Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμος του 2017


Το υπ’ αριθμόν 14 θέμα είναι «Ο περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών ΕναλλακτικώνΚαυσίμων Νόμος του 2017». Να διαβαστεί ο σκοπός. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Θέσπιση νομοθεσίας για εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/94/ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων

Υπάρχουν ομιλητές επί θέματος αρχής; Ο κ. Θεοπέμπτου.

Χ. ΘΕΟΠΕΜΠΤΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, Έχουμε τη νομοθεσία εδώ που θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, όπως για παράδειγμα υγραέριο και ηλεκτρισμό.
Είναι σημαντικό, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, να υπάρχουν τούτες οι υποδομές, γιατί διαφορετικά ένας ο οποίος θα αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο -όπως τις χιλιάδες που κυκλοφορούν τώρα στην Ευρώπη, να μην πω περισσότερα- θα πρέπει να έχει την υποδομή να πάρει καύσιμο.
Αυτό όμως που θέλω να τονίσω με την παρέμβασή μου είναι το γεγονός ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε τον ιδιωτικό τομέα να αποφασίσει πότε θα δημιουργήσει ο ίδιος τις υποδομές, γιατί ο ιδιωτικός τομέας θα περιμένει να αυξηθούν πολλά τα αυτοκίνητα και μετά να προχωρήσει να κάμει την επένδυση.
Αν περιμένουμε, άρα, τον ιδιωτικό τομέα, σημαίνει ότι όσοι θα αγόραζαν αυτοκίνητα ηλεκτρικά δε θα τα αγοράζουν, γιατί θα φοβούνται ότι δεν έχει υποδομές.
Είναι απαραίτητο το κράτος να αναλάβει την ευθύνη τις πρώτες υποδομές σε καίρια σημεία να τις εγκαταστήσει το ίδιο. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ευχαριστώ. Ο κ. Μάριος Μαυρίδης.
Μ. ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Ακριβώς, συμφωνώ απολύτως και μου δίνεται η ευκαιρία να πω ότι αυτή είναι μία από τις περιπτώσεις που πρέπει να παρεμβαίνει το κράτος.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: (Αστειευόμενος) Εχάλασές μας τα! Επηαίνναμεν καλά ως δαμαί!
Μ. ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Όταν το κράτος χρειάζεται να παρεμβαίνει, να παρεμβαίνει.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Επηαίνναμεν καλά ως δαμαί, εχάλασές μας τα! Δεύτερη ανάγνωση.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Προοίμιο. Συνοπτικός τίτλος.
Άρθρο 1. Ερμηνεία. Άρθρο 2. Σκοπός του παρόντος Νόμου.
Άρθρο 3. Θέσπιση Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής.
Άρθρο 4. Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής.
Άρθρο 5. Μέτρα για προώθηση σημείων επαναφόρτισης τα οποία δεν είναι δημοσίως προσβάσιμα. Άρθρο 6. Μέσα μεταφοράς περιορισμένων εναλλακτικών καυσίμων.
Άρθρο 7. Αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης και ενδιαφερόμενοι φορείς.
Άρθρο 8. Κοινά πλαίσια πολιτικής με άλλα κράτη μέλη.
Άρθρο 9. Εφαρμογή κανόνων κρατικών ενισχύσεων στα μέτρα στήριξης των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.
Άρθρο 10. Συμμόρφωση εθνικού πλαισίου πολιτικής με την οικεία νομοθεσία και το ενωσιακό κεκτημένο.
Άρθρο 11. Κοινοποίηση Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής στην Επιτροπή.
Άρθρο 12. Σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Άρθρο 13. 2761 Τεχνικές προδιαγραφές σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Άρθρο 14. Διαχειριστές δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης.
Άρθρο 15. Σύναψη συμβάσεως περί παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
Άρθρο 16. Διαχειριστής συστήματος διανομής.
Άρθρο 17. Από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία.
Άρθρο 18. Τεχνικές προδιαγραφές της από ξηράς παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία.
Άρθρο 19. Εγκατάσταση ηλεκτρικού ανεφοδιασμού σε αερολιμένες προς χρήση από ακινητοποιημένα αεροσκάφη.
Άρθρο 20. Δημοσίως προσβάσιμα σημεία ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
Άρθρο 21. Τεχνικές προδιαγραφές δημοσίως προσβάσιμων σημείων ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Άρθρο 22. Εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού με LNG σε θαλάσσιους λιμένες.
Άρθρο 23. Ορισμός θαλάσσιων λιμένων οι οποίοι πρέπει να παρέχουν πρόσβαση στα σημεία ανεφοδιασμού με LNG. Άρθρο 24. Δημοσίως προσβάσιμα σημεία ανεφοδιασμού με LNG.
Άρθρο 25. Δημοσίως προσβάσιμα σημεία ανεφοδιασμού με CNG.
Άρθρο 26. Τεχνικές προδιαγραφές δημοσίως προσβάσιμων σημείων ανεφοδιασμού με CNG.
Άρθρο 27. Ενημέρωση των χρηστών.
Άρθρο 28. Έκδοση Διαταγμάτων.
Άρθρο 29. Έκδοση Κανονισμών. Άρθρο 30. Μέτρα στήριξης για την επίτευξη των εθνικών στόχων. Άρθρο 31. Υποβολή εκθέσεων στην Επιτροπή.
Άρθρο 32. Υποχρέωση υποβολής πληροφοριών.
Άρθρο 33. Διοικητικά πρόστιμα.
Άρθρο 34. Αδικήματα και ποινές.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ψηφίστε για τα άρθρα, παρακαλώ. Να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Σαράντα τρεις παρόντες, κύριε Πρόεδρε. Σαράντα τρεις ψήφοι υπέρ.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ομόφωνα τα άρθρα εγκρίνονται. Τρίτη ανάγνωση.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ο παρών Νόμος θα αναφέρεται ο περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμος του 2017.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ψηφίστε για το σύνολο του νομοσχεδίου με αριθμό 14 στην ημερήσια διάταξη, παρακαλώ. Να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Τριάντα εννέα παρόντες, κύριε Πρόεδρε. Τριάντα εννέα ψήφοι υπέρ. 2762
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: (Κτυπά τη σφύρα.) Το νομοσχέδιο ομόφωνα ψηφίζεται σε νόμο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...