Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεντρό ή ψηλό στύλο ..

["Φιλελεύθερος" 18/09/2008 "Δεντρό ή ψηλό στύλο"]
["Φιλελεύθερος" 16/09/2008 - Στην πόλη με λεωφορείο και ποδήλατο
"]
["Σημερινή" 16/09/2008 "Δεντρό ή ψηλό στύλο"]

Ήταν αργά το απόγευμα μόλις κατέβηκα στο δρόμο από το γραφείο μου που είναι σε πάροδο της Μακαρίου στη Λευκωσία, όταν συνάντησα στο δρόμο ένα καλό φίλο να κινείται αργά με το ποδήλατό του στο πεζοδρόμιο.
Πιάσαμε κουβέντα και επειδή είχαμε καιρό να βρεθούμε είπαμε να πάμε σε ένα από τα καφέ στη Μακαρίου.

Μόλις φτάσαμε εκεί μου λέει ο φίλος "δώσε μου ένα λεπτό να βρω δεντρό ή κανένα ψηλό στύλο". Η απορία μου λύθηκε γρήγορα "πρέπει να βρω κάπου να δέσω το ποδήλατο!".

Για πρώτη φορά συνειδητοποίησα ότι δεν έχουμε χώρους στάθμευσης ποδηλάτων στην Κύπρο παρά το γεγονός ότι δεν είναι και καμιά ακριβή κατασκευή.
Ακόμη χειρότερα δεν θα βρείτε χώρο στάθμευσης ποδηλάτων ούτε και σε περιοχές με ποδηλατοδρόμους!
Το τι χρειάζεται για να σταθμεύει κάποιος το ποδήλατό του χωρίς έγνοια κλοπής είναι απλά ένα μεταλλικό Π στερεωμένο στο πεζοδρόμιο.
Το πλάτος του πρέπει να είναι τέτοιο που να ευκολύνει το δέσιμο και των δύο τροχών και το ύψος του να βοηθά στη πρόσδεση του σκελετού.
Στις προδιαγραφές του Λονδίνου μάλιστα, υποχρεώνονται οι Δήμοι του να εφαρμόζουν μια οριζόντια δοκό χαμηλά για βοήθεια στους τυφλούς με μπαστούνι.

Στη Μεγάλη Βρετανία η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για την καλύτερη πρόταση που θα έκανε πόλη για προώθηση του ποδηλάτου. Το μεγάλο βραβείο των £11 εκ. το κέρδισε το Μπρίστολ ενώ άλλες 11 πόλεις θα πάρουν λιγότερα λεφτά με στόχο να κάνουν τις πόλεις τους πιο φιλικές στο ποδήλατο.
Στην πρότασή του Μπρίστολ το οποίο θα συνεισφέρει τα άλλα £12εκ που χρειάζονται, περιλαμβάνονται, ποδηλατόδρομοι, ασφαλισμένοι χώροι στάθμευσης ποδηλάτων με αποθηκευτικά ντουλάπια (Lockers), ντους και όλα αυτά σε κεντρικό σημείο της πόλης.
Παράλληλα θα δίνονται δωρεάν μαθήματα ποδηλασίας σε μαθητές, θα δοθούν δωρεάν ποδήλατα σε φτωχούς και σε διάφορα σημεία της πόλης θα στηθούν καταστήματα ενοικιάσεως ποδηλάτων.

Η τελευταία προσθήκη στους δρόμους του Παρισιού είναι τα "ποδήλατα ελευθερίας" όπου η πόλη διαθέτει 1450 χώρους όπου αυτόματα μπορείς να δανειστείς ένα ποδήλατο και να το αφήσεις κάπου αλλού.

Άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις είναι πολύ πιο προχωρημένες από τις βρετανικές, αλλά είναι ενδιαφέρον να εξετάζει κάποιος τις μεθόδους που άλλοι εφαρμόζουν για να επιταχύνουν τέτοιες πολιτικές.

Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε παγκάκια έχουμε στις πόλεις μας, γιατί άραγε;
-----------------------------------------------
Το Γαλλικό "Velib"

Σχόλια

Ο χρήστης koutso είπε…
Στη Πάφο έχουμε γεμήσει την πόλη με παλλούτζια.
Για τα ποδήλατα να κλειδώνουν πάνω δεν ξέρω αλλά πάντως ποδηλατόδρομους τους κάναμε και τους ξηλώσαμε διότι έγιναν χωρίς κανένα σχεδιασμό επι Σαρίκα.Ενα παραλιακό μέτωπο χωρίς αυτοκίνητα προσπαθήσαμε να κάμουμε και τα χρήσαμε.Αν διερωτάστε γιατί είναι διότι είμαστε κούλουφοι,απρογραμμάτιστοι,τσαπατσούληδες,
νωχελικοί επιδειξιομανείς χωρίς καμμιά αστική συνείδηση.Δέστε τις σχετικές αναρτήσεις στο μπλόκ μου.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλή η ιδέα με την υποδομή για στάθμευση ποδηλάτων, αλλά ίσως περιττή για τους κυπριακούς δρόμους, από τη στιγμή που ακόμη και το πιο απλό εργαλείο του ποδηλάτη -οι ποδηλατόδρομοι- καθίσταται άχρηστο μερικές φορές, λόγω της στάθμευσης αυτοκινήτων.
Μένω στον Άγιο Παύλο, και στην οδό Αγ.Παύλου ανακατασκευάζεται ο δρόμος, με προσθήκη ποδηλατόδρομου. Το πρώτο κομμάτι έχει δοθεί στην κυκλοφορία εδώ και μήνες, το δεύτερο ήδη χρησιμοποιείται, αν και δεν είναι επισήμως ακόμη λειτουργήσιμο. Και στις δυο περιπτώσεις σταθμεύουν αυτοκίνητα πάνω στον ποδηλατόδρομο, ενώ τα πλείστα σπίτια έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης και ενώ ο Δήμος έφτιαξε "νησίδες" για στάθμευση άλλων αυτοκινήτων. Ωστόσο οι οδηγοί επιμένουν να σταθμεύουν πάνω στον ποδηλατόδρομο. Δεν ξέρω αν προτίθενται οι αρμόδιοι να βάλουν εμπόδια για να μην χρησιμοποιούνται ως χώροι στάθμευσης, ή αν θα υπάρξουν πρόστιμα για τους παραβάτες, πάντως η κατάσταση ως έχει σήμερα είναι αποκαρδιωτική.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Για το προηγούμενο σχόλιο, να σημειώσω ότι εννοώ την Αγίου Παύλου στη Λευκωσία. Από κεκτημένη ταχύτητα, δεν σκέφτηκα να προσδιορίσω την πόλη. Λυπάμαι για τον... τοπικισμό. :)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Οταν ημουν μαθητρια (πριν 25 χρονια)πηγαινα σχολειο με το ποδηλατο- η κινηση στους δρομους το επετρεπε. Θα ενθαρινα και τα παιδια μου να το κανουν αν ενοιωθα οτι θα ηταν ασφαλισμενα πχ ποδηλατοδρομοι. Ειναι μια λυση χωρις κοστος, χωρις ρυπανση, και προσφερη ασκηση στα παιδια. Δυστυχως ομως χωρις ποδηλατοδρομους ουτε για αστειο δεν θα το ελεγα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α