Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2012

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ


ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ
Κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Λεμεσού και η προτεινόμενη ανακατασκευή του χώρου στάθμευσης στην οδό Αντρέα Θεμιστοκλέους

Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για την Διατήρηση και Προστασία του Ιστορικού Κέντρου της Πόλης της Λεμεσού αγωνίζεται για την αποτροπή της τσιμεντοποίησης του σημαντικού και ιστορικού ανοικτού χώρου και πνεύμονα πρασίνου στην οδό Ανδρέα Θεμιστοκλέους. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή από τον Δήμο Λεμεσού υπόγειου πολυώροφου χώρου στάθμευσης, υπόγειας σήραγγας μέσω του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου που θα ενώνει την οδό Θεμιστοκλέους με την οδό Αθηνών, και σειρά διώροφων καταστημάτων καθώς και την εκρίζωση των υπεραιωνόβιων δέντρων- μνημείων της φύσης- που υπάρχουν στην περιοχή.

Με την δημιουργία του εκτρωματικού αυτού έργου,
Υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής όχι μόνο των κατοίκων αλλά και των εργαζομένων, των επισκεπτών, δημοτών και ιδιαίτερα των νεαρών φοιτητών του ΤΕ.ΠΑ.Κ
Αλλοιώνεται ο παραδοσιακός και ιστορικός χαρακτήρας του Κέντρου της πόλης και πλήττεται η πολιτιστική της κληρονομιά.
Παρέχονται κίνητρα για την διακίνηση του αυτοκινήτου και την δημιουργία συγκοινωνιακής συμφόρησης στο κέντρο της πόλης και λειτουργεί αντιπαραγωγικά στην ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων. Κανένας δεν ψωνίζει από το αυτοκίνητο του μέσα, Τις αγορές τις κάμνουν οι πεζοί.
Θα κοπούν τα δέντρα που υπάρχουν στον χώρο αυτό και θα καταστραφεί ο πολύ σημαντικός πνεύμονας πρασίνου που υπάρχει στο κέντρο της πόλης,
Αυξάνονται οι ατμοσφαιρικοί ρύποι και ο θόρυβος λόγω της αύξησης των οχημάτων που θα έρχονται στο κέντρο της πόλης,

Απειλείται η ασφάλεια των πεζών και ιδιαίτερα του φοιτητόκοσμου,
Η όλη φιλοσοφία του προτεινόμενου έργου εκτός του κερδοσκοπικού της χαρακτήρα εδράζεται, σε δύο 'άξονες αμφότεροι των οποίων είναι  άκρως αντίθετοι και ασυμβίβαστοι με την γενική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρώτος Άξονας  Η αυτοκινητοκεντρική αντί η ανθρωποκεντρική θεώρηση.
  Η ΕΕ είναι εναντίον της υπερβολικής χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου, και υπέρ της ολικής χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών, της κατασκευής πεζοδρομίων για τους πεζούς  και την χρήση ποδηλάτων στην καρδιά της πόλης που δυστυχώς σήμερα δεν μπορεί να εφαρμοστεί λόγω της υπερβολικής χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου όπου 1 άνθρωπος – 1 αυτοκίνητο. ( Εδώ χαιρετίζουμε την εκ μέρους του Δήμου διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στα έργα ανάπλασης)
Και με ποια  λογική αγοράστηκαν τεράστια λεωφορεία, για να μεταφέρουν λιγοστούς επιβάτες και να προκαλούν κυκλοφοριακό χάος;

Άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις μας δίδουν το παράδειγμα.
Η Βιέννη, το Μόναχο, και η Κοπεγχάγη πεζοδρόμησαν κεντρικούς οδούς,
Στην Βαρκελώνη και το Παρίσι τα αυτοκίνητα μοιράζονται τους δρόμους με τα ποδήλατα,
Στην Στοκχόλμη και το Λονδίνο οι οδηγοί καταβάλλουν διόδια για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης, ενώ την τελευταία διετία πολλές γερμανικές πόλεις έχουν δημιουργήσει δίκτυο «περιβαλλοντικών ζωνών» όπου μόνο αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να εισέρχονται.
Στην Ζυρίχη η αρμόδια τοπική αρχή καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνει την ζωή βασανιστική για τους οδηγούς οχημάτων. Έχουν τοποθετηθεί φανάρια στους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης. Στη Λεβενπλατς την πιο πολυσύχναστη πλατεία της Ζυρίχης δεν επιτρέπονται αυτοκίνητα ενώ ακόμα όπου δεν απαγορεύονται, η ταχύτητα τους ανταγωνίζεται αυτής της χελώνας, έτσι ώστε πεζοί να διασχίζουν τον δρόμο χωρίς ανησυχία. Σήμερα το 91% των Ελβετών βουλευτών μεταβαίνουν στο Κοινοβούλιο με το τραμ. Πόσες δεκαετίες θα πρέπει να περάσουν για να καταφέρουμε να πείσουμε το Δημοτικό μας συμβούλιο και τους Δημοτικούς Υπαλλήλους να προσέρχονται στους χώρους εργασίας χρησιμοποιώντας τις δημόσιες συγκοινωνίες  σταθμεύοντας τα οχήματα τους περιμετρικά του κέντρου της Λεμεσού;
Σε πολλά εμπορικά κέντρα και οικιστικά συγκροτήματα σ΄όλη την Ευρώπη πλην της Κύπρου, μειώνονται οι χώροι στάθμευσης. Όπως σημειώνει ο Πέντερ Γένσεν διευθυντής της ομάδας Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος ,
«στην Ευρώπη καταβάλλεται προσπάθεια να γίνουν οι πόλεις φιλικότερες για τους ανθρώπους και να εξωθηθούν από αυτές τα αυτοκίνητα”. (βλέπε άρθρο Elisabeth Rosenthal, εφημερίδα Η Καθημερινή, 28 Ιουνίου 2011).
Δυστυχώς στο κέντρο της Λεμεσού γίνεται το αντίθετο. Το αυτοκίνητο είναι ο κύριος πρωταγωνιστής, ενώ η ρύπανση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Δεύτερος Άξονας Η τσιμεντοποίηση αντί περισσότερο πράσινο. 
 Η Λεμεσός και ιδιαίτερα το ιστορικό κέντρο της πόλης απουσιάζει από τον κατάλογο των πράσινων πόλεων της Ευρώπης! Το πράσινο είναι ανύπαρκτο και μετρείται στην χούφτα μια παλάμης. Πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ έχει αποδείξει ότι το πράσινο μετριάζει τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες ρίχνοντας τες μέχρι και 4 βαθμούς Κελσίου. Όμως δεν είναι ανάγκη να ανατρέξουμε στις μελέτες του Μάντσεστερ. Δεν έχουμε παρά να καταφύγουμε τις ώρες του μεσημεριού στην σκιά των δέντρων που απειλούνται από το προτεινόμενο σχέδιο για να νοιώσουμε την φρεσκάδα που μας δίδουν τα δέντρα. Όμως η Φύση εκδικείται και η ζωή μας με την ζέστη και την υγρασία γίνεται συνεχώς ανυπόφορη.
 Με αυτή την απαράδεκτη εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το κέντρο της πόλης  διεκδικούσαμε να πάρουμε και το χρίσμα της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2017! Πήραμε ένα μεγάλο χαστούκι. Θα διδαχτούμε όμως;
Για τους λόγους που αναφέραμε πιο πάνω,  υπάρχει το ενδεχόμενο η απόφαση του Δήμου να καταγγελθεί στα αρμόδια σώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σαν μη συνάδουσα με τις Ευρωπαϊκές πολιτικές, με κίνδυνο να εκτεθούμε σοβαρά.

  Τι εισηγούμαστε:
Να αποσυρθούν τα υφιστάμενα σχέδια και να ακυρωθούν τα προγραμματιζόμενα έργα τα οποία είναι εχθρικά για το περιβάλλον και τους πολίτες της Λεμεσού.
Να δημιουργηθούν δορυφορικοί χώροι στάθμευσης πχ. στον χώρο στάθμευσης οχημάτων γωνία Γλάδστωνος και Ναυπλίου, στο Παλαιό Λιμάνι, στην γωνία Ναυαρίνου και Λεοντίου Α’, στην γωνία Λεοντίου Α’ και Δημοσθένους Μιτσή (Γ’ Αστική Σχολή Λεμεσού). Εκεί θα μπορούσαν να κατασκευαστούν ακόμα και νέοι πολυώροφοι χώροι στάθμευσης.
Η πλατεία να διαμορφωθεί σε πλατεία Παιδείας με πολιτιστικό χαρακτήρα και να αποτελεί χώρο διανοούμενων και διακίνησης ιδεών, να είναι δεξαμενή σκέψης για ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών και να συνάδει με την δράση του μεγάλου διδασκάλου της Λεμεσού Ανδρέα Θεμιστοκλέους όπου φέρει και το όνομα του τόσο ο εφαπτόμενος δρόμος αλλά και το κτήριο του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Επίσης στον εν λόγω χώρο αφού προηγηθεί η απαραίτητη διαμόρφωση ανάπλαση θα μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις κάτω από την υφιστάμενη πράσινη ασπίδα των υπεραιωνόβιων ευκαλύπτων και φοινικιών.  


Επιτροπή Πρωτοβουλίας για την διατήρηση
του ιστορικού κέντρου της Λεμεσού 

6 σχόλια:

2013 επανασταστις ζητω το ελαμ ζητω η ενωσις είπε...

επιντροπε ποσες χιλιαδες τρωεις που τα λεφτα του φορολογουμενου φτωχου πολιτη?εσυ φορολογεισαι?

Χαράλαμπος Θεοπέμπτου είπε...

Αν διαφωνείς με το κείμενο γράψε γιατί.
Εγώ και όλοι όσοι πληρώνονται από το δημόσιο πληρώνουν τους φόρους τους πριν πάρουν το μισθό τους. Και αν σε ενδιαφέρει δεν έχω άλλα εισοδήματα

Marina Nicolaidou είπε...

Και γιτί κ. Θεοπέμπτου να κτιστεί πολυώροφος χώρος στάμευσης δίπλα από το ιστορικό κτίριο της Γ΄ Αστικής. Αυτό δε θα αλλοιώσει το χαρακτήρα της περιοχής, με τα σπίτια με τις χαμηλές στέγες και το σχολείο;;;; Η Γ Αστική είναι ένα σχολεό με τεράστια ιστορική σημασία και πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού.

Theopemptou είπε...

Μα αυτό δεν το έγραψα εγώ ... είναι οι απόψεις της ομάδας ....

Marina Nicolaidou είπε...

Ποια ειναι η αποψη σας για το χωρο της γ αστικης;

Theopemptou είπε...

Δεν έχω άποψη και ούτε γνωρίζω την περιοχή

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget
Related Posts with Thumbnails