Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Rolling Stones - Angie και η Κύπρος

Θυμάμαι να είμαι ξαπλωμένος στα χώματα του ΚΕΝ Λάρνακας και να ακούω αυτό το τραγούδι.
Χρόνια μετά τυχαία ανακάλυψα ποια εν η Angie και η σχέση της με την Κύπρο όταν διάβασα κάπου ότι έφερε τον άντρα της τον David Bowie στην Κύπρο να του δείξει που μεγάλωσε !
[έχει δύο εκδοχές ποια εν η Angie του τραγουδιού αλλά εμένα αρέσκει μου τούτη με την κυπριακή σχέση :) ]


Εδώ θα βρείτε την ιστορία του τραγουδιού
http://en.wikipedia.org/wiki/Angie_%28song%29

και αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για αυτήν διαβάστε εδώ
http://en.wikipedia.org/wiki/Angela_Bowie

Και την επόμενη φορά που θα περάσετε από τη Λινου - Φλάσου - Κατύδατα να κοιτάξετε προς το μεταλλείο της Σκουριώτισσας
Το σπίτι της ήταν εδώ:

View Larger Map ------------
Η σελίδα της είναι εδω

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Γουρούνες και πάλι ..

Σήμερα ο Πολίτης σωστά εγείρει το θέμα των τετράτροχων μοτοσυκλετών - γνωστών σαν Γουρούνες.
Για το θέμα έγραψα από το 2009 στον Υπ. Συγκοινωνιών
http://theopemptou.blogspot.com/2009/04/blog-post_24.html

Επίσης έκανα μεγάλο θέμα φέτος το Φεβρουάριο Τους υδροβιότοπους τους γιορτάζουμε με γουρούνες!

Το μεγάλο ερώτημα για μένα είναι αν αυτές επιτρέπονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα νομίζω δεν επιτρέπονται εκτός ιδιωτικού χώρου.
Γνωρίζει κανείς;;;; 
Στην Βρετανία ναι
---------------------------------------------------------------
Το άρθρο του Πολίτη πιο κάτω επειδή μετά χάνονται από την Ιστοσελίδα !

ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΕΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Ανύπαρκτο νομοθετικό πλαίσιο
Δεν έχουν μέχρι σήμερα τεθεί σε εφαρμογή οποιοιδήποτε περιορισμοί ή πρόνοιες στη νομοθεσία για τη χρήση των τετράτροχων μοτοσυκλετών, παρά το γεγονός ότι το θέμα της επικινδυνότητάς τους συζητήθηκε και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, όπου ο αριθμός αυτού του τύπου μοτοσυκλετών έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, ως μέτρο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, το υπουργείο Συγκοινωνιών έχει απλώς προβεί στην τροποποίηση των σχετικών κανονισμών που δημοσιεύτηκαν στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας με αρ. 4278 και ημερ. 19.5.2008 (Κ.Δ.Π. 189/2008) και προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους, ειδικά κατά την οδήγηση των εν λόγω οχημάτων.

Δυο νεκροί σε 24 ώρεςΜε αφορμή τα δύο πρόσφατα θανατηφόρα δυστυχήματα τα οποία προκλήθηκαν με τετράτροχες μοτοσυκλέτες, τις γνωστές «γουρούνες», ο «Π» παραθέτει σήμερα το τι ισχύει με τις εν λόγω μοτοσυκλέτες, η επικινδυνότητα των οποίων είχε τεθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χωρίς ωστόσο να παρθεί οποιαδήποτε απόφαση μέχρι σήμερα.
Όπως εξήγησε στον «Π» ο διευθυντής του τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κολέτας, τα τετράκυκλα που είναι δυνατόν να εγγραφούν στην Κυπριακή Δημοκρατία είναι οχήματα που καθορίζονται από τον Κανονισμό 13 των περί Έγκρισης Τύπου Οχημάτων, των Κατασκευαστικών Στοιχείων, Συστημάτων και Χωριστών Τεχνικών Μονάδων Κανονισμών του 2005, οι οποίοι εναρμόνισαν το Κυπριακό Δίκαιο με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2002/24/ΕΚ.
Τα οχήματα αυτά, εφόσον είναι καινούργια, πρέπει να συνοδεύονται από «Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ΕΚ», το οποίο εκδίδεται από τον κατασκευαστή τους, νοουμένου ότι αυτός διαθέτει έγκριση τύπου ολοκληρωμένου οχήματος η οποία εκδίδεται από οποιαδήποτε αρμόδια αρχή κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το εν λόγω πιστοποιητικό συμμόρφωσης αποτελεί αναγκαίο και επαρκές έγγραφο για την εγγραφή των εν λόγω οχημάτων σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εγγραφή τέτοιων οχημάτων, εφόσον συνοδεύονται με ισχύον πιστοποιητικό συμμόρφωσης, αποτελεί δεσμευτικό κοινοτικό κεκτημένο.

Σαν όλα τα οχήματαΗ χρήση και κυκλοφορία των οχημάτων αυτών ρυθμίζεται, όπως και για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους, από τους περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Νόμο και Κανονισμούς. Το θέμα της ασφαλούς διακίνησης, όπως αρμοδίως έχουμε ενημερωθεί, συζητείται και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά επί του παρόντος δεν έχουν αποφασιστεί ή τεθεί σε εφαρμογή οποιοιδήποτε περιορισμοί ή πρόνοιες στη νομοθεσία για τον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων.

Ως μέτρο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, το υπουργείο Συγκοινωνιών έχει προβεί στην τροποποίηση των σχετικών κανονισμών, που δημοσιεύτηκαν στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας με αρ. 4278 και ημερ. 19.5.2008 (Κ.Δ.Π. 189/2008) και προβλέπουν μεταξύ άλλων την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους, ειδικά κατά την οδήγηση των εν λόγω οχημάτων. Η χρήση των πιο πάνω οχημάτων χωρίς αριθμό κυκλοφορίας, ή κατά οποιαδήποτε άλλη παράβαση του πιο πάνω νόμου και των κανονισμών, απαγορεύεται, και η επιβολή της νομοθεσίας εναπόκειται στην αποτελεσματική αστυνόμευση.

Υπήρξαν προειδοποιήσεις<+Text_Normal>Από το 2007 είχε επισημανθεί το θέμα ασφάλειας των τετράτροχων μοτοσυκλετών, με τον βουλευτή των Οικολόγων Γιώργο Περδίκη να καταθέτει στις 31 Ιουλίου 2007 ερώτηση στη Βουλή μέσω της οποίας ζητούσε πληροφόρηση για τον αριθμό των τετράτροχων μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν νόμιμα στους κυπριακούς δρόμους και για το σχετικό πλαίσιο που διέπει την εισαγωγή, πώληση και κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, καθώς και τους νενομισμένους κανόνες ασφάλειας.
Στις 30 Αυγούστου 2010 και πάλι είχε τεθεί από τον κ. Περδίκη ερώτημα στη Βουλή, για το ίδιο θέμα, με αφορμή τότε τον θάνατο 21χρονης Βρετανίδας. Στη δεύτερή του ερώτηση ο βουλευτής των Οικολόγων ζητούσε από τον αρμόδιο υπουργό να καταθέσει στη Βουλή των Αντιπροσώπων όλα τα στοιχεία που αφορούν σοβαρά δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται πεζοί, ιδιαίτερα εάν υπάρχουν στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα όπου πεζοί κτυπήθηκαν από οχήματα σε σημεία όπως πεζοδρόμια, πεζόδρομοι ή διαβάσεις πεζών, όπου δηλαδή την αποκλειστική ευθύνη για το ατύχημα είχε ο οδηγός του οχήματος. Ερώτηση, ωστόσο, η οποία παραμένει μέχρι σήμερα αναπάντητη.


Πηγή: Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
28/08/2012 - 09:54

Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Οι μέχρι τώρα δηλώσεις του Lets Do It Cyprus

Ανανέωση 21/08/2012

Κυβερνητικός τομέας:
  1. Προεδρικό Μέγαρο
  2. Τμήμα Περιβάλλοντος
  3. Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων
  4. Τμήμα Δημοσίων Έργων

Τοπικές Αρχές
  1. Δήμος Λάρνακας
  2. Δήμος Λευκωσίας
  3. Δήμος Αραδίππου
  4. Δήμος Δερύνειας
  5. Δήμος Στροβόλου
  6. Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας Αγίας Νάπας
  7. Κοινότητα Αγίου Θεοδώρου
  8. Κοινότητα Ασπρογιάς

    Ημικρατικοί
  9. ΡΙΚ
  10. AHK
  11. CYTA
  12. Συμβούλιο Αποχετεύσεων Λάρνακας

    Ακαδημαϊκοί
  13. Βιβλιοθήκη Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου
  14. Πανεπιστήμιο Frederick

    Κομματικά
  15. ΝΕΔΗΣΥ ΛΑΡΝΑΚΑΣ
  16. ΝΕ.ΟΙ - Νεολαία Οικολόγων

    Σύνδεσμοι Κοινοτήτων
  17. ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΕΡΙΟΥ
  18. ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΚΑΜΠΙΟΥ
  19. ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΝΙΚΟΚΛΕΙΑΣ
  20. Σύνδεσμος Αποδήμων και φίλων Πελενδριού
  21. Κέντρο Νεότητας Σωτήρας
  22. Κ.Ν.ΕΥΡΥΧΟΥ
  23. Αλμυράς πολιτιστικό και περιβαλλοντικό εργαστήρι -  Αγία Βαρβάρα
  24. Κ.Ν.''ΠΕΤΡΑΚΗΣ'' ΟΡΑΣ
  25. Pegeia Coalition of Independents

    Οργανώσεις
  26. Αναπτυξιακή Λάρνακας
  27. Κυπριακός Οργανισμός Κέντρων Νεότητας
  28. ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΕΑ ΑΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
  29. ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΑΡΕΑ ΛΑΤΣΙΩΝ
  30. KEBE
  31. Ροταριανός Όμιλος Αμμοχώστου
  32. Rotaract Club Nicosia,
  33. Rotaract Club Aspelia
  34. Rotaract Club Kyrenia Liman
  35. Rotary and Rotaract Club of Limassol Berengaria Cosmopolitan
  36. Μη Κυβερνητική Ομάδα Ex-Animo
  37. Nireas Marine Research
  38. Ακτή, Κέντρο Μελετών και Έρευνας
  39. 40s extreme group
  40. Φίλοι της Γης Κύπρου
  41. Chelonia(Cyprus) Μια μεγάλη παρέα
  42. Πτηνολογικός Σύνδεσμος Κύπρου (BirdLife Cyprus)
  43. Ποδηλατικός Όμιλος Λεμεσού
  44. Κύπρος Ελεύθερη από Καρκίνο
  45. Σύνδεσμος Κάκτων και Άλλων Παχυφύτων Κύπρου
  46. Φίλοι του Ακάμα
  47. Cans for Kids
  48. Ανάκυκλος Περιβαλλοντική

    Εταιρείες
  49. Ασφαλιστική εταιρεία Alpari
  50. Deloitte Limassol CSR
  51. DHL
  52. Coca Cola
  53. PWC
  54. Λαϊκή Τράπεζα
  55. Wincono Cyprus Ltd.

    Παρέες
  56. Annie - Με παρέα 
  57. Ηλέκτρα Σταύρου - Με παρέα
 Οι δηλώσεις σας εδώ

Δήλωση ενδιαφέροντος - Ομάδες

Ατομική δήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στους καθαρισμούς

Expression of Interest - Team

 



Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2012

Ακάμας - Αγωνία για τα κριτήρια μεμονωμένης κατοικίας

 Από το σημερινό Φιλελεύθερο 17/08/2012

Αγωνία για τα κριτήρια μεμονωμένης κατοικίας

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ Επιτροπή Ακάμα, εκφράζει την αγωνία των κατοίκων και ιδιοκτητών γης για την απόφαση πολιτικής για τη μεμονωμένη κατοικία. Όπως αναφέρεται, «εφόσον οι περισσότερες περιουσίες που έχουν ήδη εγκλωβιστεί δυτικά των Κοινοτήτων Ακάμα, βρίσκονται σε αγροτικές ζώνες που μόνο μία μεμονωμένη κατοικία θα μπορούσε να δώσει μία αξία στην περιουσία τους


Η Συντονιστική Επιτροπή Ακάμα, αναφέρει ακόμα ότι εκκρεμεί στη Βουλή το θέμα της μεταφοράς συντελεστή δόμησης που είναι και η βασική δικαιολογία της Κυβέρνησης Χριστόφια για τη μη αξιολόγηση των αιτήσεων από τους ιδιοκτήτες γης.

Η απόφαση του Υπ. Συμβουλίου είναι εδώ 
Πολιτική 9(γ)(β) είναι η Πολιτική για Μεμονωμένη Κατοικία- επεξήγηση της πολιτικής της μεμονωμένης κατοικίας εδώ.

Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2012

Ιούλιος, Ιούνιος Μαίος ... πολύ ζεστοί μήνες!!!


National Oceanic and Atmospheric Administration

National Climatic Data Center

  • Σε συνδυασμό σε ξηρά και θάλασσα, ο μέσος όρος θερμοκρασίας για τον Ιούλιο του 2012 ήταν 0.62°C πιο πάνω από τον μέσο όρο του 20ου αιώνα που είναι 15.8°C και είναι ο τέταρτος πιο ψηλός Ιούλιος από το 1880.
    Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η θερμοκρασία ήταν η 10η πιο ψηλή που μετρήθηκε ποτέ και ήταν 0.53°
    C πάνω από το μέσο όρο.
  • Ο μέσος όρος της θερμοκρασίας στη ξηρά για τον Ιούλιο του 2012 παγκόσμια ήταν ο τρίτος πιο ζεστός Ιούλιος που μετρήθηκε ποτέ. Ο Ιούνιος όμως ήταν 1.07°C πάνω από το μέσο όρο για το μήνα και ήταν ο πιο ζεστός Ιούνιος που μετρήθηκε ποτέ.
  • Στο Βόρειο Ημισφαίριο στο οποίο οι μελέτες εδώ και χρόνια δείχνουν αυξημένες θερμοκρασίες είχε στη ξηρά τον πιο ζεστό Ιούλιο που μετρήθηκε ποτέ και ήταν 1.19°C πιο πάνω. Ο περασμένος Ιούνιος ήταν επίσης ο πιο ζεστός Ιούνιος που μετρήθηκε ποτέ και ήταν 1.30°C πάνω από το μέσο όρο. Το ίδιο και ο Μάιος κατά 0.85°C 
  • Όσον αφορά τη θερμοκρασία στους ωκεανούς αυτή ήταν η 7η πιο ζεστή που μετρήθηκε ποτέ, αλλά στις θάλασσες του βόρειου ημισφαιρίου ήταν ο δεύτερος πιο ζεστός Ιούλιος κατά 0.79°C


NOAA National Climatic Data Center, State of the Climate: Global Analysis for May 2012, published online June 2012, retrieved on August 16, 2012 from http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/global/2012/5.

Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2012

Μεμονωμένη κατοικία - όταν δεν υπάρχει Τοπικό σχέδιο


Όταν σε μια περιοχή δεν υπάρχει Τοπικό Σχέδιο ανάπτυξης τότε εφαρμόζεται η πιο κάτω Δήλωση Πολιτικής.
Δυσκολεύτηκα να την βρω και  ευχαριστώ τον Αρχιτέκτονα κο Σεργίδη που μου την έστειλε:

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ  9(Γ)(β)

1.       Η Πολεοδομική Αρχή είναι δυνατό να χορηγήσει πολεοδομική άδεια για την ανέγερση μονάδας κατοικίας σε περιοχή άλλη από τις καθορισμένες Περιοχές Ανάπτυξης ή εκτός του καθορισμένου Ορίου Ανάπτυξης, στις ακόλουθες περιπτώσεις και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
(α)      Σε τεμάχιο (χωράφι), το οποίο είναι εγγεγραμμένο στα βιβλία του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας κατά την 01/12/90, ή προκύπτει μετά την ημερομηνία αυτή από την ενοποίηση τέτοιων τεμαχίων ή από αναπροσαρμογή συνόρων χωρίς ουσιαστική διαφοροποίηση των εμβαδών ή από διαίρεση γης ύστερα από χορήγηση άδειας με βάση το Νόμο περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας ή το Νόμο περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών ή από αναγκαστική απαλλοτρίωση ή από οικειοθελή παραχώρηση γης για σκοπούς έργων κοινής ωφέλειας θα ισχύουν τα ακόλουθα:
(ι)       Αν το τεμάχιο έχει εμβαδόν μέχρι 4.000 τ.μ., είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση μιας μονάδας κατοικίας.
Νοείται ότι σε περίπτωση που το τεμάχιο ανήκε σε περισσότερους από ένα συγκύριους πριν την 01/12/90, είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση και δεύτερης μονάδας κατοικίας, νοουμένου ότι σε κάθε συγκύριο θα ανήκει μιά κατοικία και θα αναλογεί εμβαδόν 1.500 τ.μ. τουλάχιστον για κάθε συγκύριο. Η παρούσα επιφύλαξη ισχύει και σε περίπτωση μεταβίβασης των μεριδίων που κατείχαν οι συγκύριοι πριν την 1/12/90 σε άλλους συγκύριους, νοουμένου ότι τα μερίδια θα παραμείνουν τα ίδια.
 (ιι)     Αν το τεμάχιο έχει εμβαδόν μεγαλύτερο των 4.000 τ.μ., είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για ανέγερση μέχρι τεσσάρων μονάδων κατοικίας, νοουμένου ότι θα αναλογεί εμβαδόν 4.000 τ.μ. τουλάχιστον για κάθε μονάδα κατοικίας.
Νοείται ότι σε περίπτωση που το τεμάχιο έχει εμβαδόν από 4.000 μέχρι 16.000 τ.μ. και ανήκει κατά κυριότητα σε περισσότερα του ενός πρόσωπα, τα οποία έγιναν συγκύριοι πριν την 01/12/90, είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση μέχρι τεσσάρων μονάδων κατοικίας, νοουμένου ότι αναλογεί εμβαδόν 2.000 τ.μ. τουλάχιστον για κάθε συγκύριο και σε κάθε συγκύριο θα ανήκει μια μονάδα κατοικίας. Η παρούσα επιφύλαξη ισχύει και σε περίπτωση μεταβίβασης των μεριδίων που κατείχαν οι συγκύριοι πριν την 1/12/90 σε άλλους συγκύριους, νοουμένου ότι τα μερίδια παραμείνουν τα ίδια.
(β)      Σε τεμάχιο που προέκυψε από υποδιαίρεση γης με βάση τον περί Ακινήτου Ιδιοκτησίας (Διακατοχή, Εγγραφή και Εκτίμηση) Νόμο ή από ενοποίηση και αναδιανομή γης με βάση τον περί Ενοποιήσεως και Αναδιανομής Αγροτικών Κτημάτων Νόμο, που έγινε πριν τη 1/12/90 ή θα προκύψει μετά την ημερομηνία αυτή, στις περιπτώσεις όπου η διαδικασία αναδασμού άρχισε πριν την 1/12/90 και κατά την ημερομηνία αυτή το οδικό δίκτυο βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής, ή σε τεμάχιο που προκύπτει από την ενοποίηση τέτοιων τεμαχίων μετά την 1/12/90 θα ισχύουν τα ακόλουθα:
(ι)       Όταν το τεμάχιο έχει εμβαδόν μέχρι 4.000 τ.μ., είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για ανέγερση μιας μονάδας κατοικίας.
Νοείται ότι σε περίπτωση που το τεμάχιο ανήκε κατά κυριότητα σε περισσότερους από ένα συγκύριους πριν την 1/12/90, είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση και δεύτερης μονάδας κατοικίας, νοουμένου ότι σε κάθε συγκύριο θα ανήκει μια κατοικία και θα αναλογεί εμβαδόν 1.500 τ.μ. τουλάχιστον για κάθε συγκύριο. Η παρούσα επιφύλαξη ισχύει και σε περίπτωση μεταβίβασης των μεριδίων που κατείχαν οι συγκύριοι πριν την 1/12/90 σε άλλους συγκύριους, νοουμένου ότι τα μερίδια θα παραμείνουν τα ίδια.
(ιι)      Για τεμάχια με εμβαδόν μεγαλύτερο των 4.000 τ.μ., είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για ανέγερση μέχρι δύο μονάδων κατοικίας, νοουμένου ότι θα αναλογεί εμβαδόν 4.000 τ.μ. τουλάχιστον για κάθε μονάδα κατοικίας.
Νοείται ότι σε περίπτωση που το τεμάχιο έχει εμβαδόν από 4.000 μέχρι 8.000 τ.μ. και ανήκει κατά κυριότητα σε περισσότερα του ενός πρόσωπα, τα οποία έγιναν συγκύριοι πριν την 1/12/90, είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση δύο μονάδων κατοικίας, νοουμένου ότι αναλογεί εμβαδόν 2.000 τ.μ. τουλάχιστον για κάθε συγκύριο και μια μονάδα κατοικίας ανά συγκύριο. Η παρούσα επιφύλαξη ισχύει και σε περίπτωση μεταβίβασης των μεριδίων που κατείχαν οι συγκύριοι πριν την 1/12/90 σε άλλους συγκύριους, νοουμένου ότι τα μερίδια παραμείνουν τα ίδια. 

Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, σε περιοχές που εμπίπτουν σε σχέδια αναδασμού θα ισχύει η πολιτική που περιγράφεται στην υποπαράγραφο 1(α)(ιι) πιο πάνω.
(γ)      Σε τεμάχιο που έχει προκύψει ή θα προκύψει μετά την 1/12/90 από την ενοποίηση και αναδιανομή γης με βάση τον περί Ενοποιήσεως και Αναδιανομής Αγροτικών Κτημάτων Νόμο, και έχει εμβαδόν 4.000 τ.μ. τουλάχιστον, είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση μιας μονάδας κατοικίας.
Διευκρινίζεται ότι στις περιπτώσεις που η διαδικασία του αναδασμού άρχισε πριν την 1/12/90 και κατά την ημερομηνία αυτή η κατασκευή του οδικού δικτύου βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο, θα εφαρμόζονται οι πρόνοιες της προηγούμενης υποπαραγράφου 1(β).
Νοείται ότι όπου το εμβαδόν τεμαχίου είναι μικρότερο από 4000 τ.μ., αλλά όχι μικρότερο των 2680 τ.μ., και αυτό είχε δικαίωμα ανάπτυξης πριν την ένταξη στο σχέδιο αναδασμού, το δικαίωμα αυτό θα συνεχίσει να ισχύει, νοουμένου ότι το εμβαδόν του νέου τεμαχίου θα παραμείνει το ίδιο και μετά τη συμπλήρωση του σχεδίου αναδασμού.
 Σε περίπτωση μελλοντικού διαχωρισμού τεμαχίου που βρίσκεται σε περιοχή αναδασμού, ο ιδιοκτήτης του αρχικού τεμαχίου διατηρεί το δικαίωμα ανέγερσης μιας μονάδας κατοικίας μόνο σε ένα από τα προκύπτοντα τεμάχια, νοουμένου ότι αυτό θα έχει εμβαδόν 4000 τ.μ.. Σε περίπτωση, όμως, που ο ιδιοκτήτης του αρχικού τεμαχίου έχει ήδη ανεγείρει μια μονάδα κατοικίας στο αρχικό τεμάχιο, ο διαχωρισμός θα επιτρέπεται, εφόσον το τεμάχιο το οποίο θα περιλαμβάνει την κατοικία θα έχει ελάχιστο εμβαδόν 4000 τ.μ.
(δ)      Σε τεμάχια τα οποία προκύπτουν μετά την 1/12/90 από υποδιαίρεση μεγαλύτερου τεμαχίου, όπως αυτό ήταν εγγεγραμμένο στα βιβλία του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας πριν την 01/12/90, ή το οποίο προκύπτει από αναπροσαρμογή συνόρων χωρίς ουσιαστική διαφοροποίηση των εμβαδών ή από απαλλοτρίωση  ή από οικειοθελή παραχώρηση γης για σκοπούς έργων κοινής ωφέλειας, με βάση τον περί Ακινήτου Ιδιοκτησίας (Διακατοχή, Εγγραφή και Εκτίμηση) Νόμο ή προκύπτει από ενοποίηση και αναδιανομή γης με βάση τον περί Ενοποιήσεως και Αναδιανομής Αγροτικών Κτημάτων Νόμο, μπορεί να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για την ανέγερση μιας μονάδας κατοικίας ανά προκύπτον τεμάχιο, νοουμένου ότι θα συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
(ι)       Το αρχικό τεμάχιο, όπως ήταν εγγεγραμμένο στα βιβλία του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας πριν την 01/12/90, εφαπτόταν και εξακολουθούσε να εφάπτεται πριν το διαχωρισμό του σε δημόσιο δρόμο, με ελάχιστο πλάτος 4,00 μέτρων.
(ιι)      Το προκύπτον τεμάχιο θα έχει εμβαδόν τουλάχιστον 2500 τ.μ.
(ιιι)     Το προκύπτον τεμάχιο εφάπτεται δημόσιου δρόμου ή διαθέτει δικαίωμα διάβασης με μέγιστο μήκος 100 μέτρα από το δημόσιο δρόμο. Σε περιοχές αναδασμού δεν θα ισχύει η αναφορά σε δικαίωμα διάβασης.
Νοείται ότι το πιο πάνω δικαίωμα διάβασης θα έχει ελάχιστο πλάτος της τάξης των 6,00 μέτρων και τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά (πχ, κλίση, πορεία, καμπύλες, κ.ο.κ.) όπως και η κατασκευή του θα διασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς συνθήκες προσπέλασης προς το προκύπτον τεμάχιο.
(ιν)     Ανεξάρτητα από το συνολικό αριθμό των υποδιαιρεθέντων τεμαχίων και τον αριθμό των τεμαχίων που ικανοποιούν τις προϋποθέσεις (ι) ως (ιιι), θα επιτρέπεται η ανέγερση μόνο μέχρι 10 μονάδων κατοικίας, σε ισάριθμα νέα τεμάχια, ανά αρχικό τεμάχιο, όπως αυτό ήταν εγγεγραμμένο στα βιβλία του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας την 01/12/90
Νοείται ότι οι πρόνοιες της παρούσας υποπαραγράφου (δ) δεν εφαρμόζονται για τεμάχια που βρίσκονται σε περιοχή αναδασμού και για περιπτώσεις όπου το αρχικό τεμάχιο προκύπτει από ενοποίηση τεμαχίων μετά την 1/12/90.

2.       Η Πολεοδομική Αρχή μπορεί να χορηγήσει Πολεοδομική Άδεια για ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας στις περιπτώσεις που περιγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο 1, μόνο εφόσον ικανοποιούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
(α)      Εξασφαλίζεται επαρκής, συνεχής και κατάλληλη δημόσια υδατοπρομήθεια ή ιδιωτική υδατοπρομήθεια όπου ικανοποιούνται οι πρόνοιες της επιφύλαξης της Πολιτικής 3Α, 1(δ). στις περιπτώσεις ανέγερσης δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης μονάδας κατοικίας στο ίδιο τεμάχιο.
(β)      Η προτιθέμενη μονάδα κατοικίας είναι ικανοποιητικής τεχνικής και αποδεκτής αισθητικής στάθμης και πληροί τα κριτήρια αισθητικού ελέγχου που ισχύουν για τη συγκεκριμένη περιοχή
(γ)      Η θέση της οικοδομής μέσα στο τεμάχιο, όπως και η διαμόρφωση του τεμαχίου εντάσσονται σωστά στο περιβάλλον, το χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία της περιοχής.
(δ)      Για περιοχές στις οποίες έχουν καθορισθεί Πολεοδομικές Ζώνες θα ισχύουν ο συντελεστής δόμησης, το ποσοστό κάλυψης, ο ανώτατος αριθμός ορόφων και το ανώτατο επιτρεπόμενο ύψος που ισχύουν για τη συγκεκριμένη Ζώνη.
(ε)      Σε περιοχές για τις οποίες δεν έχουν δημοσιευθεί Πολεοδομικές Ζώνες καθορίζεται με την παρούσα Δήλωση Πολιτικής ανώτατος συντελεστής δόμησης 0.10:1, αριθμός ορόφων μέχρι δύο και ύψος μέχρι 8.30 μέτρα. Για περιοχές όπου δεν έχουν δημοσιευθεί Ζώνες και που αρδεύονται από κυβερνητικά αρδευτικά έργα και για περιοχές αναδασμού, ο ανώτατος συντελεστής δόμησης καθορίζεται σε 0.06:1.
(στ)     Σε περίπτωση που στο ίδιο τεμάχιο υφίσταται οικοδομή με άλλη χρήση από την κατοικία, η ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας θα επιτρέπεται., εφόσον η υφιστάμενη οικοδομή καλύπτεται με άδεια οικοδομής ή και πολεοδομική άδεια.
3.       Πολεοδομική Άδεια για ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας δεν θα χορηγείται στις   ακόλουθες περιπτώσεις:
(α)      Σε τεμάχια που διαχωρίζονται από τις 14 Οκτωβρίου 1994 και μετά σε περιοχές που αρδεύονται από Κυβερνητικό Αρδευτικό Έργο, με βάση τον περί Ακινήτου Ιδιοκτησίας (Διακατοχή, Εγγραφή και Εκτίμηση) Νόμο.
(β)      Σε περιοχή που καθορίσθηκε ως "Ακτή ή Περιοχή Προστασίας της Φύσης" ή ως "Προστατευόμενο Τοπίο".
(γ)      Σε Βιομηχανικές και Βιοτεχνικές Ζώνες και Περιοχές.
(δ)      Σε Λατομική Ζώνη
4.       Για την ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας σε Κτηνοτροφικές Ζώνες και Περιοχές θα ισχύουν οι πρόνοιες της Πολιτικής 9(Δ)4(δ).

Δευτέρα, 13 Αυγούστου 2012

Πως γέμισαν οι βουνοκορφές με επαύλεις

Το πιο κάτω είναι ένα καλό παράδειγμα των προνοιών για την ανέγερση Μεμονωμένης κατοικίας.
Τέτοιες πολιτικές μας οδήγησαν στο να έχουμε τις τεράστιες κατοικίες στο ύπαιθρο σε λόφους και βουνοκορφές. Το 2011 οι αλλαγές που έγιναν είναι πιο προστατευικές για το περιβάλλον και είναι γι αυτές που φωνάζουν οι διάφοροι.
Το κείμενο πιο κάτω αφορά την περιοχή Λευκάρων - πρόνοιες 2011:
Εδώ δε γίνεται αναφορά στο δικαίωμα να κάνει κάποιος αίτηση για παρέκκλιση και διπλασιασμό του μεγέθους ! Ελπίζω να μη υπάρχει αναφορά επειδή δεν επιτρέπεται πλέον.

2.5 Ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας σε περιοχές εκτός του Ορίου Ανάπτυξης
2.5.1 Σε περιοχές εκτός του Ορίου Ανάπτυξης της Δήλωσης Πολιτικής Λευκάρων δεν επιτρέπεται κατά κανόνα η οικιστική ανάπτυξη. Με εξαίρεση περιοχές που εμπίπτουν σε καθορισμένη Ζώνη Προστασίας με τον κωδικό Δα1, Δα2 και Δα3 του Σχεδίου, σε άλλη περιοχή εκτός του Ορίου Ανάπτυξης είναι δυνατό να επιτραπεί η ανέγερση κατοικίας, νοουμένου ότι τηρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
(α) Μέγεθος τεμαχίου: Το τεμάχιο έχει εμβαδόν τουλάχιστον τέσσερα δεκάρια (4.000 τ.μ.), όπως τούτο είναι εγγεγραμμένο στα βιβλία του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας κατά την 1/12/1990, εξαιρουμένης της κυριότητάς του, ή όπως τούτο προκύπτει κατά την ανωτέρω ημερομηνία από αναπροσαρμογή συνόρων χωρίς ουσιαστική διαφοροποίηση του εμβαδού του, ή από γενικότερη επαναχωρομέτρηση, ή από διαίρεση γης ύστερα από άδεια που χορηγείται με βάση τον περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμο ή/ και τον περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμο, ή από απαλλοτρίωση ή οικειοθελή παραχώρηση γης για σκοπούς έργων κοινής ωφέλειας. Ανέγερση κατοικίας είναι δυνατό να επιτραπεί και σε τμήμα τεμαχίου κρατικής ιδιοκτησίας που εγγράφεται σε δικαιούχο μετά την ανωτέρω ημερομηνία, και το οποίο παραχωρήθηκε για σκοπούς ανέγερσης κατοικίας.
Νοείται ότι σε περίπτωση που το τεμάχιο αυτό ανήκει σε περισσότερα του ενός πρόσωπα, τα οποία έγιναν συγκύριοι του τεμαχίου πριν την 24/10/2003, είναι δυνατό να χορηγηθεί πολεοδομική άδεια για ανέγερση και δεύτερης κατοικίας, νοουμένου ότι θα αναλογεί εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. ανά συγκύριο και ένα συγκύριος ανά μονάδα κατοικίας. Η επιφύλαξη αυτή ισχύει και σε περίπτωση μεταβίβασης των μεριδίων που κατείχαν οι συγκύριοι πριν την 24/10/2003, σε άλλους συγκύριους μεταγενέστερα, νοουμένου ότι τα μερίδια αυτά θα παραμείνουν τα ίδια.
Νοείται επίσης ότι σε τεμάχιο εμβαδού 6.000 τ.μ και άνω, όπως τούτο είναι εγγεγραμμένο στα βιβλία του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας κατά την 24/10/2003, και το οποίο δεν καλύπτεται από τις πρόνοιες των όσων αναφέρονται πιο πάνω, είναι δυνατή η ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας νοουμένου ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου, με εξαίρεση την προϋπόθεση για το μέγιστο εμβαδόν της κατοικίας, που στην παρούσα περίπτωση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 240τ.μ. (συμπεριλαμβανομένου του εμβαδού των καλυμμένων βεραντών και βοηθητικών οικοδομών), και η προϋπόθεση για την προσπέλαση του τεμαχίου, που στην παρούσα περίπτωση πρέπει να αφορά άνετη και ασφαλή προσπέλαση από εγγεγραμμένο δημόσιο δρόμο πλάτους τουλάχιστον 4,00 μέτρων.
(β) Προσπέλαση: Η ανέγερση κατοικίας είναι δυνατή σε περίπτωση που το τεμάχιο διαθέτει προσπέλαση από εγγεγραμμένο δημόσιο δρόμο πλάτους τουλάχιστον 4,00 μέτρων, ή διαθέτει προς όφελος του δικαίωμα διόδου πλάτους τουλάχιστον 4,00 μέτρων και μέγιστου μήκους 100 μέτρων, το οποίο καταλήγει σε εγγεγραμμένο δημόσιο δρόμο πλάτους τουλάχιστον 4,00 μ., και κατά τα άλλα ικανοποιούνται οι πρόνοιες της παραγράφου 1(γ) του Μέρους Γ «Γενικές Πρόνοιες Πολιτικής».
Σε περίπτωση προσπέλασης από δικαίωμα διόδου, κατά την υποβολή πολεοδομικής αίτησης θα πρέπει να υποβάλλεται και εγκρίνεται από την Πολεοδομική Αρχή σχέδιο οδικού δικτύου που αφορά την ευρύτερη περιοχή της υπό ανάπτυξη ιδιοκτησίας, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνεται και ο δημόσιος χώρος πρασίνου, ώστε να διασφαλίζεται ότι το δικαίωμα διόδου και η χωροθέτηση της κατοικίας και του δημόσιου χώρου πρασίνου θα λειτουργούν ορθολογικά σε συνάρτηση με το μελλοντικό οδικό δίκτυο της περιοχής.
(γ) Συντελεστές ανάπτυξης: Ικανοποιούνται οι ρυθμίσεις του συντελεστή δόμησης και του ποσοστού κάλυψης που καθορίζονται στην περιοχή, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Σχεδίου Πολεοδομικών Ζωνών, υπό τον περιορισμό της υποπαραγράφου (στ) πιο κάτω.
(δ) Επηρεασμός από οδικό δίκτυο: Θα εφαρμόζονται οι πρόνοιες της παραγράφου 3.1 του Μέρους Γ «Γενικές Πρόνοιες Πολιτικής».
(ε) Επηρεασμός για σκοπούς ανοικτού δημόσιου χώρου πρασίνου και κοινοτικού εξοπλισμού: Θα παραχωρείται ποσοστό 20% του καθαρού εμβαδού της υπό ανάπτυξη ιδιοκτησίας για σκοπούς δημιουργίας ανοικτού δημόσιου χώρου πρασίνου ή άλλου κοινοτικού εξοπλισμού, σε περίπτωση ανάπτυξης συνολικού εμβαδού μέχρι 240 τ.μ. Το ποσοστό αυτό θα αυξάνεται σε 25% του καθαρού εμβαδού της υπό ανάπτυξη ιδιοκτησίας σε περίπτωση ανάπτυξης συνολικού εμβαδού πέραν των 240 τ.μ.
(στ) Εμβαδόν μεμονωμένης κατοικίας: Στην περίπτωση ανέγερσης μίας κατοικίας, το μέγιστο εμβαδόν είναι τα 400τ.μ. Σε περίπτωση ανέγερσης δύο κατοικιών υπό τις προϋποθέσεις της υποπαραγράφου 2.5.1(α), το μέγιστο συνολικό εμβαδόν δεν θα υπερβαίνει τα 600τ.μ. Νοείται ότι στο εμβαδόν συμπεριλαμβάνονται οι καλυμμένες βεράντες και οι βοηθητικές οικοδομές.
(ζ) Ποιότητα ανάπτυξης: Η ανάπτυξη θα είναι ικανοποιητικής αισθητικής στάθμης, και η θέση της, ο όγκος της, καθώς και η διαμόρφωση του γηπέδου στο οποίο αυτή θα ανεγερθεί, θα εντάσσονται με ικανοποιητικό τρόπο στο τοπίο που περιβάλλει την ανάπτυξη, σύμφωνα με τις Πρόνοιες του Μέρους Ε «Κατευθυντήριες Γραμμές για την Προστασία του Δομημένου και Φυσικού Χαρακτήρα των Λευκάρων».
(η) Κατά τη χορήγηση πολεοδομικής άδειας, η Πολεοδομική Αρχή είναι δυνατό να εφαρμόσει πρόσθετα μέτρα ρύθμισης, βάσει του Μέρους Γ «Γενικές Πρόνοιες Πολιτικής».
(θ) Υδατοπρομήθεια: Ισχύουν οι πρόνοιες της παραγράφου 1.1(δ) του Μέρους Γ «Γενικές Πρόνοιες Πολιτικής», για σκοπούς ανέγερσης πέραν της μίας κατοικίας.

2.5.2 Για κοινωνικούς λόγους, και με στόχο την ικανοποίηση στεγαστικών αναγκών μελών οργανικής οικογένειας, είναι δυνατό να επιτραπεί η ανέγερση δεύτερης κατοικίας σε τεμάχιο εμβαδού τουλάχιστον 4.000 τ.μ., όπως αυτό περιγράφεται στην υποπαράγραφο 2.5.1(α) πιο πάνω. Νοείται ότι ο ιδιοκτήτης του τεμαχίου κατά την 24/10/2003 είναι ο ίδιος με τον ιδιοκτήτη του τεμαχίου κατά την ημερομηνία υποβολής της πολεοδομικής αίτησης, εκτός αν το τεμάχιο έχει εγγραφεί στο όνομα του νέου ιδιοκτήτη κατόπιν κληρονομικής διαδοχής.
Νοείται ότι η δεύτερη κατοικία δεν θα μεταβιβασθεί για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 10 ετών από την ημερομηνία χορήγησης της πολεοδομικής άδειας, εξαιρουμένης της περίπτωσης μεταβίβασης μεταξύ συγγενών μέχρι δευτέρου βαθμού, και ότι θα τηρούνται οι προϋποθέσεις των υποπαραγράφων 2.5.1(β) μέχρι (θ) πιο πάνω, εξαιρουμένης της υποπαραγράφου 2.5.1(στ), και ότι το συνολικό εμβαδόν των δύο κατοικιών δεν θα υπερβαίνει τα 500 τ.μ. Νοείται ότι στο εμβαδόν συμπεριλαμβάνονται οι καλυμμένες βεράντες και οι βοηθητικές οικοδομές.

2.5.3 Σε Κτηνοτροφικές Ζώνες δεν θα επιτρέπεται κατά κανόνα η ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας. Η Πολεοδομική Αρχή εντούτοις, αφού λάβει υπόψη ειδικές περιστάσεις, μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις να χορηγήσει πολεοδομική άδεια για ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας και σε Κτηνοτροφικές Ζώνες, νοουμένου ότι η προτιθέμενη μονοκατοικία είναι αναγκαία για τη στέγαση προσωπικού που εργάζεται σε υφιστάμενη κτηνοτροφική μονάδα, ο ιδιοκτήτης έχει ως κύρια απασχόληση την κτηνοτροφία, και το συνολικό εμβαδόν της κατοικίας δεν ξεπερνά τα 200 τ.μ. Η Πολεοδομική Αρχή είναι δυνατό να επιτρέψει μία μόνο κατοικία για κάθε κτηνοτροφική μονάδα. Νοείται ότι για τη χορήγηση τέτοιας άδειας το τεμάχιο πρέπει να είναι εμβαδού τουλάχιστον 4.000 τ.μ., και να πληρούνται οι προϋποθέσεις (β) και (γ) της παραγράφου 2.5.1 πιο πάνω. Η ανέγερση μεμονωμένης κατοικίας δεν επιτρέπεται σε Κτηνοτροφικές Περιοχές.


Σάββατο, 11 Αυγούστου 2012

Μεμονωμένη κατοικία - σωστή η κυβέρνηση!

Η κυβέρνηση έκανε ενημέρωση στην Βουλή για την Πολιτική της μεμονωμένης πολιτικής στην οποία δεν θυμάμαι να υποβλήθηκαν ενστάσεις και μάλιστα βουλευτές ήταν ένθερμη υποστηρικτές του περιορισμού.

Το άρθρο του εκτιμητή αξίας Άντωνη Λοίζου είναι εδώ και η συζήτηση που ακολούθησε στο ΡΙΚ πιο κάτω. Στην ίδια εκπομπή μίλησα και εγώ μετά από τον κο Λοίζου για το ίδιο θέμα και η συζήτηση συνέχισε για τη διαχείριση αποβλήτων και την εκστρατεία καθαρισμού Lets Do It Cyprus.



Την επόμενη μέρα έγινε συζήτηση στο ΡΙΚ με την Υπ. Εσωτερικών κα Ελένη Μαύρου. Η εκπομπή αρχίζει με τις απόψεις του γραμματέα της Ένωσης Κοινοτήτων κου Παναγιώτη Δαμιανού.



Ανακοίνωση ΕΤΕΚ αναφορικά με την πολιτική για τη μεμονωμένη κατοικία (10 Αυγούστου 2012) επισημαίνει ότι η εμπειρία από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή της πολιτικής για τη μεμονωμένη κατοικία επιβάλλει την αναθεώρηση και τον εξορθολογισμό της. Κείμενο Ανακοίνωσης.

Η ανακοίνωση του Birdlife Cyprus εδώ

Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2012

Χάλια μαύρα στα απόβλητα .. να μην πω για τους σχεδιασμούς μας!


Σημερινή ανακοίνωση της ΕΕ για τα απόβλητα στην οποία κατατάσσει σε πίνακα όλες τις χώρες και την Κύπρο, αναφορικά με τη διαχείριση αποβλήτων μας βάζει πολύ χαμηλά.
 Μπορείτε να διαβάσετε την αρχική ανακοίνωση εδώ.
Η ανακοίνωση αναφέρει επίσης και τα πιο κάτω:
   
Τα κράτη μέλη όπου παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα κενά στην εφαρμογή της ευρωπαϊκής  νομοθεσίας είναι η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχική Δημοκρατία, η Εσθονία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Λιθουανία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία. Οι αδυναμίες περιλαμβάνουν ανεπαρκείς ή ανύπαρκτες πολιτικές πρόληψης της δημιουργίας αποβλήτων, έλλειψη κινήτρων για να μην οδηγούνται τα απόβλητα στους ΧΥΤΑ και ανεπαρκή υποδομή επεξεργασίας αποβλήτων. Η ισχυρή εξάρτηση από την υγειονομική ταφή σημαίνει ότι σημειώνεται συστηματικά υστέρηση αξιοποίησης καλύτερων επιλογών διαχείρισης αποβλήτων, όπως η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση. Επομένως, οι προοπτικές είναι δυσοίωνες.
  
Άλλη ανακοίνωση της ΕΕ (εδώ) στις 21/06/2012 σχετικά με το ίδιο θέμα, ανέφερε τα εξείς:
Δύο κράτη μέλη δεν έχουν ερμηνεύσει ή εφαρμόσει ορθώς τους νόμους της ΕΕ περί αποβλήτων: η Κύπρος (για την υγειονομική ταφή των αποβλήτων) και η Λιθουανία (για τα απορρίμματα συσκευασίας), προκαλώντας βλάβη στην υγεία του ανθρώπου και στο περιβάλλον, δημιουργώντας ενδεχομένως εμπόδια στο εμπόριο και στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό. Κατόπιν συστάσεως του αρμόδιου για το περιβάλλον Επιτρόπου κ. Janez Potočnik, η Επιτροπή παραπέμπει την Κύπρο στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αποστέλλει στη Λιθουανία αιτιολογημένη γνώμη με την οποία ζητά τροποποιήσεις στην εθνική νομοθεσία της χώρας. Εάν η Λιθουανία δεν απαντήσει εντός δύο μηνών, η Επιτροπή ενδέχεται επίσης να παραπέμψει τη σχετική υπόθεση στο Δικαστήριο.

Παρασκευή, 3 Αυγούστου 2012

Smoke from forest fires kills approximately 340,000 people each year


 Smoke from forest fires kills approximately 340,000 people each year
 
Inhaling smoke from forest, grass and peat fires causes about 340,000 premature deaths worldwide every year, according to new research. Reducing the number and extent of human-induced landscape fires could significantly improve air quality, mitigate climate change and reduce the rate of biodiversity loss, say scientists.
Globally, landscape fires release two billion (1012) kg of carbon into the atmosphere each year. Some wildfires occur naturally in dry areas but one of the biggest contributors is deforestation in tropical regions. Smoke from landscape fires is known to affect global temperature, regional cloud formation and rainfall patterns but this new research is the first to attempt to quantify the impact on human health. The estimate of 340,000 deaths represents premature mortality of the order of a few (1-4) years (depending on the severity and duration of the pollution) in people already at higher risk, such as those with chronic medical conditions, especially heart and lung diseases and the elderly.
The scientists looked at a group of particles known as PM2.5. These particles, which include organic carbon and black carbon, have a diameter of less than 2.5 millionths of a metre and are easily inhaled. It is thought that PM2.5 from landscape fires produces health effects akin to those caused by similar sized particles in fossil fuel smoke, including respiratory and cardiovascular disease. In the study, the scientists used satellite-derived data to estimate global fire activity between 1997 and 2006, the size of the area burned and the type of vegetation burned. They then input these data into a three-dimensional computer model to simulate how PM2.5 in the smoke from the landscape fires was distributed in the atmosphere.
The results showed that, on average, 340,000 premature deaths every year could be attributed to PM2.5 from landscape fire smoke around the world, the average exposure ranging from 0 to 180 days. The regions most affected by smoke as a chronic exposure (i.e. pollution lasts for whole seasons) were sub-Saharan Africa and Southeast Asia, with 160,000 and 110,000 deaths per year, respectively. In western and central Europe, which experienced sporadic exposure (i.e. pollution for a few days per year), the approximate number of deaths was 5000 per year. These figures were calculated for each country using the number of deaths expected from the level of exposure above a hypothetical minimum background concentration of smoke-related PM2.5. Since little research exists specifically for landscape fire smoke, coefficients for the relationship between smoke-related PM2.5 and mortality were derived from previously published estimates for slightly larger particles and for PM2.5 from fossil fuel combustion.
The number of deaths attributable to PM2.5 in the current study (340,000) is lower than previous estimates for fossil fuel-derived air pollution in cities (800,000) and the use of solid household fuel (1,600,000). However, the scientists acknowledge that there is a large amount of uncertainty in their estimates. They tested a range of assumptions used in their analyses, including the magnitude of the association between smoke exposure and mortality, the hypothetical minimum for background exposure to smoke, and different methods used to derive the exposure estimates. Groups at higher risk of death in association with air pollution are the same for short term as for long term (chronic) exposure to smoke. Chronic exposure puts people at risk of developing respiratory and cardiovascular diseases, while acute exposure puts people at risk of disease exacerbations. Both are associated with mortality, but the association is larger for chronic exposure. The interquartile range of all these estimates was 260,000–600,000 deaths per year. The average number of deaths per year was also shown to be sensitive to climate variability. Estimated mortality was 530,000 in El Niño years compared to 260,000 in La Niña years. This is attributed to the increased likelihood of fires caused by hotter and drier conditions, particularly in Southeast Asia. The study’s estimate of exposure took atmospheric transport, deposition (eg with rain) and likely time in the atmosphere into account. But the estimate of mortality linked to the estimated exposures did not specifically examine other climate-related issues. Weather also affects mortality– thus heatwaves coinciding with landscape fire smoke, would further increase mortality.
Reducing landscape fires due to human activities in tropical regions could go a long way towards improving human health worldwide. As more empirical data become available, exposure assessment will significantly improve for PM2.5, say the researchers. Ongoing uncertainties, however, include the extent to which global fires will increase if climate change causes modification of the El Niño cycle. Climate change could be affecting this high mortality rate
Source: Johnston, F. H., Henderson, S. B. et al. 2012. Estimated global mortality attributable to smoke from landscape fires. Environmental Health Perspectives. 120(5); 695-701. DOI: 10.1289/ehp.1104422
Contact: fay.johnston@utas.edu.au a.vinten@macaulay.ac.uk
Theme(s): Forests, Natural Hazards, Environment and health

Τετάρτη, 1 Αυγούστου 2012

Φυτοφάρμακα: Όλα ξεκίνησαν όταν μια φιλόζωη μου έστειλε μήνυμα

"Με το νέο φάρμακο που κυκλοφορεί τώρα τα δηλητηριασμένα ζώα πεθαίνουν πάρα πολύ γρήγορα. Το ψάξαμε και είναι το  Furandan" Κάπου  έτσι ξεκίνησε η έρευνα. Φιλόζωοι, ΜΚΟ οργανισμοί οι εισαγωγείς και πάνω από όλα ο Υπουργός κάναμε όλοι τη δουλειά που μας αναλογεί και έτσι φτάσαμε τώρα εδώ και είμαι πολλά χαρούμενος γιατί δοκίμασα και πριν και δεν τα κατάφερα....


Επικίνδυνα για τους καταναλωτές, τους παραγωγούς και την κυπριακή γεωργία τα παράνομα φυτοφάρμακα

Στην ασφαλή και ορθή χρήσηστοχεύει εκστρατεία του ΚΥΣΥΦ

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Φυτοπροστασίας (ΚΥΣΥΦ) επικροτεί τις προσπάθειες της  αστυνομίας για πάταξη του φαινομένου της παράνομης εισαγωγής φυτοφαρμάκων από τα κατεχόμενα, η χρήση των οποίων περικλείει σοβαρότατους κινδύνους για την υγεία των αγροτών και των καταναλωτών, το φυσικό περιβάλλον και τη φήμη των κυπριακών γεωργικών προϊόντων.

Πρόκειται για φυτοφάρμακα που προέρχονται κατά κύριο λόγο από την Τουρκία, τα οποία έχουν ήδη αξιολογηθεί ως επικίνδυνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία.

Η νομοθεσία που τέθηκε πρόσφατα σε ισχύ προβλέπει αυστηρές ποινές για τη χρήση παράνομων φυτοφαρμάκων. Όποιος κατέχει, διακινεί, εμπορεύεται και χρησιμοποιεί παράνομα φυτοφάρμακα διαπράττει ποινικό αδίκημα που επισύρει βαρύτατες ποινές μέχρι και 2 χρόνια φυλάκιση και €20.000 πρόστιμο. Σχετικές καταγγελίες μπορούν να γίνονται στη Γραμμή Επικοινωνίας του Πολίτη στο τηλέφωνο 1460.

Σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, ο ΚΥΣΥΦ ενημερώνει τους γεωργούς ότι είναι προς το συμφέρον τους και της γεωργίας της Κύπρου γενικότερα, να χρησιμοποιούν εγκεκριμένα φυτοφάρμακα.

O ΚΥΣΥΦ, μέλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Φυτοπροστασίας (ECPA), υποστηρίζει και προωθεί την ασφαλή και ορθολογική χρήση των φυτοπροστατευτικών προϊόντων και την εφαρμογή των Κωδίκων Ορθής Γεωργικής Πρακτικής. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η ενημερωτική εκστρατεία που εγκαινίασε πρόσφατα η οποία περιλαμβάνει διάφορες ενέργειες διαφώτισης και επιμόρφωσης, όπως επιδείξεις νέων μέσων εφαρμογής φυτοπροστατευτικών προϊόντων και εκπαίδευση παραγωγών στην ορθή και ασφαλή χρήση τους, έκδοση 28σέλιδου οδηγού ασφαλούς χρήσης για τους παραγωγούς, τρίπτυχου εντύπου με τον «Δωδεκάλογο της Ορθής Φυτοπροστασίας» καθώς και δύο αφισών -μίας για τη σημασία της ασφαλούς χρήσης και μίας για την επικινδυνότητα της χρήσης παράνομων φυτοφαρμάκων. 
Όλο το πληροφοριακό υλικό της εκστρατείας έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΚΥΣΥΦ www.ccpa.com.cy και στο facebook.

Related Posts with Thumbnails