Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ενθάρρυνση της ποδηλασίας

Kύριο Αντώνη Πασχαλίδη

Έντιμε Κύριε Υπουργέ,

Ενθάρρυνση της ποδηλασίας

Μετά το περπάτημα, το πιο καλό και οικολογικό μέσο μετακίνησης είναι το ποδήλατο.

Η ετοιμασία για τη νομική ρύθμιση της διακίνησης ποδηλάτων είναι σε προχωρημένο στάδιο και έχουν ήδη παρθεί αποφάσεις που ήδη εκτελούνται για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων.

Ως εκ τούτου και με στόχο την ενθάρρυνση της ποδηλασίας θα ήθελα να σας παρακαλέσω όπως το Υπουργείο σας εξετάσει την επιχορήγηση της αγοράς ποδηλάτου όπως ακριβώς γίνεται με την αγορά υβριδικού, ηλεκτρικού ή αυτοκινήτου χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Σχόλια

Ο χρήστης Bananistanos είπε…
Νομίζω έκαμες κοτσάνα.

Το κόστος είναι ο τελευταίος από τους λόγους που ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί πόδήλατο στις μετακινήσεις του. Απόδειξη είναι ότι το χρησιμοποιούν μόνο οι ξένοι εργάτες που είναι οι ασθενεστερη οικονομική τάξη.

Προσωπικά ποδηλατώ 100-200 χλμ τη βδομάδα για άθληση/χόμπυ αλλά δεν χρησιμοποιώ ποδήλατο για commuting λόγω της ζέστης που επικρατεί τον περισσότερο καιρό (θα έφτανα καταιδρωμένος στο γραφείο). Επίσης, παρόλο που είμαι έμπειρος ποδηλάτης, δεν θα νιώθω άνετα και ασφαλείς να κυκλοφορώ στη πρωινή κίνηση της Λευκωσίας, φαντάσου κάποιοι λιγότερο εξικοιωμένοι με το ποδήλατο!

Χρησιμοποιώ μικρή μοτοσυκλέτα που λόγω της πολυ μεγαλύτερης επιτάχυνσης και ταχύτητας θεωρώ ότι είναι αρκετά ασφαλέστερη από το ποδήλατο στους δρόμους της πόλης διατηρώντας τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου (οικονομία στα καυσιμα, δεν επιβαρύνει το κυκλοφοριακό) συν το πλεονέκτημα της ταχύτητας (στη δουλειά σε 15 λεπτά αντι 25 με ποδήλατο καταιδρωμένος ή 45 με αυτοκίνητο).

Γι αυτό και επιμένω, όπως και σε παλαώτερω ποστ μου, ότι οι ΜΙΚΡΕΣ μοτοσυκλέττες είναι που πρέπει να επιχορηγηθούν.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πιστεύω η ενθάρρυνση της ποδηλασίας δεν έχει να κάνει με την επιχορήγηση και με τον ιδρώτα αλλά με την ασφάλεια. Τα κυριότερα σημεία στα οποία πρέπει να δωθεί βαρύτητα είναι: 1) Η νοοτροπία των Κυπρίων οδηγών να εκλαμβάνουν τους ποδηλάτες ως εμπόδιο και μπελά, 2) η ανεύθυνη οδήγηση ποδηλάτου χωρίς φωτισμό τα βράδια, 3) το ασυντήρητο οδικό δίκτυο με τις λακούβες και τις συνεχείς επιστρώσεις των γραμμών με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ύψος τους και να καθίστανται επικίνδυνες, 4) οι ανύπαρκτοι ποδηλατόδρομοι και οι μη παρεχόμενες διευκολύνσεις προς τους ποδηλάτες κ.α.
Χρειάζεται να γίνουν πολλά από το κράτος, τους δήμους κλπ, ως προς την ενημέρωση των οδηγών για την προστασία του ποδηλάτη αλλά και ενημέρωση ως προς την ορθή οδηγική συμπεριφορά των ποδηλατιστών.
Με τρεις λέξεις: Ασφαλείς Συνθήκες Διακίνησης.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Καταλαβαίνω τι λέτε και συμφωνώ αλλά πήρα αρκετά μηνύματα για να βρεθεί τρόπος να μειωθεί το κόστος αγοράς ποδηλάτου.
Το μόνο που βρήκα εκτός από την επιχορήγηση ήταν η αφαίρεση του ΦΠΑ από τις υπηρεσίες στην επιδιόρθωση!
Υπάρχει κόσμος που έχει οικονομικό πρόβλημα.
Ένα ποδήλατο μπορεί να είναι ο μισός μισθός ενός ανθρώπου με τον ελάχιστο μισθό. Και δυστυχώς έχει πολλή κόσμο κυρίως νέους με minimum sallary ...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κ. Επίτροπε, προσωπικά δεν είμαι εναντίον της επιχορήγησης και σας συγχαίρω που θίξατε αυτό το θέμα το οποίο θα προσφέρει μόνο θετικά στην διάδοση της ποδηλασίας και των εναλλακτικών μορφών διακίνησης μέσα στις πόλεις. Η αλήθεια είναι ότι οι τιμές των ποδηλάτων στην Κύπρο είναι ψηλές (ως συνήθως) σε σχέση με άλλες χώρες και λειτουργούν αποτρεπτικά για τους χαμηλόμισθους. Κι εδώ που τα λέμε, αφού το κράτος ξοδεύει τόσα λεφτά εδώ κι εκεί (φάτε να φάμε) ας ξοδέψει και κάποια για τους ποδηλάτες που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Δεν θα καταρρεύει η οικονομία και ο προϋπολογισμός με μερικές χιλιάδες ευρόπουλα. Ελλοχεύει όμως ένα κίνδυνος. Αν δωθούν κίνητρα και αυξηθούν δραματικά οι ποδηλάτες στους δρόμους, με τις υπάρχουσες οδηγικές συνθήκες θα αυξηθούν δυστυχώς δραματικά και τα δυστυχήματα, εδώ είναι που χρειάζεται προσοχή και ορθός προγραμματισμός.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Η πολιτεία εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια εισαγωγής της απαιτούμενης υποδομής [ποδηλατόδρομοι, λωρίδες, νομοθετική ρύθμιση κλπ].
Όταν διορίστηκα Επίτροπος ανακάλυψα ότι αυτό κρατούσε 7 χρόνια. Μπήκα στην Επιτροπή, κοινοποιώ τα πρακτικά και κρατώ ενήμερες όσο ποτέ τις οργανώσεις, πίεσα σε σημείο να δημιουργήσω και εντάσεις, προσπαθούσα να βρίσκω όλες τις πληροφορίες που χρειαζόντουσαν για να πάμε στο επόμενο βήμα και τώρα πάλι είμαστε κολλημένοι.
Έχω κάνει και συναντήσεις και ανταλλαγές μηνυμάτων με τους οργανωμένους ποδηλάτες για κοινή δράση και αιτήματα.
Κανείς να μην ξεχνά όμως ότι οι ποδηλάτες ποτέ δεν ήταν δυναμικοί στις διεκδικήσεις τους και έτσι ήταν μια ομάδα πολιτών που τα αιτήματά τους μπορούσαν να μείνουν για του χρόνου ....
Να το θέσω και διαφορετικά: ποια η δύναμη οποιουδήποτε στην Κύπρο να διεκδικήσει οτιδήποτε για το ποδήλατο αν δεν υπάρχει παράλληλα μια μεγάλη, ορατή και δυναμική ομάδα πίεσης πολιτών και οργανώσεων;
Ο χρήστης Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε…
Συμφωνώ με όσους προηγουμένως έθιξαν το θέμα της ασφάλειας και της παροχής διευκολύνσεων και κυρίως ποδηλατοδρόμων. Στη Λεμεσό, για παράδειγμα, υπάρχουν κάποιοι ποδηλατόδρομοι που είναι όμως κολοβοί! Απο την άλλη, η συμπεριφορά των περισσοτέρων οδηγών αυτοκινήτων είναι από απαράδεκτη μέχρι εγκληματική. Ας είμαστε συνεπείς καμιά φορά, τελωσπάντων και άς επιτρέψουμε, σαν κοινωνία, την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου στο τόπο μας.
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Παντού οι ποδηλατόδρομοι ξεκινούν κολοβοί τζιαι σιγά σιγά απλώννουν. Η ζέστη είναι όντος πρόβλημα στη Κύπρο. Στην Ελβετία για να πιάσεις άδειαν οικοδομής για γραφεία πρέπει να έχει ντους. Διάφορες εταιρίες διαθέτουν ποδήλατα στους υπαλλήλους για επαγγελματικές μετακινήσεις. Το ότι υπάρχει πρόβλημαν ασφάλειας δεν δημένει ότι δεν είναι καλό μέτρο η επιχορήγηση των ποδηλάτων. Η μοτοσυκλέττες 2 stroke ρυπαίνουν παραπάνω από το αυτοκίνητο. Εδώ επιχορηγούνται τα ποδήλατα τα ηλεκτρικά. Έχει κανένας ποδήλατο ηλεκτρικό να μας πεί αν μειώνει το πρόβλημα του ιδρώτα;

Πάντως όλα είναι σχετικά. Όταν ο επίτροπος ήταν πρωτοδιόριστος στο ΆΤΙ, μόνον ένας φοιτητής είχεν αυτοκίνητο. Το ππαρκιν ήταν όφκερον τζιαι είχεν εκατοντάδες ποδήλατα. Με πρόβλημαν ιδρώτα τους εμπόδιζεν με τίποτε.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Κύριε επίτροπε
ευχαριστούμε για την φοβερή εισήγηση. πολύ ορθά και με την ίδια ακριβώς λογική της επιχορήγησης υβριδικών, ηλεκτρικών η με χαμηλούς ρύπους οχήματα γιατί να μην επιχορηγούνται και οχήματα με μηδενικούς ρύπους, μηδενική ηχορύπανση και άλλα πολλά θετικά ( βλέπε ποδήλατο )
διαβάζοντας μερικά από τα σχόλια θέλω απλά να πω ότι τα προβλήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν σε όλες τις κλίμακες και επίπεδα. Και για να γίνω πιο σαφείς , συμφωνώ ότι ένα από τα προβλήματα τα οποία δεν διευκολύνουν την μετακίνηση στις πόλεις με ποδήλατο είναι η έλλειψη ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων. Με την ίδια όμως σκέψη και λογική η έλλειψη σωστού οδικού δικτύου (για αυτοκίνητα) στις πόλεις θα έπρεπε να μας ωθεί προς λιγότερη χρήση αυτοκινήτου και περισσότερη χρήση άλλων μέσων.
Προβλήματα υπάρχουν πολλά αλλά α) ας μην περιμένουμε ότι αύριο το πρωί μια καλή κυβέρνηση θα μας φτιάξει ποδηλατοδρόμους αν δεν πιεστεί πρώτα από εμάς β) να δοθούν διάφορα κίνητρα για χρήση του ποδηλάτου σε αυτούς που μπορούν να τα αξιοποιήσουν και γ) να γίνει η προσπάθεια εκπαίδευσης από τα σχολεία έτσι ώστε τα παιδιά να μάθουν από τώρα τουλάχιστον την αξία και χρήση του ποδηλάτου έτσι ώστε να έχουν τουλάχιστον την επιλογή χρήσης του είτε από τώρα είτε σε φάση που θα νοιώθουν έτοιμα.
Επίσης φίλοι μου θα συμφωνήσω ότι με το ποδήλατο ιδρώνεις και πηγαίνοντας στο γραφείο δεν είναι το καλύτερο να μυρίζουμε ιδρώτα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από τις δουλείες στα γραφεία υπάρχουν και πάρα πολλές δουλειές που γίνονται με πολύ ιδρώτα άρα ίσως αυτά τα άτομα να μην τα ενοχλούσε να ιδρώσουν λίγο περισσότερο. Εξάλλου μπορείτε να ζητήσετε από τις εταιρείες σας να φτιάξουν μικρά αποδυτήρια για αυτό ακριβώς το λόγο. Στο κάτω κάτω τους 9 από τους 12 μήνες του χρόνου οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την ποδηλασία χωρίς να ιδρώνεις...
Τέλος θα ήθελα να πω ότι λύσεις υπάρχουν για όλα, γι’ αυτό θα συμφωνήσω με αυτούς που λεν ότι πίεση προς κάθε υπεύθυνο και περισσότερη χρήση του ποδηλάτου όποτε μπορούμε.
Ευχαριστώ

Μιχάλης Χατζηιωάννου
Ο χρήστης Unknown είπε…
Κύριε επίτροπε
ευχαριστούμε για την φοβερή εισήγηση. πολύ ορθά και με την ίδια ακριβώς λογική της επιχορήγησης υβριδικών, ηλεκτρικών η με χαμηλούς ρύπους οχήματα γιατί να μην επιχορηγούνται και οχήματα με μηδενικούς ρύπους, μηδενική ηχορύπανση και άλλα πολλά θετικά ( βλέπε ποδήλατο )
διαβάζοντας μερικά από τα σχόλια θέλω απλά να πω ότι τα προβλήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν σε όλες τις κλίμακες και επίπεδα. Και για να γίνω πιο σαφείς , συμφωνώ ότι ένα από τα προβλήματα τα οποία δεν διευκολύνουν την μετακίνηση στις πόλεις με ποδήλατο είναι η έλλειψη ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων. Με την ίδια όμως σκέψη και λογική η έλλειψη σωστού οδικού δικτύου (για αυτοκίνητα) στις πόλεις θα έπρεπε να μας ωθεί προς λιγότερη χρήση αυτοκινήτου και περισσότερη χρήση άλλων μέσων.
Προβλήματα υπάρχουν πολλά αλλά α) ας μην περιμένουμε ότι αύριο το πρωί μια καλή κυβέρνηση θα μας φτιάξει ποδηλατοδρόμους αν δεν πιεστεί πρώτα από εμάς β) να δοθούν διάφορα κίνητρα για χρήση του ποδηλάτου σε αυτούς που μπορούν να τα αξιοποιήσουν και γ) να γίνει η προσπάθεια εκπαίδευσης από τα σχολεία έτσι ώστε τα παιδιά να μάθουν από τώρα τουλάχιστον την αξία και χρήση του ποδηλάτου έτσι ώστε να έχουν τουλάχιστον την επιλογή χρήσης του είτε από τώρα είτε σε φάση που θα νοιώθουν έτοιμα.
Επίσης φίλοι μου θα συμφωνήσω ότι με το ποδήλατο ιδρώνεις και πηγαίνοντας στο γραφείο δεν είναι το καλύτερο να μυρίζουμε ιδρώτα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από τις δουλείες στα γραφεία υπάρχουν και πάρα πολλές δουλειές που γίνονται με πολύ ιδρώτα άρα ίσως αυτά τα άτομα να μην τα ενοχλούσε να ιδρώσουν λίγο περισσότερο. Εξάλλου μπορείτε να ζητήσετε από τις εταιρείες σας να φτιάξουν μικρά αποδυτήρια για αυτό ακριβώς το λόγο. Στο κάτω κάτω τους 9 από τους 12 μήνες του χρόνου οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την ποδηλασία χωρίς να ιδρώνεις...
Τέλος θα ήθελα να πω ότι λύσεις υπάρχουν για όλα, γι’ αυτό θα συμφωνήσω με αυτούς που λεν ότι πίεση προς κάθε υπεύθυνο και περισσότερη χρήση του ποδηλάτου όποτε μπορούμε.
Ευχαριστώ

Μιχάλης Χατζηιωάννου
Ο χρήστης Sike είπε…
Ανήκω σ' αυτούς που πολύ θα ήθελαν να ποδηλατούν τόσο στη δουλειά όσο και αλλού, αλλά αυτό που με εμποδίζει είναι πρώτον, η ασφάλεια στους δρόμους και δεύτερο, το κλίμα. Τους πλείστους μήνες θα φτάνω στη δουλειά καταϊδρωμένη (γιατί δεν είναι μόνο οι επισήμως λεγόμενοι καλοκαιρινοί που το προκαλούν) και τους υπόλοιπους λασπωμένη (γιατί στην Κύπρο δεν έχουμε πλέον ενδιάμεσες εποχές, παρά μόνο ζέστη ή βροχή).

Συμφωνώ με το ότι το κόστος του ποδηλάτου είναι η τελευταία των εγνοιών μου (και δεν είναι όλα τα ποδήλατα ίσα με το μισό μίνιμουμ μισθό).

Ξεκίνησα να γράφω αυτό το σχόλιο νομίζοντας ότι συμφωνούσα με τον Μπανανιστάνο - στην πορεία όμως συνειδητοποίησα ότι ούτε και με μοτοσυκλέτα θα ένιωθα άνετα να κυκλοφορώ κι ότι ίσως τελικά αυτό που χρειαζόμαστε περισσότερο απ' όλα είναι οδική συνείδηση... Και φορητά συστήματα κλιματισμού.

όσο για αυτούς που ιδρώνουν στη δουλειά ούτως ή άλλως, που αναφέρει ο ομοικαταλήξας mike, αυτοί είναι βασικά οι εργαζόμενοι στις οικοδομές (και που πηγαίνουν στη δουλειά τους πολύ νωρίτερα από την πλειοψηφία - αν το θέμα μας είναι η αποσυμφόρηση). Για αυτούς που ιδρώνουν σε φούρνους, κουζίνες, στεγνοκαθαριστήρια κτλ, δεν νομίζω ότι είναι κάτι που ενδείκνυται να θεωρείται αποδεκτό :)

Απολογούμαι αν μου έχει διαφύγει κάτι και αν συνεπώς έχω προσβάλει οποιονδήποτε.
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμη ...
Ο χρήστης PASYBIO είπε…
Χαράλαμπε, συμφωνώ με τον Μπανανιστανό, πως δεν είναι το κόστος αποφασιστικός παράγοντας για τη χρήση του, αν και εγώ προσωπικά αποφάσισα να αρχήσω να χρησιμοποιώ ποδήλατο για να πηγαίνω στη δουλειά και για λόγους που σχετίζονταν με το ψηλό κόστος της βενζίνης, της φορολογίας, των επιδιορθώσεων κλπ, από το 2006 μέχρι φέτος Αύγουστο (οπότε λόγω νέων καθηκόντων και νέας μεγαλύτερης απόστασης χρειάζεται πλέον να πηγαίνω στη δουλειά με το αμάξι). Ωστόσο μια μείωση του κόστους αγοράς του δεν θα έβλαπτε.

Τον περασμένο Γενάρη μου έτυχε ένα δυστύχημα όπου ευτυχώς δεν έσπασα τίποτα, και συμφωνώ έτσι ότι η ασφάλεια είναι αποτρεπτικός παράγοντας για πολλούς ως προς τη χρήση του ποδηλάτου.
Συνεπώς χρειάζεται η υποδομή, η εκπαίδευση των οδηγών και ποδηλατών αλλά και ταυτόχρονα μια σοβαρή αστυνόμευση των ποδηλατοδρόμων. Να πάει κάποιος π.χ. στη Λεωφόρο Κηρυνείας στην Αγλαντζιά και θα δει έξω από τους φούρνους τι χαμός γίνεται πάνω στους ποδηλάτόδρομους (όπως έξω κι από κάθε φούρνο έστω κι αν δεν έχει ποδηλατόδρομο). Φρονώ πως είναι απαράδεκτο η πολιτεία να κάνει τα στραβά μάτια σε ένα τέτοιο ζήτημα και να ανέχεται την παρανομία.
Εν πάση περιπτώσει, μια ρύθμιση του κυκλοφοριακού θα επενεργούσε θετικά στη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου, αν έπαυε η πολιτεία να επιδεικνύει ανοχή στην παράνομη στάθμευση, αν έδινε προτεραιότητα στα δημόσια μεταφορικά μέσα, αν εισήγαγε αντικίνητρα στη χρήση του αυτοκινήτου κ.ά.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Πολύ καλη η εισηγηση...
Δεν καταλαβαινω γιατι περιοριζονται τα σχόλια μονο στις πόλεις... Η καλυτερη και πιο εξυπηρετικη χρηση του ποδηλατου μπορει να γινει στην "επαρχια". Εντος χωριων και κωμοπολεων δεν υπαρχει σοβαρο θεμα ασφαλειας... Οντως ειναι προβλημα στην πολη το θεμα της ασφαλειας, αλλα εστω και ετσι θα εποφεληθουν χιλιαδες κοασμου που ζουν σε περιοχες με μικροτερο πληθυσμό...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α