Την περασμένη Παρασκευή, 12/03/2010 είχα συνάντηση στην ΑΗΚ με τη διεύθυνση και τους μηχανικούς που χειρίζονται το θέμα του οδικού φωτισμού.
Έμαθα πολλά πράγματα αλλά και απογοητεύτηκα από ακόμη μια αμέλεια μας σαν πολιτεία:
Έμαθα πολλά πράγματα αλλά και απογοητεύτηκα από ακόμη μια αμέλεια μας σαν πολιτεία:
- Δεν υπάρχει νομική υποχρέωση για τα επίπεδα φωτισμού η για οποιαδήποτε εφαρμογή προτύπου
- Υπάρχουν πρότυπα τα οποία μπορεί κάποιος αν θέλει να τα υιοθετήσει BS 5489-1 και BS EN 13201-2:2003
- Τον τύπο των λαμπτήρων, το σχεδιασμό, ανα θα εφαρμοστούν ή όχι πρότυπα κλπ σχεδόν παντού είναι υπό τον έλεγχο τωνι άμεσα ενδιαφερόμενων - Τοπικές Αρχές, Δημόσια Έργα
- Λαμπτήρες παλιας τεχνολογίας (πυρακτώσεως) που υπήρχαν παραδοσιακά σε στύλλους της ΑΗΚ αλλάζουν με χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης
- Σε παλιές γειτονιές μπαίνει φωτισμός στους ξύλινους στύλους όπου υπάρχουν.
- Η ρύθμιση που γίνεται για το άναμμα τόυ οδικού φωτισμού πό την ΑΗΚ είναι αυτόματη - 30 λεπτά (γίνεται σταδιακά σε 10 λεπτά περίπου για να μην φορτωθεί ξαφνικά το δίκτυο) μετά τη δύση του ήλιου και 30 λεπτά πριν την ανατολή. Αυτά που ελέγχει η ΑΗΚ, τα υπόλοιπα γίνεται ρύθμιση από τον υπαύθυνο ...
- Η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία του Υπ. Συγκοινωνιών χείρίζεται ΟΛΑ τα θέματα που αφορούν το φωτισμό στους αυτοκινητόδρομους - π.χ. αγορά, σχεδιασμό, συντήρηση, ώρες λειτουργίας, επιλογή εξοπλισμού κλπ
Σχόλια