Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ταξιδεύοντας στη Κοπεγχάγη

Πήγα στη Κοπεγχάγη με τον Πρόεδρο και επέστρεψα με καταπληκτικές εμπειρίες.
(α) Τα αεροδρόμια: Εν πολλά απλό, μπαίνεις μέσα στο δίαυλο με το αυτοκίνητο και πηγαίνεις στο VIP room. Εκεί έχει ΠΑΝΤΑ σοκολάτες και κάποτε χυμούς, καφέ και σαντουιτς και φυσικά σε σερβίρουν. Άμα μπουν όλοι οι επιβάτες στο αεροπλάνο τότε σε οδηγούν στη θέση σου.
Στην προσγείωση , μόλις βγεις από το αεροπλάνο στη μια άκρη ανοίγει πόρτα και κατεβαίνεις κάτω στο δίαυλο, όπου σε περιμένουν τα αυτοκίνητα και η αστυνομία.
Απλό ... αλλά, δεν βλέπεις δεν μιλάς με κανένα, δεν χαζεύεις σε καταστήματα, δεν αγοράζεις τίποτα.
Α .. και το πιο ενδιαφέρον ! Εσύ ξέρεις ότι το αεροδρόμιο έκλεισε για να φύγει ο Ομπάμα αλλά στους άλλους που κάθονται και περιμένουν λένε ότι χάλασε το σύστημα με τις βαλίτσες. Βλέπετε όταν ταξιδεύει ο πλανητάρχης το αεροδρόμιο κλείνει για 40 λεπτά.
(β) Ο Πρόεδρος εν πολλά καλή παρέα και οι συνοδοί του ήρεμοι, επαγγελματίες και εξαίρετοι χαρακτήρες.
(γ) Η πόλη: Έχω πάει ξανά στην Κοπεγχάγη, μου αρέσει πάρα πολύ. Νομίζω ότι είναι η πιο ακριβή πόλη της Ευρώπης αφού την τελευταία φορά που πήγα ακόμη και τα πάστας /μακαρόνια ήταν ακριβά. ΟΚ μπορεί η Λευκωσία να είναι τώρα πιο ακριβή ....
Στη παλιά πόλη νομίζεις ότι είσαι στο μεσαίωνα αφού είναι τέλεια συντηρημένη.
(δ) Ποδήλατα παντού: Στις 2 πλευρές των δρόμων υπάρχουν ποδηλατόδρομοι. Μέσα στα χιόνια βλέπεις πάρα πολύ κόσμο να ποδηλατά, όλες τις ηλικίες και το πιο ωραίο είναι ότι βλέπεις ακόμη και βρέφη σε ειδικά καροτσάκια για να μην κρυώνουν, να τα σέρνουν οι γονείς τους με το ποδήλατο.
"Εννεν εντυπωσιακό ότι έχει τόσα ποδήλατα με χιόνια και σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν; " είπα σε κάποιο κύπριο για να πάρω τη γνωστή απάντηση " ε μα εμάς ο καιρός στην Κύπρο δε βολεύει..... έχει πολύ ζέστη ...". Επιβεβαιώθηκε και πάλι η θεωρία του καθηγητή μου στο πανεπιστήμιο ότι εμείς οι μεσογειακοί έχουμε πάντα μια δικαιολογία έτοιμη.
Ο κόσμος χιλιάδες, οι διαδηλωτές παντού και τη μέρα που θα ερχόταν ο Ομπάμα παρά το ότι χιόνιζε, στέκονταν γραμμή στην άκρη του δρόμου με πανό.

Η συνέχεια σε άλλο post ...

Σχόλια

Ο χρήστης Itsmylife είπε…
Όλα απλά κι ωραία στην Κοπεγχάγη. Οι σερβιτόρες/οι, οι πωλήτριες στα μαγαζιά, πολύ περιποιητικοί και σε βοηθούν πάρα πολύ. Άμα τα μενού είναι μόνο στα Δανικά, κάθονται και σου εξηγούν με πάσα λεπτομέρεια τι είναι το κάθε τι...Και στα μαγαζιά οι πωλήτριες είναι πάρα πολύ εξυπηρετικές και βοηθούν πάρα πολύ. Γενικά πολύ φιλόξενος λαός, εν αντιθέσει με ότι πίστευα μέχρι πριν λίγα χρόνια, ότι οι Σκανδιναβοί είναι "κρυόκολοι"...
Όμορφη και πεντακάθαρη πόλη. Γι αυτό και οι Δανοί είναι από τους πιο ευτυχισμένους ευρωπαίους κάτοικους...
Ο χρήστης ιων είπε…
Είμαστε μαζί σου Επίτροπε. Ο καθένας μας να βάλει το χαλικούδιν του να σώσουμε τη γή μας.

΄Εχω όμως να παρατηρήσω ότι τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Λευκωσία,παρόλον που τα εβάψαν και φαίνουνται σαν καινούρια, είναι παμπάλαια και εκπέμπουν πολλούς ρύπους, σύννεφα ολόκληρα.

Επίσης κυκλοφορούν πολλά ιδιωτικά αυτοκίνητα, μοτόρες, φορτηγά, κ.ά. που εκπέμπουν πολλύν καυσαέριο. Τι θα γίνει; Πως περνούν την εξέταση μηχανοκινήτων; Και γιατί η αστυνομία δεν τους καταγγέλλει;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εσιης δίκαιο επίτροπε.Έπιασες δυάνα
http://www.docstoc.com/docs/8626666/The-most-expensive-cities-in-Europe-2009-(ECA-International-Survey)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
tzie pou na iotherisoun to evro akoma.
Enna pasin akoma pano oi times
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Καλές γιορτές σας εύχομαι και αν είχαμε μυαλό εμείς δεν θα είχαμε κάνει τη ζωή μας ποδήλατο έχοντας ο καθένας από 2-3 αυτοκίνητα και για τις πιο κοντινές αποστάσεις .
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
«Άμστερνταμ της Μεσογείου η Λεμεσός»

Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε δημοσιεύματα και ακούμε δηλώσεις παραγόντων σχετικά με το επίκαιρο θέμα για χρήση ποδηλάτων στο κέντρο της Λεμεσού. Η ιδέα αυτή συζητήθηκε μεταξύ Δήμου Λεμεσού και Ολλανδών εμπειρογνωμόνων μετά από πρόσφατη επίσκεψη των τελευταίων στην Λεμεσό. Οι Ολλανδοί ειδικοί παρουσίασαν την χρήση ποδηλάτου στην πόλη του Άμστερνταμ και πως μπορεί να υιοθετηθεί στο κέντρο της Λεμεσού. Για το επίκαιρο αυτό θέμα θα ήθελα να εκφράσω τις ακόλουθες επιφυλάξεις:
Ως ιδέα είναι φανταστική και συγχαίρω το Δήμο Λεμεσού για τις ρομαντικές και πρωτότυπες του ιδέες που εύχομαι και ελπίζω να μην είναι αποκλειστικά για κατανάλωση. Διερωτούμε αν στην πρακτική το μέτρο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί με την υφιστάμενη κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Λεμεσού. Και εξηγούμε. Αν κοιτάξουμε σήμερα το κέντρο της πόλης αυτό είναι βεβαρημένο από την ανεξέλεγκτη χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων. Άρα με βάση αυτή την διαπίστωση γεννιόνται τα εξής ερωτήματα.
• Αφού ο Δήμος Λεμεσού ενδιαφέρετε με αγωνία και καλά κάνει να εφαρμόσει αυτό το μέτρο τότε γιατί προωθεί σε συνεργασία με το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως την κατασκευή χώρων στάθμευσης στην καρδιά της πόλης (Οδός Α. Θεμιστοκλέους, Σαλαμίνος και Ηπείρου).
• Προβληματίσθηκέ ο Δήμος Λεμεσού ότι στέλλει μηνύματα ενθάρρυνσης του αυτοκινήτου στους δημότες του με την κατασκευή αυτών των χώρων στάθμευσης σε ήδη βεβαρημένες περιοχές.
• Που βαδίζει η ποιότητα ζωής των δημοτών, η ασφάλεια των φοιτητών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, η ανυπαρξία πράσινου (σήμερα το κέντρο της πόλης δεν προσφέρει παρά ελάχιστες - μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού χώρους πρασίνου), και η κατακόρυφη αύξηση των ρύπων (βλέπε μετρήσεις από το κλάδο ποιότητας του αέρα) από την ασταμάτητη χρήση των αυτοκινήτων;
• Επίσης, πάνω σε ποια λογική φιλοσοφία αλλά και βάση θα λειτουργήσει το σύστημα του ποδηλάτου αλλά και των πολυδιαφημιζόμενων μέσων μαζικής μεταφοράς όταν αυτά θα κυκλοφορούν πίσω από τα ιδιωτικά οχήματα. Θα τα προτιμήσει άραγε το κοινό για τις μετακινήσεις του;
• Πάνω σε ποια βάση θα αναπτυχθεί η διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την οργάνωση ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων και άλλων υποστηρικτικών υποδομών, καθώς και την παροχή υπηρεσιών, για την ορθή διαχείριση τους. Αν εννοούν τις υφιστάμενες ποδηλατολωρίδες (άλλο παρά από ποδηλατολωρίδες είναι) επί των οδών Δωδεκανήσου, Λεοντείου, Ειρήνης, Ενώσεως, Ελλάδος κλπ) θα πρέπει να αντιληφθούν ότι θα υπάρξουν τραυματισμοί και πολύ πιθανό και να θρηνήσουμε θύματα. Άσε που ο Δήμος θα βάζει κάθε λίγο και λιγάκι «το χεράκι του στην τσέπη» για να πληρώνει αποζημιώσεις σε τυχών τραυματισμούς που ευχόμαστε από καρδιάς να μην υπάρχουν.

Ως κατακλείδι θέλω να επισημαίνω ότι είναι πολύ καλή η «πρωτότυπη» ιδέα του Δήμου Λεμεσού εμπνευσμένη από την πόλη του Άμστερνταμ της Ολλανδίας για χρήση ποδηλάτων αλλά θα πρέπει πρώτα για ενθάρρυνση της ποδηλασίας να δοθεί βαρύτητα στα ακόλουθα σημεία: 1) H νοοτροπία των Κυπρίων οδηγών να εκλαμβάνουν τους ποδηλάτες ακόμη και τους πεζούς ως εμπόδιο και μπελά, 2) το ασυντήρητο οδικό δίκτυο με τις λακκούβες και τις συνεχείς επιστρώσεις των γραμμών με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ύψος τους και να καθίστανται επικίνδυνες, 3) οι ανύπαρκτοι ποδηλατόδρομοι και οι μη παρεχόμενες διευκολύνσεις προς τους ποδηλάτες, 4) η ανεύθυνη οδήγηση ποδηλάτου χωρίς φωτισμό τα βράδια, κ.α.

Χρειάζεται να γίνουν πολλά από το κράτος, τους δήμους κλπ, ως προς την ενημέρωση των οδηγών για την προστασία του ποδηλάτη ώστε να μπορούμε να μιλούμε για την Λεμεσό «το Άμστερνταμ της Μεσογείου».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α