Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο αμίαντος στο Φάρσα

Από το 2007 που ανάλαβα επίτροπος τρέχω το θέμα. Οι εντάσεις και οι αντιπαραθέσεις για το θέμα πάρα πολλές μεταξύ πολλών φορέων και ιδιωτών. Υπόψη ότι ο αμίαντος αυτός είναι ακόμη πιο επικίνδυνος γιατί είναι σε κόκκους ή κάποια μορφή σκόνης, γι αυτό ήταν σε πλαστικά σακούλια.
Τα θέματα ήταν:
.. πρώτα να πειστούν οι αρμόδιοι ότι έχει αμίαντο ακόμη και πόσος είναι. Μόνο μετά από βιντεογράφηση του ναυαγίου άλλαξε η  στάση της Αρχής Λιμένων.
Ύστερα ποια εταιρεία δικαιούται να αναλάβει το έργο είναι ακόμη ένα θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις ...
και το μεγάλο ερώτημα πόση διαρροή αμιάντου στη θάλασσα είχαμε και αν αυτός βγήκε στη ξηρά.
Γιατί αν τον έβγαζε το κύμα και το σήκωνε ο αέρας θα κινδύνευαν οι λουόμενοι. Έγινε μια προσπάθεια για να μάθουμε την κατάσταση στην παραλία, και τα  αποτελέσματα είναι εδώ


Σήμερα γράφει ο Φιλελεύθερος:

Απομάκρυνση αμιάντου από τη θάλασσα της Λεμεσού
ΙΑΣΟΝΑΣ ΙΑΣΟΝΟΣ
ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ έχει ανοίξει ο δρόμος για την Αρχή Λιμένων να προχωρήσει στον καθαρισμό της θαλάσσιας περιοχής και στη σωστή διαχείριση των τεράστιων ποσοτήτων αμιάντου που βρίσκονται στο βυθό και σε απόσταση ενός περίπου χιλιομέτρου, από την είσοδο του λιμανιού Λεμεσού.
Πρόκειται για εκατοντάδες τόνους αμιάντου που αποτελούσε το βασικό φορτίο του πλοίου «Farsa ΙΙ» το οποίο βυθίστηκε το 1981, λίγη ώρα μετά τον απόπλου του από το λιμάνι, σε βάθος 20 μέτρων. Εκτιμάται ότι μέσα και έξω από το βυθισμένο πλοίο υπάρχουν 100 τόνοι αμιάντου από τους 670 τόνους που ήταν το αρχικό φορτίο του πλοίου.
Τo θέμα ήταν αντικείμενο συζήτησης στην τελευταία συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Λιμένων, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε και δόθηκαν οδηγίες σε λειτουργούς του Οργανισμού να προχωρήσουν στην προκήρυξη προσφορών για την παροχή υπηρεσιών για την ανέλκυση, απομάκρυνση και τελική διάθεση του φορτίου που βρίσκεται μέσα και γύρω από το βυθισμένο πλοίο έξω από την είσοδο του λιμανιού, Όπως ανέφερε στον «Φ» ο πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Χρύσης Πρέντζας, η προκήρυξη προσφορών σε ενδιαφερόμενους οίκους θα γίνει μέσα στον Φεβρουάριο, οπότε το συντομότερο uα αρχίσουν οι σχετικές εργασίες

Σχόλια

Ο χρήστης Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε…
Επίτροπε μου, ο αμίαντος θα έπρεπε από πολλού να ανελκυσθεί και απομακρυνθεί, έστω και αν οι όποιες αναλύσεις δεν δείχνουν παρουσία του τώρα (μετά από 30 χρόνια!) στις ακτές.
Αλλά η καημένη η Αρχή Λιμένων, που έχει την ευθύνη, είναι ένας φτωχός οργανισμός, πού να αντέξει το κόστος ανέλκυσης του; Η Αρχή Λιμένων, για να καταλάβετε, έχει σήμερα μόνον 230 εκατομύρια ευρώ αποθεματικά. (βλέπε πρόσφατα άρθρα στον εγχώριο τύπο).
Ο χρήστης Bananistanos είπε…
Θα προκυρχθούν προσφορές, μετα θα ακυρωθούν 2-3 φορές, θα γίνουν τζε 2-3 ενστασεις, ως το 2050 βλέπουμε...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α