Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Μαρίνα Λεμεσού στη Βουλή

Σήμερα συζητήθηκαν οι περιβαλλοντικές πτυχές (μόνο!) της μαρίνας Λεμεσού στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής. {προηγούμενη μου ανάρτηση: Μαρίνα Λεμεσού - την είδατε;]
Βασικά υπήρξε μια ομοφωνία στο ότι:
  1. Το λατομικό (ογκόλιθοι) υλικό που απαιτήται είναι τεράστιο. Αναφέρθηκε ότι μόνο 3 λατομεία το διαθέτουν στην Κύπρο. Ανδρολύκου (στον Ακάμα), στη Ξυλοφάγου και στο Μιτσερό. Φυσικά αν το υλικό αυτό καταναλωθεί όλο από την Μαρίνα, οι υπόλοιποι θα το ακριβοπληρώνουν (π.χ. κατασκευές κατοικιών) εφόσον αυτό θα μειωθεί. Στην παρουσίαση της Λεμεσού είχαν αναφερθεί 2 λατομεία στη Λεμεσό.
    Για όσους απορούν η Μαρίνα θα επεκταθεί 500 μέτρα μέσα στη θάλασσα και περιλαμβάνει κατοικίες και 10 πενταόροφες πολυκατοικίες με πισίνα.
  2. Επειδή οι ποσότητες λατομεικού είναι τεράστιες ποιες διαδρομές θα ακολουθούν τα φορτηγά και πως θα επηρεαστεί το κυκλοφοριακό της πόλης;
  3. Μελέτες ακτομηχανικής και διερεύνηση των πιθανών προβλημάτων (ακτή, ιζήματα, ρεύματα κλπ) τώρα γίνονται και δεν είχαν περιληφθεί στην αρχική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
  4. Υπάρχει ανησυχία για τη λάσπη που μεταφέρει (άμα βρέξει) ο ποταμός Γαρύλλης και το πως θα επηρεαστεί το παλιό λιμάνι δίπλα.
  5. Ότι πρέπει να γίνει Στρατηγική Μελέτη Εκτίμησης των Επιπτώσεων στο Περιβάλλον γιατί πρέπει να προβλεφθούν όλα τα πιθανά προβλήματα άσχετα αν η απόφαση πάρθηκε προτού τεθεί σε ισχύ ο νόμος. Τώρα υπάρχει σε ισχύ η νομοθεσία για την Περιβαλλοντική Ευθύνη και οτιδήποτε πάει στραβά η εταιρεία θα αναλάβει την ευθύνη ΝΟΟΥΜΕΝΟΥ ότι οι αρχές κάνουν καταγραφή της κατάστασης τώρα για να υπάρχουν στοιχεία για σύγκριση.
Άσχετο μεν, αλλά έγινε έντονη κριτική για το ότι το έργο παρουσιάζεται στο κοινό ωσάν να έχουν όλα ήδη γίνει ενώ υπολείπονται μελέτες και δεν έχει δοθεί η ακόμη η περιβαλλοντική έγκριση.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μα είναι πράγματα αυτά? Να σηκώσουν ολόκληρα βουνά από ογκόλιθους για να φτιάξουν τι? μαρίνα για τους πλούσιους?
Αυτό το έργο θα προκαλέσει περιβαλλοντολογική καταστροφή τόσο στην θαλάσσια περιοχή της Λεμεσού η οποία είναι ήδη επιβαρυμένη, όσο και στους χώρους λατόμευσης. Κε Eπίτροπε υπάρχει τρόπος να τους ανακόψουμε νομικά στα δικαστήρια?
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Η μαρίνα έπρεπε να γίνει, οι κατοικίες όμως δεν έπρεπε!
Δυστυχώς αυτό θα επαναληφθεί πολλές φορές ακόμη και σε άλλες πόλεις ...

Όταν αυτά ήταν σε δημόσια συζήτηση οι αντιδράσεις ήταν πολύ λίγες. Δεν δόθηκε όμως ποτέ στη δημοσιότητα η έκταση των κινήτρων σε βαθμό που να γίνει κατανοητό από το κοινό τι συνέβαινε. Εγώ τότε για παράδειγμα νόμιζα ότι το δικαίωμα για τις κατοικίες ήταν για ανέγερση κάπου αλλού ..
Ο χρήστης Ttallou είπε…
Αχ, λίγο πιο νωρίς να 'πεφτε το ποστ να το 'βλεπα πριν γράψω το κομμάτι...
Ο χρήστης rose είπε…
μηπως αντι Μαρινα να την ονομασουμε Λολιτα για να ξερουμε που βρισκομαστε;;

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α