Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2016

Η ιστορία με την μαρίνα της Λάρνακας

Σήμερα (19/12/2016) στην Επιτροπή Συγκοινωνιών είχαμε συζήτηση για τα κονδύλια του "έργου" στο λιμάνι και μαρίνα Λάρνακας.
Εμένα με ενόχλησε περισσότερο το άγνωστο του "έργου" που θα γίνει εκεί. Ο Δήμος κατάθεσε σημείωμα ότι παρά το ότι ζήτησε γραπτά στοιχεία δεν του έδωσε το υπουργείο λεπτομέρειες.
Τι έγινε όμως;
Το Οκτώβρη του 2015 το υπουργείο συγκοινωνιών βγήκε προσφορές με τον ακόλουθο τίτλο:

"Provision of Advisory Services to the Government for the successful completion of the process of the re-development of the Larnaca Port and Marina Area"

Τι ζητούσε το υπουργείο με αυτή την προσφορά;

μεταξύ άλλων 
  • identification of commercial and operating criteria for contracting counter-parties
  • design and drafting of process and transaction documentation
  • conducting of a competitive tender or tenders for the project in one or two stages
  • expressions of interest / bids evaluation process
  • preselected bidder / preferred bidder selection, according to the method chosen
  • monitoring of final negotiations and closing of the agreement
  • preparation, contribution to or drafting of such internal or third documents as may be reasonably required for a successful process (i.e. internal ministry, wider government documentation, the EU)
  • preparation of the monitoring of the execution of the agreement
  • provision of Public Relations (PR) and Visual Data Room (VDR) services through specialized subcontractors
Ο σύμβουλος που κέρδισε το πιο πάνω προσφορά έκανε τις μελέτες που αναμενόταν, το υπουργείο πήρε τις τελικές του αποφάσεις, ετοίμασε την προσφορά και τη δημοσίευσε το Νιόβρη:


Τι αναφέρει στην προσφορά το κράτος?
4.1. The wider benefits sought by the Contracting Authority are summarized below: 
a. ensure a successful and feasible innovative redevelopment of the Asset; 
b. re-development of the Port so as to attract the development of the cruise market in the Eastern Mediterranean and respond to demand whilst also addressing the needs of the commercial freight activities; 
c. transform the Marina into a high quality recreation harbor; 
d. development of the Port and Marina facilities to acceptable international standards in a timely manner to match the growing needs of Cyprus’ economy; 
e. transfer of responsibility to the qualified Interested Party for the marketing of the Port and Marina to realize the above; 
f. development of the surrounding land of the existing Port and Marina aiming to transform the area to be made more attractive to cruise passengers, marina users and the general public; 
g. operation of the Port and Marina to the highest standards. 

Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:
  1. Γιατί η κυβέρνηση δεν ενημέρωσε το Δήμο και τους κατοίκους της Λάρνακας για το περιεχόμενο της μελέτης και τις προθέσεις της για να ακούσει απόψεις όπως π.χ. τι θα περιλαμβάνει η ανάπτυξη; π.χ. ξενοδοχείο; εστιατόρια καφετερίες;
  2. Χωρίς να γίνει ενημέρωση  Δημόσιος Διάλογος και μελέτη για το πως θα επηρεαστεί η υπόλοιπη πόλη και άλλες επιχειρήσεις όπως π.χ. εστιατόρια και καφέ? Προτού παρθούν τελικές αποφάσεις;
    Αυτό ίσως να μην είναι αργά να γίνει αλλά αν δεν πιεστεί η κυβέρνηση ΔΕΝ θα το κάνει.
  3. Από πότε η μελέτη ενός συμβούλου που πληρώθηκε από το κράτος είναι μυστική?
  4. Γιατί εσπευσμένα η κυβέρνηση έκδωσε διάταγμα για ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λάρνακας;
  5. Γιατί η κυβέρνηση ζήτησε απόψεις για την μακρόχρονη ενοικίαση χώρων και αποθηκών στις εταιρείες υδρογονανθράκων με τρόπο που να περιλαμβάνει και το λιμάνι της Λάρνακας;
  6. Αυτό που θα γίνει τελικά με το λιμάνι που θα δοθεί σε επιχείρηση για "διαχείριση" είναι ιδιωτικοποίηση? 
Αν τώρα που το υπουργείο δυσκολεύεται λόγω της ψήφου στη Βουλή δεν πιεστεί να ενημερώσει τον κόσμο της Λάρνακας και να διαβουλευθεί μαζί τους πότε θα το κάνουμε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails