Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρίν αγοράσετε ελαστικά αυτοκινήτου

Από την 1η Νοεμβρίου όλοι οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς ελαστικών στην Κύπρο έχουν την υποχρέωση να συνοδεύουν όλα τα ελαστικά που κατασκευάστηκαν μετά την 1η Ιουλίου με ειδική σήμανση παρόμοια με αυτή που υπάρχει για τα ενεργειακά προϊόντα.
Ο Κανονισμός 1222/2009 της ΕΕ σχετικά με τη σήμανση των ελαστικών ψηφίστηκε πριν τρία χρόνια αλλά έδωσε διορία τρία χρόνια στους κατασκευαστές για να προλάβουν να συμμορφωθούν.
Η ειδική σήμανση ενημερώνει με εύκολο τρόπο τον καταναλωτή για τρία σημαντικά θέματα που αφορούν το ελαστικό με την κλίμακα  A, B, C, D, E, F G:


TyreLabel
Κατανάλωση καυσίμου :
Αυτή έχει σχέση με την αντίσταση που προβάλει το ελαστικό στο δρόμο και όσο πιο μικρή είναι αυτή τόσο πιο λίγη θα είναι και η κατανάλωση καυσίμων του αυτοκινήτου. Η κατηγορία Α έχει μέχρι και 9% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου από την G

Συμπεριφορά σε βρεγμένο δρόμο: 
Πολύ σημαντικό μέρος των προδιαγραφών ενός ελαστικού εφόσον αυτό έχει μεγάλη σχέση με την ασφάλεια οδήγησης σε βρεγμένο δρόμο και καλύτερο φρενάρισμα.

Θόρυβος: 
Αυτό αφορά το θόρυβο που κάνει το ελαστικό στο δρόμο. Στη σήμανση αναγράφεται το επίπεδο του θορύβου σε dB (ψηλός αριθμός σημαίνει ψηλό θόρυβο). Για εύκολη όμως αναγνώριση δίπλα από τον αριθμό υπάρχουν και τρεις καμπύλες, αν μόνο η μια είναι μαυρισμένη τότε το ελαστικό δεν κάνει πολύ θόρυβο, με δύο μαυρισμένες πιο πολύ και με τις τρεις μαυρισμένες είναι θορυβώδες!

Ένα ακόμη σημαντικό θέμα είναι ότι σταδιακά ορισμένα ελαστικά θα απαγορεύεται η πώληση και η κατασκευή τους στην ΕΕ όπως για παράδειγμα τα ελαστικά με χαρακτηριστικό G δε θα υπάρχουν στην αγορά το Νιόβρη του 2014 και τα F το Νιόβρη του 2016.

Παρόμοιοι περιορισμοί θα εφαρμοστούν και σε άλλα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στη πιο πάνω σήμανση.

Οι καταναλωτές θα πρέπει όμως να είναι πολύ προσεκτικοί με τις αγορές τους γιατί η πιο πάνω σήμανση δεν έχει σχέση με άλλα χαρακτηριστικά του ελαστικού όπως για παράδειγμα την ποιότητα του, τον τρόπο που συμπεριφέρεται σε λάσπη και χιόνι ή σε στροφές.

Ο πιο πάνω Κανονισμός εξαιρεί ορισμένα εξειδικευμένα ελαστικά από τη σήμανση με όλα τα άλλα να πρέπει να εφαρμόζουν τη νομοθεσία.


Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πολύ ωραία. Έτσι δεν θα αγοράζουμε γουρούνι στο σακκί.
Μέχρι τώρα, ήταν τόσο παράξενοι οι κωδικοί πάνω στα ελαστικά που ακόμα και κάποιος ψαγμένος δυσκολευόταν να καταλάβει ποιο ελαστικό έχει καλύτερες προδιαγραφές....

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α