Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2007

Εντυπωσιακός ο Marks and Spencer






Σήμερα το μεσημέρι είχα συνάντηση με τη διευθύντρια του Marks and Spencer και τον υπέυθυνο της περιβαλλοντικής Διαχείρισης της εταιρείας.


Δεν επέλεξα να πάω εκεί τυχαία, η εκστρατεία για το "Plan A" τα συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος σε όλα τα κατστήματα και άλλα πολλά που άκουσα με οδήγησαν εκεί. Τι να πω εντυπωσιάστηκα! Δεν γνωρίζω αν υπάρχει άλλη εταιρεία στην κύπρο που να κάνει τόσα ...


1 Πρόγραμμα μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας με βάση το οποίο έχουν ήδη αντικαταστήσει 400 λαμπτήρες με νέους χαμηλής ενεργειακής απόδοσης

2 Τα λάδια των εστιατωρίων πηγαίνουν για παραγωγή βιοντίζελ

3 Δεν αγοραζουν προϊόντα που η συσκευασία τους δεν ανακυκλώνεται

4 Όλα καταλήγουν στην ανακύκλωση

5 Έτσι έχουν σχεδόν πετύχει το "Zero Waste Target" δηλαδή τίποτα δεν καταλήγει σε σκυβαλότοπο!

6 Όλα τα προϊόντα είναι ηθικά και δίκαια στον παραγωγό [Fair Trade], ακόμη και κύπριοι λαμβάνουν μέρος στις επιθεωρήσεις των εργοστασίων του εξωτερικού.

7 Ενδιαφέρονται για να προσφέρουν για την εκτέλεση έργων και αναβάθμιση πάρκων.

Όταν έφυγα, κρατούσα στα χέρια μου ένα ωραίο sweatshirt με την ταμπέλλα που βλέπετε στα δεξιά ...





Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2007

Ημερίδα με θέμα τις Κλιματικές Αλλαγές


Χαίρομαι πραγματικά που το Υπουργείο Γεωργίας Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος έχει αρχίσει αυτό τον διάλογο για τις κλιματικές αλλαγές.
Πριν λίγους μήνες παρακολούθησα μια δημόσια συζήτηση όπου ορισμένοι προσπαθούσαν να προωθήσουν την άποψη ότι οι κλιματικές αλλαγές δεν μας αφορούν και ότι εμείς είμαστε πολύ μικροί για να έχουμε σημασία.
Δυστυχώς φαίνεται ότι όχι μόνο μας αφορά, αλλά και ότι βρισκόμαστε σε μια από τις περιοχές της γης όπου θα υποστούμε μερικά από τα χειρότερα επακόλουθα των κλιματικών αλλαγών, όπως για παράδειγμα την αύξηση της θερμοκρασίας και τη μείωση της βροχόπτωσης με ότι αυτό συνεπάγεται.
Και ενώ για τόσα χρόνια αναφορές στις κλιματικές αλλαγές έκαναν μόνο οι επιστήμονες, τα πράγματα άλλαξαν. Ο Αλ Γκορ, πρώην αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών με το διάσημο βίντεο του, η έκθεση του Στερν στη Μεγάλη Βρετανία, οι συζητήσεις στα Ηνωμένα Έθνη και οι εκθέσεις της Διακυβερνητικής Επιτροπής για τον καιρό, έχουν πείσει και τον πιο δύσπιστο πολίτη ότι πράγματι υπάρχει πρόβλημα αλλά και ότι πρέπει να δράσουμε τώρα.
Και οι πολίτες έδρασαν! Ποιος θα πίστευε πριν λίγα χρόνια για παράδειγμα ότι στις πρόσφατες εκλογές στην Αυστραλία το κυβερνών κόμμα θα έχανε τις εκλογές λόγω των θέσεων του για τις κλιματικές αλλαγές που ήταν ένα από τα κύρια θέματα της προεκλογικής εκστρατείας;
Μέσα από αυτό τον προβληματισμό για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου έχουν δυστυχώς αναβιώσει και οι φωνές υπέρ των πυρηνικών σταθμών.
Το θέμα της πυρηνικής ενέργειας και πάλι μας αφορά όσο κανένα άλλο Ευρωπαίο γιατί βρισκόμαστε δίπλα από την Τουρκία που προγραμματίζει μια ολόκληρη σειρά από πυρηνικούς σταθμούς. Το επίπεδο ποιότητας λειτουργίας των σταθμών, η διαχείριση των πυρηνικών αποβλήτων αλλά και το γεγονός ότι ολόκληρη η Τουρκία είναι σε σεισμογενή περιοχή μάς κάνει να ανησυχούμε ακόμη περισσότερο.
Αγαπητοί φίλοι,
Για να έχουμε το δικαίωμα να απαιτούμε από άλλους να πάρουν μέτρα, θα πρέπει και εμείς οι ίδιοι να δράσουμε.
1. Θα πρέπει να αναληφθεί μια μεγάλη εκστρατεία εξοικονόμησης ενέργειας και ενημέρωσης του κοινού.
2. Να βελτιώσουμε τις διαδικασίες μας για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων. Θα πρέπει μέσα σε τέσσερις εβδομάδες από την υποβολή της αίτησης οι διαδικασίες να είναι τελειωμένες και να ξεκινά η εγκατάσταση.
3. Να αρχίσει το συντομότερο η εξέταση της ενεργειακής απόδοσης μεγάλων κτηριακών συγκροτημάτων και η άμεση λήψη μέτρων.
4. Να διοριστεί υπεύθυνος ενέργειας σε κάθε κυβερνητικό κτήριο με στόχο την εξέταση μέτρων για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
5. Η φορολόγηση των οχημάτων και η άδεια κυκλοφορίας τους να βασίζεται στην εκπομπή ρύπων.
6. Να εισαχθούν όσο το δυνατό πιο σύντομα Μέσα Μαζικών Μεταφορών.

Ο πιο πάνω κατάλογος μέτρων δεν είναι εξαντλητικός. Αποδεικνύει όμως ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας.
Κλείνοντας θα ήθελα να εισηγηθώ όπως η Κύπρος αναθέσει σε ομάδα επιστημόνων την ετοιμασία έκθεσης αναφορικά με τις επιπτώσεις που προβλέπεται να έχουν οι κλιματικές αλλαγές στη χώρα μας.

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2007

Τα μπάζα και πάλι ....

Η συζήτηση με τα μπάζα συνεχίστηκε και σήμερα στη πρωινή εκπομπή του Σιγμα με προσκεκλημένους βουλευτές της Επιτροπής Περιβάλλοντος της βουλής..
Πέραν τούτου δημοσιέυθηκε και άρθρο για το θέμα στη Σημερινή.

[Τι έχω κάνει για τα μπάζα]

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2007

What a day !!

Το πρωινό μου ξεκίνησε με το θέμα των Μπάζων στο πρωινό πρόγραμμα του Τσουρούλι στο Σιγμα. Όλα πήγαν πολύ ωραία, το βίντεο που ετοίμασε η Νατάσα τέλειο και η συζήτηση ήταν πολύ καλή.
Μετά πήγα στο CNC Plus, περίμενα πολύ ώρα για να αρχίσει η εκπομπή αλλά όταν μια ώρα μετά μπήκαμε στο στούντιο, πριν καν μιλήσει κανείς ... χάλασαν όλα. Ακυρώθηκε η εκπομπή! Ήταν όμως ώρα για τη συνάντηση στο Eyropean University (Cyprus College) όπου είχα συνάντηση στις 10 με το Διευθυντή για τη περιβαλλοντική τους Διαχείριση. Μόλις που πρόλαβα.
Πίσω στο γραφείο τα τηλέφωνα και emails φουγάρα του Αρεταίεου, η ανακύκλωση χαρτιού στα σχολεία, το γυμνάσιο Δροσιάς που θέλει να κάνει πάρκο στο δάσος πίσω από το σχολείο, διαλέξεις στο στρατό για το περιβάλλον "χάνω τη θέα προς τη θάλασσα γιατί χτίζουν μπροστά μου πολυκατοικία, τι να κάνω;" τα σκουπίδια στο Γέρι, κλπ ....
Πήρε τηλέφωνο και ο πρόεδρος του συνδέσμου ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής και φώναζε για το χθεσινό άρθρο του Φιλελευθέρου. Μάταια του εξηγούσα ότι το λάθος ήταν με τους διαχειριστές των μαρίνων που είχαν υποχρέωση να κατασκευάσουν σύστημα παραλαβής των λυμάτων.....
ΤΕΖΑ

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2007

Πνίγεται η θάλασσα από ανθρώπινα λύματα

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κινδυνεύει να βρεθεί η ΚύπροςΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΠΑΝΑΓΗ
Στο «εδώλιο» του κατηγορουμένου κινδυνεύει να βρεθεί η Κυπριακή Δημοκρατία, αν η Κομισιόν ανακαλύψει ότι οι κυπριακές αρχές διαχείρισης των χώρων ελλιμενισμού σκαφών δεν έχουν ακόμη υλοποιήσει την σχετική υποχρέωση για την εγκατάσταση σταθμών παραλαβής ανθρώπινων λυμάτων από τις δεξαμενές σκαφών.
Ως αποτέλεσμα της κυπριακής απειθαρχίας στην εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας για τη δημιουργία σε όλα τα κυπριακά λιμάνια, μαρίνες και αλιευτικά καταφύγια, εγκαταστάσεων παραλαβής των λυμάτων των πλοίων, ορισμένοι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής και πλοιαρίων που εκτελούν ημερήσιες θαλάσσιες κρουαζιέρες καθώς και αλιευτικών σκαφών αδειάζουν τις αποχετεύσεις τους στη θάλασσα.
Τα ανθρώπινα λύματα καταλήγουν τελικά στην παραλία. να κολυμπάνε με τους λουόμενους! «Εάν δεν υπάρχει σωστό και πρακτικό σύστημα απόρριψης λυμάτων, τότε πρέπει να περιμένουμε οπωσδήποτε ότι ο κόσμος θα ρίχνει τα λύματα μέσα στη θάλασσα», σημειώνεται, εξάλλου, σε υπηρεσιακό σημείωμα του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων.
Μετά από σχετική έρευνα, διαπιστώθηκε ότι μόνο η ιδιωτική Μαρίνα Αγ. Ραφαήλ έχει εφοδιασθεί με μια έστω μικρή κατάλληλη κινητή μονάδα άντλησης αποβλήτων από σκάφη αναψυχής από τις ΗΠΑ!
Το επικείμενο ρεζιλίκι προ των πυλών δεν είναι βέβαια η μη εφαρμογή της σχετικής Κοινοτικής Οδηγίας, αλλά εστιάζεται στο γεγονός ότι μια χώρα σαν την Κύπρο που διεκδικεί ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια της ευρωπαϊκής τουριστικής πίτας, αδιαφορεί για την εφαρμογή μιας οδηγίας που εξυπηρετεί σαφώς τη δική της τουριστική κίνηση.
Αγνοούν την Οδηγία Με βάση τους υφιστάμενους κανονισμούς σκάφη μήκους κάτω των 18 μέτρων που πραγματοποιούν κρουαζιέρες με διάρκεια μικρότερη των 90 λεπτών, δεν υποχρεούνται να έχουν τουαλέτα. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα σκάφη αναρτούν υποχρεωτικά προειδοποιητική πινακίδα. Σκάφη που έχουν τουαλέτα θα πρέπει να διαθέτουν δεξαμενή κατακράτησης λυμάτων, χωρητικότητας ίσης προς 4 λίτρα ανά επιβαίνοντα καθώς και μέσο παράδοσης των λυμάτων στη στεριά.
Η οδηγία της Κομισιόν σχετικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων πλοίων (πετρελαιοειδή κατάλοιπα, σκουπίδια και λύματα) και καταλοίπων φορτίου, υιοθετήθηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία στις 3/10/2003, δηλαδή πρίν από 4 χρόνια (!!!).
Ο έχων την ευθύνη λειτουργίας λιμανιών (Αρχή Λιμένων), μαρίνων (ΚΟΤ) και αλιευτικών καταφυγίων (Τμήμα Αλιείας) υποχρεούται - σύμφωνα με το άρθρο 18 (1) των ΚΔΠ 7/71/2003 - να ετοιμάζει και εφαρμόζει σχέδια παραλαβής και διακίνησης αποβλήτων πλοίων.
Ωστόσο, οι αρμόδιες υπηρεσίες αγνόησαν τελείως την Ευρωπαϊκή Ένωση και έγραψαν την οδηγία στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, αφού ολοκληρωμένα σχέδια παραλαβής και διακίνησης αποβλήτων εφαρμόζονται μόνο ως προς τα πετρελαιοειδή κατάλοιπα και τα σκουπίδια. Επομένως που καταλήγουν τα λύματα των αποχετεύσεων των σκαφών;
Σε επιστολή του προς την Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων ο κ. Θεοπέμπτου υποστηρίζει ότι μικρά πλοιάρια που κάνουν κρουαζιέρες αδειάζουν τις αποχετεύσεις τους στη θάλασσα, ενώ θα έπρεπε να τις αδειάζουν σε εγκεκριμένες εγκαταστάσεις στα αγκυροβόλια. Έχοντας υπόψη την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» ο Επίτροπος Περιβάλλοντος εισηγείται την επιβολή τέλους στους ιδιοκτήτες πλοιαρίων που εκτελούν κρουαζιέρες, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το σύστημα παραλαβής και διαχείρισης λυμάτων πλοίων.
Εισηγείται επίσης την τήρηση αρχείων για τα πλοιάρια που ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα και επιστρέφουν στο λιμάνι, ώστε να διαπιστώνεται ότι αυτά έχουν πράγματι αδειάσει τη δεξαμενή των αποχετεύσεων τους στις εγκαταστάσεις του αγκυροβολίου. «Εξαιτίας της παράλειψης αυτής είναι αδύνατο να εντοπιστούν οι παρανομούντες».
Την έντονη ανησυχία του για τις διαστάσεις που φαίνεται να προσλαμβάνει το φαινόμενο της ρύπανσης του θαλάσσιου χώρου στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού της Πάφου με λύματα από τις τουαλέτες σκαφών που χρησιμοποιούν το λιμάνι , εκφράζει και ο Δήμαρχος Πάφου Σάββας Βέργας. Ο κ. Βέργας ανέφερε ότι είχαν εντοπιστεί στην παραλία των Δημοτικών Μπάνιων ανθρώπινα περιττώματα τα οποία πιστεύεται ότι απορρίφθηκαν στη θάλασσα από σκάφη που χρησιμοποιούν το λιμάνι για μικρές κρουαζιέρες.
Με επιστολή του προς τον Διευθυντή Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας ο Δήμαρχος Πάφου ζητά όπως αναληφθούν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να υπάρξει ένας ουσιαστικός και αποτελεσματικός έλεγχος στα σκάφη που χρησιμοποιούν το Λιμανάκι της Πάφου. Μετάθεση ευθυνών Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, στη δικαιοδοσία του οποίου υπάγεται η Αρχή Λιμένων και το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας παραδέχεται τη μη εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας σχετικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής λυμάτων πλοίων, αλλά ρίχνει το «μπαλάκι των ευθυνών» στους ιδιοκτήτες των σκαφών που πραγματοποιούν ημερήσιες κρουαζιέρες.
Σε απαντητική επιστολή προς τον Επίτροπο Περιβάλλοντος, αναφέρεται επί λέξει πως «η μη ύπαρξη ευκολιών υποδοχής αποβλήτων που να έχουν τη δυνατότητα περισυλλογής λυμάτων δε νομιμοποιεί κανένα να απορρίπτει τα λύματα στην θάλασσα, αφού θα μπορούσε πολύ απλά να αποταθεί σε διαχειριστές βυτιοφόρων, έτσι ώστε να μην παραβιάζεται η νομοθεσία».
Σύμφωνα με το Υπουργείο Συγκοινωνιών, στα λιμάνια της Δημοκρατίας και στις δύο μαρίνες (στη Λάρνακα και στο ξενοδοχείο Άγιος Ραφαήλ στη Λεμεσό) εφαρμόζονται ολοκληρωμένα σχέδια παραλαβής και διακίνησης απόβλήτων ως προς τα πετρελαιοειδή κατάλοιπα και τα σκουπίδια. «Τα σχέδια αυτά θα πρέπει να τροποποιηθούν έτσι ώστε να περιλάβουν και τα λύματα". Το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα με την παραλαβή των λυμάτων μικρών πλοιαρίων που ελλιμενίζονται στις μαρίνες και τα αλιευτικά καταφύγια.
Ο Επιθεωρητής Πλοίων Α' και Χημικός Μηχανικός, Γιάννης Ευστρατίου εξήγησε ότι βάσει διεθνούς νομοθεσίας που έχει επικυρώσει το κράτος μας και εφαρμόζεται, τα σκάφη μπορούν να απορρίψουν τα ανθρώπινα λύματα τους στη θάλασσα 4 ναυτικά μίλια μακριά από τις ακτές, νοουμένου ότι αλέθονται και απολυμαίνονται με ειδικό μηχάνημα. Ωστόσο τα μικρά πλοιάρια που εκτελούν ημερήσιες θαλάσσιες περιηγήσεις δεν επιτρέπεται να απομακρύνονται από την στεριά πέραν των 3 ναυτικών μιλιών. Οι υφιστάμενοι κανονισμοί απαγορεύουν ρητώς οποιαδήποτε απόρριψη αποβλήτων στη θάλασσα. Κάτι γίνεται.
Ο κ. Ευστρατίου απεκάλυψε ότι στο πλαίσιο της πρόληψης της ρύπανσης της θάλασσας το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας ετοίμασε τροποποιητικούς κανονισμούς, σύμφωνα με τους οποίους οι κυβερνήτες των ακτοπλοϊκών σκαφών θα είναι υποχρεωμένοι να προβαίνουν σε σχετικές εγγραφές στο Βιβλίο Γέφυρας, ώστε να διαπιστώνεται ότι έχουν πράγματι αδειάσει τη δεξαμενή των αποχετεύσεων τους είτε σε σταθμούς παραλαβής λυμάτων είτε σε βυτιοφόρο.
Το Υπουργείο Εμπορίου, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, υπέδειξε στον ΚΟΤ, ως τη διαχειριστική αρχή των μαρίνων, την υποχρέωση του για δημιουργία σταθμών παραλαβής λυμάτων από τα σκάφη και αναμένει συμμόρφωση του Οργανισμού ως προς την Κοινοτική Οδηγία.
Τι κάνουν στο Τμήμα Αλιείας; Σύμφωνα με την Οδηγία, οι διαχειριστικές αρχές των λιμανιών, μαρίνων και αλιευτικών καταφυγίων έπρεπε να ετοιμάσουν και να υποβάλουν στην Κομισιόν ολοκληρωμένα προγράμματα διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων, κάτι το οποίο έχει πράξει η Αρχή Λιμένων και ο ΚΟΤ, πλην του Τμήματος Αλιείας.
Ως αποτέλεσμα η χώρα μας να κινδυνεύει να υποστεί ακόμα ένα ρεζιλίκι στην ΕΕ αλλά και πρόστιμο -μαμούθ, σε περίπτωση που η Κομισιόν ανακαλύψει και αυτή την απειθαρχία στην προσαρμογή προς τις οδηγίες της.
Σε δηλώσεις ο Ανώτερος Λειτουργός Αλιείας και Υπεύθυνος του Τομέα Ελέγχου Αλιείας Λοϊζος Λοϊζίδης ανέφερε ότι στα αλιευτικά καταφύγια εφαρμόζονται σχέδια παραλαβής και διακίνησης αποβλήτων αλλά τα σχέδια αυτά δεν είναι καταχωρημένα σε χαρτιά. Ούτε λόγος για βυτιοφόρα! Άστραψε και βρόντηξε ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Επαγγελματικών Ακτοπλοϊκών Σκαφών Μάρκος Αλεξάνδρου, όταν κλήθηκε από την εφημερίδα μας να σχολιάσει τις καταγγελίες ότι τα επαγγελματικά σκάφη αδειάζουν τα απόβλητα τους στη θάλασσα.
Χρησιμοποιώντας σκληρές εκφράσεις, ο κ. Αλεξάνδρου έκανε λόγο σκόπιμες καταγγελίες και «ασύστολα ψεύδη». «Αυτός είναι ένας μύθος και η κουφέτα που πιπιλούν οι εκάστοτε λειτουργοί, δήμαρχοι και λοιποί για να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα». Εξήγησε ότι τα επαγγελματικά ακτοπλοϊκά σκάφη χρησιμοποιούν crashing toilets, δηλαδή τουαλέτες με πιστονάκι και αντλία η οποία συνθλίβει τα περιττώματα σε κομμάτια και αφού διαλυθούν αφήνονται μεν στη θάλασσα, αλλά πολύ μακριά από την ακτή.
Σύμφωνα με τον κ. Αλεξάνδρου, πολλοί μπερδεύουν ένα φυτό του βυθού που εκβάλλεται μετά από θαλασσοταραχή προς την παραλία, με τα ανθρώπινα περιττώματα, ενώ υποστήριξε ότι δεν είναι λίγες οι φορές που αντίκρισαν ψαράδες να αφοδεύουν στη θάλασσα. Και φυσικά ούτε λόγος να γίνεται, για βυτιοφόρα μεταφοράς λυμάτων. «Ούτε να το σκεφτείτε! Δεν έχουμε καμία υποχρέωση να καλέσουμε βυτιοφόρα. Υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία που υποχρεώνει την Κυπριακή Δημοκρατία να εγκαταστήσει σταθμούς παραλαβής λυμάτων.
Κίνδυνος για τους λουομένους
Ύστερα από καταγγελία για εντοπισμό ανθρώπινων περιττωμάτων και μάλιστα σε περιοχή της Μπλέ Σημαίας στον Πρωταρά, ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου άρχισε έρευνα και εντόπισε την αδυναμία που υπάρχει στο σύστημα: την μη ύπαρξη στους λιμενικούς χώρους ευκολιών υποδοχής αποβλήτων που να έχουν τη δυνατότητα περισυλλογής λυμάτων. «Έχω πληροφορηθεί ότι μόνο στην ιδιωτική Μαρίνα Αγίου Ραφαήλ υπάρχει σταθμός παραλαβής λυμάτων από τα πλοιάρια.
Η υποχρέωση μας είναι να υπάρχουν τέτοιοι σταθμοί σε όλα τα αγκυροβόλια. Δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα.
Ένα σκάφος το οποίο πηγαινοέρχεται στη θάλασσα και δεν υπάρχει τρόπος να αδειάσει τα λύματα του, τι θα τα κάνει; Η πιο πιθανή λύση είναι να τα αδειάσει στη θάλασσα. Προσωπικά θα απέφευγα να κολυμπήσω στις θαλάσσιες περιοχές όπου υπάρχουν πλοιάρια που πηγαινοέρχονται με τουρίστες.
Τη λύση θα πρέπει να την προσφέρουν οι διαχειριστικές αρχές των λιμανιών, μαρίνων και αλιευτικών καταφυγίων», ανέφερε. >>παραβιάζουν τη νομοθεσία Λιμάνια, μαρίνες και αλιευτικά καταφύγια παραβιάζουν την κοινοτική νομοθεσία για εγκατάσταση σταθμών παραλαβής λυμάτων από τις δεξαμενές σκαφών. Οι ιδιοκτήτες σκαφών έχουν υποχρέωση να καλούν βυτιοφόρα μεταφοράς λυμάτων, απαντούν οι διαχειριστικές αρχές.

Ολόκληρο το άρθρο του Φιλελευθέρου εδώ.

Τοπικά εμπορικά κέντρα και "Buy local"

Τοπικά εμπορικά κέντρα και "Buy local"

Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως έχει σημειωμένες στα πολεοδομικά της σχέδια που είναι γνωστά σε όλους, τις κύριες οδικές αρτηρίες μέσα στις πόλεις. Όσες περιουσίες γειτνιάζουν με τέτοιες αρτηρίες και για λόγους αντιστάθμισης, μετατρέπονται σε εμπορικές ζώνες για να αυξηθεί η αξία τους έναντι της οχληρίας που θα προκληθεί στη περιοχή, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας και της διαπλάτυνσης του δρόμου.
Οι εμπορικές ζώνες παραχωρούνται έστω και εάν η διαπλάτυνση του δρόμου δεν έχει γίνει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μιας εμπορικής δραστηριότητας κατά μήκος του δρόμου και ταυτόχρονα μια αύξηση της αξίας της γης στην περιοχή. Κάποια στιγμή όμως, έρχεται η ώρα της διαπλάτυνσης του δρόμου ή/και της διοχέτευσης περισσοτέρων αυτοκινήτων στην περιοχή.
Όταν αυτό γίνει, δικαιολογημένα φωνάζουν οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες ότι θα καταστραφεί η περιοχή και ως ένα σημείο δικαιολογημένα επίσης επιμένει η Πολεοδομία στην εφαρμογή του προγραμματισμού της εφόσον ήταν γνωστός σε όλους εδώ και καιρό.Το πιο πάνω σενάριο είδαμε να επαναλαμβάνεται πολλές φορές τα τελευταία χρόνια.
Παραδείγματα που γνωρίζω από τη Λευκωσία είναι η Λεωφόρος Ακροπόλεως και Νίκης, η Ιφιγενείας, η Καλλιπόλεως και πιο πρόσφατα η Σταυρού. Φυσικά όπου έχει γίνει η διαπλάτυνση, τα πιο πολλά καταστήματα κλείνουν και λόγω του ότι για μήνες ή και χρόνια δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω των έργων, αλλά και επειδή δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης για τους πελάτες.
Καταστρέφονται έτσι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οικογένειες. Επιχειρήσεις σε τέτοιες περιοχές έχουν τελικά ημερομηνία λήξης.Ο μοντέρνος περιβαλλοντικός σχεδιασμός προτείνει τη δημιουργία μικρών εμπορικών κέντρων σε όλη την πόλη. Το σκεπτικό βασίζεται στο ότι οι πολίτες θα πρέπει να μπορούν να κάνουν τα βασικής ανάγκης καθημερινά τους ψώνια στην περιοχή τους.
Το μήνυμα των εκστρατειών "Buy Local" (Αγόραζε Τοπικά) που γίνεται στο εξωτερικό είναι διπλό. Αγόραζε προϊόντα της περιοχής σου που δεν χρειάστηκε ενέργεια για να φτάσουν κοντά σου και αγόραζε προϊόντα από τα καταστήματα της γειτονιάς σου.
Γιατί όμως να αγοράζουμε από τη γειτονιά μας;
Γιατί για να πάμε σε ένα κοντινό μας κατάστημα μπορούμε να περπατήσουμε, να πάμε με το ποδήλατο ή ακόμα και με το αυτοκίνητο αλλά σε σύντομη διαδρομή. Έτσι μειώνονται οι εκπομπές ρύπων, μειώνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, έχουμε ακόμη μια καλή δικαιολογία να περπατήσουμε και αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που μπορούν να ασχοληθούν με μια επικερδή επιχείρηση έναντι της δύναμης των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Μέσα από αυτό το σκεπτικό, είναι φυσιολογική η αντίδραση των περιβαλλοντικά σκεπτόμενων ανθρώπων στο κλείσιμο των τοπικών εμπορικών κέντρων, όταν έλθει η ώρα της διαπλάτυνσης!
Με γνώμονα το περιβάλλον επιβάλλεται να αλλάξει η φιλοσοφία του πολεοδομικού σχεδιασμού. Θα πρέπει να σχεδιάζονται μικρά τοπικά εμπορικά κέντρα, με ασφαλισμένη πρόσβαση για νέους και παιδιά, με σωστά σχεδιασμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που να εξυπηρετεί την περιοχή, μικρό αριθμό χώρων στάθμευσης για όσους το χρειάζονται ή/και για μεγάλα φορτία.
Buy local λοιπόν!

Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2007

Η γέφυρα του Σκάρφου - ένα πολιτιστικό έγκλημα


Το χωριό Σίμου στην Πάφο έχει ιστοσελίδα [www.simou.org] όπου λέει τα πιο κάτω για το γεφύρι του Σκάρφου:

"Τρία λεπτά από την «Αγία Μαρίνα», θα βρεθείς σε πινακίδα που σε οδηγά προς τον ποταμό Σκάρφο, που τροφοδοτεί τον υδατοφράκτη που είδαμε. Εκεί στον ποταμό θα συναντήσεις το ενετικό ξακουστό γεφύρι του Σκάρφου, που είναι από τα πιο πανάρχαια της Κύπρου. Πολλοί τουρίστες καθημερινά το επισκέπτονται και φωτογραφίζονται με φόντο το γεφύρι. " και έχει και αυτή τη φωτογραφία.
Όταν σήμερα επισκέφτηκα το γεφύρι, αυτό που είδα με λύπησε πάρα πολύ:
Για Slideshow πατάτε εδώ η για τις φωτογραφίες στη φωτογραφία πιο κάτω.
2017_11_25-Skarfou_Bridge

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2007

Σκυβαλότοπος Παλιομετόχου στον Αστρα

Σήμερα το απόγευμα έγινε προγραμματισμένη από πρίν, συζήτηση στον Άστρα για το σκυβαλότοπο Παλιομετόχου. Η ιδιαίτερη ευαισθησία είναι για το γεγονός ότι υπάρχει σχολείο μόλις 300 μέτρα μακριά και συχνά ο καπνός καλύπτει τη κοινότητα.
Τα παράπονα των κατοίκων είναι απόλυτα δικαιολογημένα.
Ο νέος κοινοτάρχης αναφέρθηκε στη νέα πρακτική που θα εφαρμόσει για τη διαχείριση του σκυβαλότοπου.
Τι λέει η βικιπαίδια για το θέμα;
Οι διοξίνες είναι μια οικογένεια χημικών ουσιών εξαιρετικά ύποπτη για καρκινογενέσεις, ιδιαίτερα τοξική για τον άνθρωπο και ανθεκτική στην βιολογικά αποσύνθεση (αξίζει να αναφέρουμε ότι η ημιπερίοδος ζωής της, δηλαδή η μείωση στο 50% της αρχικής ποσότητα, διαρκεί 10 έως 30 χρόνια). Η κύρια αιτία έκλυσης διοξινών από τα καιγόμενα σκουπίδια είναι η παρουσία χλωρίου στα απορρίμματα. Μια σημαντική, αν όχι η σημαντικότερη, πηγή χλωρίου είναι τα πλαστικά PVC .....
.... Βιοχημικές έρευνες έχουν δείξει πως οι διοξίνες δρουν ως ισχυρές «περιβαλλοντικές ορμόνες». Όπως και οι φυσικές ορμόνες, οι διοξίνες μπορούν να διαπεράσουν τη μεμβράνη των κυττάρων και να αλλάξουν τη δράση των γονιδίων που ρυθμίζουν τη διαδικασία της ανάπτυξης. Ακόμη και απειροελάχιστες συγκεντρώσεις διοξινών μπορούν να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό και νευρικό σύστημα των οργανισμών. Σε πειραματόζωα, η έκθεση σε διοξίνες έχει προκαλέσει ένα ευρύ φάσμα τοξικολογικών επιπτώσεων. ...

Καθαριότητα στους αυτοκινητόδρομους


Έχω πάρει αρκετά παράπονα από πολίτες σχετικά με την καθαριότητα σε διάφορα σημεία των αυτοκινητοδρόμων όπου συχνά σταθμεύουν αυτοκίνητα.

Από δική μου εμπειρία μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η κατάσταση είναι πολύ προσβλητική για τον τόπο μας, ιδιαίτερα αν λάβετε υπόψη ότι αυτοί οι χώροι χρησιμοποιούνται πολύ και από τους τουρίστες.

Εισηγήσεις μου είναι όπως:

Αυξηθεί ο αριθμός ή/και το μέγεθος των καλάθων στους χώρους αυτούς.
Εξευρεθεί αποτελεσματικό σύστημα τακτικού καθαρισμού.
Τοποθετηθούν παγκάκια.
Και, αν είναι δυνατό, αποχωρητήρια και νερό.

[Στάληκε στην Υπουργό Συγκοινωνιών]

Επιχορήγηση συστημάτων θέρμανσης νερού πισίνων σε σπίτια!

Η Επιτροπή Διαχείρισης Ειδικού Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έχει εγκρίνει σχέδιο παροχής χορηγίας για θέρμανση νερού πισίνων από το ταμείο ΑΠΕ για οικιστικές μονάδες.

Το να επιχορηγούνται άτομα ψηλών εισοδημάτων για να θερμαίνουν την πισίνα τους εκτός του ότι αποτελεί πρόκληση είναι και αντιπεριβαλλοντικό.

Ο μεγάλος αριθμός πισίνων στην Κύπρο ευθύνεται για τεράστιες απώλειες νερού μέσω της εξάτμισης και είναι επίσης γνωστή η ζημιά που έχουμε ήδη κάνει στα υπόγεια νερά.

Έχω κάνει εισήγηση για να αφαιρεθούν οι οικιστικές μονάδες το συντομότερο δυνατό από το σχέδιο επιχορήγησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

[Στάληκε στον Υπουργό Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού]

Τεχνικό Πανεπιστήμιο Σλοβακίας

Είχα πριν λίγο μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση με ακαδημαϊκό προσωπικό του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Σλοβακίας.
Αυτή είναι τέταρτη περίπου φορά που κάνουμε συνάντηση όπως η δραστηριότητές τους αυξάνονται στην κύπρο.
Τους είχα εισηγηθεί και ένα Δικοινοτικό project το οποίο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται για την παραγωγή pellets ξύλου για καύση σε τζάκια, ή ακόμη καλύτερα σε ψηλής απόδοσης καυστήρες για παραγωγή ενέργειας.
Τα pellets είναι μικροί κύλιδροι μισού εκατοστού διάμετρο περίπου οι οποίοι παράγονται από υλικά όπως κλαδέματα, ποκαλάμες, ξηρά χόρτα κλπ και προσφέρουν δυνατότητες νέων εισοδημάτων σε αγροτικές περιοχές.

Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2007

Θέλουμε λεωφορεία εδώ και τώρα ....

Σήμερα είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση με το Γενικό Διευθυντή του Γραφείου Προγραμματισμού κο Αντρέα Μολέσκη και τη κα Γεωργία Χριστοφίδου.
Τα θέματα που συζητήσαμε ήταν:
  1. Πιο παλιά ζήτησα από φοιτήτρια του CIIM που ζητούσε ιδέες για τελική διατριβή να μελετήσει το θέμα της σύνδεσης του αεροδρομίου Λάρνακας με λεωφορείο. Η τελική μελέτη παρουσιάζει πολύ ενδιαφέρον επειδή:
    - μέσω ερωτηματολογίου διαπιστώθηκε αν οι Κύπριοι και οι τουρίστες θα χρησιμοποιούσαν το λεωφορείο αν υπήρχε.
    - μελέτησε τη διαδρομή και τους επιβάτες που χρησιμοποιούν το intercity Bus του αεροδρομίου που λειτουργεί η travel Express.
    - ετοίμασε ωράριο με βάση τις πτήσεις, πρότεινε διαδρομή και την απαιτούμενη συχνότητα.
    - υπολόγισε ότι χρειάζονται 4 λεωφορεία.
    - και βάση προτεινόμενη τιμη εισητηρείου και υπολογιζόμενο αριθμό επιβατών υπολόγισε ότι η εταιρεία θα έχει σοβαρή κερδοφορία μετά από 3 χρόνια.
    Αυτά παρουσίασα σήμερα στο κο Α. Μολέσκη και τη κα Γ. Χριστοφίδου. Η απόφαση είναι όπως το αρμόδιο υπουργείο εξετάσει το θέμα και προχωρήσει το συντομότερο με την υλοποίηση της σύνδεσης!
  2. Το άλλο θέμα που πρότεινα είναι η μεταφορά των δημοσίων υπαλλήλων στο αεροδρόμιο με λεωφορείο που θα μισθώνει η κυβέρνηση. Υπάρχει για παράδειγμα η πτήση προς τις βρυξέλες κάθε Τρίτη και παρασκευή όπου υπάρχουν πολοί κυβερνητικοί υπάλληλοι. Υπόψη ότι ένας υπάλληλος δικαιούτε τα έξοδα μετάβασης στο αεροδρόμιο με ταξί (£25 + £25 = £50 σύνολο). Ένα λεωφορείο όμως στοιχίζει περίπου 100 λίρες για όλη τη μέρα! προσπάθησα να βρω περισσότερες στατιστικές αλλά το λογιστικό σύστημα της κυβέρνησης δεν έχει τις απαιτούμες πληροφορίες για να μπορεί να παράξει τις στατιστικές. Ούτε όμως και το λογισμικό των Κυπριακών Αερογραμμών μπορεί να το κάνει. Έτσι αποφασίστσικε σήμερα να κρατούνται ξεχωριστά στοιχεία από τα λογιστήρια για να εξαχθούν ασφαλεί συμπεράσματα. [Η χρέωση για στάθμευση στο αεροδρόμιο Λάρνακας είναι £6 τη μέρα].
  3. Πολλά από τα αυτοκίνητα που βλέπουμε στους δρόμους - εξόδους από τις πόλεις ανήκουν σε άτομα (κυρίως εκπαιδευτικούς) που μοιράζονται το αυτοκίνητό τους. Θα πρέπει επομένως η καλή αυτή πρακτική να βοηθηθεί και για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνουν καταλληλοι χώροι σε στρατηγικά σημεία. Τέτοιοι είναι για παράδειγμα και ο χώρος στάθμευσης του ΓΣΠ.

Ένα μικρό βήμα μπροστά ....

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2007

Green praise for Nicosia mayor

Green praise for Nicosia mayor
"By Leo Leonidou
THE Environment Commissioner yesterday praised Nicosia Mayor Eleni Mavrou for the Municipality’s stance on environmental matters.

Charalambos Theopemptou told the Mail that a meeting with the Mayor and the Municipality’s Environmental Committee Council, “went extremely well.”
The Commissioner explained that there were several issues on the agenda.
“We discussed procedures and practises to be followed for the improvement of municipal parks and green areas and this will make it easier to secure donations from private companies that wish to promote corporate, environmental responsibility,” he said.
“Also on the table was the legal responsibility of the Municipality to inform the public on environmental matters, such as air quality.”
Theopemptou also spoke of a recycling project in collaboration with the Education Ministry, whereby old books and papers will be collected and recycled.
“To this end, the Municipality will donate several trucks which will go and collect the material and take them to the recycling company.”
The Commissioner described the Mayor as, “keen on all these ideas and is somebody who is forward thinking. I was very impressed with the work that she is doing.”
Copyright © Cyprus Mail 2007"

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2007

Δήμος Λευκωσίας - Ελένη Μαύρου

Σήμερα είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση στο Δημαρχείο Λευκωσίας με τη Δήμαρχο Ελένη Μαύρου, μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος και υπηρεσιακούς.

Τα θέματα;
  1. Ο Δήμος έχει ετοιμάσει Πολιτική που επιτρέπει σε τρίτους - ιδιώτες και εταιρείες - να προσφέρουν εθελοντική εργασία, εξοπλισμό και λεφτά για τη συντήρηση και αναβάθμιση πάρκων, χώρων πρασίνου και νησίδες, όπως επίσης και εξοπλισμό για παιγνιδότοπους. Αυτό βοηθεί τα μέγιστα και την εταιρεία του ΚΕΒΕ με το όνομα "Χρυσόφυλη Δρυς" η οποία έγινε ακριβώς για να εκτελεί τέτοια έργα (και η σύμπτωση δεν είναι τυχαία ...).
  2. Συμφωνήσαμε όπως ο Δήμος Λευκωσίας είναι ο πρώτος Δήμος με τον οποίο θα συνεργαστούμε για να λύσουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε για το πως θα μεταφερθούν τα χαρτιά που προροίζονται για ανακύκλωση από τα σχολεία στους ανακυκλωτές. Εφόσον έχουμε πάρει το ΟΚ των ανακυκλωτών ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σκυβαλοφόρα έχουμε τώρα και τη συνεργασία του Δήμου λευκωσίας. Θα ετοιμαστεί πρόγραμμα, το κάθε σχολείο θα μαζέψει τα χαρτιά για την ανακύκλωση και σε προγραμματισμένη ώρα το φορτηγό του Δήμου θα πάει στο σχολείο, θα το φορτώσουν οι μαθητές και θα πάρει τα υλικά στην ανακύκλωση χαρτιού.
  3. Έγινε συζήτηση για το τρόπο εφαρμογής των Πράσινων Συμβάσεων και άκουσα κυρίως τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος στην εφαρμογή τους.
  4. Η συζήτηση για τους "τριπλούς κάδους "ανακύκλωσης" στους δρόμους της πρωτεύουσας δεν κατέληξε δυστυχώς σε αποτέλεσμα που να οδηγεί τα απόβλητα στην ανακύκλωση. το μικρό μέγεθος των καλάθων σε σύγκριση με τα πλαστικά σακούλια που χρειάζονται και η μη συμμόρφωση του κοινού, κάνουν την ανακύκλωση δύσκολη.
  5. Έκανα ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τους ποδηλατόδρομους, την όδευση που πρέπει να γίνεται και την επιλεγμένους προορισμους τους.

Μπράβο Ελένη.

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2007

Διαρθρωτικά ταμεία

Η συνάντηση στο Χίλτον για τα Διαρθρωτικά Ταμεία ήταν όπως πάντα οργανωμένη μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια. Ξεκίνησε και τέλειωσε στην ώρα της, με καλό έλεγχο των ομιλιτών και των παρεμβάσεων.
Δύο θέματα με ενδιαφέρουν περισσότερο από το θέμα των ταμείων, τα μέσα μαζικών μεταφορών και οι όροι που θα επισυνάπτονται στα προγράμματα που θα εγκρίνονται.
Και για τα δύο θέματα έχω προγραμματισμένη συνάντηση με το Γραφείο Προγραμματισμού.
Εκεί θα παρουσιάσω και μελέτη για τη σύνδεση της λευκωσίας με το αεροδρόμιο Λάρνακας, με προτεινόμενα ωράρια, συχνότητα και κόστος.
Τη μελέτη έκανε η Άντρη Φοινικαρίδου για το ΜΒΑ της στο CIIM.

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2007

Λεωφόρος Σταυρού

Υπό κατασκευή ..... τελευταία προσθήκη 15/11 στις 1.00πμ
Στις 12/11/2007, πήγα στη Δημόσια παρουσίαση που έγινε στο Στρόβολο για το θέμα της κατασκευής γέφυρας για να συνδεθεί η περιοχή του νοσοκομείου - Στεφανίδης - ΙΚΕΑ και Mall με τη λεωφόρο Σταυρού.
Έφυγα πολύ απογοητευμένος γιατί τα λάθη που κάναμε στο παρελθόν δεν μας έχουν γίνει μάθημα. Αυτό φυσικά αν θεωρεί κάποιος ότι δεν κάναμε λάθος μέχρι τώρα στο σκεπτικό του σχεδιασμού των δρόμων.
Η κίνηση των αυτοκινήτων στη Σταυρού θα φτάσει τις 2500 την ώρα, θα γίνει δρόμος προτεραιότητας με 4 λωρίδες!
Πως όμως αντιμετωπίζεται το θέμα περιβαλλοντικά σκεπτόμενοι;

Τοπικά καταστήματα
Θα πρέπει να σχεδιάζουμε μικρές εμπορικές περιοχές για καταστήματα εκτός κέντρου. Θέλουμε τους πολίτες να βρίσκουν τα είδη πρώτης ανάγκης χωρίς να χρειάζονται αυτοκίνητο ή αν χρειαστεί αυτοκίνητο, το ταξίδι να είναι σύντομο.
Άρα οι περιοχές αυτές πρέπει να είναι σχεδιασμένες με ποδηλατόδρομους, διαβάσεις πεζών, προστατευτικές λωρίδες για πεζούς και μικρά παιδιά, χώρους στάθμευσης και στάση λεωφορείου.
Δεν γνωρίζω τι έγινε σε άλλες πόλεις αλλά στη Λευκωσία οι δρόμοι με 4 λωρίδες σκότωσαν την εμπορική δραστηριότητα στη λεωφόρο Στροβόλου και Ακροπόλεως. Εκατοντάδες πολίτες έκαναν τις αγορές τους χωρίς αυτοκίνητο και ένας αριθμός εμπορευομένων έβγαζε τα προς το ζην.
Στόχος αποτελεί εδώ και καιρό η Ιφιγενείας, η Καλλιπόλεως και η Σταυρού.

Ποιότητα ζωής
Ο καθησυχασμός ότι η περιβαλλοντική μελέτη θα προστατεύσει τη ποιότητα ζωής των πολιτών δεν είναι απόλυτα σωστός.
Η μελέτη για παράδειγμα επικεντρώνεται στην επίλυση των προβλημάτων που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των έργων (π.χ. σκόνη, ρύποι, θόρυβος κλπ) και αναφέρει ότι αύξηση του αριθμού των οχημάτων είναι αναμενόμενη εφόσον ήταν πάντοτε στα Τοπικά σχέδια σημειωμένη ως κύρια οδική αρτηρία.

Τι γίνεται με τη ποιότητα ζωής των κατοίκων - θόρυβος από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, δυσκολία διακίνησης στην περιοχή λόγω της αυξημένης κίνησης, των νησίδων και των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων;
Τι γίνεται με την προστασία της τοπικής εμπορικής δραστηριότητας την οποία θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει;
Θα πρέπει επομένως να γίνει μελέτη που να επικεντρώνεται στις επιδράσεις που θα έχει το έργο στη περιοχή, στους κατοίκους, στα σχολεία, στη τοπική κυκλοφορία.

Η στάθμευση
Εφόσον δεν έχουμε ακόμη Μέσα Μαζικών Μεταφορών θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητά μας και άρα χρειάζονται χώροι στάθμευσης.
Τέτοιο χώρο υπόγειο χώρο συζητούν να κάνουν στην αυλή του σχολείου !! ή κάτω από το κυκλικό κόμβο!
Οι υπόγειοι χώροι στοιχίζουν πολύ να κατασκευαστούν, αν κλείσουν τα καταστήματα [και θα κλείσουν] θα είναι πεταμένα λεφτά και θα μετατραπεί σε χώρο συνεύρεσης για διάφορες παράνομες δραστηριότητες ....

Μαθητές και Νεολαία
Σε κάθε σχεδιασμό που κάνουμε θα πρέπει να εξετάζουμε ξεχωριστά τις ανάγκες τις νεολαίας και των ατόμων με κινητικά προβλήματα (όχι μόνο αναπηρικά καθίσματα αλλά εγκύους, ηλικιωμένους και ηλεκτρικά καροτσάκια των ηλικιωμένων). Οι Νέοι κάτω των 18 δεν έχουν αυτοκίνητο και δυσκολεύονται να κυκλοφορούν.
Για τη μετακίνηση τους από και προς το σχολείο, στο πάρκο της γειτονιάς και τα καταστήματα, θα πρέπει να προσφέρουμε μια ασφαλισμένη και σωστά σχεδιασμένη διαδρομή με τις απαραίτητες διαβάσεις και προστατευτικά κάγκελλα. Οι διαδρομές αυτές θα πρέπει να σχεδιάζονται για κάθε γειτονιά με βάση τους χώρους που είναι πιθανό να κινηθούν.

Ποδηλατόδρομοι
Αν ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων σχεδιαστεί με τρόπο ούτως ώστε:
- να εξυπηρετεί τις ανάγκες διακίνησης των κατοίκων της περιοχής. Από τη γειτονιά προς το σχολείο, τα καταστήματα, το πάρκο κλπ
- να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στον ποδηλάτη
- Η διαδρομή να έχει επιλεγεί με κριτήριο την άνεση (ανήφορα - κατήφορα) και την ωραία θέα!
- έχει καλό και ασφαλισμένο οδόστρωμα και απρόσκοπτη διαδρομή - δεν έχει σταθμευμένα αυτοκίνητα, χώματα στο οδόστρωμα, χωρίς σκαλιά και με σωστή οδική σήμανση για τον ποδηλάτη και τον αυτοκινητιστή
τότε οι κάτοικοι της περιοχής θα τους όλο και περισσότερο.
......
συνεχίζεται ...

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2007

Σχολεία, σχολεία

Σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στην εκπαίδευση.
Το πρωι μίλησα για παεριβαλλοντικά θέματα σε μαθητές του Grammar School που επισκέφθηκαν την φωτογραφική έκθεση για το περιβάλλον.
Στις 11 είμουν στο Δημοτικό σχολείο Μιτσερού που έχει πολύ ωραία θέα τα βουνά απέναντι και μίλησα για απόβλητα. Μου έδωσαν και ένα πολύ ωραίο και εντυπωσιακό δώρο, μια φυσική ξύλινη πινακίδα ...

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2007

Ελαστικά με Υπ. Εμπορίου

Έγινε σήμερα σύσκεψη στο Υπ. Εμπορίου για το θέμα της συλλογής και διάθεσης των παλιών ελαστικών για επεξεργασία.
Τη συνάντηση τη ζήτησα για να βρεθεί διέξοδος στο θέμα των ελαστικών.
- Πως θα μαζέυονται,
- Που θα στέλνονται και με ποια έξοδα.
- Πως θα χρηματοδοτήται η όλη προσπάθεια;
Πρέπει να γίνει μια μελέτη για να βρεθούν απαντήσεις στα πιο πάνω και σε μια σειρά άλλων ερωτημάτων.
Στη σύσκεψη παρευρέθηκαν το ΚΕΒΕ, ο σύνδεσμος εισαγωγέων ελαστικών, υπηρεσιακοί του Υπ. Εμπορίου και ο Υπουργός. Πολύ καλή η προετοιμασία του υπουργού ο ποίος έχει και το πλεονέκτημα ότι ανήκει στο χώρο του αυτοκινήτου !!
Έχουμε καταλήξει σε συμφωνία και σύντομα θα ανακοινώσουμε το επόμενο βήμα ...

Το θέμα των ελαστικών το ξεκίνησα τον Απρίλιο του 2007 και ακόμη συνεχίζεται ...

[Τι έχω κάνει μέχρι σήμερα για το θέμα των ελαστικών]

Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2007

Ανακύκλωση χαρτιού στα 700 σχολεία

Έγινε σήμερα σύσκεψη στο γραφείο μου με εταιρείες ανακύκλωσης χαρτιού, τη Green Dot και το υπουργείο Παιδείας για να εξευρεθεί η καλύτερη μέθοδος και οργάνωση της συλλογής του χαρτιού από τα σχολεία.
Θα έχουμε σύντομα και συνάντηση με την ένωση Δήμων για να χρησιμοποιήσουμε τα αυτοκίνητά τους ....

Σχολεία στη Βουλή

Την περασμένη Παρασκευή έκανα μια "σύντομη" παρουσίαση στο Γυμνάσιο Αρχαγγέλου που επισκέφθεικε την φωτογραφική έκθεση για το περιβάλλον στη Βουλή για περιβαλλοντικά θέματα.
Σήμερα Δευτέρα, επανέλαβα το ίδιο με το Παγκύπριο Λύκειο Λάρνακας.
Και τις δύο φορές εκπλάγηκα από το μεγάλο ενδιαφέρον των μαθητών !
Παρακολουθούσαν και έκαναν καυτές ερωτήσεις!
Μπράβο στη νεολαία !!!

Ακόμα δύο σχολεία την Τετάρτη ...

Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2007

Διανέλλειο κεραίες και ΑΤΗΚ

Σήμερα πήρα επιστολή από τη Σχολική Εφορεία Λευκωσίας η οποία περιλαμβάνει τις μετρήσεις που έκανε το Υπουργείο Συγκοινωνιών στο σχολείο για τα επίπεδα των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων.
Όποτε κάνω αναφορές για κεραίες στα σχολεία πάντοτε αναφέρω το Διανέλλειο ως το χειρότερο παράδειγμα. Πριν 2 χρόνια περίπου έκανα και παρουσίαση στο Σύνδεσμο Γονέων του σχολείου για το θέμα.

Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2007

Συνεργατικό Ταμιευτήριο Λεμεσού και Πράσινα Δάνεια

Σήμερα είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση με το Διευθυντή τoυ Συνεργατικού Ταμιευτηρίου Λεμεσού για το θέμα των πράσινων δανείων που ετοιμάζονται να ετοιμάσουν για το 2008.
Το θέμα αυτό το είχα συζητήσει και με άλλες τράπεζες αλλά φαίνεται ότι η ΣΠΕ θα είναι η πρώτη.
Τα οικιστικά δάνεια και δάνεια για περιβαλλοντικά ευαίσθητες αγορές (π.χ. φωτοβολταικά συστήματα κλπ) θα προσφέρουν ελκυστικότερους όρους.
Ταυτόχρονα, εταιρείες που ζητούν δάνεια και οι οποίες έχουν δικό τους σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης θα έχουν και πάλι πιο καλούς όρους.
Πέρα από αυτό η συζήτηση επεκτάθηκε και στη περιβαλλοντική συμπεριφορά της ίδιας της τράπεζας όπου η διαχείριση του κτιρίου, οι αγορές και η συνήθειες του προσωπικού θα γίνουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Η Ευανθία Χαραλάμπους, Λειτουργός Μάρκετινκ και Δημοσίων Σχέσεων αλλά κυρίως ο Διευθυντής Νέαρχος Νεάρχου είναι πολύ ευαισθητοποιημένα άτομα και έτσι έχω μεγάλες ελπίδες ότι η προσπάθεια δεν θα εγκαταληφθεί στα μέσα του δρόμου όπως έχει γίνει με άλλους .....

Αφθώδης πυρετός

Αφθώδης πυρετός - τι λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση:
http://europa.eu/scadplus/leg/el/lvb/f83003.htm

Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2007

Στο Κέντρο Περιβαλοντικής Εκπαίδευσης Πεδουλά

Σήμερα πέρασα το πρωινό μου στο πεδουλά μαζί με πολλούς εκπαιδευτικούς.
Έκανα μια μεγάλης διάρκειας παρουσίαση για τα περιβαλλοντικά θέματα της Κύπρου.
Ελπίζω να με άντεξαν οι εκπαιδευτικοί γιατί κάποτε άμα πάρω φόρα δεν σταματώ ....

Αραβέλλα κάνεις εξαιρετική δουλειά εκεί πάνω. Μπράβο σου!

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2007

Ο σκυβαλότοπος Παλιομετόχου και η υγεία των κατοίκων

"Ο σκυβαλότοπος παλιομετόχου καίγεται σχεδόν καθημερινά. Το βράδυ τα τρωκτικά εκεί είναι τόσα πολλά που οι σημερινοί επισκέπτες μου είπαν ότι θα βοβηθώ να ανοίξω την πόρτα του αυτοκινήτου αν τον επισκεφθώ το βράδυ. Το 2001 είχαν και κρούσματα τύφου στο παλιομέτοχο."
Αυτά μου ανάφεραν οι σημερινοί μου επισκέπτες, αντιπροώποι τκατοίκων της περιοχής!

Στις 19 Σεπτεμβρίου 2007 είχα επισκεφθεί την περιοχή και η αναφορά μου στο Blog ήταν:
Όταν το κρέας δεν φτάνει στο τραπέζι σας ... έβγαλα και φωτογραφίες που μπορείτε να δείτε στο: "Ο Περιβόητος σκυβαλότοπος του Παλιομετόχου που ποτέ δεν σβήνει επειδή ..."

Στη σημερινή συνάντηση ζήτησα από τον Υπ. Υγείας και παρευρέθηκε και η κα Στέλλα Μιχαήλ, πρόεδρος της επιτροπής "Περιβάλλον και Υγεία του παιδιού" η οποία ανέλυσε τους πολύ μεγάλους κινδύνους στην υγεία των κατοίκων και ιδιαίτερα των παιδιών από ένα τόσο κακοδιαχειριζόμενο σκυβαλότοπο.
Ο καπνός φτάνει καθημερινά τα σπίτια και υπάρχει σχολείο μόνο 500 μέτρα από το σκυβαλότοπο!

Πρόσφατα στοιχεία της Πυροσβστικής υπηρεσία αναφέρουν 214 κλήσεις κατάσβεσης φωτιάς σε σκυβαλότοπους τον τελευταίο χρονο.

Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2007

Έκθεση φωτογραφίας για το Περιβάλλον

Το σκέφτηκα πριν καιρό (08/10, 04/09) και τώρα έγινε πραγματικότητα ....

Έκθεση φωτογραφίας για το Περιβάλλον του Φωτογραφικού Ομίλου Στροβόλου

Ο Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων κ. Δημήτρης Χριστόφιας σας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας για το περιβάλλον του Φωτογραφικού Ομίλου Στροβόλου, που διοργανώνεται σε συνεργασία με τον Επίτροπο Περιβάλλοντος κ. Χαράλαμπο Θεοπέμπτου.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στο Αίθριο της Βουλής των Αντιπροσώπων την Πεμπτη 1η Νοεμβρίου 2007, στις 6:00μμ Η έκθεση θα φιλοξενείται στην βουλή μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου 2007.
Related Posts with Thumbnails