Υπό κατασκευή ..... τελευταία προσθήκη 15/11 στις 1.00πμ
Στις 12/11/2007, πήγα στη Δημόσια παρουσίαση που έγινε στο Στρόβολο για το θέμα της κατασκευής γέφυρας για να συνδεθεί η περιοχή του νοσοκομείου - Στεφανίδης - ΙΚΕΑ και Mall με τη λεωφόρο Σταυρού.
Έφυγα πολύ απογοητευμένος γιατί τα λάθη που κάναμε στο παρελθόν δεν μας έχουν γίνει μάθημα. Αυτό φυσικά αν θεωρεί κάποιος ότι δεν κάναμε λάθος μέχρι τώρα στο σκεπτικό του σχεδιασμού των δρόμων.
Η κίνηση των αυτοκινήτων στη Σταυρού θα φτάσει τις 2500 την ώρα, θα γίνει δρόμος προτεραιότητας με 4 λωρίδες!
Πως όμως αντιμετωπίζεται το θέμα περιβαλλοντικά σκεπτόμενοι;
Τοπικά καταστήματα
Θα πρέπει να σχεδιάζουμε μικρές εμπορικές περιοχές για καταστήματα εκτός κέντρου. Θέλουμε τους πολίτες να βρίσκουν τα είδη πρώτης ανάγκης χωρίς να χρειάζονται αυτοκίνητο ή αν χρειαστεί αυτοκίνητο, το ταξίδι να είναι σύντομο.
Άρα οι περιοχές αυτές πρέπει να είναι σχεδιασμένες με ποδηλατόδρομους, διαβάσεις πεζών, προστατευτικές λωρίδες για πεζούς και μικρά παιδιά, χώρους στάθμευσης και στάση λεωφορείου.
Δεν γνωρίζω τι έγινε σε άλλες πόλεις αλλά στη Λευκωσία οι δρόμοι με 4 λωρίδες σκότωσαν την εμπορική δραστηριότητα στη λεωφόρο Στροβόλου και Ακροπόλεως. Εκατοντάδες πολίτες έκαναν τις αγορές τους χωρίς αυτοκίνητο και ένας αριθμός εμπορευομένων έβγαζε τα προς το ζην.
Στόχος αποτελεί εδώ και καιρό η Ιφιγενείας, η Καλλιπόλεως και η Σταυρού.
Ποιότητα ζωής
Ο καθησυχασμός ότι η περιβαλλοντική μελέτη θα προστατεύσει τη ποιότητα ζωής των πολιτών δεν είναι απόλυτα σωστός.
Η μελέτη για παράδειγμα επικεντρώνεται στην επίλυση των προβλημάτων που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των έργων (π.χ. σκόνη, ρύποι, θόρυβος κλπ) και αναφέρει ότι αύξηση του αριθμού των οχημάτων είναι αναμενόμενη εφόσον ήταν πάντοτε στα Τοπικά σχέδια σημειωμένη ως κύρια οδική αρτηρία.
Τι γίνεται με τη ποιότητα ζωής των κατοίκων - θόρυβος από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, δυσκολία διακίνησης στην περιοχή λόγω της αυξημένης κίνησης, των νησίδων και των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων;
Τι γίνεται με την προστασία της τοπικής εμπορικής δραστηριότητας την οποία θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει;
Θα πρέπει επομένως να γίνει μελέτη που να επικεντρώνεται στις επιδράσεις που θα έχει το έργο στη περιοχή, στους κατοίκους, στα σχολεία, στη τοπική κυκλοφορία.
Η στάθμευση
Εφόσον δεν έχουμε ακόμη Μέσα Μαζικών Μεταφορών θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητά μας και άρα χρειάζονται χώροι στάθμευσης.
Τέτοιο χώρο υπόγειο χώρο συζητούν να κάνουν στην αυλή του σχολείου !! ή κάτω από το κυκλικό κόμβο!
Οι υπόγειοι χώροι στοιχίζουν πολύ να κατασκευαστούν, αν κλείσουν τα καταστήματα [και θα κλείσουν] θα είναι πεταμένα λεφτά και θα μετατραπεί σε χώρο συνεύρεσης για διάφορες παράνομες δραστηριότητες ....
Μαθητές και Νεολαία
Σε κάθε σχεδιασμό που κάνουμε θα πρέπει να εξετάζουμε ξεχωριστά τις ανάγκες τις νεολαίας και των ατόμων με κινητικά προβλήματα (όχι μόνο αναπηρικά καθίσματα αλλά εγκύους, ηλικιωμένους και ηλεκτρικά καροτσάκια των ηλικιωμένων). Οι Νέοι κάτω των 18 δεν έχουν αυτοκίνητο και δυσκολεύονται να κυκλοφορούν.
Για τη μετακίνηση τους από και προς το σχολείο, στο πάρκο της γειτονιάς και τα καταστήματα, θα πρέπει να προσφέρουμε μια ασφαλισμένη και σωστά σχεδιασμένη διαδρομή με τις απαραίτητες διαβάσεις και προστατευτικά κάγκελλα. Οι διαδρομές αυτές θα πρέπει να σχεδιάζονται για κάθε γειτονιά με βάση τους χώρους που είναι πιθανό να κινηθούν.
Ποδηλατόδρομοι
Αν ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων σχεδιαστεί με τρόπο ούτως ώστε:
- να εξυπηρετεί τις ανάγκες διακίνησης των κατοίκων της περιοχής. Από τη γειτονιά προς το σχολείο, τα καταστήματα, το πάρκο κλπ
- να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στον ποδηλάτη
- Η διαδρομή να έχει επιλεγεί με κριτήριο την άνεση (ανήφορα - κατήφορα) και την ωραία θέα!
- έχει καλό και ασφαλισμένο οδόστρωμα και απρόσκοπτη διαδρομή - δεν έχει σταθμευμένα αυτοκίνητα, χώματα στο οδόστρωμα, χωρίς σκαλιά και με σωστή οδική σήμανση για τον ποδηλάτη και τον αυτοκινητιστή
τότε οι κάτοικοι της περιοχής θα τους όλο και περισσότερο.
......
συνεχίζεται ...
Στις 12/11/2007, πήγα στη Δημόσια παρουσίαση που έγινε στο Στρόβολο για το θέμα της κατασκευής γέφυρας για να συνδεθεί η περιοχή του νοσοκομείου - Στεφανίδης - ΙΚΕΑ και Mall με τη λεωφόρο Σταυρού.
Έφυγα πολύ απογοητευμένος γιατί τα λάθη που κάναμε στο παρελθόν δεν μας έχουν γίνει μάθημα. Αυτό φυσικά αν θεωρεί κάποιος ότι δεν κάναμε λάθος μέχρι τώρα στο σκεπτικό του σχεδιασμού των δρόμων.
Η κίνηση των αυτοκινήτων στη Σταυρού θα φτάσει τις 2500 την ώρα, θα γίνει δρόμος προτεραιότητας με 4 λωρίδες!
Πως όμως αντιμετωπίζεται το θέμα περιβαλλοντικά σκεπτόμενοι;
Τοπικά καταστήματα
Θα πρέπει να σχεδιάζουμε μικρές εμπορικές περιοχές για καταστήματα εκτός κέντρου. Θέλουμε τους πολίτες να βρίσκουν τα είδη πρώτης ανάγκης χωρίς να χρειάζονται αυτοκίνητο ή αν χρειαστεί αυτοκίνητο, το ταξίδι να είναι σύντομο.
Άρα οι περιοχές αυτές πρέπει να είναι σχεδιασμένες με ποδηλατόδρομους, διαβάσεις πεζών, προστατευτικές λωρίδες για πεζούς και μικρά παιδιά, χώρους στάθμευσης και στάση λεωφορείου.
Δεν γνωρίζω τι έγινε σε άλλες πόλεις αλλά στη Λευκωσία οι δρόμοι με 4 λωρίδες σκότωσαν την εμπορική δραστηριότητα στη λεωφόρο Στροβόλου και Ακροπόλεως. Εκατοντάδες πολίτες έκαναν τις αγορές τους χωρίς αυτοκίνητο και ένας αριθμός εμπορευομένων έβγαζε τα προς το ζην.
Στόχος αποτελεί εδώ και καιρό η Ιφιγενείας, η Καλλιπόλεως και η Σταυρού.
Ποιότητα ζωής
Ο καθησυχασμός ότι η περιβαλλοντική μελέτη θα προστατεύσει τη ποιότητα ζωής των πολιτών δεν είναι απόλυτα σωστός.
Η μελέτη για παράδειγμα επικεντρώνεται στην επίλυση των προβλημάτων που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των έργων (π.χ. σκόνη, ρύποι, θόρυβος κλπ) και αναφέρει ότι αύξηση του αριθμού των οχημάτων είναι αναμενόμενη εφόσον ήταν πάντοτε στα Τοπικά σχέδια σημειωμένη ως κύρια οδική αρτηρία.
Τι γίνεται με τη ποιότητα ζωής των κατοίκων - θόρυβος από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, δυσκολία διακίνησης στην περιοχή λόγω της αυξημένης κίνησης, των νησίδων και των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων;
Τι γίνεται με την προστασία της τοπικής εμπορικής δραστηριότητας την οποία θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει;
Θα πρέπει επομένως να γίνει μελέτη που να επικεντρώνεται στις επιδράσεις που θα έχει το έργο στη περιοχή, στους κατοίκους, στα σχολεία, στη τοπική κυκλοφορία.
Η στάθμευση
Εφόσον δεν έχουμε ακόμη Μέσα Μαζικών Μεταφορών θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητά μας και άρα χρειάζονται χώροι στάθμευσης.
Τέτοιο χώρο υπόγειο χώρο συζητούν να κάνουν στην αυλή του σχολείου !! ή κάτω από το κυκλικό κόμβο!
Οι υπόγειοι χώροι στοιχίζουν πολύ να κατασκευαστούν, αν κλείσουν τα καταστήματα [και θα κλείσουν] θα είναι πεταμένα λεφτά και θα μετατραπεί σε χώρο συνεύρεσης για διάφορες παράνομες δραστηριότητες ....
Μαθητές και Νεολαία
Σε κάθε σχεδιασμό που κάνουμε θα πρέπει να εξετάζουμε ξεχωριστά τις ανάγκες τις νεολαίας και των ατόμων με κινητικά προβλήματα (όχι μόνο αναπηρικά καθίσματα αλλά εγκύους, ηλικιωμένους και ηλεκτρικά καροτσάκια των ηλικιωμένων). Οι Νέοι κάτω των 18 δεν έχουν αυτοκίνητο και δυσκολεύονται να κυκλοφορούν.
Για τη μετακίνηση τους από και προς το σχολείο, στο πάρκο της γειτονιάς και τα καταστήματα, θα πρέπει να προσφέρουμε μια ασφαλισμένη και σωστά σχεδιασμένη διαδρομή με τις απαραίτητες διαβάσεις και προστατευτικά κάγκελλα. Οι διαδρομές αυτές θα πρέπει να σχεδιάζονται για κάθε γειτονιά με βάση τους χώρους που είναι πιθανό να κινηθούν.
Ποδηλατόδρομοι
Αν ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων σχεδιαστεί με τρόπο ούτως ώστε:
- να εξυπηρετεί τις ανάγκες διακίνησης των κατοίκων της περιοχής. Από τη γειτονιά προς το σχολείο, τα καταστήματα, το πάρκο κλπ
- να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στον ποδηλάτη
- Η διαδρομή να έχει επιλεγεί με κριτήριο την άνεση (ανήφορα - κατήφορα) και την ωραία θέα!
- έχει καλό και ασφαλισμένο οδόστρωμα και απρόσκοπτη διαδρομή - δεν έχει σταθμευμένα αυτοκίνητα, χώματα στο οδόστρωμα, χωρίς σκαλιά και με σωστή οδική σήμανση για τον ποδηλάτη και τον αυτοκινητιστή
τότε οι κάτοικοι της περιοχής θα τους όλο και περισσότερο.
......
συνεχίζεται ...
Σχόλια
deuteron apo auti ti mia matia pou eri3a logo xronou lete ta pragmata me to onoma tous aneu fovou kai pathous
poly me kanate na xarw
synexiste etsi kai tha sas ypostirizoume se oti kai an kanete
Constantina (Politis autis tis dimokratias pou skeftotan na metanasteusei)