Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φωτιές σε σκυβαλότοπους

Πέραν από τη μείωση της αισθητικής αξίας του τοπίου, τη δυσωδία και το θέμα της υγιεινής λόγω ιών και παθογόνων μικροοργανισμών, ακόμη ένα σοβαρό πρόβλημα των σκυβαλοτόπων είναι και αυτό της καύσης σκυβάλων και ελαστικών.
Με την καύση των σκυβάλων προκαλείται σοβαρή μόλυνση της ατμόσφαιρας, λόγω των διάφορων επικίνδυνων χημικών ενώσεων που εκλύονται από την ατελή καύση απειλώντας, έτσι, τη δημόσια υγεία.
Τα αέρια που εκπέμπονται κατά τις καύσεις αυτές περιέχουν διοξίνες, πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες, πολυχλωριωμένα διφαινύλια (PCBs) και άλλα πολλά ανάλογα φυσικά με τα υλικά που καίγονται.
Το χειρότερο είναι ότι μερικά από τα πιο πάνω ανήκουν στην κατηγορία των «έμμονων οργανικών ρύπων», χαρακτηρίζονται από την τοξικότητά τους και την τάση τους να μεταφέρονται και να εναποτίθενται σε μεγάλες αποστάσεις, παραμένουν στο περιβάλλον για μεγάλα χρονικά διαστήματα και με μεγάλη πιθανότητα να καταλήξουν στον άνθρωπο μέσω της διατροφικής αλυσίδας.
Οι διοξίνες που παράγονται κατά την καύση, εναποτίθενται σε έδαφος, βλάστηση και νερά, προσλαμβάνονται από άλλα ζώα και οργανισμούς και βιοσυσσωρεύονται σ’ αυτά. Σε τελικό στάδιο, ο άνθρωπος αναπνέει, καταναλώνει νερό, χορταρικά και κρέας προερχόμενα από προσβεβλημένα ζώα και έτσι προσβάλλεται και ο ίδιος από τις διοξίνες αυτές οι οποίες παραμένουν στον οργανισμό του με σοβαρές συνέπειες.
Και να μην ξεχνούμε ότι πέρα από τον κίνδυνο στη δημόσια υγεία, οι φωτιές στους σκυβαλότοπους θέτουν σε κίνδυνο τα δάση, ιδιωτική περιουσία και άλλες καλλιέργειες.
Για όλους τους πιο πάνω λόγους, το κάψιμο σκουπιδιών, ελαστικών αυτοκινήτων και άλλων υλικών απαγορεύεται από τη νομοθεσία της Κύπρου η οποία έχει υπογράψει και τη Συνθήκη της Στοκχόλμης. Αυτό σημαίνει ότι ούτε στο τζάκι μας, αλλά ούτε στο φούρνο μας επιτρέπεται να καίμε τέτοια υλικά.
Με βάση στοιχεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κύπρου, από τον Οκτώβριο του 2006 ως το Σεπτέμβριο του 2007, οι κλήσεις στις οποίες η Υπηρεσία ανταποκρίθηκε για κατάσβεση φωτιάς σε σκυβαλότοπους ήταν, 13 κλήσεις στην επαρχία Λευκωσίας, 41 στην επαρχία Λεμεσού, 37 στην επαρχία Λάρνακας, εννέα στην επαρχία Πάφου, 91 στην επαρχία Αμμοχώστου και 23 στην περιοχή ΕΜΑΚ.
Σύνολο 214 αποστολές πυροσβεστικών οχημάτων σε απομακρυσμένους σκυβαλότοπους, με μεγάλο κόστος σε ανθρωποώρες, εξοπλισμό και με σοβαρότατο κόστος στην υγεία.
Χαράλαμπος Θεοπέμπτου - Επίτροπος Περιβάλλοντος
[ΓΤΠ - Ανακοίνωση του Επίτροπου Περιβάλλοντος για τις φωτιές στους σκυβαλότοπους]

Σχόλια

Ο χρήστης dokisisofi είπε…
΄Κύριε επίτροπε, ποιά είναι η άποψή σας για την Δοκησίσοφη?
Πιστέυεται ότι η διαγραφή του μπλογκ της θα επηρεάσει την τρύπα του όζοντος?
Ο χρήστης Theopemptou είπε…
Χωρίς συζήτηση !!
Πως είναι δυνατό ένα τοξοτάκι με ένα τόσο έξυπνο όνομα να έχεις κάνει κάτι τέτοιο ?
Κάνε το undelete, αν είναι να σωθούμε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...