Από το 2007 που ανάλαβα επίτροπος τρέχω το θέμα. Οι εντάσεις και οι αντιπαραθέσεις για το θέμα πάρα πολλές μεταξύ πολλών φορέων και ιδιωτών. Υπόψη ότι ο αμίαντος αυτός είναι ακόμη πιο επικίνδυνος γιατί είναι σε κόκκους ή κάποια μορφή σκόνης, γι αυτό ήταν σε πλαστικά σακούλια.
Τα θέματα ήταν:
.. πρώτα να πειστούν οι αρμόδιοι ότι έχει αμίαντο ακόμη και πόσος είναι. Μόνο μετά από βιντεογράφηση του ναυαγίου άλλαξε η στάση της Αρχής Λιμένων.
Ύστερα ποια εταιρεία δικαιούται να αναλάβει το έργο είναι ακόμη ένα θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις ...
και το μεγάλο ερώτημα πόση διαρροή αμιάντου στη θάλασσα είχαμε και αν αυτός βγήκε στη ξηρά.
Γιατί αν τον έβγαζε το κύμα και το σήκωνε ο αέρας θα κινδύνευαν οι λουόμενοι. Έγινε μια προσπάθεια για να μάθουμε την κατάσταση στην παραλία, και τα αποτελέσματα είναι εδώ
Σήμερα γράφει ο Φιλελεύθερος:
Πρόκειται για εκατοντάδες τόνους αμιάντου που αποτελούσε το βασικό φορτίο του πλοίου «Farsa ΙΙ» το οποίο βυθίστηκε το 1981, λίγη ώρα μετά τον απόπλου του από το λιμάνι, σε βάθος 20 μέτρων. Εκτιμάται ότι μέσα και έξω από το βυθισμένο πλοίο υπάρχουν 100 τόνοι αμιάντου από τους 670 τόνους που ήταν το αρχικό φορτίο του πλοίου.
Τo θέμα ήταν αντικείμενο συζήτησης στην τελευταία συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Λιμένων, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε και δόθηκαν οδηγίες σε λειτουργούς του Οργανισμού να προχωρήσουν στην προκήρυξη προσφορών για την παροχή υπηρεσιών για την ανέλκυση, απομάκρυνση και τελική διάθεση του φορτίου που βρίσκεται μέσα και γύρω από το βυθισμένο πλοίο έξω από την είσοδο του λιμανιού, Όπως ανέφερε στον «Φ» ο πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Χρύσης Πρέντζας, η προκήρυξη προσφορών σε ενδιαφερόμενους οίκους θα γίνει μέσα στον Φεβρουάριο, οπότε το συντομότερο uα αρχίσουν οι σχετικές εργασίες
Τα θέματα ήταν:
.. πρώτα να πειστούν οι αρμόδιοι ότι έχει αμίαντο ακόμη και πόσος είναι. Μόνο μετά από βιντεογράφηση του ναυαγίου άλλαξε η στάση της Αρχής Λιμένων.
Ύστερα ποια εταιρεία δικαιούται να αναλάβει το έργο είναι ακόμη ένα θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις ...
και το μεγάλο ερώτημα πόση διαρροή αμιάντου στη θάλασσα είχαμε και αν αυτός βγήκε στη ξηρά.
Γιατί αν τον έβγαζε το κύμα και το σήκωνε ο αέρας θα κινδύνευαν οι λουόμενοι. Έγινε μια προσπάθεια για να μάθουμε την κατάσταση στην παραλία, και τα αποτελέσματα είναι εδώ
Σήμερα γράφει ο Φιλελεύθερος:
Απομάκρυνση αμιάντου από τη θάλασσα της Λεμεσού
ΙΑΣΟΝΑΣ ΙΑΣΟΝΟΣ
ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ έχει ανοίξει ο δρόμος για την Αρχή Λιμένων να
προχωρήσει στον καθαρισμό της θαλάσσιας περιοχής και στη σωστή
διαχείριση των τεράστιων ποσοτήτων αμιάντου που βρίσκονται στο βυθό και
σε απόσταση ενός περίπου χιλιομέτρου, από την είσοδο του λιμανιού
Λεμεσού. Πρόκειται για εκατοντάδες τόνους αμιάντου που αποτελούσε το βασικό φορτίο του πλοίου «Farsa ΙΙ» το οποίο βυθίστηκε το 1981, λίγη ώρα μετά τον απόπλου του από το λιμάνι, σε βάθος 20 μέτρων. Εκτιμάται ότι μέσα και έξω από το βυθισμένο πλοίο υπάρχουν 100 τόνοι αμιάντου από τους 670 τόνους που ήταν το αρχικό φορτίο του πλοίου.
Τo θέμα ήταν αντικείμενο συζήτησης στην τελευταία συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Λιμένων, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε και δόθηκαν οδηγίες σε λειτουργούς του Οργανισμού να προχωρήσουν στην προκήρυξη προσφορών για την παροχή υπηρεσιών για την ανέλκυση, απομάκρυνση και τελική διάθεση του φορτίου που βρίσκεται μέσα και γύρω από το βυθισμένο πλοίο έξω από την είσοδο του λιμανιού, Όπως ανέφερε στον «Φ» ο πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Χρύσης Πρέντζας, η προκήρυξη προσφορών σε ενδιαφερόμενους οίκους θα γίνει μέσα στον Φεβρουάριο, οπότε το συντομότερο uα αρχίσουν οι σχετικές εργασίες
Σχόλια
Αλλά η καημένη η Αρχή Λιμένων, που έχει την ευθύνη, είναι ένας φτωχός οργανισμός, πού να αντέξει το κόστος ανέλκυσης του; Η Αρχή Λιμένων, για να καταλάβετε, έχει σήμερα μόνον 230 εκατομύρια ευρώ αποθεματικά. (βλέπε πρόσφατα άρθρα στον εγχώριο τύπο).