάροικο του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α