["Φιλελεύθερος" 18/09/2008 "Δεντρό ή ψηλό στύλο"]
["Φιλελεύθερος" 16/09/2008 - Στην πόλη με λεωφορείο και ποδήλατο"]
["Σημερινή" 16/09/2008 "Δεντρό ή ψηλό στύλο"]
Ήταν αργά το απόγευμα μόλις κατέβηκα στο δρόμο από το γραφείο μου που είναι σε πάροδο της Μακαρίου στη Λευκωσία, όταν συνάντησα στο δρόμο ένα καλό φίλο να κινείται αργά με το ποδήλατό του στο πεζοδρόμιο.
Πιάσαμε κουβέντα και επειδή είχαμε καιρό να βρεθούμε είπαμε να πάμε σε ένα από τα καφέ στη Μακαρίου.
Μόλις φτάσαμε εκεί μου λέει ο φίλος "δώσε μου ένα λεπτό να βρω δεντρό ή κανένα ψηλό στύλο". Η απορία μου λύθηκε γρήγορα "πρέπει να βρω κάπου να δέσω το ποδήλατο!".
Για πρώτη φορά συνειδητοποίησα ότι δεν έχουμε χώρους στάθμευσης ποδηλάτων στην Κύπρο παρά το γεγονός ότι δεν είναι και καμιά ακριβή κατασκευή.
Ακόμη χειρότερα δεν θα βρείτε χώρο στάθμευσης ποδηλάτων ούτε και σε περιοχές με ποδηλατοδρόμους!
Το τι χρειάζεται για να σταθμεύει κάποιος το ποδήλατό του χωρίς έγνοια κλοπής είναι απλά ένα μεταλλικό Π στερεωμένο στο πεζοδρόμιο.
Το πλάτος του πρέπει να είναι τέτοιο που να ευκολύνει το δέσιμο και των δύο τροχών και το ύψος του να βοηθά στη πρόσδεση του σκελετού.
Στις προδιαγραφές του Λονδίνου μάλιστα, υποχρεώνονται οι Δήμοι του να εφαρμόζουν μια οριζόντια δοκό χαμηλά για βοήθεια στους τυφλούς με μπαστούνι.
Στη Μεγάλη Βρετανία η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για την καλύτερη πρόταση που θα έκανε πόλη για προώθηση του ποδηλάτου. Το μεγάλο βραβείο των £11 εκ. το κέρδισε το Μπρίστολ ενώ άλλες 11 πόλεις θα πάρουν λιγότερα λεφτά με στόχο να κάνουν τις πόλεις τους πιο φιλικές στο ποδήλατο.
Στην πρότασή του Μπρίστολ το οποίο θα συνεισφέρει τα άλλα £12εκ που χρειάζονται, περιλαμβάνονται, ποδηλατόδρομοι, ασφαλισμένοι χώροι στάθμευσης ποδηλάτων με αποθηκευτικά ντουλάπια (Lockers), ντους και όλα αυτά σε κεντρικό σημείο της πόλης.
Παράλληλα θα δίνονται δωρεάν μαθήματα ποδηλασίας σε μαθητές, θα δοθούν δωρεάν ποδήλατα σε φτωχούς και σε διάφορα σημεία της πόλης θα στηθούν καταστήματα ενοικιάσεως ποδηλάτων.
Η τελευταία προσθήκη στους δρόμους του Παρισιού είναι τα "ποδήλατα ελευθερίας" όπου η πόλη διαθέτει 1450 χώρους όπου αυτόματα μπορείς να δανειστείς ένα ποδήλατο και να το αφήσεις κάπου αλλού.
Άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις είναι πολύ πιο προχωρημένες από τις βρετανικές, αλλά είναι ενδιαφέρον να εξετάζει κάποιος τις μεθόδους που άλλοι εφαρμόζουν για να επιταχύνουν τέτοιες πολιτικές.
Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε παγκάκια έχουμε στις πόλεις μας, γιατί άραγε;
-----------------------------------------------
Το Γαλλικό "Velib"
["Φιλελεύθερος" 16/09/2008 - Στην πόλη με λεωφορείο και ποδήλατο"]
["Σημερινή" 16/09/2008 "Δεντρό ή ψηλό στύλο"]
Ήταν αργά το απόγευμα μόλις κατέβηκα στο δρόμο από το γραφείο μου που είναι σε πάροδο της Μακαρίου στη Λευκωσία, όταν συνάντησα στο δρόμο ένα καλό φίλο να κινείται αργά με το ποδήλατό του στο πεζοδρόμιο.
Πιάσαμε κουβέντα και επειδή είχαμε καιρό να βρεθούμε είπαμε να πάμε σε ένα από τα καφέ στη Μακαρίου.
Μόλις φτάσαμε εκεί μου λέει ο φίλος "δώσε μου ένα λεπτό να βρω δεντρό ή κανένα ψηλό στύλο". Η απορία μου λύθηκε γρήγορα "πρέπει να βρω κάπου να δέσω το ποδήλατο!".
Για πρώτη φορά συνειδητοποίησα ότι δεν έχουμε χώρους στάθμευσης ποδηλάτων στην Κύπρο παρά το γεγονός ότι δεν είναι και καμιά ακριβή κατασκευή.
Ακόμη χειρότερα δεν θα βρείτε χώρο στάθμευσης ποδηλάτων ούτε και σε περιοχές με ποδηλατοδρόμους!
Το τι χρειάζεται για να σταθμεύει κάποιος το ποδήλατό του χωρίς έγνοια κλοπής είναι απλά ένα μεταλλικό Π στερεωμένο στο πεζοδρόμιο.
Το πλάτος του πρέπει να είναι τέτοιο που να ευκολύνει το δέσιμο και των δύο τροχών και το ύψος του να βοηθά στη πρόσδεση του σκελετού.
Στις προδιαγραφές του Λονδίνου μάλιστα, υποχρεώνονται οι Δήμοι του να εφαρμόζουν μια οριζόντια δοκό χαμηλά για βοήθεια στους τυφλούς με μπαστούνι.
Στη Μεγάλη Βρετανία η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για την καλύτερη πρόταση που θα έκανε πόλη για προώθηση του ποδηλάτου. Το μεγάλο βραβείο των £11 εκ. το κέρδισε το Μπρίστολ ενώ άλλες 11 πόλεις θα πάρουν λιγότερα λεφτά με στόχο να κάνουν τις πόλεις τους πιο φιλικές στο ποδήλατο.
Στην πρότασή του Μπρίστολ το οποίο θα συνεισφέρει τα άλλα £12εκ που χρειάζονται, περιλαμβάνονται, ποδηλατόδρομοι, ασφαλισμένοι χώροι στάθμευσης ποδηλάτων με αποθηκευτικά ντουλάπια (Lockers), ντους και όλα αυτά σε κεντρικό σημείο της πόλης.
Παράλληλα θα δίνονται δωρεάν μαθήματα ποδηλασίας σε μαθητές, θα δοθούν δωρεάν ποδήλατα σε φτωχούς και σε διάφορα σημεία της πόλης θα στηθούν καταστήματα ενοικιάσεως ποδηλάτων.
Η τελευταία προσθήκη στους δρόμους του Παρισιού είναι τα "ποδήλατα ελευθερίας" όπου η πόλη διαθέτει 1450 χώρους όπου αυτόματα μπορείς να δανειστείς ένα ποδήλατο και να το αφήσεις κάπου αλλού.
Άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις είναι πολύ πιο προχωρημένες από τις βρετανικές, αλλά είναι ενδιαφέρον να εξετάζει κάποιος τις μεθόδους που άλλοι εφαρμόζουν για να επιταχύνουν τέτοιες πολιτικές.
Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε παγκάκια έχουμε στις πόλεις μας, γιατί άραγε;
-----------------------------------------------
Το Γαλλικό "Velib"
Σχόλια
Για τα ποδήλατα να κλειδώνουν πάνω δεν ξέρω αλλά πάντως ποδηλατόδρομους τους κάναμε και τους ξηλώσαμε διότι έγιναν χωρίς κανένα σχεδιασμό επι Σαρίκα.Ενα παραλιακό μέτωπο χωρίς αυτοκίνητα προσπαθήσαμε να κάμουμε και τα χρήσαμε.Αν διερωτάστε γιατί είναι διότι είμαστε κούλουφοι,απρογραμμάτιστοι,τσαπατσούληδες,
νωχελικοί επιδειξιομανείς χωρίς καμμιά αστική συνείδηση.Δέστε τις σχετικές αναρτήσεις στο μπλόκ μου.
Μένω στον Άγιο Παύλο, και στην οδό Αγ.Παύλου ανακατασκευάζεται ο δρόμος, με προσθήκη ποδηλατόδρομου. Το πρώτο κομμάτι έχει δοθεί στην κυκλοφορία εδώ και μήνες, το δεύτερο ήδη χρησιμοποιείται, αν και δεν είναι επισήμως ακόμη λειτουργήσιμο. Και στις δυο περιπτώσεις σταθμεύουν αυτοκίνητα πάνω στον ποδηλατόδρομο, ενώ τα πλείστα σπίτια έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης και ενώ ο Δήμος έφτιαξε "νησίδες" για στάθμευση άλλων αυτοκινήτων. Ωστόσο οι οδηγοί επιμένουν να σταθμεύουν πάνω στον ποδηλατόδρομο. Δεν ξέρω αν προτίθενται οι αρμόδιοι να βάλουν εμπόδια για να μην χρησιμοποιούνται ως χώροι στάθμευσης, ή αν θα υπάρξουν πρόστιμα για τους παραβάτες, πάντως η κατάσταση ως έχει σήμερα είναι αποκαρδιωτική.