Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δρόμος Πάφου - Αεροδρομίου - Τμήμα Δασών

 Αυτό είναι το σημείωμα που υπέβαλε το Τμήμα Δασών για τα δέντρα στο δρόμο Αεροδρομίου Πάφου που ανέφερα στην ανάρτηση "Αφού κανένας δεν περπατά ...."

Κατόπιν λεπτομερούς επιτόπιας εξέτασης που πραγματοποίησε το Τμήμα Δασών στις 17/08/201 Ο, με βάση το εύρος κατάληψης του δρόμου (όπως αποτυπώνεται στις δορυφορικές εικόνες που προσκομίστηκαν από το Τμήμα Δημοσίων Έργων), διαπιστώθηκε ότι θα επηρεαστούν συνολικά 4862 δέντρα. Ανάμεσά τους, δεν συμπεριλαμβάνεται οποιοδήποτε σπάνιο ή διατηρητέο δέντρο, ή που να έχει τέτοιες διαστάσεις που να μπορεί να χαρακτηριστεί ως τέτοιο. Τα πλείστα από τα συγκεκριμένα δέντρα (3740) είναι Κυπαρίσσια σε γραμμική διάταξη (ανεμοθραύστες), ενώ τα υπόλοιπα (1122) είναι κυρίως Μέρικοι (527), Καλλιτρίδες (156) και διάφορα ξενικά και καλλιεργούμενα είδη. Όσον αφορά τα Κυπαρίσσια, αυτά έχουν διάμετρο που κυμαίνεται από 7 έως 35 cm., ύψος 2 έως 16 m. και ηλικία από 25 έως 40 έτη. Ένεκα της μικρής απόστασης του ενός από το άλλο (40-50cm) τα Κυπαρίσσια, έχουν περιορισμένη κόμη και συνεπώς πολύ μικρότερη έκταση πρασίνου σε σχέση με το αριθμό τους (δηλαδή η επίδρασή τους μπορεί να αντιστοιχεί με το 1/3 του αριθμού των δέντρων).
2. Ως Αρμόδια Αρχή για την προστασία και τη διατήρηση του πρασίνου, μας προβλημάτισε ιδιαίτερα ο μεγάλος αριθμός δέντρων και ιδιαίτερα των Κυπαρισσιών που επηρεάζονται. Μάλιστα είχαμε επισημάνει με επιστολή μας προς το Τμήμα Δημοσίων Έργων (αρ. φακ. 2.04.003/2, ημερ. 23/07/2010) το ενδεχόμενο αντιδράσεων από μέρους του κοινού, που θα είχαν ως συνέπεια να εγερθεί το θέμα ενώπιον της Βουλής.
3. Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, αλλά και τη σημαντικότητα του εν λόγω έργου, είχαμε ζητήσει όπως εξαντληθούν όλα τα περιθώρια για εναλλακτικές λύσεις όδευσης του δρόμου με σκοπό τη διάσωση όσο το δυνατό περισσότερων δέντρων. Στη συνεδρία της Επιτροπής Μελέτης Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον που πραγματοποιήθηκε στις 11/10/2010, το Τμήμα Δημοσίων Έργων μας πληροφόρησε ότι, παρόλο που καταβλήθηκε μέγιστη προσπάθεια, εντούτοις δεν εξευρέθηκαν εφικτές εναλλακτικές λύσεις, μάλιστα δόθηκε και μια λογική εξήγηση της απόφασης που λήφθηκε.
4. Ασφαλώς, το Τμήμα Δασών δεν είναι ευτυχές για την αναμενόμενη απώλεια ενός μεγάλου αριθμού δέντρων, αλλά δεν έχει καμιά αρμοδιότητα να κρίνει τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά και την αναγκαιότητα του έργου. Εάν η Πολιτεία αποφασίσει ότι το έργο πρέπει να γίνει, τότε το Τμήμα Δασών θα καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε τα νέα δέντρα που θα φυτευτούν να φτάσουν στο επίπεδο των λειτουργιών του σημερινού πρασίνου το συντομότερο δυνατόν (ίσως σε 10 έτη) με πιο εντατική διαχείριση (άρδευση λίπανση συντήρηση).
5. Με βάση τα πιο πάνω και εάν και εφόσον, προχωρήσει η κατασκευή του εν λόγω έργου, εισηγούμαστε την εκπόνηση λεπτομερούς σχεδίου τοπιοτέχνησης με τη φύτευση πολλαπλάσιου αριθμού δέντρων προς αντικατάσταση αυτών που θα κοπούν. Προκαταρκτικά εισηγούμαστε την ευρεία χρήση τοπικών ξηρανθεκτικών ειδών που χαρακτηρίζουν τις περιοχές της Κάτω Πάφου και Γεροσκήπου όπως ο παραδοσιακός Τρέμιθος, το Κυπαρίσσι, η Χαρουπιά, η Αγριελιά, η Σχοινιά, η Ζουλακιά Κ.α.

Σχόλια

Ο χρήστης koutso είπε…
Πές μας τον βουλευτή Χαράλαμπε που δήλωσε ότι επειδή κανένας δεν περπατά που κάτω που τα κυπαρίσσια τότε μπορούν να κοπούν.ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΟΝ!
Ο χρήστης Γιώργος είπε…
Ο δρόμος θα γίνει τέλειωσε.... απλά για κάθε δέντρο που κόβουν να φυτέψουν άλλα 2... άμα θα αποφασίσουμε να πάρουμε όλοι ποδήλατα τότε να βγάζουμε και την γλώσσα μας περίπατο για να λέμε ότι ¨δεν πρέπει να γίνει ο δρόμος¨...
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Δεν έχω κανένα πρόβλημα να γίνει ο δρόμος ως ένα σημείο που θα συναντά τον περιμετρικό.
ΑΛΛΑ μπορούσαν να κεντράρουν τα δέντρα στη μέση του δρόμου για να μην τα κόψουν και δεν το έκαναν!
Διαφωνώ όμως με το να κάνει η δημοκρατία τόσα έξοδα και να γίνει και τόση περιβαλλοντική ζημιά για να περάσει και δεύτερος δρόμος μεταξύ αεροδρομίου και θάλασσας.
Γιατί δηλαδή να θέλουμε να οδηγούμε γύρο γύρο από το αεροδρόμιο ?
Ο χρήστης Eólica είπε…
Μπορούμε να κάμουμε κάτι τωρά τζιαι να πάει, επίτροπε;
Ο χρήστης koutso είπε…
Η αποψίλωση 4862 δένδρων για τον δρόμο αεροδρομίου αποτελεί παραβίαση του εδαφίου 13 του Τοπικού Σχεδίου Πάφου παρ.13.3 (α),παρ.13.4.2,παρ.13.4.3 και παρ.13.5.2 (ε).Μ εάλλα λόγια το κράτος παραβιάζει την ίδια του την νομοθεσία!!!!
Ο χρήστης επαναστατης είπε…
οχι αλλοι δρομοι για τον ξενοφερτο τουρισμο.καταστρεψαμε την κυπρο χαρη του ελεεινου τουρισμου.οχι αλλοι δρομοι αλλα σπιτια.θα μας κανετε να μεταναστευσουμε.οχι δρομος για τους παφιτους οχι για τους τροοδιτες οχι για τους ευρυχωτες.αρκετα.πεθαινουμε εμεις και σεις ζητατε δρομους για να πλουτισετε.αρκετα σας ανεκτηκαμε.θα σηκωθουμε πανω και θα μετανιωσετε πικρα
Ο χρήστης DENTRO είπε…
KOPSTE TON LAIMO SAS! OXI TA DENTRA!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κουτσο αν μεν καμνω λάθος ο Βέργας είπε κατι παρόμοιο.

Οτι δλδ το εργο εχει κατακυρωθει και δεν μπορει ν αναβληθεί.

Andreas

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α