Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ιστορία με την μαρίνα της Λάρνακας

Σήμερα (19/12/2016) στην Επιτροπή Συγκοινωνιών είχαμε συζήτηση για τα κονδύλια του "έργου" στο λιμάνι και μαρίνα Λάρνακας.
Εμένα με ενόχλησε περισσότερο το άγνωστο του "έργου" που θα γίνει εκεί. Ο Δήμος κατάθεσε σημείωμα ότι παρά το ότι ζήτησε γραπτά στοιχεία δεν του έδωσε το υπουργείο λεπτομέρειες.
Τι έγινε όμως;
Το Οκτώβρη του 2015 το υπουργείο συγκοινωνιών βγήκε προσφορές με τον ακόλουθο τίτλο:

"Provision of Advisory Services to the Government for the successful completion of the process of the re-development of the Larnaca Port and Marina Area"

Τι ζητούσε το υπουργείο με αυτή την προσφορά;

μεταξύ άλλων 
  • identification of commercial and operating criteria for contracting counter-parties
  • design and drafting of process and transaction documentation
  • conducting of a competitive tender or tenders for the project in one or two stages
  • expressions of interest / bids evaluation process
  • preselected bidder / preferred bidder selection, according to the method chosen
  • monitoring of final negotiations and closing of the agreement
  • preparation, contribution to or drafting of such internal or third documents as may be reasonably required for a successful process (i.e. internal ministry, wider government documentation, the EU)
  • preparation of the monitoring of the execution of the agreement
  • provision of Public Relations (PR) and Visual Data Room (VDR) services through specialized subcontractors
Ο σύμβουλος που κέρδισε το πιο πάνω προσφορά έκανε τις μελέτες που αναμενόταν, το υπουργείο πήρε τις τελικές του αποφάσεις, ετοίμασε την προσφορά και τη δημοσίευσε το Νιόβρη:


Τι αναφέρει στην προσφορά το κράτος?
4.1. The wider benefits sought by the Contracting Authority are summarized below: 
a. ensure a successful and feasible innovative redevelopment of the Asset; 
b. re-development of the Port so as to attract the development of the cruise market in the Eastern Mediterranean and respond to demand whilst also addressing the needs of the commercial freight activities; 
c. transform the Marina into a high quality recreation harbor; 
d. development of the Port and Marina facilities to acceptable international standards in a timely manner to match the growing needs of Cyprus’ economy; 
e. transfer of responsibility to the qualified Interested Party for the marketing of the Port and Marina to realize the above; 
f. development of the surrounding land of the existing Port and Marina aiming to transform the area to be made more attractive to cruise passengers, marina users and the general public; 
g. operation of the Port and Marina to the highest standards. 

Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:
  1. Γιατί η κυβέρνηση δεν ενημέρωσε το Δήμο και τους κατοίκους της Λάρνακας για το περιεχόμενο της μελέτης και τις προθέσεις της για να ακούσει απόψεις όπως π.χ. τι θα περιλαμβάνει η ανάπτυξη; π.χ. ξενοδοχείο; εστιατόρια καφετερίες;
  2. Χωρίς να γίνει ενημέρωση  Δημόσιος Διάλογος και μελέτη για το πως θα επηρεαστεί η υπόλοιπη πόλη και άλλες επιχειρήσεις όπως π.χ. εστιατόρια και καφέ? Προτού παρθούν τελικές αποφάσεις;
    Αυτό ίσως να μην είναι αργά να γίνει αλλά αν δεν πιεστεί η κυβέρνηση ΔΕΝ θα το κάνει.
  3. Από πότε η μελέτη ενός συμβούλου που πληρώθηκε από το κράτος είναι μυστική?
  4. Γιατί εσπευσμένα η κυβέρνηση έκδωσε διάταγμα για ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λάρνακας;
  5. Γιατί η κυβέρνηση ζήτησε απόψεις για την μακρόχρονη ενοικίαση χώρων και αποθηκών στις εταιρείες υδρογονανθράκων με τρόπο που να περιλαμβάνει και το λιμάνι της Λάρνακας;
  6. Αυτό που θα γίνει τελικά με το λιμάνι που θα δοθεί σε επιχείρηση για "διαχείριση" είναι ιδιωτικοποίηση? 
Αν τώρα που το υπουργείο δυσκολεύεται λόγω της ψήφου στη Βουλή δεν πιεστεί να ενημερώσει τον κόσμο της Λάρνακας και να διαβουλευθεί μαζί τους πότε θα το κάνουμε;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...