Kύριο Αντώνη Πασχαλίδη
Έντιμε Κύριε Υπουργέ,Ενθάρρυνση της ποδηλασίας
Μετά το περπάτημα, το πιο καλό και οικολογικό μέσο μετακίνησης είναι το ποδήλατο.Η ετοιμασία για τη νομική ρύθμιση της διακίνησης ποδηλάτων είναι σε προχωρημένο στάδιο και έχουν ήδη παρθεί αποφάσεις που ήδη εκτελούνται για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων.
Ως εκ τούτου και με στόχο την ενθάρρυνση της ποδηλασίας θα ήθελα να σας παρακαλέσω όπως το Υπουργείο σας εξετάσει την επιχορήγηση της αγοράς ποδηλάτου όπως ακριβώς γίνεται με την αγορά υβριδικού, ηλεκτρικού ή αυτοκινήτου χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Σχόλια
Το κόστος είναι ο τελευταίος από τους λόγους που ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί πόδήλατο στις μετακινήσεις του. Απόδειξη είναι ότι το χρησιμοποιούν μόνο οι ξένοι εργάτες που είναι οι ασθενεστερη οικονομική τάξη.
Προσωπικά ποδηλατώ 100-200 χλμ τη βδομάδα για άθληση/χόμπυ αλλά δεν χρησιμοποιώ ποδήλατο για commuting λόγω της ζέστης που επικρατεί τον περισσότερο καιρό (θα έφτανα καταιδρωμένος στο γραφείο). Επίσης, παρόλο που είμαι έμπειρος ποδηλάτης, δεν θα νιώθω άνετα και ασφαλείς να κυκλοφορώ στη πρωινή κίνηση της Λευκωσίας, φαντάσου κάποιοι λιγότερο εξικοιωμένοι με το ποδήλατο!
Χρησιμοποιώ μικρή μοτοσυκλέτα που λόγω της πολυ μεγαλύτερης επιτάχυνσης και ταχύτητας θεωρώ ότι είναι αρκετά ασφαλέστερη από το ποδήλατο στους δρόμους της πόλης διατηρώντας τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου (οικονομία στα καυσιμα, δεν επιβαρύνει το κυκλοφοριακό) συν το πλεονέκτημα της ταχύτητας (στη δουλειά σε 15 λεπτά αντι 25 με ποδήλατο καταιδρωμένος ή 45 με αυτοκίνητο).
Γι αυτό και επιμένω, όπως και σε παλαώτερω ποστ μου, ότι οι ΜΙΚΡΕΣ μοτοσυκλέττες είναι που πρέπει να επιχορηγηθούν.
Χρειάζεται να γίνουν πολλά από το κράτος, τους δήμους κλπ, ως προς την ενημέρωση των οδηγών για την προστασία του ποδηλάτη αλλά και ενημέρωση ως προς την ορθή οδηγική συμπεριφορά των ποδηλατιστών.
Με τρεις λέξεις: Ασφαλείς Συνθήκες Διακίνησης.
Το μόνο που βρήκα εκτός από την επιχορήγηση ήταν η αφαίρεση του ΦΠΑ από τις υπηρεσίες στην επιδιόρθωση!
Υπάρχει κόσμος που έχει οικονομικό πρόβλημα.
Ένα ποδήλατο μπορεί να είναι ο μισός μισθός ενός ανθρώπου με τον ελάχιστο μισθό. Και δυστυχώς έχει πολλή κόσμο κυρίως νέους με minimum sallary ...
Όταν διορίστηκα Επίτροπος ανακάλυψα ότι αυτό κρατούσε 7 χρόνια. Μπήκα στην Επιτροπή, κοινοποιώ τα πρακτικά και κρατώ ενήμερες όσο ποτέ τις οργανώσεις, πίεσα σε σημείο να δημιουργήσω και εντάσεις, προσπαθούσα να βρίσκω όλες τις πληροφορίες που χρειαζόντουσαν για να πάμε στο επόμενο βήμα και τώρα πάλι είμαστε κολλημένοι.
Έχω κάνει και συναντήσεις και ανταλλαγές μηνυμάτων με τους οργανωμένους ποδηλάτες για κοινή δράση και αιτήματα.
Κανείς να μην ξεχνά όμως ότι οι ποδηλάτες ποτέ δεν ήταν δυναμικοί στις διεκδικήσεις τους και έτσι ήταν μια ομάδα πολιτών που τα αιτήματά τους μπορούσαν να μείνουν για του χρόνου ....
Να το θέσω και διαφορετικά: ποια η δύναμη οποιουδήποτε στην Κύπρο να διεκδικήσει οτιδήποτε για το ποδήλατο αν δεν υπάρχει παράλληλα μια μεγάλη, ορατή και δυναμική ομάδα πίεσης πολιτών και οργανώσεων;
Πάντως όλα είναι σχετικά. Όταν ο επίτροπος ήταν πρωτοδιόριστος στο ΆΤΙ, μόνον ένας φοιτητής είχεν αυτοκίνητο. Το ππαρκιν ήταν όφκερον τζιαι είχεν εκατοντάδες ποδήλατα. Με πρόβλημαν ιδρώτα τους εμπόδιζεν με τίποτε.
ευχαριστούμε για την φοβερή εισήγηση. πολύ ορθά και με την ίδια ακριβώς λογική της επιχορήγησης υβριδικών, ηλεκτρικών η με χαμηλούς ρύπους οχήματα γιατί να μην επιχορηγούνται και οχήματα με μηδενικούς ρύπους, μηδενική ηχορύπανση και άλλα πολλά θετικά ( βλέπε ποδήλατο )
διαβάζοντας μερικά από τα σχόλια θέλω απλά να πω ότι τα προβλήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν σε όλες τις κλίμακες και επίπεδα. Και για να γίνω πιο σαφείς , συμφωνώ ότι ένα από τα προβλήματα τα οποία δεν διευκολύνουν την μετακίνηση στις πόλεις με ποδήλατο είναι η έλλειψη ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων. Με την ίδια όμως σκέψη και λογική η έλλειψη σωστού οδικού δικτύου (για αυτοκίνητα) στις πόλεις θα έπρεπε να μας ωθεί προς λιγότερη χρήση αυτοκινήτου και περισσότερη χρήση άλλων μέσων.
Προβλήματα υπάρχουν πολλά αλλά α) ας μην περιμένουμε ότι αύριο το πρωί μια καλή κυβέρνηση θα μας φτιάξει ποδηλατοδρόμους αν δεν πιεστεί πρώτα από εμάς β) να δοθούν διάφορα κίνητρα για χρήση του ποδηλάτου σε αυτούς που μπορούν να τα αξιοποιήσουν και γ) να γίνει η προσπάθεια εκπαίδευσης από τα σχολεία έτσι ώστε τα παιδιά να μάθουν από τώρα τουλάχιστον την αξία και χρήση του ποδηλάτου έτσι ώστε να έχουν τουλάχιστον την επιλογή χρήσης του είτε από τώρα είτε σε φάση που θα νοιώθουν έτοιμα.
Επίσης φίλοι μου θα συμφωνήσω ότι με το ποδήλατο ιδρώνεις και πηγαίνοντας στο γραφείο δεν είναι το καλύτερο να μυρίζουμε ιδρώτα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από τις δουλείες στα γραφεία υπάρχουν και πάρα πολλές δουλειές που γίνονται με πολύ ιδρώτα άρα ίσως αυτά τα άτομα να μην τα ενοχλούσε να ιδρώσουν λίγο περισσότερο. Εξάλλου μπορείτε να ζητήσετε από τις εταιρείες σας να φτιάξουν μικρά αποδυτήρια για αυτό ακριβώς το λόγο. Στο κάτω κάτω τους 9 από τους 12 μήνες του χρόνου οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την ποδηλασία χωρίς να ιδρώνεις...
Τέλος θα ήθελα να πω ότι λύσεις υπάρχουν για όλα, γι’ αυτό θα συμφωνήσω με αυτούς που λεν ότι πίεση προς κάθε υπεύθυνο και περισσότερη χρήση του ποδηλάτου όποτε μπορούμε.
Ευχαριστώ
Μιχάλης Χατζηιωάννου
ευχαριστούμε για την φοβερή εισήγηση. πολύ ορθά και με την ίδια ακριβώς λογική της επιχορήγησης υβριδικών, ηλεκτρικών η με χαμηλούς ρύπους οχήματα γιατί να μην επιχορηγούνται και οχήματα με μηδενικούς ρύπους, μηδενική ηχορύπανση και άλλα πολλά θετικά ( βλέπε ποδήλατο )
διαβάζοντας μερικά από τα σχόλια θέλω απλά να πω ότι τα προβλήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν σε όλες τις κλίμακες και επίπεδα. Και για να γίνω πιο σαφείς , συμφωνώ ότι ένα από τα προβλήματα τα οποία δεν διευκολύνουν την μετακίνηση στις πόλεις με ποδήλατο είναι η έλλειψη ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων. Με την ίδια όμως σκέψη και λογική η έλλειψη σωστού οδικού δικτύου (για αυτοκίνητα) στις πόλεις θα έπρεπε να μας ωθεί προς λιγότερη χρήση αυτοκινήτου και περισσότερη χρήση άλλων μέσων.
Προβλήματα υπάρχουν πολλά αλλά α) ας μην περιμένουμε ότι αύριο το πρωί μια καλή κυβέρνηση θα μας φτιάξει ποδηλατοδρόμους αν δεν πιεστεί πρώτα από εμάς β) να δοθούν διάφορα κίνητρα για χρήση του ποδηλάτου σε αυτούς που μπορούν να τα αξιοποιήσουν και γ) να γίνει η προσπάθεια εκπαίδευσης από τα σχολεία έτσι ώστε τα παιδιά να μάθουν από τώρα τουλάχιστον την αξία και χρήση του ποδηλάτου έτσι ώστε να έχουν τουλάχιστον την επιλογή χρήσης του είτε από τώρα είτε σε φάση που θα νοιώθουν έτοιμα.
Επίσης φίλοι μου θα συμφωνήσω ότι με το ποδήλατο ιδρώνεις και πηγαίνοντας στο γραφείο δεν είναι το καλύτερο να μυρίζουμε ιδρώτα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από τις δουλείες στα γραφεία υπάρχουν και πάρα πολλές δουλειές που γίνονται με πολύ ιδρώτα άρα ίσως αυτά τα άτομα να μην τα ενοχλούσε να ιδρώσουν λίγο περισσότερο. Εξάλλου μπορείτε να ζητήσετε από τις εταιρείες σας να φτιάξουν μικρά αποδυτήρια για αυτό ακριβώς το λόγο. Στο κάτω κάτω τους 9 από τους 12 μήνες του χρόνου οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την ποδηλασία χωρίς να ιδρώνεις...
Τέλος θα ήθελα να πω ότι λύσεις υπάρχουν για όλα, γι’ αυτό θα συμφωνήσω με αυτούς που λεν ότι πίεση προς κάθε υπεύθυνο και περισσότερη χρήση του ποδηλάτου όποτε μπορούμε.
Ευχαριστώ
Μιχάλης Χατζηιωάννου
Συμφωνώ με το ότι το κόστος του ποδηλάτου είναι η τελευταία των εγνοιών μου (και δεν είναι όλα τα ποδήλατα ίσα με το μισό μίνιμουμ μισθό).
Ξεκίνησα να γράφω αυτό το σχόλιο νομίζοντας ότι συμφωνούσα με τον Μπανανιστάνο - στην πορεία όμως συνειδητοποίησα ότι ούτε και με μοτοσυκλέτα θα ένιωθα άνετα να κυκλοφορώ κι ότι ίσως τελικά αυτό που χρειαζόμαστε περισσότερο απ' όλα είναι οδική συνείδηση... Και φορητά συστήματα κλιματισμού.
όσο για αυτούς που ιδρώνουν στη δουλειά ούτως ή άλλως, που αναφέρει ο ομοικαταλήξας mike, αυτοί είναι βασικά οι εργαζόμενοι στις οικοδομές (και που πηγαίνουν στη δουλειά τους πολύ νωρίτερα από την πλειοψηφία - αν το θέμα μας είναι η αποσυμφόρηση). Για αυτούς που ιδρώνουν σε φούρνους, κουζίνες, στεγνοκαθαριστήρια κτλ, δεν νομίζω ότι είναι κάτι που ενδείκνυται να θεωρείται αποδεκτό :)
Απολογούμαι αν μου έχει διαφύγει κάτι και αν συνεπώς έχω προσβάλει οποιονδήποτε.
Τον περασμένο Γενάρη μου έτυχε ένα δυστύχημα όπου ευτυχώς δεν έσπασα τίποτα, και συμφωνώ έτσι ότι η ασφάλεια είναι αποτρεπτικός παράγοντας για πολλούς ως προς τη χρήση του ποδηλάτου.
Συνεπώς χρειάζεται η υποδομή, η εκπαίδευση των οδηγών και ποδηλατών αλλά και ταυτόχρονα μια σοβαρή αστυνόμευση των ποδηλατοδρόμων. Να πάει κάποιος π.χ. στη Λεωφόρο Κηρυνείας στην Αγλαντζιά και θα δει έξω από τους φούρνους τι χαμός γίνεται πάνω στους ποδηλάτόδρομους (όπως έξω κι από κάθε φούρνο έστω κι αν δεν έχει ποδηλατόδρομο). Φρονώ πως είναι απαράδεκτο η πολιτεία να κάνει τα στραβά μάτια σε ένα τέτοιο ζήτημα και να ανέχεται την παρανομία.
Εν πάση περιπτώσει, μια ρύθμιση του κυκλοφοριακού θα επενεργούσε θετικά στη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου, αν έπαυε η πολιτεία να επιδεικνύει ανοχή στην παράνομη στάθμευση, αν έδινε προτεραιότητα στα δημόσια μεταφορικά μέσα, αν εισήγαγε αντικίνητρα στη χρήση του αυτοκινήτου κ.ά.
Δεν καταλαβαινω γιατι περιοριζονται τα σχόλια μονο στις πόλεις... Η καλυτερη και πιο εξυπηρετικη χρηση του ποδηλατου μπορει να γινει στην "επαρχια". Εντος χωριων και κωμοπολεων δεν υπαρχει σοβαρο θεμα ασφαλειας... Οντως ειναι προβλημα στην πολη το θεμα της ασφαλειας, αλλα εστω και ετσι θα εποφεληθουν χιλιαδες κοασμου που ζουν σε περιοχες με μικροτερο πληθυσμό...